Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pokon eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: pokon eerste kweek

in 3 weken tijd al dikke toppen
    jij hebt echt 'n super soortje
    van die toppen wil ik vandaag nog foto's zien dus doe je best en leen maar ergens 'n goed toestel voor je woorden in beeld te kunnen laten zien
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

na het zijn geen grote toppen maar heb ik verkeerd gezegt sorry

ik bedoelde topje met veel bladren fotos komen nog zo snel mogelijk

Comment

na hier zijn de fotos van me slechte plantjes deze hangen als het waren sorry het zijn geen toppen heb ik verkeerd gezegt

Comment

Afb021.jpgAfb001.jpg

dit zijn de 2 die hangen en weinig blad hebben ik weet er geen raad mee

Afb022.jpgdit is 1 van mij toppers vind ik ik had nog 1 foto gemaakt maar die kan ik niet op de pc zetten ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groetjes pokon

Comment

Comment

Werk je nu nog steeds met 2 * 23 watt tl? Dat is nauwelijks voldoende voor stekken in een propagator. Je bent er op gewezen dat dit absoluut te weinig is. Als ervaren rotten iets aan je verstand proberen te peuteren kan het geen kwaad je oor te luisteren te leggen. Als je zo door gaat komt er niets van terecht. Je ziet nu toch wel in dat dit alleen maar op een mislukking kan uitdraaien. Dit schrijf ik niet om je in te peperen hoe verkeerd je bezig bent, maar om je een teleurstelling te besparen. Investeer toch eens in een 250 watt spaarlamp. Dat kost zo'n 65 euro. Het resultaat daarmee zal niet om over naar huis te schrijven zijn, maar dan heb je in ieder geval iets. Nu gaat het faliekant verkeerd en zal het niks opleveren.
              Verder alle goeds,

Xtreme

Comment

Daar ben ik het wel mee eens, 2 x 23W, kun je prima mee voorgroeien, maar massa (opbrengst) krijg je hier niet aan. Met voorgroeien onder 2 x 23W bedoel ik ook op een veel compactere oppervlakte. Je zult echt meer licht moeten hebben voor een beetje leuke opbrengst en inderdaad om een teleurstelling te voorkomen. Ik was al door het topic aan het lezen, maar kon niet vinden welke lampen erboven hingen.

Ze zullen ook niet veel drinken zo hoor, want lichtenergie nodig om suikers te maken en dan zullen ze meer gaan drinken.
                Ik zou de planten die hangen wat minder tot geen water meer geven, totdat ze recht staan.

Comment

bedankt van jullie hulp

groetjes pokon me volgende kweek koop ik bij de shop de echte lampen er voor

bedankt van jullie steun en moet ik ga jullie op de hoogte houden

Comment

Je kan nu nog altijd naar de shop om er nog iets deftigs van te maken... Zie niet in waarom je zomaar moet opgeven. Doe gewoon zoals Xtreme zegt en ga daar NU een 250er bovenhangen om alsnog wat te oogsten, zo doe je ook ervaring op voor de volgende ronde anders zal daar ook alles nieuw zijn en kan het zomaar weer foutlopen... Allemaal raad die niet schaadt

Comment

is dat hier zo een topic waar de kweker alles on-the-go doet zonder een terdege voorbereiding?
                      ik heb door de eerzste twee pagina's heen gelezen en dan naat comment gekomen.
                      Pokon , tof dat je kweekt , super d at je zoveel hulp mag verwachten op dit forum.
                      alleen van mij heof je geen hulp te verwachten. zelf vind ik dat je , als je besluit te beginne te kweken
                      je je toch minstens goed voorlicht en zoals vermeld zeer veel verslagen leest
                      zodat je op het minst een idee hebt van wat een plant is en nodig heeft .
                      de jeugd van tegenwoordig moet alles met de paplepel krijgen .
                      ik ben nog niet van deze on-the-go verslagen tegengekomen en ga in alle die er zouden komen mijn bijdrage beperken tot dit.
                      sorry als je vindt dat mijn mening niet in je topic thuishoort ,
                      ik vind de benadering die je doet tov een geliefd plantje voor mij alles behalve wijs
                      de problemen zullen de kop blijven opspringen daar basiselementen verkeerd zitten
                      maar laten we hopen dat je je kweek kunt afronden
                      en nog (een behoorlijk) resultaat mag halen

deze methode van kweken , is dat de 'pleister'methode ?
                      vergeet niet : voorkomen is beter dan genezen

