Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

    Hey man, erg mooie kast heb je daar!

    Heb zelf het plan om ook zoiets te bouwen en dacht ik jat je design gewoon . Maar wat ik niet uit kan vogelen is hoe je van de basis (foto 1) naar het uiteindelijke resultaat (foto 2) bent gekomen, kan je misschien toelichten hoe je de verbindingen van je hout zo netjes hebt gekregen?

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

      Hey Gnuru,

      Tof dat je m'n kast als basis wil gaan gebruiken.
      Zoals je ziet heeft foto 1, 2 uitstekende zijden. Deze heb ik met de decoupeerzaag eraf gezaagd. En vervolgens naar binnen geplaatst. Als het papier was geweest, gewoon dubbelvouwen.
      Zo krijg je een opstaand randje, waardoor de kast beter afsluit. Als je al een kast hebt waar de afmetingen wel van kloppen dan kun je gewoon paar op maat gezaagde latten plaatsen.
      Alles is geschroefd en gelijmd. Ook zijn alle schroefgaten voorgeboord. Dit om het scheuren van het MDF te voorkomen.
      Als je ergens foto's van wilt moet je het maar zeggen hoor. Dan zal ik eens wat close up foto's maken.

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

        Vandaag (8 dec) ben ik weer lekker aan de knutsel geweest.
        Het werd toch iets te warm onder de lamp als ik deze op ca. 20cm van de plant af ophing.
        Nu heb ik onder de lamp een 4cm computer fan opgehangen.
        Gelukkig heb ik een goede 12volt voeding en deze kon er makkelijk bij aangesloten worden.
        IMAG0235.jpg

        De plantjes doen het inmiddels goed. Sinds ik de theedoeken voor de LV heb opgehangen zie je ze gewoon groeien.
        IMAG0236.jpg

        En hier nog even een plaatje van het toekomstige filter.
        IMAG0233.jpg

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

          10-12

          De blaadjes gingen er zieliger bijhangen. Na veel gelezen te hebben over de PH waardes van het water heb ik een vriend van me ingeschakeld die een PH meter heeft.
          Ik kookte het water altijd eerst voordat ik het gaf aan m'n plantjes. De PH waardes van het gekookte water kwamen zelfs uit op 8.5!
          Ongekookt water kwam bij mij op 7.4

          We hebben toen de potten aangevuld met schone grond (er kon zeker nog wel wat bij). Wel hebben we eerst de plant met grond natuurlijk eruit gehaald. De grond zat mooi vol met wortels! En we hebben dus extra grond onderin gedaan en aan de zijkanten. Nu sluit de grond mooi aan tot aan de rand.
          Vers (ongekookt) water erbij gedaan. En maar wachten. Na een goede nachtrust heb ik net nog even gekeken bij ze. En ze zijn zichtbaar mooier geworden en zelfs groter!
          Nu even een paar dagen wachten en dan kan er getopt worden. Ook zal ik ze binnenkort voorzien van een grotere pot. Ik heb nu nog maar 3 liter. En dat zal dan 6 gaan worden. Helaas heb ik niet meer ruimte.

          Groeten

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

            `Ben benieuwd naar een paar foto's
            Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

              mooie kast man respect

              je planten gaan ook lekker ik heb zelf nog kleinere potjes en ik heb er nu 3 doe mooi uit komen

              ik ga je volgen scu6

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                13-12
                (dag 23)

                Zo weer even wat foto'tjes gemaakt. Ze bleven maar gaan, dus ik heb ze uiteindelijk naar een 6.5 liter pot verplaatst.
                De aangevulde grond van de vorige keer zat ook weer helemaal dicht met wortels.
                Ook heb ik ze getopt, aangezien de 3e internode voorbij was gekomen.

                Wel blijven de internodes erg kort al zeg ik het zelf. Kan dit komen doordat de lamp er zo dicht op staat?

                Verder gaat het gewoon heel erg goed heb ik het idee. Wel blijft 1 plant een beetje droevig, maar de andere 2 gaan als een speer.

                Ook heb ik een scrog net achtig geval in elkaar getimmerd. En er eerst maar even ingezet als indicatie. Tips en trucs zijn natuurlijk welkom!

                IMAG0238.jpgIMAG0237.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                  mooie gedaan met het gaas dat moet ik ook doen dus ik pik je foto om het ook zo bij mij te doen

                  ik ga u nog steeds volgen

                  groetjes pokon

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                    zie er mooi uit, en goed toch dat de internoded dicht op elkaar zitten

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                      Mooi kastje zoiets wil ik ook gaan bouwen maar dan met 70W son-T, Staan ze al in de bloei ??
                      anders niet te lang meer wachten of ze worden te groot en gaan uw kast uit groeien !!

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                        Hey hoi,

                        Ze staan nog niet in bloei. Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet een goede tipgever gevonden wat de bloei betreft. Ze staan nu 23 dagen in de groei.
                        Zelf zat ik er aan te denken om ze nog even een weekje in de groei te zetten. Maar misschien 'gezien de grootte van de kast' toch maar al in de bloei zetten.
                        Waar kan ik wat betere info vinden hierover? Op het forum wordt vooral gezegd dat je ze in de bloei moet zetten als ze er zover voor zijn en mooi vol zijn. Maar dat is nog niet het geval.
                        Iemand nog tips?

                        Groeten

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                          zeer leuk klein kweekje! krijg je geen problemen met de hoogte in het lage kasje naarmate de groei vorderd?

                          Veel suc6 met je kweekje!

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                            @jellodj

                            Ik heb geen idee wat de hoogte betreft. Dit is m'n eerste kweekje. Wel ben ik erg benieuwd wanneer het het beste zou zijn om ze in de bloei te zetten.
                            Ben nog druk bezig het forum aan het afspeuren wat dit onderwerp betreft.

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                              23 dagen zijn ze in de groei toch?
                              geeft u ook 12/6 licht

                              hoe groot zijn ze na 23 dagen bij u groetjes pokon

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                                @pokon

                                De verlichting staat op 18/6. Dus 18 uur licht, 6 uur slaap.

                                Onderaan de post (waar ook datum/aantal dagen op staan) staan 2 foto'tjes.

                                Comment

                                Bezig...
                                X