Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Daar zijn geen excuses voor nodig; nee heb ik, ja kan ik krijgen, al begint die "ja" er inmiddels hopeloos uit te zien
    Vindt het wel heel leuk te lezen dat ik je drive ben geweest, dan weet je ook waarvoor je update.
    Zal straks je verslag even doorlezen, krijg met een minuut of wat bezoek welke van niks afweten..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Heb ook helaas het winnende antwoord niet voor je... Maar toch weer een lekker vol kastje!! kun je weer tijdje mee voort

Comment

Valt me inderdaad niks tegen, 300+ gram nat * 25% = 75 gram droog..
        Mag ik toch weer in mn handjes knijpen als die berekening opgaat..

75 gram / 106 Watt = 0,70 gram per Watt, behoorlijk respectabel voor een TL/SL-kweek.
        Maar goed, het is nog niet echt droog, dus deze berekeningen blijven een gok

Comment

Die berekening van je, maal 25%.
          Is dat beetje de standaard als je het nat weegt?

Mijn volgende kweek zal zeker een spaarlampje bevatten. Die bouw ik bij m'n hps in. Eens kijken of dat wat gaat worden. Eerst maar eens deze kweek afwachten.

Groet

Comment

leuk dat je een oogstje hebt binnen gehaald van de freebees.ben beniewd naar t droog gewicht en t smoke report!
            ik denk dat je grond te ver verzadigt was door de voeding en zo blokkades veroorzaakte,waardoor je planten er vervolgens zo uit kwamen te zien.
            ik raad je aan ,de volgende keer dat je op aarde kweekt ,niet zozeer naar de ec kijkt.stel dat je canna als voedingslijn hebt.dan houd je gewoon hun voorgeschreven hoeveelheden aan,mischien in t begin zelfs de helft.en zuur dit dan gewoon af tot de gewenste waarde..ik denk dat je problemen dan serieus verholpen zijn.
            grtz

Comment

@ Dazzled:
              De berekening van 25% heb ik hier al vaker zien langskomen.
              Heb hem zelf nog niet eerder uitgetest en verwacht niet dat de schatting heel precies is.
              Maarja het is en blijft een schatting..

Heb verder jou kweekje ook eens bekeken en het gaat je erg goed af!
              Die extra spaarlamp bij je hps lijkt mij persoonlijk erg overbodig als ik naar je toppen kijk, lekker hoor!

@ Markster (en iedereen):
              Bedankt voor je advies, ik had echt niet verwacht dat het van een te hoge EC is gekomen.
              Voor deze kweek (op coco's) heb ik wel de voorgeschreven waardes aangehouden, min of meer tenminste ..
              Hesi Coco Dosering:
              Groei: 30ml / 10 liter water
              Bloei: 50ml / 10 liter water
              Optimale waarde:
              Wanneer ik de normale dosering (50ml/10l) aanhield kwam mijn EC uit op ongeveer 1,00 - 1,10.
              Ik heb vervolgens de EC-waarde wekelijks opgebouwd totdat ik op de maximale "optimale waarde" zat.
              Naar jou mening kan ik dus beter de normale dosering aanhouden in plaats van de "optimale waarde"?
              Mijn voedingsschema is als volgt geweest:
              Kiemen week 1: 10 liter --> EC: 0,46 --> 25ml wortelcomplex, 1 dr. supervit
              Kiemen week 2: 10 liter --> EC: 0,40 --> 50ml wortelcomplex, 2 dr. supervit
              Groeien week 1: 15 liter --> EC: 1,56 --> 75ml wortelcomplex, 2 dr. supervit, 80ml coco
              Groeien week 2: 15 liter --> EC: 1,58 --> 75ml wortelcomplex, 3 dr. supervit, 80ml coco
              Bloeien week 1: 15 liter --> EC: 1,89 --> 50ml wortelcomplex, 3 dr. supervit, 110ml coco, vanaf heden 2 maal per week powerzyme
              Bloeien week 2: 15 liter --> EC: 1,94 --> 3 dr. supervit, 115ml coco
              Zichtbare Bloei week 1: 15 liter --> EC: 2,03 --> 50ml wortelcomplex, 3 dr. supervit, 130ml coco *
              Zichtbare Bloei week 2: 15 liter --> EC: 1,89 --> 50ml wortelcomplex, 3 dr. supervit, 130ml coco, 5ml pk13-14 *
              Zichtbare Bloei week 3: 20 liter --> EC: 2,13 --> 50ml wortelcomplex, 4 dr. supervit, 130ml coco, 13ml pk13-14 *
              Zichtbare Bloei week 4: 20 liter --> EC: 2,12 --> 4 dr. supervit, 130ml coco, 20ml pk13-14
              Zichtbare Bloei week 5: 20 liter --> EC: 2,18 --> 4 dr. supervit, 110ml coco, 40ml pk13-14
              Zichtbare Bloei week 6: 20 liter --> EC: 2,30 --> 5 dr. supervit, 110ml coco, 50ml pk13-14 **
              Zichtbare Bloei week 7: 20 liter --> EC: 1,84 --> 4 dr. supervit, 110ml coco, 15ml pk13-14 ***
              Zichtbare Bloei week 8: 20 liter --> EC: 1,89 --> 4 dr. supervit, 120ml coco, 15ml pk13-14
              Zichtbare Bloei week 9: 20 liter --> EC: 1,89 --> 4 dr. supervit, 120ml coco, 15ml pk13-14
              Zichtbare Bloei week 10: 20 liter --> EC: 1,89 --> 4 dr. supervit, 130ml coco, 15ml pk13-14
              Zichtbare Bloei week 11: 20 liter --> EC: 0,91 --> 4 dr. supervit, Ca-15, bitterzout ****