Comment

IMG_5828.jpgIMG_5823.jpgIMG_5818.jpgIMG_5823.jpgIMG_5825.jpgIMG_5821.jpgIMG_5822.jpgIMG_5827.jpgIMG_5824.jpgIMG_5826.jpgIMG_5820.jpgIMG_5819.jpgIMG_5817.jpg

Comment

Heey Pokon,

Dit is je eerste kweekje he..
                          Ik denk dat als je een nieuwe kweek zou starten dat je al heel veel anders zou doen toch?

Je plantjes hebben nu ongeveer evenveel blad als een plantje hoort te hebben na 1 kleine week groei.
                          De achterstand die je plantjes hebben opgelopen heeft ongetwijfelt te maken met te weinig licht in een verkeerde kleurtemperatuur. kleurcode 827 toch?

Ik zie in je verslag sommige opmerkingen van collega growers waar ik me wel bij aan wil sluiten.
                          Zoals ik zelf al een aantal keer in je verslag heb aangegeven dat je andere kleur licht nodig hebt om het strekken in de groeifase tegen te gaan.
                          Als je alle tips had aangehouden die gegeven zijn, hadden de dames er zeker veel beter bij gestaan.
                          Het is voor de mensen frustrerend om te zien dat hun juiste tips in de wind geslagen worden. Dat komt de motivatie om jou te helpen niet ten goede.

Ik bedoel dit niet vervelend, dat weet je wel, maar ik wil je toch wel adviseren om wat met al het advies wat je krijgt te doen en dit dan ook weer te laten zien in je kweekverslag.
                          Hierdoor blijven mensen gemotiveerd om je te helpen in welk stadium je ook zit.

Lees mijn verslag nog eens door. Ik kweek ook onder tl lampen. Dit gaat prima met de goeie aanpak.

Ik hoop dat je er wat mee doet. enne, niet opgeven he!! Als je er wat watt'jes bij hangt, een week extra groei om je achterstand in te halen dan kan het nog wel wat worden maar dan moet er wel nu actie ondernomen worden.

Succes he

Ciao TJ
                          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Met ruim 400 watt aan spaarlampen kom je best een eind, tomjonko. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst. Wellicht wat minder dan een HPS-lamp van 400 watt en misschien ook een wat langere kweekduur. Maar de door jouw geschetste voordelen zijn natuurlijk mooi meegenomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              Met ruim 400 watt aan spaarlampen kom je best een eind, tomjonko. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst. Wellicht wat minder dan een HPS-lamp van 400 watt en misschien ook een wat langere kweekduur. Maar de door jouw geschetste voordelen zijn natuurlijk mooi meegenomen.
                              Bedankt
                              Wat ik zelf ook een groot voordeel vind, dat doordat ik zo veel lampen heb, het licht zeer goed te verspreiden is.

Ciao TJ
                              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purple Haze View Post
                                is dat hier zo een topic waar de kweker alles on-the-go doet zonder een terdege voorbereiding?
                                ik heb door de eerzste twee pagina's heen gelezen en dan naat comment gekomen.
                                Pokon , tof dat je kweekt , super d at je zoveel hulp mag verwachten op dit forum.
                                alleen van mij heof je geen hulp te verwachten. zelf vind ik dat je , als je besluit te beginne te kweken
                                je je toch minstens goed voorlicht en zoals vermeld zeer veel verslagen leest
                                zodat je op het minst een idee hebt van wat een plant is en nodig heeft .
                                de jeugd van tegenwoordig moet alles met de paplepel krijgen .
                                ik ben nog niet van deze on-the-go verslagen tegengekomen en ga in alle die er zouden komen mijn bijdrage beperken tot dit.
                                sorry als je vindt dat mijn mening niet in je topic thuishoort ,
                                ik vind de benadering die je doet tov een geliefd plantje voor mij alles behalve wijs
                                de problemen zullen de kop blijven opspringen daar basiselementen verkeerd zitten
                                maar laten we hopen dat je je kweek kunt afronden
                                en nog (een behoorlijk) resultaat mag halen

deze methode van kweken , is dat de 'pleister'methode ?
                                vergeet niet : voorkomen is beter dan genezen

Comment

Bezig...
                                X