Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

hey dat groeit al weer als kool!

ga je deze keer ook weer sroggen?

verder vindt ik echt weer super tof gaan!

keep on going!

greetzz maffy,

Comment

Groeit zeker weer als kool
      Scroggen ga ik deze ronde niet aan beginnen, het enige wat ik zal doen is wat toppen, knakken en buigen als het nodig is.
      Voor de rest laat ik de plantjes hun normale beloop gaan.
      Hopelijk laten de plantjes snel hun geslacht zien zodat ik ze voor de laatste keer kan verpotten
      En dan mogen de dikke toppen komen
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Vandaag even de schaar gepakt en flink aan het knippen geweest.
        De groei zit er nog behoorlijk in en deze moet echt even geremd worden anders willen ze geheid de kast uit.
        Verder heb ik ook even een bult blad verwijderd zodat de onderliggende vertakkingen ook wat licht krijgen.
        Foto's van before and after:
        05122010490.jpg05122010492.jpg05122010493.jpg05122010494.jpg05122010495.jpg

Comment

Volgens mij kan ik nou met zekerheid zeggen dat freebie 1 een mannetje is.
          Is er iemand die dit voor mij kan bevestigen?
          Dan trek ik hem er zo snel mogelijk tussenuit.
          10122010498_zoom.jpg
          De anderen vertonen nog te weinig bloei om het geslacht te bepalen.

Comment

Dit is idd een mannetje, vertonen eerder het geslacht dan de vrouwtjes. weg ermme!

Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Zo, vandaag dan maar fb1 gekapt en uit de kast gehaald..
              Van fb2 kan ik eigenlijk met zekerheid zeggen dat het een vrouwtje is, maar wil nog niet te vroeg juichen.
              Fb3, sm1 en ww1 vertonen nog steeds niet genoeg bloei om het geslacht te bepalen.

Comment

foto's volgen nog (hoop ik) ?
                Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

Comment

Zijn naar mijn mening de afgelopen week geen foto-waardige vorderingen geweest (op fb1 na).
                  Door de snoei hebben ze even stilgestaan maar ze beginnen zich inmiddels weer rustig te ontwikkelen.
                  Verder heb ik geprobeerd de huidige bloei vast te leggen op foto's maar deze is nog zo miniem dat het met mijn camera niet lukt.
                  Als er weer wat meer ontwikkeling heeft plaatsgevonden en/of de bloei duidelijk zichtbaar is zal ik weer wat foto's maken.

Comment

Zo, bij fb2 is eindelijk op foto vast te leggen dat het een vrouwtje is.
                    Je moet even zoeken want de foto is wat onscherp, maar er zitten een paar mooie haren tussen..
                    14122010502.jpg

Bij fb3, sm1 en ww1 zijn ook allemaal kleine haartjes te vinden.
                    Wederom is dat helaas met mijn camera niet vast te leggen, maar ik mag aannemen dat dat spoedig wel gaat lukken.
                    Als ik het dus goed heb komt dat voor deze ronde op 4 vrouwtjes uit, als het echt goed duidelijk is ga ik ze opnieuw over de potten verdelen..

Comment

Zooo.. even lekker een paar uur met mn neus tussen de plantjes gezeten.
                      Aangezien ik heb kunnen vaststellen dat alle 4 overgebleven planten vrouwtjes zijn ben ik ze gaan verpotten.
                      Nouja, verpotten.. Eigenlijk de potten opnieuw indelen met de tussenschotten waardoor alle planten wat meer ruimte hebben,
                      alleen fb2 is er niet op vooruitgegaan. Om die ruimte goed te benutten heb ik veel zijtakken wat verbogen met behulp van ijzerdraadjes.
                      Nu dringt het licht overal lekker door, hopelijk met het gewenste resultaat.

Hier wat foto's van na het verpotten, sm1 en fb2 delen nu 1 pot, net zoals fb3 en ww1 nu ook 1 pot delen.
                      16122010504.jpg16122010506.jpg16122010505.jpg
                      16122010508.jpg16122010511.jpg16122010510.jpg

Van de eerste tekenen van geslacht (of eerste kleine topjes) heb ik nog steeds geen foto's.
                      Zoals ook wel te zien is aan de bovenstaande foto's, mijn camera is slecht (telefoon + kunstlicht)..
                      Het kleine spul kan ik dus nog niet goed vast te leggen, als er een paar mooie haren te fotograferen zijn zal ik weer updaten.

