Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 1x lowryder 1x easy bud AUTOFLOWER

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste kweek 1x lowryder 1x easy bud AUTOFLOWER

Korting op 420shop
    Heey mensen,

ik had al een tijdje iets in mijn hoofd om zelf een paar plantjes neer te zetten, maar het is er niet van gekomen.

ik heb voor autoflowers gekozen omdat ik nog niet de kennis had en de spullen om die lampen op een bepaalde cyclus neer te zetten.

met deze kweek wil(de) ik kijken of ik het allemaal leuk vond en de moeite waard, maar daar ben ik nu al van overtuigd en wil na deze plantjes wat duurder gaan investeren.

mijn growbox, is goedkoop, niet erg netjes in elkaar gezet, best brand gevaarlijk, maar het werkt wel. eerst nog even mijn financiele zaakjes op orde stellen en daarna beter investeren.

mijn 'setup'

- 2x 9 liter potten
    - 2x spaarlamp 15watt kleurcode 827
    - 2x pc fans, de inlaat is erg snel, waardoor het redelijk koel blijft in de box(nu een gloeilamp erbij gezet voor de warmte, en het zal ongeveer 25 graden binnen in zijn)
    - 3x easy bud zaadjes(autoflower)
    - 1x lowryder#1 zaadje(autoflower)
    - 1x normale potgrond (20L)

het ontkiemen ging niet goed, van de 3 easy bud zaadjes zijn er 2 niet uitgekomen, en toen op een andere manier heb ik het laatste easy bud zaadje en de lowryder ontkiemt, daarna in DROGE aarde gestopt, met het worteltje naar beneden, daarna de bak flink overgoten met water, en folie erop gedaan voor de LV.

3 dagen later kwamen ze allebei boven

het viel me op dat de lowryder meteen een stuk groter was, hij lijkt net een fase verder dan de easy bud, ook al is de easy bud 1dag eerder geplant.

de lowryder ging erg stretchen, waardoor ik nu een sateprikker erbij heb gezet, met een lintje erom heen voor de stevigheid.

ik geef ze nu om de 2 dagen water, ik vul een glas water en giet ongeveer een kwart op het stammetje.

hieronder zal ik foto's posten en ik post om de 3/4 dagen denk ik nieuwe foto's.

(de rechter is de lowryder)

1.jpg2.jpg4.jpg3.jpg5.jpg

Commentaar en tips zijn altijd welkom!

groetjes, max

Re: eerste kweek 1x lowryder 1x easy bud AUTOFLOWER

Veel succes met je kweek. De lowryder welke je verstevigd hebt met een stokje, daar zou je wat meer grond bij kunnen doen tot de lobbladen. Op die manier staan ze veel steviger en kan je stokje weg
    Wat doen die 2 plasticzakken precies in je hok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
      Veel succes met je kweek. De lowryder welke je verstevigd hebt met een stokje, daar zou je wat meer grond bij kunnen doen tot de lobbladen. Op die manier staan ze veel steviger en kan je stokje weg
      Wat doen die 2 plasticzakken precies in je hok?
      Oke, thnx voor de tip, morgen meteen even doen.

Die zakken staan er om eventueel teveel water in op te vangen en grond die door de gaten doorkomt.

Kan je trouwens meer lampen op 1 kroonsteentje doen? Want ik zou eigenlijk nog wel een lamp of 2 er bij willen, maar ivm snoeren etc word dat vrij lastig.

Comment

Zou niet meer lampen op 1 kroonsteen aansluiten. Pak gewoon een stekkerdoos en 2 lampen moet ook wel gaan toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
          Zou niet meer lampen op 1 kroonsteen aansluiten. Pak gewoon een stekkerdoos en 2 lampen moet ook wel gaan toch?
          Die snoeren(met stekker en bruine en blauwe draad) kan je ook gewoon bij de ijzer handel kopen?