De pH-waarde heeft de gehele kweek tussen de 5,80 en 5,86 gelegen
              * Wortelcomplex i.v.m. stress door toppen, knakken en verpotten.
              ** Op advies EC omhoog.
              *** Op advies EC omlaag.
              **** Hier wist ik het ook even niet meer.
              Zelf zie ik de pk13-14 ook nog als een mogelijk oorzaak. Dit ben ik volgens het hesi coco kweekschema vanaf week 4 bloei gaan gebruiken.
              Doordat de kweek langer duurde als het kweekschema ben ik de pk13-14 in mindere mate verder blijven geven, wellicht had ik dit niet moeten doen.
              Tevens lijkt het voor mij verstandiger tegenwoordig pas pk13-14 te gaan gebruiken op het moment dat de bloei 4 weken zichtbaar is, in plaats van na 2 weken zichtbare bloei / 4 weken 12 uurs-verlichting.

Comment

Hey Kroket,

Tnx voor je comment!

Het gaat inderdaad erg goed. De planten zullen nu niet meer gaan groeien of bloeien. Ik heb ze gisteravond geoogst! Hier heb ik wel foto'tjes van gemaakt, maar die staan nog op m'n cam. Ik had 405 gram, nat. In m'n volgende kweek ga ik officieel de voeding bij houden. En eens goede grondmix kopen ipv intratuin potgrond. ha. Zelf denk ik er aan om 1m2 pakketje te halen van Atami. Ik heb nog geen ec-meter dus daar ben ik ook naar op zoek. Je hebt ze heel goedkoop maar ik heb daar zo m'n twijfels over.

Groet

Comment

yoo kroket dat ziet er goed uit he, me zaden waren het zeker waard he wens je 1 lekker rookertje
                  greetzz stafford

Comment

@ dazzled:
                    Volgens mij kun je best een goedkopere EC-meter ophalen hoor..
                    Deze meet enkel hoe goed het water (elektriciteit) geleid, zolang de polen dus schoon zijn en niet corroderen zullen je meetresultaten betrouwbaar zijn.

@ stafford:
                    Zeker weten hoor!!! Het is een heel potent soortje die jullie hebben gekruist..
                    Een snelle groeier die behoorlijk stressbestendig is..
                    Waar ik vooral helemaal weg van ben zijn de enorm dikke stigmas, associaal lekker
                    zoom.jpg

Ben nou wel heel benieuwd hoe die gaat smaken..

Comment

gne gne
                      ben ook benieuwd wat je van de smoke vind
                      grtz

Comment

Anders ik wel.. Net nog even gekeken of het drogen al een beetje opschiet..
                        Ik vermoed dat het nog een halve week / kleine week duurt voordat hier een hele dikke mist hangt..
                        Een smoke-verslagje volgt uiteraard..

Comment

Vandaag de dag zijn de topjes mooi droog en was het tijd om ze in de weck-potten te stoppen..
                          Het drooggewicht pakt toch even anders uit als mijn bovenstaande berekening:
                          Freebie: 26 gram
                          Santa maria: 22 gram
                          White widow: 10 gram
                          Dat komt uit op een; 58 gram totaal / 106 watt = 0,55 gram per watt.
                          Niet bijzonder dus, maar wel vrij normaal voor een TL/SL kweek dacht ik.

02032011746.jpg
                          Anderhalf liter weck-potten

Het smokeverslag laat nog heel even op zich wachten.
                          Aanstaande vrijdag ga ik even onder narcose en wil niet dat mijn blowen hier effect op heeft en ben daarom tijdelijk gestopt.
                          Ik weet het; misschien een beetje overdreven en panisch maar neem liever het zekere voor het onzekere.
                          Zo gauw ze in de fik staat horen jullie weer van mij!

Comment

Staat ieder geval een lekker rokertje als je weer thuis komt......., suc6 met je behandeling,en laat het je na thuiskomst maar smaken.

Grtz.

Comment

Comment

Leuke reacties..
                                Makkelijk is het zeker niet! Daarentegen was het wel goed voor mij om weer even wat te minderen,
                                anders was het met een week of 2 al op geweest

Comment

Bezig...
                                X