Comment

De bloei zit er inmiddels goed in en er komen steeds meer haartjes..
                        Nog eventjes en de eerste topjes zijn te zien

Fb2; staat wat betreft groei praktisch al stil sinds de laatste keer snoeien.
                        Daarentegen is ze wel door gegaan met het aanmaken van haren, daar loopt ze dan ook weer in voor.
                        22122010528.jpg22122010529.jpg

Sm1; aan het begin werd al wel gezegd dat het een wilde groeier is en dat klopt zeker.
                        Ze hersteld heel snel van het knakken, buigen en snoeien en heeft mooi wat vertakkingen.
                        22122010531.jpg22122010532.jpg22122010530.jpg

Fb3; gaat eigenlijk net zo mooi als sm1, ze heeft iets minder vertakkingen maar mag er zeker wezen.
                        22122010534.jpg22122010533.jpg

Ww1; is en blijft een nakomeling en dus wat minder ontwikkeld in het takkenstelsel.
                        Voor de rest gaat ze heel mooi maar rustig haar gang.
                        22122010536.jpg22122010535.jpg

Het lichtplankje hangt sinds vandaag op de hoogste stand en voor een paar dagen terug heb ik alle uitlopers verwijderd die zich meer als 25cm onder het lichtplankje bevinden. Het TL-licht dringt hier niet meer voldoende door dus het heeft voor de plant geen zin om hier energie in te steken.
                        Met het lichtplankje op de hoogste stand heb ik wel weer heel wat knakken voor de boeg, iemand nog een tip hoe ik de toppen kan vastbinden na het knakken zodat deze niet alsnog weer recht omhoog groeien (met een kleine bocht/knak)?

Comment

hee kroket. voor de sm had ik je al gewaarschuwd he,dat het een erg wilde groeier is, er zijn kwekers die beweren dat de santa maria een van de snelst groeiende cannabis variante planten zijn.

de zaden gaan goed he, vind het leuk om te zien dat je erg tevreden bent.

wat betreft het knakken, uitendelijk zullen ze toch na het licht groeien, probeer ze na het knakken af en toe eens te draaien, zodat ze weer de andere kant moeten optrekken.

verder ziet het er erg goed uit.

wens je nog veel plezier met de freebie zaden van me

greetzz stafford

Comment

hey die kroket!

hoe gaat het met je planties??

greetzzz maffy,

Comment

He Stafford, inderdaad, en dat was zeker niet gelogen!
                              Betreft het knakken, ik wikkel nu binddraad om de tak heen na het knakken, zo blijft deze mooi horizontaal.

@ Mafferd.
                              Volgens mij gaan ze best wel lekker, ik moet wel toegeven de laatste anderhalf week de planten bijna geen aandacht te hebben gegeven daar ik hier zelf geen tijd voor had. Ik zal ze snel weer even vertroetelen en wat foto's voor op het forum schieten.

Comment

Zoals beloofd heb ik wat foto's voor het forum genomen.
                                Daarbij was het ook wel weer tijd voor een update:

Fb2 lijkt nog steeds vrijwel stil te staan, ze ontwikkeld wel mooie toppen maar
                                door de grotere afstand tot de lampen gaat het alleen niet zo hard.
                                03012011590.jpg03012011596.jpg03012011592.jpg03012011594.jpg

Fb3 maakt een boel goed voor haar kleine zusje, zij gaat daarentegen als een beest.
                                Ik heb al behoorlijk wat bij haar moeten knakken maar haar toppen kunnen nu wel heel mooi ontwikkelen.
                                03012011585.jpg03012011586.jpg03012011588.jpg03012011587.jpg

Ww1 moet aardig wat ruimte inleveren voor fb3 maar zij is er dan ook veel later bij gekomen.
                                Er zal niet heel veel aan komen maar er zullen zeker een paar leuke toppen vanaf komen.
                                03012011581.jpg03012011584.jpg03012011582.jpg

En als fb2 als een beest gaat, gaat sm1 als een monster! Dat beloofd een waar toppenveld te worden.
                                Ze heeft echter wel wat nieuwe bladeren waarvan het blad vanuit de nerven erg licht van kleur is.
                                Ik weet dat dit normaal is bij nieuwe bladeren, maar dit ziet er toch niet helemaal normaal uit.
                                Ik laat het vooralsnog even begaan aangezien ze enkele van dezelfde bladeren had toen ze net uit het zaad kwam,
                                het kan dus aan het zaad hebben gelegen. Vooral op de laatste foto is goed te zien waar ik het over heb.
                                03012011597.jpg03012011598.jpg03012011601.jpg03012011604.jpg
                                En dat was weer ..

Comment

Bezig...
                                X