Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek

    Korting op 420shop
    Nou zoals gezegt mijn eerste kweek ,dit is mijn kast alles erop en aan denk ik.Ik heb ze nu ongeveer 2 weken.
    De kast is 2meter bij 90cm en 2meter hoog afvoer naar buiten, rooster voor verse lucht vanuit de kamer.
    De eerste week een beetje zitten te hannesen met het licht wist niet precie hoe of wat dus veel gelezen hier.
    Ik heb in principe 5 plantjes maar ook een paar extra voor als het fout zou gaan ,die in de vierkanten bakken zijn extra dus.
    Deze foto's heb ik genomen nadat ik ze ongeveer 5 dagen 24 uur onder tl had laten staan (om te wortelen).
    De 6e dag 18uur tl en 6 uur onder m'n 600 wat lamp(lamp hing hoog),dus lagen de meiden plat s'morgens meteen water gegeven en hier op het forum wat meer info gezocht.
    .

    3.jpgapperatuur.jpgmeter.jpg2.jpgHier kwam ik erachter dat je ook 6 uur donker moet hebben in je kassie moet hebben wat soms best wel een discussie is hier of het nou wel of niet moet,alleen die in die vierkanten bakken waren nog redelijk.
    Maar na een paar uur waren ze weer helemaal bij, ben nog een paar dagen verder gegaan op 24 tl en sinds eergisteren overgegaan op 12uur tl 6uur lamp en 6uur donker.
    En een ventilator kacheltje aangekocht omdat het overdag bijna 17 graden was en dus te laag.
    Verder heb ik alles aarde en dergelijke gewoon b5.jpgij de shop gekocht.
    Ook zit ik nog met de lv heb er een emmer eerst ingezet en daarna een handoek in gehangen, zit wel iets verbetering in maar houdt niet 6.jpgover (tips graag)
    Weet alleen niet waneer ik nou m'n lamp lager moet gaan hangen en hoelang het duur voor ze aan die warmte zijn gewend en hoelang de lamp7.jpg9.jpghier had ik ze net water gegeven.
    vandaar het donkere eromheen.
    Ook spray ik een paar keer per dag vanwege de lv.
    Nou als jullie op of aanmerkingen hebben kom maar op hoor.
    ik hoop dat jullie genoeg info hebben.

    greetzzzzz

    #2
    Re: Mijn eerste kweek

    welkom en veel succes toe gewenst.

    het is beter om ze niet te wateren kort aan de stam, wanneer je ze nog onder de tl heb staan de tl er kort op echt kort!(5-10cm)


    heb je achter de tijd schakelaar ook een relais zitten?? deze willen nog wle eens blijven hangen/plankken met vermogen erachter.
    greetz maffy,

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek

      Zo ff een update met foto erbij ,naar mijn idee gaat alles goed voor zover krijg alleen de lv niet zo goed.
      Ik heb inmiddels 2 emmers met handoeken neer gezet, het blijft ong 36%
      Nee maffy heb er geen relais tussen zitten maar das geen prob ik ben er bij als het aan en/of uit gaat.
      Ik weet alleen nou niet waneer ik met de bloei moet beginnen enweek+4 006.jpg wat een internode nou precies is.
      Heb diverse berichten gelezen maar kom er niet echt uit van hoe en wat mischien iemand die me wat kan vertellen erover

      week+4 007.jpggreetzzzzzz

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek



        mischien heb je hier wat aan.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek

          nah dank je ja daar heb ik zeker wat aan helemaal (top)

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek

            hallo allemaal ik ben een beginer met kweeken
            ik heb zaadjes en die zijn al ontkiemt en heb ze in stek grond gedaan
            ik geef ze elke dag 50 ml water per plant ik heb een kweek kast gehaal hj is 1 meeter in de lengte en 60 breedt en 70 cm hoog
            dus wel een kleine kweekas ik wou het eerst zo ff proberen
            in me kweek kast gaat het goed het is 27/28 granden dus dat is mooi en het lucht vocht is 57/58
            daar voor heb ik gezorgt om 3 natte handoeken er in te doen en het werkt prima
            ik heb een philips lamp er onder gedaan het geeft genoeg licht en warmte
            ik heb ook foto's gemaakt en die zal ik binnen kort er op zetten ik heb veel info gelezegen hier op het forum dat heb me een stuk wijzer gemaakt
            (nog ff op de zaadjes treug te komen) ik heb ze pas in het stek grond gedaan als me zaadje 5 mm wortel kwam en toen in stek grond gedaan hoop dat het werkt

            als ik iets niet goed doe hoor ik het graag

            bedankt allemaal van de info

            groetjes pokon

            Comment

            Bezig...
            X