Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Tuin in een keukenkastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mini Tuin in een keukenkastje

gaad lekker daar he ze schieten lekker op e grt

Comment

Hey MedeSmokers!

thanks voor de reacties!

@kroket
      Moet je bekkenen dat ik het idee ook van je heb afgekeken, Joun keuken kastje doet het goed kunne we best wat van leren toch en het blijft moeilijk om bij deze afmetingen een goede bak te vinden.

UPDATE: dag 14 groei

WhiteWidow:
      Ze groeit lekker door en eigenlijk weinig bijzonder heden te melden. Druk bezig met haar 4 node en 5 vingerige bladen. Nu weet ik van deze WW niet of ze indica of sativa is of mix van beiden, zijn der al mensen die mij meer kunnen vertellen aan de hand van de fotos?? of is het daar nu nog te vroeg voor...? Laat haar nog even lekker door groeien en ga haar toppen bij de 6de node, mits ze niet eerder al de lsd`s voorbij groeit.

WW2.jpgWW1.jpg

L.S.D 1 + 2
      Heb het eerste 7 vingerige blad gevonden bij L.S.D1 zij is ook met haar 5de node bezig. Ze ligt momenteel aan kop wat betreft de ontwikkeling. Ze mag ook nog even lekker door groeien tot de 6de node, voor dat ik haar ga toppen.
      LSD1.jpgLSD1.1.jpg

Ook met L.S.D2 gaat het goed geen bijzonderheden. Ze is met haar 4de node aan de gang, en bijna toe aan haar 5de. Een kleine achterstand op l.s.d2 maar dat is te verwaarlozen. Ook zij gaat getopt worden bij de 6de node.
      LSD2.2.2.jpgLSD2.jpg
      en nog een foto van de dames samen.
      LSD12.jpg

Voorals nog krijgen de dames afgezuurd water 100ml perdag, zonder verdere toevoegingen. Ga vandaag even een grond monster nemen om de ec eens te bekijken. Om vervolgens als het al nodig is voor zichtig aan te gaan voeden. Ook de koolstof filter is eindelijk binnen en gaat 1 dezer dagen geinstalleerd worden. Zag ook al die mooi reflectoren die de laatste tijd gemaakt worden voor de tornados. Nu heb k deze zelf ook en vindt het een mooi idee dus daar gaan we ook mee aan de slag!

dit was het voor nu wel weer even. Hoop weer van jullie te horen! tips en comments zeer welkom.

greetzz,

Comment

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

GrZ Quattro

Comment

Dankje!

Na een paar uurtje klooien, meten, boren en zagen heb ik het koolstof filter ook geinstalleerd. Alles even goed afgekit om het licht en lucht dicht te maken. Ondertussen ook al reflectors van blikjes gemaakt. Deze komen er in op het moment dat ik ook nog een extra 15w tl ga plaatsen om het totaal van 145w bloei verlichting te kunnen verkrijgen, Deze week nog even bezig met een scrog net. Dan rest alleen fancontroller nog.

fotos volgen..
          greetzz

Comment

145W aan TL en SL
            Waar haal je de ruimte vandaan op 50x30cm?
            Dacht dat ik hem met mijn ontwerp toch echt helemaal vol had hangen..
            17102010152.jpg
            Of gebruik je een hoger wattage spaarlamp?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Mafferd, hoe staat het ermee? We zijn immers weer een week verder en ik ben echt benieuwd hoe je planten erbij staan.

GrZ

Comment

@kroket ik heb 5 tornados en twee tl. Zal nog een foto posten hoe ik het heb gedaan.

@Quatro het gaat nog steeds goed hoor ik ga vanavond updaten +/- 23:15 aan gezien de dames nu nog even in het doker staan. Wel tof dat je zo actief aan het volgen bent!

greetzz maffy
                Last edited by mafferd; 21 January 2011, 17:50. Reden: foutje..

Comment

Hey medesmokers!!
                  Het was even wachten, maar hier is de Update Week3 groei!
                  Kastje:
                  Ben de afgelopen week druk geweest. Maar heb ook nog tijd gevonden voor het kastje en de plantjes. Deze week was het tijd voor: filter, tl, scrognet en heb het filter doek voor de lucht inlaat vervangen voor insectengaas. Dit om de luchtstroom iets te verhogen. Dit ving mooi de extra temp verhoging op na het plaatsen van de extra tl. De reflectoren zie ik vooralsnog even van af dit hinderd mijn warmte afzuiging behoorlijk.

