Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek deel II

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Allereerste kweek deel II

    Korting op 420shop
    goedendag!
    deel I isHIER
    De Domeinnaam indoorgarden.eu wordt nog niet gebruikt en is te koop voor 70,00 euro. Heeft u interesse om deze mooie domeinnaam van ons over te nemen?


    verder moet er nog een koolstoffilter der bij en ben ik good to go!
    [stripe]hierover wel een vraag, moet je filter nou groter of kleiner zijn dan je fan? mijn fan kan 185m3/h. dus wilde ik een 250m3/h filter.
    maar las net op een andere forum dat je filter kleiner moet zijn... hoewel ik niet kleiner dan 250m3/h filters vind..... (met 125mm aansluiting)[/stripe]
    heb het antwoord al, gelijk of 20 % meer capaciteit is een vuistregel. omgerekend zoudat voor mij op 222 m3/H zijn, geloof dat ik ergens een 230m3/h gezien heb, anders alsnog die 250m3/h zal weinig uitmaken

    wss wel weer lowryders proberen, om meerdere redenen.
    - is vrij "makkelijke" plant
    - autoflower dus relatief klein

    en deze keer weer,
    Wish me luck ^^
    Last edited by lednov; 20 November 2010, 17:46.

    #2
    Re: Allereerste kweek deel II

    goodluck!

    Comment


      #3
      Re: Allereerste kweek deel II

      Allertweede kweek dus.

      Filter is geen regel voor. Dat ligt eraan hoe hard je je afzuiger hebt staan.
      Ik heb een 1500m3 filter, en 2000 kuub afzuiging. Alleen draait de box op 95 Volt.

      Good luck!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Allereerste kweek deel II

        geen regel? wat ik al eerder zei is een gangbare vuistregel. een filter met 350m3/h wil niet zeggen dat ie max 350m3/h lucht door kan laten, maar tot 350m3/h geen geurlekken heeft. misschien kan er wel het dubbele doorheen gejaagd worden. bij jouw afzuiging is het dus ook zo dat de ventilator lager is dan het filter. jij zal op een 40 45% draaien middels een controller?

        anyway, de lamp en filter zijn besteld. nu wachten op de postbode.

        Comment


          #5
          Re: Allereerste kweek deel II

          bestelling is "binnen", morgen ff van postkantoor halen.
          dus gelijk wat zaadjes te kiem gelegd. zijn lowryder zaadjes die ik van iemand heb gehad. hopelijk doen ze het nog wat zijn alwat ouder, half jaartje ofzo.
          5 in een glas en 5 tussen keukenpapier ff kijken wat snelst gaat.

          foto's volgen zodra ik die stomme USb kabel heb gevonden...

          Comment


            #6
            thermo.jpgbak-002.jpg
            filter.jpgbak-001.jpg
            met de klok mee:
            de temperatuur zoals het nu is op de aarde, een steady 27.5 graden
            twee maal foto van binnenkant. de lamp is overigens van Secret Jardin, Tneon zal een sublabel ervan zijn, de kwalteit is vrij goed!
            het filter. staat nog niet aan, nog niet nodig.

            Comment


              #7
              Re: Allereerste kweek deel II

              leuke kast man ik ben nu met een bijna 100% dezelfde kweekkast begonnen van de week. zit alleen nog op me LED lamp te wachten

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Allereerste kweek deel II

                  4 zijn boven gekomen, drie gaan denk ik niets meer doen, hebben toch een tik gehad van de warmte. 3 andere zijn sowieso niet ontkiemd. 40% van wat oude zaadjes, ik vind het prima, had meer kunnen zijn als ik beter had opgelet. nou ja leerpuntje.
                  foto's:
                  IMG_4682.jpgIMG_4683.jpgIMG_4684.jpgIMG_4685.jpg
                  van nummer 1 naar nummer 4 ( ja dat kleine puntje ff goed kijken )

                  zijn wel wat gestrekt, lamp hing wat hoog, nu lager.
                  temeratuur is rond de 25 graden nu met afzuiging aan, LV geen idee van...
                  medium droogt aan bovenkant snel uit, onderop is het redelijk vochtig.

                  tot zover ^^

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11

                      plantje had wat verbrande randjes, is er wel goed over heen gkomen en gaat nu lkkr. mooi groen wel nog paars stammetje, maak ik mij geen zorgen over.
                      #2

                      vergeten foto te draaien , nou ja je ziet als nog waar het om gaat. deze heb ik overgepot en daar heeft ze helemaal geen last van gehad, geen paars stammetje. deze was degene die de hitte had "overleefd", is de beste tot nu.
                      #3

                      Zorgenkindje, mooi groen, groeit lkkr, geen paars stammetje maar ligt wel plat... huh? wat is dat dan weer? lamp te laag? door bloei lamp? nou ja lamp hangt ietsjes hoger nu en zitten groeilampen nu in dus dat moet dan bijtrekken. (het medium is vochtig niet nat, op foto lijkt het erger dan het is)
                      #4

                      goed kijken! tot aan lobblaadjes erin, meer steel was er ook niet eigenlijk kijken wat deze gaat doen. zoals eerder gezegd, hopelijk maakt deze nu worteltjes aan en gaa daarna nog groeien, ik denk dat de groeilampen voor deze veel zal doen. ze zal flink strekken, en das niet anders dan.
                      vandaag of morgen no ff de pc fan aan de lamp knutselen en de warmte mat neerleggen. de temperatuur voor IIG de wortels zal dan in orde zijn.
                      tot zover ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: Allereerste kweek deel II

                        doe je goed ik ga u volgen

                        Comment


                          #13
                          Re: Allereerste kweek deel II

                          En vandaag weer de foto update, ze groeien goed, erg goed.
                          en het had al beter kunnen zijn met de andere lampen. foutje maak ik niet nog een keer ^^
                          foto's!
                          [/url]
                          overzicht
                          [/url]
                          [/url]
                          linkerplantje, langzaamste van de drie, hoewel ze wel goed gaat.
                          [/url]
                          [/url]
                          midden, en ook op tweede plaats qua groei
                          [/url]
                          [/url]
                          en de rechter, gaat het hardst,
                          en de opbouw van de rechter:
                          [/url]
                          de rechter was het plantje dat een week geleden nog plat lag, geen idee waar het aan heeft gelegen...
                          Last edited by lednov; 18 December 2010, 10:41.

                          Comment


                            #14
                            Re: Allereerste kweek deel II

                            Hey , je plantjes staan schoon , ik ben ook bezig met lowryders , was ook gestart met gewone soorten maar lukte niet zo goed! nog veel succes , en blijf zo verder doen

                            Groeten. Bleecker!

                            Comment


                              #15
                              Re: Allereerste kweek deel II

                              en de plantjes zijn om. wat? nu al? das snel! inderdaad, ik had 3 mannetjes... daar heb ik sowieso niets aan. geen wiet geen zaden kweek dus om en opnieuw! zal in het nieuwe jaar zijn.
                              ach weet voldoende voor een volgende kweek ^^

                              Comment

                              Bezig...
                              X