Comment

vind het uit zal ik zeggen. bij de gamma zal je iig slagen. of een soort gelijke winkel. of een hubo... je komt er wel uit.

vraagje: hoever staan je lampen van de plantjes af? dit kan iets met de gestrekt heid van je plantjes te maken hebben.
            ik ben maar nog het begin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joosie1234 View Post
              vind het uit zal ik zeggen. bij de gamma zal je iig slagen. of een soort gelijke winkel. of een hubo... je komt er wel uit.

vraagje: hoever staan je lampen van de plantjes af? dit kan iets met de gestrekt heid van je plantjes te maken hebben.
              Ze zijn alleen in het begin gaan strekken, omdat ik de potten niet helemaal tot de rand gevuld had, en er wel folie overheen had gedaan. Maar de lampen op een afstandje gehouden ivm verbrand folie.

Ik heb ze gister allebei extra bijgevuld met de aarde tot de lob bladeren, was een goede tip van barts.

En ik voeg meteen een paar foto's toe. Is mij opgevallen dat de lowryder nu echt een dikkere stam krijgt. Terwijl de Easy Bud er nog een beetje achteraan hobbelt.

RECHTER BAK IS ALTIJD DE LOWRYDER

9.jpg6.jpg8.jpg7.jpg
              Last edited by maxje1992; 4 November 2010, 09:45.

Comment

Max in je eerste bericht staat dat je normale potgrond gebruik, is het nou niet beter om die potgrond van de growshop te gebruiken?

Comment

Ik denk dat hij zijn budget ook micro probeert te houden dus dat kan verklaren waarom hij geen potgrond de growchoppa gebruikt ?
                  of zie ik dat zo verkeerd ?

Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maxje1992 View Post
                    met deze kweek wil(de) ik kijken of ik het allemaal leuk vond en de moeite waard, maar daar ben ik nu al van overtuigd en wil na deze plantjes wat duurder gaan investeren.

mijn growbox, is goedkoop, niet erg netjes in elkaar gezet, best brand gevaarlijk, maar het werkt wel. eerst nog even mijn financiele zaakjes op orde stellen en daarna beter investeren.
                    Dat zegt hij toch ook in zijn eerste post. Hij wil eerst kijken of het leuk is en de moeite waard voordat hij meer gaan investeren (in de ruimte, opzet en het medium).

Comment

Update

Over die potgrond ivm growshoppa grond. Ik heb nog niet heel erg de moeite genomen om een growshop te zoeken, wat ik wel weet is dat ze allemaal minstens 20minuten rijden op me scooter van me vandaan zijn, als ie nou om de hoek was was het een ander verhaal

Ik heb 2 Philips Tornado 23W er bij gedaan voor meer licht. Volgens mij moeten die lampen + 2 15W spaarlampen genoeg zijn.
                      Ook 3 fittingen gekocht. Die draden gestript, 3 bruine draden in elkaar gedraaid om samen als 1 in een kroonsteentje te doen. Het zelfde gedaan met de blauwe draden. Daarna alles heel goed vast getaped met ducktape.

Hieronder zal ik wat foto's posten.

11.jpg13.jpg12.jpg

Comment

Je plantjes gaan zeker genieten van de 46 watt extra licht, en hun dankbaarheid tonen in de vorm van extra mooie topjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                          Je plantjes gaan zeker genieten van de 46 watt extra licht, en hun dankbaarheid tonen in de vorm van extra mooie topjes.
                          Hoeveel gram denk je dat ik hier van af kan halen? Ik denk zelf 7gram droog ofzo? Of is dat teveel van het goede? :p

Comment

Lastig, spiek eens specifiek in de andere autoflower kweekverslagjes met spaarlampen. Ga uit van niets, dan kan het alleen maar meevallen

Comment

ziet er goed uit.

je kunt de lobblaadjes voorzichtig weg knippen, scheelt weer energie.
                              Veel gestelde vragen over het forum
                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL
                              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Bezig...
                              X