Filter:
                  Filter.jpg

Lichtplankje:
                  het snoer lijkt op de tl te liggen is niet zo. En het snoer is hitte bestendig tot 250graden.
                  Lichtplankje.jpg

Plantjes:
                  Dag:
                  Lv: 55-65%
                  Temp. 25graden

Nacht:
                  Lv: 75-85%
                  Temp. 19graden

Ph 5.9
                  EC 1.2

De dames groeien goed en het klimaat lijken ze fijn te vinden. Ze zijn deze week alle drie getopt worden na hun 5de node. Ondanks het toppen en gedwongen groeien door het scrog net, lijken ze er weinig stress van te hebben. De groei zet nog lekker door. Voordat het net vol is wil ik ze in de bloei gaan zetten aangezien ze nog wel aardig wat doorgroeien de eerste paar weken.

Hierbij de fotos van de dames. hier is ook het scrognetje te zien. en een paar fotos van het toppen.
                  WhiteWidow:
                  WW-stam.jpgWW-getopt.jpgWW-boven.jpg

L.S.D 1+2
                  LSD1+2-boven.jpgLSD1-getopt.jpgLSD1-stam.jpgLSD2-stam.jpgScrognet.jpg

Vragen,tips of opmerkingen zeer welkom! Dit was het weer, hoop weer van jullie te horen!

Greetzzz maffy,
                  Last edited by mafferd; 22 January 2011, 22:55. Reden: ..

Comment

Ziet er goed uit Marry,

Ik ben heel benieuwd hoe de gehele kweek verloopt.

Blijf je volgen, GrZ Quattro

Comment

Danke! Gaat hopelijk helemaal goed komen!

Updatje:
                      weinig nieuws enkel dat de plantjes al goed beginnen te wennen aan het scrog net. En de extra fan is besteld. Alleen de fancontroller rest nog.

greetzz maffy,

Comment

Hey medesmokers!

Update:
                        Zo heb duidelijk weer een lesje geleerd vandaag, zoals bekend is werk ik met een scrog net. Fanatiek als ik was al een beetje gaan begleiden op het netje, maaar zie nu in dat ik iets te vroeg ben begonnen en heb vandaag ook 1 ent ander weer los geknipt. De dames reageren der gelukkig wel goed op. Ook had ik de plantje getopt maar eigenlijk het net, iets te laag geplaatst vervolg was dat hij er snel een stuk boven groeide en onbegleidbaar werd heb dus ook het net een beetje verhoogd, en een paar vertakkingen weer de goede kant op gestuurd. Conclusie voortaan het net in een eerder stadium plaatsen en haar eerst wat meer tijd geven er goed door te groeien.

Ook de temp is verhoogt worden van 24,5 naar 26graden, de dames lijken dit erg fijn te vinden en hebben weer een groeisprintje genomen.

Fotos:

WhiteWidow:
                        WW-boven.jpgWW-onder.jpg

L.S.D 1+2
                        LSD1+2-boven.jpgLSD1+2-onder.jpg

Gaat het allemaal beetje goed? Hoor graag jullie reactie!

greetzz maffy
                        Last edited by mafferd; 27 January 2011, 18:14. Reden: toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                          ...Conclusie voortaan het net in een eerder stadium plaatsen en haar eerst wat meer tijd geven er goed door te groeien...
                          Zeker weten
                          Lichtplankje ziet er trouwens ook goed uit, misschien nog een keer wat reflectoren scoren..
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Dankje kroket! heb al reflectoren geprobeert mar belemmert behoorlijk mijn ventilatie. Ga na deze kweek nog eens weer kijken.

Hey medesmokers!

ik Neem aan dat ik alles nog beetje goed doe...

