Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC kweek , First Try

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PC kweek , First Try

Korting op 420shop
    Hoi ik ben Rik
    en sinds kort bezig met zelf kweken
    In eerste instantie wilde ik in een redelijk grote kast maar vanwege een
    te hoog kosten plaatje heb ik er tog maar voor gekozen mijn oude pc
    om te bouwen tot grow kastje

Kast : PC
    lampen : 2x Osram 24w spaarlamp

voor de rest heb ik al 2 ventilators liggen ook van me pc maar die moet ik nog
    op een of andere manier aansluiten op 220

Ik heb laatst op mijn werk als bezorger van een groot wit/bruin-goed winkel
    een groooote top wiet van een klant als fooi gehad , nou bleek dit dus een
    bevruchte plant te zijn (kwam ik thuis achter) dus heb ik de zaadjes tussen de toppen vandaan gevist en geplant in een omgebouwde koelbox met een lampje erin.
    Dus hiermee wil ik zeggen : Ik heb geeeen idee wat voor soort plant het is maar ik ben heel er benieuwd. Ik heb al een paar beginners foutjes gemaakt met de vers geboren plantjes zoals de lamp te hoog hangen .... dus heb ik al 2 plantjes weg kunnen donderen omdat ze dus afbraken , nu heb ik nog 2 baby plantjes over
    die heb ik nu in mijn kast staan in 1 liter bakjes met cocos grond met folie er overheen om het wat vochtiger te maken voor de dames(ik hoop dames).
    Ook heb ik 10 minuten geleden 1 zaadje Amnesia Lemon , van Barry's Farm besteld dus daar moet ik nog even op wachten . Tot nu toe kan ik alleen nog maar hopen dat de 2 overgebleven plantjes het wel blijven doen .

Hier een paar fotos van mijn kast Enjoy!

Afb002.jpgAfb001.jpg
    Afb008.jpgAfb006.jpg
    Attached Files
    Last edited by Delarie; 30 October 2010, 13:17.
    Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

Re: PC kweek , First Try

ziet ter ni slecht uit,
    om je ventilatoren aan te sluiten kun je bv: een oude gsm oplader gebruiken of dergelijke
    succes

Comment

De pc-kweeks schieten uit de grond!

he dit wordt nog leuk dus ik volg je en geef je her en der wat commentaar als je het niet erg vindt natuurlijk!

grow ze!
      ik ben maar nog het begin...

Comment

Update : plantje 2 is denk ik de pijp uit hoe dit nu weer kan weet ik niet maar goed t zal wel aan plant zelf leggen , hoop ik maar dan xD
        Foto upload ik zometeen ...

@Moriskeuh Thanks for the tip , ik zal het is proberen k denk dat ik er nog wel 2 heb liggen.
        @Joosie1234 Natuurlijk vin ik dat niet erg , prettig zelfs k zal et denk ik ook wel nodig hebben aangezien ik nog niet egt veel ervaring heb met het kweken op zich

Mr. Dead Guy :
        Afb012.jpg

Moet ik deze zo afgedekt houden of beter niet ? :Afb013.jpg
        Last edited by Delarie; 30 October 2010, 18:18.

Comment

Ik heb nu 2 laders gevonden een van een nokia en een universele lader , ik neem aan dat ik per cooler een oplader nodig heb ?
          hoe sluit ik deze nu precies aan ? ik namelijk weinig verstand van electra

Comment

een link voor hoe dat moet!

kijk in je vrijetijd gewoon het forum rond en dan worden vragen in de toekomst beantwoord!

Comment

ik zou er nog 2 24w spaarlampen bij hangen, met 48w kom je niet zo ver namelijk.

veel succes,
              groeten anavar.

Comment

Hmm. Enkele opmerkingen als je dat niet erg vind.
                Ik heb zelf een beginnent pc kweekje en daarom weet ik wat goed en slecht is.

