Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Tuin in een keukenkastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mini Tuin in een keukenkastje

Hey mensen, leuk al die positieve reacties!

en mochten jullie nog wat zien wat ik over het hoofd heb gezien, hoor ik het graag!

(nogmaals de link)
    Last edited by mafferd; 11 March 2011, 19:13.

Comment

Ziet er mooi uit leuk filmpje.
      Van wie is dat nummer trouwens?

Comment

dankje! muziek nummer is van The Stranglers - Goldenbrown

Die filmpjes zijn erg makelijk om te maken, wie meer info wil moet het maar even laten weten.

greetzz

Comment

Beste mede smokers, growers en geintreseerden!

Foto Update week 4 zichtbare bloei:

L.S.D
          IMG_3007.jpg IMG_3017.jpg IMG_3013.jpg IMG_3024.jpg IMG_3033.jpg IMG_3021.jpg

WhiteWiddow
          IMG_2983.jpg IMG_3015.jpg IMG_3002.jpg IMG_2998.jpg IMG_2989.jpg IMG_2995.jpg
          IMG_2991.jpg

hoor graag reacties!

Comment

Hey folks,

De dames lijken het nog steeds aardig te doen. Al hebben ze afgelopen week wel beetje *** dag gehad door mijn toedoen heeft de lamp 24 uur aan gestaan. Een paar topjes tegen de lamp aan gegroeid maar voor alsnog is de schade beperkt, een paar bladpuntjes verbrand. Heb gelukkig nog geen Herma verschijnselen kunnen vinden, alhoewel de ww toch wel 1a2 dagen even heeft stilgestaan. Veder weinig bijzonderheden alleen hier en daar en keer een verdord blaadje en af en toevalt er wel eens een blad af, maar dit is meestal omdat het in de verdrukking zat met andere takken/bladeren. Verder is het erg vol en kan met volle overtuiging zeggen dat ik wel wat te lang heb voorgegroeid, en ook lijkt het beter om maar twee plantjes in het kastje te hebben.

Maar ben er nog steeds erg blij mee heb er weer een filmpje van gemaakt. gaat alles nog beetje okj?? hoor graag weer jullie reacties,

Comment

Op de foto's zien ze er goed uit. Veel kleine topjes. Al een idee wat je opbrengst zal zijn?

Jehebt te lang voorgegroeid geef je aan. Heb je dan genoeg ruimte?

Jammer van de kleine misser. Al denk ik dat de schade beperkt zal zijn.

Grtz Q

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
                Op de foto's zien ze er goed uit. Veel kleine topjes. Al een idee wat je opbrengst zal zijn?

Jehebt te lang voorgegroeid geef je aan. Heb je dan genoeg ruimte?

Jammer van de kleine misser. Al denk ik dat de schade beperkt zal zijn.

Grtz Q

dankje! durf nu nog niet te gokken naar het gewicht, kan nog veel veranderen de komende weken..

mits de volgende kweek geen autoflowers worden ga ik korter voorgroeien, en over op grotere bakken(11liter) die in de bodem ga verzinken. zoals nu is hebben de lsd dames elks 2,5liter tot hun beschikking dit is echt weinig. De ww staat alleen in de 5liter bak, en persoonlijk vindt ik dat zij mooier ontwikkeld. het is nu echt propvol en alles verdrukt elkaar vooral bij de lsd heb niet de indruk dat ze dit nou echt fijn vinden en wil mijn dames voortaan wat meer de ruimte geven.. ook heb ik wat meer buffer voor water, moet het nu echt nauwlettend in de gaten houden. En hoop zo minder snel tegen te korten aan te lopen.

heb er voor het idee maar een schetsje van gemaakt

hoor graag jullie mening hierover!

Comment

Even een tijdje niet echt online geweest vanwege de operatie..
                  Typen gaat nog steeds kut en alleen met links, vandaar..

Maar leuk om je vordering zo te zien..
                  Het valt me bij jou ook op dat het lijkt alsof de topjes zich minder snel ontwikkelen onder tl/sl als onder een hps.. Wat jij?
                  Het voorgroeien is inderdaad wat in onze kleine kastjes, heb ze zelf ditmaal na 2 weken groei in de bloei gezet..
                  Eens kijken hoe dat uitpakt, ze zijn momenteel zelfs nog te klein om te toppen.

Jammer dat het even fout is gegaan maar kan gebeuren..
                  1 dagje lijkt me nog niet zo heel erg, althans ik hoop het voor je..
                  Succes en blijf je volgen
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

ziet er goed uit, leerzaam voorbeeld

grt Polo

Comment

Denk je niet dat 150 watt hps teveel warmte afgeeft in je keuken kastje? Ik ben nu ook aan het afbloeien onder een 250 hps, met 60x60x140 en houd met moeite de temperatuur op 28 graden.