Update week 5 groei:

Ben begonnen met tellen vanaf moment dat koppies boven kwamen. Heb onder tussen twee bloei lampen er bij aan gezet om het licht te verhogen(totaal 145w) en als het beetje goed door groeid deze week wil ik aankomend weekend de dames in de bloei gaan zetten. De dames groeien nu beter door sinds de temp verhoging. LSD1 en de WW doen het beste, LSD2 loopt 1-2 dagen achter vergeleken met de andere twee dames. De twee LSD dames beginnen goed dorstig te worden gaat dagelijks een liter water bij hun in de bak. De WW weet zich te redden met 300ml perdag.

lv 55%
                            temp 26 graden
                            Ph 6.0
                            ec 1.2

WhiteWidow
                            WW-onder.jpgWW-Boven.jpg

L.S.D 1+2
                            LSD 1+2-Boven.jpgLSD 1+2-onder.jpg

Dat was voor nu wel weer even! Mensen laat van je horen goed of slecht, kan best nog wel hulp gebruiken hoor!!!

greetzz
                            Last edited by mafferd; 31 January 2011, 17:34.

Comment

Update Dag 2 bloei cyclus:

Dag:
                              Lv: 45-55%
                              Temp. 27graden
                              Nacht:
                              Lv: 55-75%
                              Temp. 20graden

Ph 6.0
                              EC 1.2

Zoals gezegd zou ik dit weekend de lichtcyclus en dus ook de verlichting, aan gaan passen deze staat nu op 12/12. Met de volgende lampen.
                              4x23w + 15w=107w (2700k)bloei verlichting
                              1x30w(6500k) + 15w(4000k)=45w groei verlichting
                              Totaal: 152w verlichting
                              Omdat ik de plantjes zolang als ze nog groeien ook nog wat blauw lichtspectrum wil geven, staat er dus ook nog wat groei verlichting aan. Deze gaan vervangen worden zodra de groei eruit is en de toppen zich beginnen te ontwikkelen.

Deze week heeft de groei nog aardig doorgezet en heel wat nieuwe sprietjes staken hun kop op. De dames hebben ongeveer 4weken voor groei gehad of dit teveel of te weinig is zal wel blijken. Nu heb ik geen wortelstimulator gebruikt en heb het idee dat ik het miss beter wel had kunnen doen aangezien me de groei wat tegen valt, het zijn uiteindelijk maar kleine bakken met inhoud van 5 liter. Terwijl ik de andere dingen wel aardig goed denk te hebben gehad voldoende verlichting, temp, ventilatie,Ph ,ec ,lv Wat denken jullie ervan??
                              Heb al wel besloten dat er bij en volgende kweek een dubbele bodem in het kastje komt zodat ik twee potten van 11 liter kan verzinken in het kastje. Om onder de potten weer mijn verwarmings matje, met isolatiemateriaal om de potten heen te maken. Dit geeft dan ook weer 15cm extra ruimte in de hoogte.
                              Had tot nu toe nog geen snoei toe gepast vindt nog steeds beetje eng om te doen maar vandaag toch hier en daar wat gesnoeid en licht komt weer overal lekker bij. Hier en daar nog wat gescroged maar zie al wel dat scrog net best wat lager had mogen zijn. Ook de aarde was ondertussen na al het water geven wat ingekakt heb de bovenste laag weer beetje luchtig gemaakt en weer tot de rand aangevuld met nieuwe aarde.

Maar genoeg geluld nu Tijd voor de

in het kastje voor het snoeien.

LSD 1+2
                              fotos van voor en na het snoeien en aarde aanvulling.
                              LSD1+2 before cutting2.jpgLSD1+2 Before cutting.jpgLSD1+2 Before cutting3.jpg

WhiteWiddow:
                              fotos van voor en na het snoeien en aarde aanvulling.
                              WW before cutting2.jpgWW Before cutting3.jpgWW before cutting.jpgWW after cutting.jpgWW aftercutting2.jpgWW Before cutting4.jpg

en nog een paar fotos hoe het totaal er bij staat. Ook zieje het buisje waar ik het net aan bevestigd heb dit dient tevens om van onderen water te kunnen geven. en een foto van het snoei afval.
                              Tot after cutting.jpgvan onderen water geven.jpgin het kastje onder aanzicht.jpgCut rest.jpg

Dit was het weer hoop van jullie te horen!!
                              Attached Files
                              Last edited by mafferd; 6 February 2011, 20:51.

Comment

Ziet er goed uit Mafferd. Ik wil ook wat blad wegknippen maar durf het niet aan. Zal je blijven volgen. Succes! Grz Quattro

Comment

Bezig...
                                X