1. Zilverfolie is niet goed in verband met brandpunten => beter radiatorfolie maar is ook duurder ( ik dacht 10 euro voor een rol van 3 meter bij mij)
                2. Doorzichtige potten is niet echt goed aangezien er licht aan de wortel kan komen en de plant daardoor gaat stressen => kan je miss afplakken met ductape ofzo.
                3. Je hebt een beperkte hoogte in je pc kast, dit is bij mij ook zo daarom kan je beter soort kiezen die zeker klein blijft of je komt later in de problemen.
                4. Idd 2 spaarlamen is weinig maar moet op zich wel lukken, alleen hoe meer licht hoe meer opbrengst.
                5. In de groei is het beter van koud licht te gebruiken anders gaat de plant zich strechen nuja moet ook wel lukken met warm licht.
                6. Ik weet niet of dit van de orde is maar pas op voor brandveiligheid. Spaarlampen worden ook nog redelijk warm. Je wilt niet dat je huis afbrand.

Ik hoop dat ik niet teveel gezaagd heb. Het is enkel om jou te helpen.

Veel succes nog met je kweekje. Ik volg je zeker.
                Grtz

Comment

Nou plantje 2 is ook dood , ik ben nu bezig mijn coolers te prepareren om in de kast te komen en t is nu puur wachten op mijn Amnesia Lemon zaadje ,

@ wooffie : Ik ga zowiezo zodra ik geld heb het folie vervangen voor radiator folie , en die potten gaan ook vervangen worden voor zwarte bakjes en ipv cocos aarde ga ik gewoon normale aarde gebruiken
                  en met 2 lampjes met een totale wattage van 240 moet tog wel voldoende zijn denk ik voor zon kleine ruimte (correct me if im wrong) , Ik weet ook niet precies wat je bedoeld met warm/koud licht .

Comment

warm licht is licht in de kleurtemperatuur 2700 kelvin, oftewel het licht van de herft.
                    koud licht is licht in de kleurtemperatuur 4000 - 6500 kelvin, oftewel het licht van de lente / zomer

Comment

Ja 2 lampjes gaat zeker voldoende zijn maar hoe meer lampen hoe meer gewicht, maar dat is wrs nog niet echt de bedoeling bij je eerste kweekje en dan is dit zeker goed.
                      Zoals CatsEye al zei over warm en koud licht. Nu ik gebruik ook enkel warm licht dus daar mag ik eigenlijk niet teveel op zeggen maar koud licht is veel beter voor in de groei en warm licht is beste voor in de bloei.

Nu voor een eerste kweekje zal dit zeker wel werken. Al doende leert men.

Ga zo verder man.

(en idd, zaadjes uit wiet zijn nooit echt goed. best feminized zaadjes bestellen )

Comment

ok ik zal is gaan zoeken naar wat koudere licht lampjes maar goed dat moet mijn budget dan ook nog wel toelaten xD , ik hoop dat er nog wat zaadjes uit mijn coolbox komen xD want in totaal heb ik
                        er denk ik wel een stuk of 15-20 zaadjes in gestopt en tot nu zijn er 6-7 uitgekomen , maar goed ik ga er niet van uit , ik heb er nu ook 1 pc cooler in hangen die verse lucht aanzuigt alleen de afzuiger nog niet omdat die er niet in past als mijn coolbox er in staat en ik moet nog normale bakjes halen xD Ik hoop ook dat mijn Amnesia Lemon(uiteraard feminised) morgen al binnekomt alleen ga ik er niet vanuit.

Ik weet in ieder geval dat ik moet uitkijken met stretchen ,

btw weet iemand hoe ik de LV kan meten ?

Groetjes van De la Rie

Comment

een hygrometer ^^

denk aan zo iets: http://www.dutch-headshop.com/nl/the...aal-p-481.html
                          helaas is die even niet op voorraad maar google anders even "Hygrometer"

Comment

Thanks mate , zal er eerdaags ff een halen .

Comment

geen dank hoor kleine moeite

je kan er natuurlijk ook eentje halen bij de praxis ofzo XD niet alles hoeft via het internet ^^

Comment

Bezig...
                              X