Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

    IMG_4861.jpgIMG_4862.jpgIMG_4863.jpgIMG_4864.jpgIMG_4865.jpgIMG_4866.jpgIMG_4869.jpgIMG_4867.jpg


    De dame groeit goed. Kleine bruin puntje op een punt van een blad gezien. Even afwachten of het daarbij blijft.
    Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

    Comment


      #17
      Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

      Mooie bos hoor en zag al blonde lokken

      Comment


        #18
        Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

        het ziet er alleen zo ongeordend uit... maar tocht zal er waarschijnlijk heeel wat aan groeien

        wanneer gaan ze in de bloei fase?
        ik ben maar nog het begin...

        Comment


          #19
          Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

          Oorspronkelijk geplaatst door Joosie1234 View Post
          het ziet er alleen zo ongeordend uit... maar tocht zal er waarschijnlijk heeel wat aan groeien

          wanneer gaan ze in de bloei fase?
          5 Posts terug staat dat ie ze op 12/12 heeft gezet

          Comment


            #20
            Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

            Ik ben nogal een chaoot....
            Maar ook omdat dit me eerste eerste stekkie is die ik zelf van een plant af heb gehaald.. Vrij vroeg gefimt... vandaar dat er uit de stam velen vertakkingen komen....
            En moet nog heel wat oefenen in mijn LS techniek
            Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

            Comment


              #21
              Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

              Vandaag het bladerdek wat afgevlakt. De uitschieters wat gebogen.
              Volledig overgegaan op de bloeivoeding.

              IMG_4912.jpgIMG_4915.jpgIMG_4914.jpgIMG_4913.jpgIMG_4916.jpg
              Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

              Comment


                #22
                Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                ik kan het niet zo goed zien op die foto's maar zijn de eerste topjes als te zien?
                ik ben maar nog het begin...

                Comment


                  #23
                  Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                  Ziet er netjes uit man
                  Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                      IMG_4708 pijlen.jpgIMG_4704 pijlen.jpgIMG_4702 pijlen.jpg

                      Je hebt hem helemaal door...
                      Rode pijl Blaast de warme lucht omhoog.
                      Door een ventilator aan het einde van de groene pijl gaat de lucht de weg van de blauwe pijl volgen...
                      Door de verwarming ( groene pijl) door de bak met venevelaar (met doek voor de spetters en de venevelaar zo dicht mogenlijk bij de verwarming, het word echt nat in je kast als je dit niet doet)
                      En zo de kast weer ingeblazen... De gele bijl is inderdaad als het echt te warm word gaat deze draaien maar nu in de winter staat ie stil... Voor in de zomer zit er nog een gat met een dunne deken ervoor die ik nagenoeg met een rits kan open of dicht zetten.... En om zo in de zomer koelere lucht van buiten aan te zuigen met de ventilator met gele pijl Deze zomer heeft de rits 50 % opengestaan...

                      Een hygrostaat is als een termostaat maar dan schakelt ie op luchtvochtigheid ipv op temperatuur.
                      Schrik niet van de prijzen. conrad 50 euro... ik heb de mijne op marktplaats gekocht 20 euries en daarbij had ik geluk denk ik.... Oude kantoor sloop panden hangt er weleens 1 op een directeurs kamer ...

                      PWM is Puls Width Modulation.... Als je een 12v ventilator wil regelen kun je de spanning verlagen naar 6v.. Meestal stopt de ventilator rond de 4 volt. De ventilator gaat echt niet meer draaien simpele rekensom...
                      Stel je hebt een ventilator 12V 1,2W.. De stroom die hij gebruikt is P=U/I = 1,2W=12V/I I=0,1 (100mA) De weerstand is dan U=I*R 12V=0,1*R R=120 Ohm
                      Stel je gaat door deze zelfde ventilator (120 Ohm 1,2W) 5 Volt zetten wat is de stroom dan?.. U=I*R 5V=I*120 I=0,041 (41mA) meer dan de helft minder stroom... Een ventilator is een spoel.. En die 41mA kan niet genoeg magnetisch veld produceren om de kern te laten draaien... misschien met een zetje dat ie gaat draaien maar als hij stopt zal hij nooit meer starten...

                      En daarbij komt dat het een vaste zetting is dus je zou steeds op basis van omgevings factoren de snelheid met de hand aan moeten passen.... Met PWM kun je veel actiever regelen met een simpel temp regeling.en zelfs tot 10% van de maximale toerental..
                      Ik heb daar een stukkie over gescheven hierzo http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/14203-PWM-Ventilator-regeling..

                      Ik heb ook een simpelere regeling liggen maar dat is op basis van het verhogen of verlagen van de spanning... Dus minder accuraat......

                      Bij conrad zijn ook kant en klare modules te koop maar ik ben nogal een doe hetzelver

                      @joosie de topjes doen het goed.... Nu staan ze in nacht stand maar zal volgende update foto nemen
                      Last edited by amateur; 1 November 2010, 18:54.
                      Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

                      Comment


                        #26
                        Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                        Hoi amateur. Die kleuren in je foto maken het wel duidelijk, ik snap hem nu ook. Maar waar haal je de verse lucht vandaan, dit lijkt haast een gesloten systeem?

                        Comment


                          #27
                          Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                          Ow de bak met water en het gat met dunne deken en de kast zelf zijn niet lucht dicht dus wordt genoeg verse lucht aangezogen ... Door de circulatie zal er ook bij normaal bedrijf bij de gele pijl lucht ontsnappen ook al draait de ventilator bij de gele pijl niet... en door die onderdrukken zuigt ie genoeg aan van buiten....
                          Last edited by amateur; 1 November 2010, 19:49. Reden: pff stoned...
                          Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

                          Comment


                            #28
                            Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                            IMG_4917.jpgIMG_4918.jpgIMG_4919.jpgIMG_4920.jpgIMG_4921.jpgIMG_4927.jpgIMG_4924.jpgIMG_4923.jpg

                            Vandaag de dame aan de bovenkant wat naar elkaar gebonden. Het begon wat wijd uit te staan..
                            Verder heb ik de setting van de lampen veranderd naar 2*23W 827 en 1*23W 840....
                            Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

                            Comment


                              #29
                              Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                              IMG_4929.jpgIMG_4930.jpgIMG_4931.jpgIMG_4932.jpgIMG_4933.jpgIMG_4928.jpgIMG_4938.jpgIMG_4936.jpgIMG_4934.jpgIMG_4935.jpgIMG_4937.jpg

                              De dame bloeit mooi.....
                              Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

                              Comment


                                #30
                                Re: 1X WW Stek 3x 18W Spaarlampen

                                Leuke pot heb je gemaakt. succes verder.

                                Comment

                                Bezig...
                                X