Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Korting op 420shop
    Zo, hier dan de tweede ronde in mijn keukenkastje.
    Dit keer plant ik 5 freebies zaden van Markster en Stafford, om het voor hun overzichtelijk te houden maak ik dus ook dit aparte topic aan. Voor meer informatie over de bouw en verbouwingen van de kweekruimte kunnen jullie hier terecht; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...je-kweekruimte

Setup keukenkastje:
    Oppervlakte;
    Hoogte; 60cm, maximale hoogte plant 40~45cm.
    Medium; Cocos, uit een slab gehaald van Canna.
    Voeding; Hesi wortelcomplex, Hesi coco, Hesi supervit, Canna pH-, Canna PK 13-14.
    Verlichting groei; 2*23W sl 6500K 1450lumen, 2 tot 4*15W tl 4000K 1000lumen.
    Verlichting bloei; 2*23W sl 2700K 1550lumen, 2*15W tl 2700K 1000lumen, 2*15W 3000K 1000lumen.
    Zaden; 5 maal freebies van Markster en Stafford, regulier.
    26102010197.jpg28102010210.jpg28102010208.jpg

De kweek is officieel om 0:00 28-10-2010 begonnen, ook heb ik het voedingsvat op dat moment gevuld met 10 liter water zodat het alvast op temperatuur kon komen en de chloor er wat uit kon verdampen.
    Toen ik vandaag het voedingswater wou aanmaken kwam ik alleen tot de vervelende ontdekking dat de pH meter kapot was, op naar de growshop dus en een nieuwe opgehaald.
    Daarna heb ik het voedingswater aangemaakt met de halve dosering wortelcomplex (25ml/10l water), 1 druppel hesi supervit en de pH waarde naar 5,82 gebracht, de EC zit op 0,46.
    Voor de zaadjes heb ik alvast 5 turfpotjes met zaai en stekgrond gevuld. Deze staan op een laagje hydrokorrels welke weer in een laagje voedingswater staan, zo kan ik aan het begin mooi van onder af water geven. De potjes hebben zich ondertussen al mooi vol gezogen en zijn klaar voor de zaadjes, helaas zijn de zaadjes nog niet zo ver, ik laat ze er nog maar even een nachtje over slapen
    28102010209.jpg

Tsjah, dat was het wel zo'n beetje voor nou, vragen, commentaar? Kom maar op ..
    Last edited by kroket; 4 November 2010, 19:21. Reden: Aanvullende informatie.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Re: Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Suc6 man, ben extra nieuwschierig door dat freebie zaad.

Grtz.

Comment

he gozer gaat leuk worden! verheug me tot het resultaat. volg je!
      ik ben maar nog het begin...

Comment

Veel succes met je kweek. Weet je ook wat zaad je hebt?

Comment

Dankjewel jongens.
          Over het zaad weet ik verder heel weinig, dit is het enige echte wat ik weet:
          Klein beetje van de afkomst; 't is een hybride naar de indica kant, harde donkere buds!
          Bron: Markster.
          Ondertussen doen de zaadjes het rustig aan, om 16:00 vandaag (na 40 uur ontkiemen) was bij het eerste zaadje het schilletje gebroken en het worteltje zichtbaar. Nummer 1 zit dus in de zaai-stekgrond, de andere 4 gaan rustig door..
          29102010212.jpg29102010213.jpg
          Last edited by kroket; 6 November 2010, 12:45. Reden: lelijke grammaticale fout weggehaald.

Comment

Ben ook weer van de partij! Word vast net zon succes als je vorige kweek.

Comment

29102010214.jpg29102010215.jpg30102010216.jpg30102010218.jpg30102010219.jpg
              De laatste foto is van het zaadje waar ik mn twijfels aan trek, al is de foto niet echt scherp genoeg op het te kunnen zien.

Comment

heey leuk dat je met onze zaden werkt, kwens je veel plezier en een goeie ronde toe ik ben een tijdje niet meer echt online geweest erg druk enzo, maar binnekort zal ik weer meer actief op de chat zijn gr stafford

Comment

Update (31-10):
                  Zoals ik al zei zou ik de zaden in een glas water verder ontkiemen op het moment dat er nog niks was gebeurt.
                  Zo gezegd zo gedaan, ben benieuwd of ze nog wat gaan doen..
                  Verder steekt freebie 1 bijna het kopje boven de grond, nou gaat het echt beginnen .
                  31102010221.jpg31102010222.jpg

De lampen zijn vanaf heden dus ook aangesloten op de tijdschakelaar op 20/4.
                  Meer nieuws volgt..

Meer nieuws (1-11):
                  Freebie 1 heeft nu echt het kopje boven de aarde, het afwerpen van het zaadhoesje is ook zonder problemen gegaan en ze ziet er gezond uit. De zaden in het glas water hebben wederom geen teken van leven laten zien, ze krijgen t/m overmorgen de tijd.
                  01112010223.jpg01112010226.jpg
                  More to come..

More (1-11):
                  Vandaag de overige 2 zaden, op advies in de chatbox voorzichtig open gebroken.
                  Dit omdat ze nog geen enkel teken van leven vertoonden, het kan dus zijn dat er geen vocht kon doordringen.
                  Mocht er echt helemaal niks mee gebeuren, overweeg ik nog enkele andere zaden te planten.

