Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

    Ik weet het zelf ook niet precies. Iedereen heeft er zo z'n eigen mening over.
    Ik las in 'Horticulture' van Jorge Cernandez ofzo dat je bij melkwitte trichomes kunt gaan oogsten.

    Maar hier op het forum lees je inderdaad veel over amberkleurige trichomes.

    Comment


      #62
      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

      ik heb dringend nodig waar kan ik het halen in belgie en waar maar ik geraak er niet brengen ze het dan aan huis of hoe gaat het dan en de prijzen hoe liggen die laat is iets weten dank u

      Comment


        #63
        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

        Oorspronkelijk geplaatst door wittes007 View Post
        ik heb dringend nodig waar kan ik het halen in belgie en waar maar ik geraak er niet brengen ze het dan aan huis of hoe gaat het dan en de prijzen hoe liggen die laat is iets weten dank u
        Die planten kunnen mogen nog wel een paar weekjes zo te zien.
        Maak eens een foto zonder de lampen aan. Dan is het voor ons beter zichtbaar.

        En mbt je laatste vraag.. snap niks van de zin. Wat heb je nodig?

        Ciao TJ
        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

        Comment


          #64
          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

          wittes007 is een beetje van slag volgens mij...

          Nog langer wachten? haha pffff. naja het is niet anders.
          Ik ga zo nog even een foto maken zonder de lampen aan.

          Comment


            #65
            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

            Schermafbeelding 2011-02-05 om 21.15.40.png

            Dit is een stukje uit het boek van Jorge Cervantez.

            Met andere woorden. Ik ben er klaar voor?

            Pistels beginnen nu te verkleuren.
            En m'n trichomes zijn melkwit.

            Nu wacht ik nog even een paar dagen af totdat ik er uit ben wat ik nu ga doen.

            Groet

            Comment


              #66
              Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

              Daar was ik weer even.

              Tijdje niets spannends of nieuws te melden eigenlijk. Ze bloeien heel goed. En elke keer heb ik weer zo het idee. Nu ga ik oogsten. Maar dan stop ik even met water geven en dan krijgen ze me toch een spurt. Worden de topper nog massiever. De pistels zijn nu 50/50 % en trichomen zijn nu allemaal melkwit met een enkele amberkleurige.
              Ik heb de afgelopen week veel gespoeld en ze nu 2 dagen geen water meer gegeven. Nu lijkt het als of de trichomen nog voller en dichter op elkaar gaan staan. Alles kleurt nu mooi sneeuwwit.
              Ik wacht nog eventjes. Ik heb al wel een klein flufje er af gehaald en nu te drogen gehangen om even te kijken naar het resultaat.
              Maar het gaat zeker de goede kant op. Wel moet ik zeggen dat het niet tot amper voeden wel erg lastig is om alles goed te houden.

              Zodra ik ga oogsten zal ik de foto's van afgelopen periode posten. En natuurlijk ook het eindresultaat.
              Ik ben niet zo'n trouwe poster merk ik wel weer. Teveel aan me kop denk ik dan maar.

              Groet

              Comment


                #67
                Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                Ja hoor, eindelijk een foto.

                Zojuist even genomen. Werd wel tijd dacht ik zo!

                _MG_4486.jpg

                IMG_4487.jpg

                Comment


                  #68
                  Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                  Gaat lekker zeg, mooi kastje, mooi kweekje
                  Oorspronkelijk geplaatst door dazzled View Post
                  ...Maar dan stop ik even met water geven en dan krijgen ze me toch een spurt...
                  Misschien een teken dat je normaal gesproken te veel water geeft..?

                  Succes er nog verder mee, lang hoeft het niet meer
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #69
                    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                    Wegens vakantie en beestjes geoogst!

                    Maar alle trichomen waren naar mijn zien wit, en enkele amberkleurig. De pistels waren voor zo'n 60% bruin geworden.

                    En dit is de opbrengst van 3 lemon skunk plantjes:

                    _MG_4488.jpg

                    _MG_4489.jpg

                    Korte samenvatting over de spullen:

                    80 hoog, 60x60 cm opp.

                    150watt HPS Sylvana lamp.
                    Actieve afzuiging (230V, 100m3 douche afzuiging)
                    Actieve inlaat (2 x 80mm 12V fans)
                    CAN 2600 koolstoffilter (onvermijdelijk!!!)
                    6.5 liter potten
                    Intratuin potgrond (doe ik ook nooit weer!!!)
                    Intratuin voeding (Je ziet dat het werkt maar zeer zeker niet aan te raden!)
                    Bloombastic (als kado'tje bij m'n bestelling van de lamp, laatste weekjes gebruikt volgens voorschrift)
                    Laatste 3 weken ben ik eens bezig geweest met de PH van de planten. Dus toch maar een PH meter gekocht van Milwaukee (PH 600).
                    Toen begonnen ze in ene op te fleuren. Dus zeer zeker een aanrader. Ook voor de beginnende grower!

                    En wat heb ik geleerd?
                    Er komt meer bij kijken dan alleen maar; grond, water en licht! Wat ik in eerste instantie dus dacht.

                    Volgende keer ga ik netjes m'n voeding meten met een EC meter. Goede grond halen en een voedingsset en alles volgens schema doen.

                    Goede basis is het halve werk! Dus denk als beginnende grower AUB aan fatsoenlijke potgrond!

                    Geur! Mijn ervaring. Ga niet zelf lopen kloten met zelfgemaakte koolstoffilter systemen maar koop gewoon zo'n ding en bespaar je de ellende.

                    Goede afzuiging is noodzakelijk. En ventileer je ruimte waar je het hok in hebt staan!

                    Zorg voor goed water! PH waarde, voeding. Je leest het ongetwijfeld hier op het forum.

                    Volgende keer haal ik een thermostaat voor de ventilatie, zodat de temp niet zo zweeft.

                    Owjah, en voor het knippen. Haal een goede schaar! Ik had een klein dingetje die prima overal bij kon. Maar ik kreeg wel kramp in m'n vingers.
                    Doe handschoentjes aan! Dit had ik dus niet, en m'n vingers plakten aan alles vast wat ik beetpakte.

                    Geen huisdieren erbij laten! Ik heb een hele lieve poes die niet zonder me kan. En me constant volgt. Maar wat irritant als je overal haren vandaan moet plukken. Vooral bij je plantjes!

                    Verder kan ik me nog geen gekkigheden bedenken. Als je wat te vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik vond het een zeer leuke ervaring om zelf eens aan de gang te gaan. En er komt zeker een 2e keer en ook wel een 3e. Maar dan op de goede manier! Beginnende growers moeten zich eerst goed voorbereiden! Ik heb volgens mij mazzel gehad met alles. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet bij iedereen zo gaat.

                    Mijn natte opbrengst is 405gram! Vind ik voor een onnozele manier van kweken toch netjes!

                    Comment


                      #70
                      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                      Daar was ik weer even.
                      Toch om ter afronding nog even te melden hoeveel er droog van af is gekomen.

                      80 gram in totaal.

                      Groeten D.

                      Comment


                        #71
                        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                        mooie oogst van een 150 watt hps ziet er smakelijk uit.

                        Comment


                          #72
                          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                          een mooi rookertje aan over gehouwen

                          Comment


                            #73
                            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                            mooi kweekje hoor, veel van geleerd.. thnx.

                            Comment

                            Bezig...
                            X