Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Freebies zaden in een keukenkastje, 106W

waarvan het blad vanuit de nerven erg licht van kleur is.
    Ik weet dat dit normaal is bij nieuwe bladeren, maar dit ziet er toch niet helemaal normaal uit.
    Ik laat het vooralsnog even begaan aangezien ze enkele van dezelfde bladeren had toen ze net uit het zaad kwam,
    het kan dus aan het zaad hebben gelegen. Vooral op de laatste foto is goed te zien waar ik het over heb.

ec mag ietsje hoger bij deze, en deze zal weliswaar eerder dorst hebben als de rest zoals ik uit je woorden opneem,
    ze ziet nogal wat dorstig uit aant blad te zien

greetz

Comment

Bedankt voor je antwoord!
      Dorst lijkt het me ook niet; de bodem is namelijk nog goed vochtig als ik water ga geven.
      Het zal dan inderdaad wel met een (beetje) te lage EC te maken hebben.

Ondanks dat zit ik al op een EC van 2,20 en zou dus hoog genoeg moeten zijn.
      Daarentegen is mijn ervaring (te) met kleine potten dat de EC soms behoorlijk hoog moet liggen om de plant tevreden te houden.
      Fb3 begint inmiddels dezelfde lichte vlekken te tonen in het blad terwijl fb2 en ww1 momenteel wel genoeg voeding krijgen.

De EC waarde verder verhogen betekend dus een te hoge EC voor fb2 en ww1.
      De grootste (meeste toppen dragende) planten; fb3 en sm1 kunnen wel meer voeding gebruiken.
      Aangezien hier toch het meeste van afkomt wil ik hier ook de meeste energie in steken.
      Vanavond zal ik de EC-waarde dus lichtelijk verhogen (naar 2,30) want deze vrouwtjes mogen wel een beetje aan obesitas krijgen
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Leuke plantjes! Erg speciaal. Ben benieuwd welk rokertje het gaat worden. Op foto 9 van 3 januari ziet de grond er wel heeel erg vochtig uit. Maar da's waarschijnlijk door ze net water te geven.

Comment

Hahaha, het kan inderdaad wel kloppen dat de grond daar erg vochtig was..
          Ik had op dat moment namelijk net de planten een beetje doorgespoeld om de oude voeding uit de pot te halen.

Zit er ondertussen wel over te denken om fb2 uit de kast te halen.
          Zij lijkt nog steeds vrijwel stil te staan en als het zo doorgaat heb ik geluk met 2 gram van fb2!
          Denk dat ik dan beter een andere plant meer de ruimte (voor de wortels) kan geven om hier vervolgens 2 gram meer vanaf te trekken.
          Klopt die gedachtegang een beetje of heb ik het finaal mis?

Comment

wow een ec van 2,20 is wel erg hoog kroket. ec 1.6 is meer als voldoende , ik vind niet gek dat ze stil blijft staan, je zit haar zowat te overvoeden. gouw terug naa ec 1.6 gaan

en ph 5.8

staff

Comment

Comment

hey kroket!

hoe gaat het met je plantjes??
                zag dat je nieuwschierig was hoe ik mijn lichtplankje heb ingedeeld, heb een foto gepost bij mijn update.

veel succes met de hobby

greetzz

Comment

KROKET waar blijft de foto update

Freebies zijn het waard he de eigen kruising

Comment

al 3 weken geen foto's word inderdaad eens tijd dat er 'n foto update komt
                    al is het maar om stafford gerust te stellen dat de planten uit zijn gratis zaad nog leven
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Sorry mensen, heb even heel weinig vrije tijd gehad en heb het komende tijd ook nog even goed druk!
                      Als ik vanavond thuiskom zal ik eens kijken of ik nog de tijd heb voor een foto-update, anders wordt het zondag..

De plantjes gaan in ieder geval goed, en Stafford, de freebies (althans fb3) zijn het zeker waard!
                      Ik heb in ieder geval wel je advies opgevolgd te zakken in de EC-waarde, deze was afgelopen week 1,8x.
                      Daarvoor heb ik de planten (1 dag) goed gespoeld met enkel afgezuurd water om de overtollige voeding uit de bodem te spoelen.

Comment

Vrijdag is me niet gelukt dus hier is de beloofde foto-update van zondag

Laat ik maar beginnen met de meest zielige plant, fb2. Ik heb al vaker geroepen dat deze weinig deed.
                        Nou mag het helemaal duidelijk wezen dat het niks gaat worden.
                        30012011625.jpg30012011627.jpg30012011626.jpg

Sm1 gaat daarentegen wel lekker door. Daar komt lekker wat vanaf!
                        30012011628.jpg30012011634.jpg30012011632.jpg30012011631.jpg

Ww1 maakt maar een paar topjes aan zoals verwacht, maar ze mogen er wel wezen.
                        30012011635.jpg30012011637.jpg30012011636.jpg

Fb3 gaat keihard, daar zitten mooi veel toppen aan met behoorlijk dikke haren.
                        Het is net een veld met kleine kerstboompjes, ben echt benieuwd naar hoe dit rokertje is!
                        30012011638.jpg30012011641.jpg30012011640.jpg30012011639.jpg30012011642.jpg

Tevens heb ik vandaag mijn pH-meter gereinigd en ge-ijkt.

Comment

ziet er mooi uit. gaaf dat je het verschil in soort zo goed kan zien met je foto's kroket

Comment

ziet er goed uit kroket, tis een kwestie van de sterkste en stabielste ertussen uit plukken. fb3 maait alles omver daar hehe

Comment

Haha, inderdaad, fb3 overwoekert alles!
                              Ben wel heel blij met haar bladeren, deze zijn echt superslank waardoor het licht mooi tot onderaan kan doordringen.
                              Sm1 en ww1 daarentegen metselen hun hele dak dicht met blad waardoor het licht vrijwel niet meer kan doordringen.
                              Wat ik wel weer heel leuk vind aan sm1 is dat ze ook topjes uit haar bladsteel en blad groeit

Comment

Gaat mooi kroket! wel leuk he om verschillende soorten/trains in je kastje te hebben he!

dat fb3 zulke slanke bladeren heeft, is dat te wijten aan een sativa invloed?? enne wat vond je van mijn lichtplankje?

in elk geval ga zo door man! en veel succes met je hobby!

Comment

Bezig...
                                X