Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x WW 2x PP/PP x Haze onder 125 Watt spaarlamp!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x WW 2x PP/PP x Haze onder 125 Watt spaarlamp!

Ik heb ook gedacht om deze verlichting aan te schaffen, maar jeetje wat is die SP groot. Ook nog E40 aansluitingen en wanneer ze branden vind ik ze persoonlijk niet mooi het licht verdelen. Nu heb ik 8 x 23 watt Spaarlampen gekocht, deze verdeel over een oppervlakte van 0,36m2. Overal gelijk licht en totaal 11040LM exclusief mijn led lamp (inclusief 14690Lm). En goedkoper ook Wellicht kun je beter de 65Watt of 85 Watt sp halen. Wel twee. Verdeel je je licht wat mooier.

GrZ Quattro

Comment

Dag 28

De plantjes staan er weer helemaal groen bij, wat Coco A+B wel niet allemaal kan doen (had het al bijna opgegeven).
      Foto van 2 dagen terug (dag 26). Hier valt goed te zien hoe mooi donkergroen ze weer zijn.
      DSC00744.jpg

Foto's van vandaag (dag 28).

DSC00750.jpg DSC00747.jpg

DSC00746.jpg DSC00749.jpg

Het gaat nu stukken beter dus, ze groeien mooi snel nu en de vertakkingen beginnen zich ook al te laten zien. Ik verwacht over een paar dagen/een weekje te kunnen bloeien . Ze staan nu nog op 18/6.

Grtz.

Comment

mooi pietermans ga zo door man hoopen dat ze volgendeweek op 12/12 kunne ze

Comment

Als het zo doorgaat wel . Zie nu ook al beginnende zijtakjes komen op alle planten, en ze groeien nog steeds ontzettend snel.

Comment

succes met je kweek
            Ben zelf ook bezig met een 125watt spaarlamp, alleen ik heb 4 weken voorgegroeid onder een tl..
            bij mij groeien ze in ieder geval hard genoeg nu dus dat komt wel goed

Comment

Dag 34

Bij mij gaat het ook goed , ze staan er goed bij.
              Kijk zelf maar
              DSC00762.jpg
              DSC00760.jpg

Ze groeien ontzettend hard nu, als ik de juiste voeding heb ga ik rustig beginnen met bloeien.

Grtz!

Comment

Dag 42

Ze zijn van de week overgepot. 3x in 1 pot(11Liter) en 2x in een andere 11 liter pot.
                Heb ook even een metertje kunnen regelen, kan ik het beter in de gaten houden.
                Ik haal deze week mijn bloeivoeding op. Als ik dat heb ga ik beginnen met bloeien.
                Voor de rest geen problemen gehad metd e plantjes. Alleen mn kastdeur die vochtig werd (zit geen zwart-wit folie op).
                Daar ga ik ook nog zwart-wit folie op doen, dan is er helemaal geen probleem meer.
                Maja genoeg gelult nu hier wat foto's
                IMG-20110218-00011.jpgIMG-20110218-00009.jpg
                IMG-20110218-00007.jpgIMG-20110218-00008.jpg
                IMG-20110218-00010.jpg

Dat was het, volgende week wel weer wat foto's .

Comment

Hey Pietermans,

Plantjes zien er gezond uit! Je hebt ze wel heel dicht op elkaar staan. Wanneer je ze in bloei zet gaan ze denk ik door elkaar groeien. Als ze elkaars licht maar niet gaan blokeren.

GrZ Quattro

Comment

@Quattro.
                    Ik heb er al een beetje rekening mee gehouden, de potten nu wat van elkaar gedraait zodat de bladeren minder in de weg liggen voor licht

Comment

Kijk bericht hieronder
                      Last edited by pietermaster; 13 May 2011, 12:28.

Comment

Week 8 bloei!

Ben ik weer mensen, het gaat redelijk maar niet zoals ik het me had voorgesteld helaas!

De PP'jes zijn nooit uitgekomen (had ik al gemeld geloof ik?)
                        Ik ben 2 WW'tjes kwijt vanwege mannelijk zaad, gelukkig ben ik er op tijd achtergekomen.
                        En ik heb gister een 'mislukt' plantje alvast geoogst, deze was qua lengte uitgeschoten en groeide naast de lamp.
                        Daardoor nam de plant teveel licht op en kwam er mneer blad dan THC aan.
                        De toppen plakten niet eens!

Anyway, ik heb er nu nog 2 staan die het redelijk goed doen.
                        Ik ben alleen een beetje ontevreden erover omdat ik in week 8 zit en nog niet hele dikke toppen heb. THC heb ik wel en de haartjes worden van grotendeels al bruin, ik ben ook lichtjes aan het spoelen (ze krijgen niet veel meer).

Naja genoeg gezeurt hier de foto's!

Smallingerland-20110513-00162.jpgSmallingerland-20110513-00164.jpgSmallingerland-20110513-00166.jpgSmallingerland-20110513-00161.jpgSmallingerland-20110513-00163.jpg

Voor week 8 vind ik dit nog wel wat tegenvallen, dus ik ben van plant ze nog ongeveer 2 weekjes te laten staan (zondag gaan ze week 9 in).
                        Dan kan ik nog wat spoelen en de laatste week krijgen ze niets meer.

Als iemand nog handige tips heeft voor mij, bring it on.

Grtz!

Comment

he komt om dat je spaarlamp gebruikt volgende ronde HSP gebruiken hehe zal veel mooiere topjes hebben maar voor je eerste ronde met speerlamp is oke :p

Comment

Ja, vind het er ook zeker niet slecht uitzien hoor voor het lage wattage dat werd gebruikt.
                            Echter vraag ik me wel af wat dit is (rode cirkel):

Smallingerland-20110513-00164.jpg (2e foto uit post 26)

Ook merk ik dat de node hierboven een blad ofzo mist. Weet niet of het zo is maar probeer het blad zo lang mogelijk aan de plant te laten: meer bladoppervlak = meer fotosynthese = dikkere toppen.

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

Bedankt voor je reactie.
                              Dat wat je op de foto zag was een haar met een klein pluisje, die er nu niet meer op zit.

Dat blad had ik inderdaad zelf gedaan, ik had eerst namelijk ook meer planten staan en sommige delen kregen weinig licht door de bladeren.
                              Wat er nu nog op zit laat ik erook mooi op zitten.

Is het trouwens 'goed' om je plant de laatste paar dagen te laten stressen?
                              Ik las hier vanochtend wat over, het plantje gaat dan meer THC produceren stond er.

Grtz!

Comment

Jazeker en dit kan op verschillende manier: spoelen, tikken tegen je pot, droog/donker zetten, klieven ...
                                Probeer hiervoor wel je oogstmoment goed in te schatten. Stresssituaties hou je best niet langer aan dan 14 dagen met het oog op hermafrodieten-vorming.

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X