Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Budget kweek: 3 planten onder Viparspectra V300
Collapse
X
-
Da's een rare keuze om die bij elkaar te zetten, die auto's gaan dat niet leuk vinden op 12/12. Zou gewoon 3 of 4 photoperiode planten nemen, toppen op 3 weken en dan onmiddellijk in bloei zetten. Dus gewoon starten onder 18/6. Dan heb je genoeg hoogte. 12/12 is niet mijn ding. Je ziet enkel de verslagen waar dat goed uitpakte, niet die waar je lange internodes hebt en schrale planten. Moet hier het eerste verslag nog tegenkomen waar het echt de moeite was om het zelf te proberen.
Comment
-
Vergeet de afzuiger en koolstoffilter niet.
Die ga je wel nodig hebben als je niet wil dat over drie maanden de hele tuin naar wietkwekerij ruikt.
(jij weet dat het maar 3 plantjes zijn, maar de buren denken dat er 300 staan en dat morgen hun hele dorp afbrandt)
Autoflower en niet-autoflower bij elkaar is niet zo handig inderdaad.
Beetje kweekverslagen van collegakwekers lezen, en dan kom je er wel uit.
Succes!
Comment
-
Hey iedereen!
Thanks voor de tips. Die filters komen er naar alle waarschijnlijkheid binnen de maand aan (zo een groot probleem is het echter niet, de eerste buur is pas 30m verder en die heeft ook al plantjes gehad).
Ivm met de lichturen en soorten zaad: dit is niet alleen mijn kweek. Mijn broer heeft ook wat zaad gekocht. Op deze manier kunnen we planten weg halen en bij zetten zonder met de planten hun lichtschema te fucken.
Ik heb zoals eerder vermeld ook problemen met mijn wifi als ik mijn LED-lamp aan zet. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit oplos?
Peace
Comment
-
Ik denk dat je het probleem niet helemaal snapt (of wel?)
Een autoflower groeit en bloeit optimaal bij 18-20 uur licht per dag. Van zaailing tot oogst.
Een niet-autoflower blijft bij dat lichtschema in groei.
Die moet je op 12 uur licht per dag zetten als je die wil laten bloeien.
Maar bij 12 uur licht gaan de autoflowers niet optimaal opbrengen. Dat kan aanzienlijk schelen.
Dilemma is dus 18 uur of 12 uur tijdens de bloei.
(als je dat al wist kan je dit bericht negeren dus
Comment
-
Wist ik hoor. Geen zorgen, dit is niet mijn eerste kweek 12/12 is in mijn ogen het beste gezien de kleine ruimte en verschillende soorten. In feite wil ik de niet-autos gewoon dwarfen. Als ene plant sneller klaar is als de andere kan ik gewoon weer een nieuwe bijzetten, ongeacht of het een auto is of niet.
-
-
Update:
Ondertussen zijn ze alle 3 ontkiemd en steken sinds dezenacht in de grond. Laat maar komen!
Voorlopig nog geen oplossing gevonden voor het wifi probleem. Ik heb ergens gelezen dat de LED storing geeft omdat ie op dezelfde frequentie zit. Iemand enig idee of het mogelijk is de frequentie van de lamp OF van de wifi te veranderen? (Als dat al mogelijk is)
Comment
-
Je gebruikt een powerline toch? Weet niet of het mogelijk is om te wisselen tussen 2.4GHz en 5GHz met die dingen? Met 5GHz heb je in de regel minder last van storingen. (Maar dat betreft storingen op het wifi netwerk zelf, dus voor hetzelfde geld maakt het voor jou niks uit.)
Maar als je het goed wil doen zou ik de powerline weggooien en vervangen voor een degelijke access point, die je bedraad aansluit.
Comment
-
Comment
-
Dus dan valt de complete powerline adapter uit.
Hmmm ja das een probleem, en dat gebeurt waarschijnlijk ook als je de timer er tussenuit haalt dus dan ligt het ook niet aan de timer.
Als het een nieuwe lamp is kun je de verkoper vragen hoe dat zit of het ding terugsturen want zoiets lijkt me niet zo simpel op te lossen.
Die lamp heeft toch geen wifi ?
Heb je die powerline via je energieleverancier? Dan zou je die eens een email kunnen sturen met dit probleem.
Vervang het woord kweeklamp dan wel even voor werklamp ofzo
Comment