De ice ga ik geheel onder sp afbloeien. Ik ben benieuwd of jou toppen nog veel groter worden. Heb ik tenminste een referentie.

Wat betreft je nieuwe opstelling. Ik denk dat het wel gaat slagen. Ik zou wel onder de potten een bloempot onderzetter zetten.deze hebben een opstaande rand. Ik geef ze nu van onder water door het in de onderzetter te gieten. Ideaal!

Ook win je wat hoogte door de nieuwe opstelling. Wanneer ga je deze fabriceren?

Grtz Q

Comment

Ben ook wel benieuwd naar je hps.. Ga je dan een cooltube maken?
                        Anders verlies je behoorlijk wat groei-hoogte daar je behoorlijk wat afstand moet houden tussen plant en lamp..
                        (Staat trouwens dat je nu ook al onder hps kweekt maar dat klopt niet neem ik aan.)
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

@kroket, mijn idee over het ontwikkelen van de toppen is, dat het tot nu aan toe best lekker onder sl/tl ging. Maar ondertussen wel het gevoel krijg dat de meeste zwelling uit de toppen gaat alsof ze te weinig "sterk" licht krijgen terwijl als ik een Hps 150w kweekje vergelijk het idee heb dat ze daar wat lekkerder doorzetten. En nee heb er nu geen hps in hangen, denk dat met rumte wel goed komt.. potten door de bodem geeft mij sobiso al weer 13 cm extra ruimte staat bijna gelijk aan de afstand die en 150hps vraagt vanaf de toppen. Het huidige licht plankje neemt ook iets van 15cm totaal in de hoogte weg. Dacht een dat een hps met kap ook zo hoog is ongeveer, dan blijft er voor mij zon 50cm ruimte over voor het groeien. En een cooltube of iets dergelijks val nog over na te denken. Ook heb ik er twee zware pc fans erin hangen met elk iets van 150m3 capaciteit die draaien nu echt minimaal en denk dat die de warmte van die hps er wel uit kunnen krijgen.

denk dat je er goed aan doet dat je nu joun plantjes al op bloei hebt overgezet, die gaan nog wel even vlink door knallen! al kan ik me indenken dat je denk dat het nog te vroeg is, d8 ik zelf ook daarom ook zo lang voor gegroeid had zon grote groei spurt eenmaal in de bloei ook niet verwacht. Verder hoop ik dat je weer snel genezen bent, operaties en hun nasleep is altijd ***** dan kun je weer lekker met je hobby bezig zijn zonder je te moeten behelpen

@quatro, dankje denk/hoop dat mijn topppen nog wel wat dikker gaan worden vindt leuk dat je, je refereert op mijn kweekje. Was idd bij de nieuwe opstelling van plan om er onderzetters bij te gebruiken, nu doe ik het nog via die buisjes waar het net aan bevestigd is wat ook wel prima lukt alleen straks weer nadeel heeft bij het spoelen. Maar goed aldoende leert men, en heb al een hoop geleerd hier op het forum! wil gaan verbouwen zodra deze kweek klaar is en ga dan starten met de potten en bodem.

@polo, bedankt en leuk dat je volgt wat ik voor elkaar pruts.

zo en nu eerst even

groeten!
                          Last edited by mafferd; 19 March 2011, 10:04.

Comment

ennuh, hoe gaat het hier?

Grtz

Comment

hey quattro, Zover als ik vanavond zag goed... toppen zijn weer wat dikker geworden vooral de lsd heeft een goede vooruitgang gemaakt, er licht al heel wat sneeuw op de toppen.

zal proberen morgen er weer wat fotos op te zetten.

Comment

Hey mede smokers!

foto update week 5 zichtbare bloei:

Whitewiddow:
                                Ze doet het goed toppen zwellen nog steeds, verder weinig bijzonder heden.
                                IMG_3064.jpgIMG_3070.jpgIMG_3069.jpgIMG_3074.jpgIMG_3068.jpg

L.S.D 1
                                Doet het lekker toppen beginnen mooi te ontwikkelen en ook vlink te ruiken met mooi wat sneeuw op de toppen.
                                111111.jpg111.jpg11.jpg11111.jpg1.jpg22222.jpg

L.S.D 2
                                Hier zit ik met een probleem! Sinds twee dagen begint ze met haar bladeren te hangen voornamelijk boven in de plant. Het blad klauwt alst ware een beetje en blad voelt wat week.. kan uit sluiten dat ze niet te nat/droog staat, lv 35% lijkt mij ook in orde,
                                Ph 6,1
                                ec 1,9
                                temp. 22 lamp uit / 27 lamp aan
                                222.jpg22.jpg2222.jpg Kan iemand me vertellen wat er fout gaat?

greetz mafferd
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X