And more (2-11):
                  Na een heerlijke nachtrust trok ik vandaag mn kastje open en daar staat ie dan, freebie #2. Daarnaast is freebie 1 behoorlijk opgeschoten en lijkt 1 van de zaden toch nog leven te vertonen. Het zaadhoesje is verder open gegaan en het lijkt alsof er een worteltje tevoorschijn wil komen. Ik geef hem/haar nog even de tijd voor ik 't zaadje in de aarde druk. Het andere zaadje heeft geen actie laten zien..
                  02112010227.jpg02112010228.jpg02112010229.jpg
                  Last edited by kroket; 2 November 2010, 08:28. Reden: Update.

Comment

Het zaadje die gisteren wat actie leek te vertonen is helaas valse hoop geweest.
                    Vannacht om 0:00 liggen de (nog niet uitgekomen) freebie zaden 7 dagen te ontkiemen, als er dan nog niks is gebeurd gaan ze weg.
                    Jammer genoeg zijn er dus maar 3 van de 5 zaden uitgekomen, hopelijk zit hier wel een vrouwtje tussen!
                    03112010237.jpg

Aangezien het regulier zaad is, begin ik de ronde liever met meer als 3 plantjes om de kansen op vrouwtjes te verhogen. Het is mijn bedoeling op 5 plantjes te komen voor de groei en hier in de bloei 2 of 3 vrouwtjes aan over te houden.
                    Om deze reden heb ik 3 (reguliere) Santa Maria zaden in het ontkiem-hoesje liggen.
                    Mochten deze alle 3 ontkiemen zullen dus slechts de 2 snelste zaden ook daadwerkelijk de aarde ingaan.
                    03112010238.jpg

Als laatste heb ik voor in de potten verwijderbare tussenschotten gemaakt zodat ik de potten kan verdelen in 2, 3, 4 of 5 "losse" potten.
                    Hoe ik dat precies heb gedaan is hier te vinden; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...852#post165852
                    03112010235.jpg03112010239.jpg

Comment

Herkenbaar, die valse hoop... gaan als eerste open om vervolgens niets meer te doen. Ik heb er nog eentje geprobeerd te reanimeren, groeide het worteltje nog wat, maar is uiteindelijk toch komen te overlijden in het potje op de vensterbank. Ik ga voor je duimen dat je drie dames overhoudt.

Comment

04112010240.jpg04112010241.jpg

Verder zijn de Santa Maria zaden nog niet wakker geworden, ik hoop wel dat deze wat sneller ontkiemen.

Comment

Toen ik vanmiddag eventjes onder de potjes keek was ik verbaast al een worteltje te vinden bij freebie 1&2.
                          Dat gaat snel zeg, dat had ik helemaal niet verwacht! Zodoende ook gewoon het potje van freebie 1 opgetild zonder rekening te houden met de wortel, dit worteltje is dus helaas afgebroken, hopelijk red freebie 1 het nog wel gewoon.
                          04112010246.jpg04112010247.jpg

Voor freebie 1&2 was het, wat mij betreft dus tijd om de coco's in te gaan.
                          Onderin ligt een laagje hydrokorrels voor de afwatering, en de plantjes staan met turfpotje en al in de coco's.
                          De kleine plantjes staan nu iets dieper in de coco's dan ze voorheen in de zaai-stekgrond stonden.
                          De coco's was echt helemaal uitgedroogd, om dit weer op een goed pijl te brengen zijn er een paar litertjes water in gegaan.
                          Nou snap ik ook waarom je coco's niet mag laten uitdrogen, wat een ramp om dat weer goed vochtig te krijgen!
                          04112010251.jpg04112010252.jpg

Freebie 3 vindt ik er op het moment nog niet echt geweldig uitzien.
                          De lobblaadjes zien er bij de uiteinden wat geel uit, heeft dit in het zaad gezeten of kan er een andere oorzaak zijn?
                          04112010242.jpg04112010245.jpg

Verder laat ik de santa maria zaden nog even in het kiemhoesje liggen, daar was na 24 uur nog geen worteltje zichtbaar.
                          Zoals ik al zei hoop ik dat ze snel ontkiemen, ze moeten de freebies nog wel een beetje bij kunnen houden.

En als laatste; voor komende week heb ik een nieuw voedingsvat aangemaakt met 10l water.
                          Dit maal met 50ml wortelcomplex op 10l water en 2 druppels hesi supervit (1 druppel is genoeg voor 4,5l water).
                          De pH zit op 5,85 en de EC vreemd genoeg op 0,40. Ondanks de doseringen dus zijn verdubbeld, is de EC-waarde gedaald.
                          Op de verpakking van hesi wortelcomplex staat wel vermeld dat deze geen invloed heeft op de EC, dus kunnen we er uit opmaken dat de EC-waarde van het leidingwater niet echt constant is .

Vragen, opmerkingen en/of commentaar? Alles helpt om dit m'n beste ronde ooit te maken.
                          Ondertussen zorg ik voor een regelmatige update.
                          Last edited by kroket; 4 November 2010, 19:19.

Comment

Zien er netjes uit man Keep em growing
                            Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

Comment

looking good! over dat 3e zaadje he probeer hem gewoon wat te laten groeien mocht hij een grote mislukking zijn kan je hem (tja het dan helaas wel moeten) weggooien.

verder zien de 1e en 2e er goed uit! hou ook zulk soort update vol!
                              ik ben maar nog het begin...

Comment

Bezig...
                              X