Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beaver's 2e Micro Kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beaver's 2e Micro Kweekje

Korting op 420shop
    Na mijn eerste binnen kweekje redelijk afgerond te hebben heb ik besloten er nog een te doen.

de kast staat dus al en er hangt ongeveer 125 watt aan spaarlampen in. Er zit een kans in dat deze met de bloeifase vervangen gaan worden voor een andere lamp

Afmeting van de kast is 40x40x120

Ik ga beginnen met maximaal 6 plantjes uit zaad waarvan 2 feminized.
    De kneuzen en kerels gooi ik er gedurende de kweek uit en met een beetje mazzel hou ik er 4 over.

De zaadjes:

2x white widow, komen uit mijn eerste kweek, deze zijn reeds ontkiemd
    2x ??? gehad van een kennis, komen uit een of ander wietje van de coffeeshop
    1x Afrodite feminized, Afkomst: Jack Flash x Hawaiian Sativa
    1x red dragon feminized, Afkomst: West himalayan kush x Brazilian sativa

backup zaadjes:
    1x Big devil autoflower, een autoflowering soort die groter wordt dan de normale autoflowering soorten. Deze Big devil kan 1 tot 1.5 meter hoog worden.
    1x White widow feminized, kreeg ik gratis bij de bestelling.
    2x White widow feminized, had ik nog liggen

De Voeding:

Plagron Terra Grow
    Plagron Terra Bloom
    Aptus Startbooster
    Aptus Regulator
    Aptus CaMg
    Aptus Top-Booster
    Aptus K-Boost
    Aptus Super-PK
    Canna PK 13/14

Dit is de lijst wat ik nog heb staan, hiervan zal ik de meeste wel gebruiken gedurende het kweekje. Uiteraard zal ik geen aptus super-pk EN canna pk13/14 gebruiken maar dit spreekt voor zich.

De plantjes gaan in standaard cheap-ass potgrond, verder ga ik deze kweek preventief spuiten tegen meeldauw, aangezien ik hier in het dusver elke keer mee te maken heb gehad.

Als het goed is komen vandaag de feminized zaadjes binnen, zodra alles ontkiemd is volgen er wat foto's etc.
    Edit: de zaadjes zijn net binnen en de red dragon en de afrodite zijn te kiemen gelegd.

Suggesties en tips zijn altijd welkom!

Greetz
    Last edited by Jointjedraaien; 23 April 2011, 15:11. Reden: Update, zaadjes binnen

Re: Phailtree's 2e Micro kweekje

hey tof weer een micro kweekj!! ga je volgen, succes met de hobby!

greetzz

Comment

Succes met je tweede run.

Grtz

Comment

Dank jullie wel, ik ga mijn best doen .
        de 2 white widow zaadjes die ontkiemd waren zijn inmiddels boven, ze staan er wel wat krom bij en een van de 2 ziet het steeltje er uit alsof het licht geknakt is geweest.
        is misschien de kat nieuwsgierig geweest..
        Maar we zullen zien of ze willen groeien, Ze staan sinds vandaag in de kast met 6 vd 10 lampen aan.

Verder heb ik een houten framepje gemaakt en daar de feestverlichting aan vast gemaakt met Duct tape, de lampen hangen nu ook horizontaal en heb er een alu folie bedekt framepje zo'n 5 a 10 cm bovenhangen voor reflektie.

een stuk steviger en effectiever en weer voor een paar euro klaar
        Foto's-0027.jpgFoto's-0031.jpgFoto's-0030.jpg

zodra de foto's wat groener worden komt de update eraan.
        Greetz.
        Attached Files

Comment

even een kleine update,

Van de 2 white widow zaadjes uit eigen oogst is de geknakt uitziende inderdaad afgevallen, hiervoor heb ik een nieuwe WW (feminised) te kiemen gelegd en deze is gisteren tegelijk met de red dragon de aarde in gegaan.
          de eerder gezaaide white widow heeft inmiddels zijn/haar spitse blaadjes en de afrodite heeft vannacht/vanmorgen haar kopje uit het zand gestoken.

Ik ga er vanuit dat het 4 plantjes gaan worden, 3 feminised en 1 blijft dus nog een surprise. maar tot alles boven de grond is zal ik maar niet te vroeg juichen
          zodra alles boven is krijgen ze de eerstvolgende waterbeurt aptus startbooster en regulator mee.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Edit: foto's 25-01
          Foto's-0041.jpgFoto's-0039.jpg
          Links de white widow, rechts de afrodite die zich vannacht van haar schilletje ontdaan heeft.
          Er zit wel nog een beetje een vliesje on het steeltje en onderkant van de lob blaadjes heen, is het beter om dit er een dezer dagen af te peuteren?
          ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Edit:

De feminized white widow is bij deze ook zo goed als boven, de red dragon laat echter nog even op zich wachten..
          Edit: 26-01

De red dragon is nu ook opgedoken en heeft de snelle widow bijgehaald.
          Ze hoeven nu alleen nog hun helmpjes af te zetten.
          Until the next update..
          Greetz
          Last edited by Hungry_Beaver; 26 January 2011, 23:19. Reden: foto's + update

Comment

01-02
            Foto's-0044.jpg Foto's-0046.jpg Foto's-0047.jpg

De grootste zaailing is vandaag overgepot. ziet er dusver goed uit, benieuwd wat voor geslacht het is.

Ze hebben vandaag voor het eerst startbooster en regulator meegekregen.

Tot de volgende update.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            04-02
            Foto's-0052.jpg
            Last edited by Hungry_Beaver; 4 February 2011, 17:02. Reden: update

Comment

De afrodite (als ik me niet vergis) heeft een grotere pot gekregen.
              Ze beginnen nu flink te groeien.
              ze krijgen inmiddels ook halve dosering groei voeding (+de startbooster en regulator).

Foto's-0054.jpg

Greetz.

Comment

Foto's-0057.jpg

Denk dat ze nog max een week 18u licht krijgen. ligt eraan hoe het er dan bij staat natuurlijk.

Comment

ziet er al goed uit begint al lekker te groeien he!

ga zo door he en veel succes!

Comment

Thanx mafferd, zo te zien gaat het bij jou ook prima

Comment

Weer een paar nieuwe foto's.
                      Foto's-0062.jpgFoto's-0059.jpg
                      Attached Files
                      Last edited by Hungry_Beaver; 14 February 2011, 16:56.

Comment

Nog een paar foto's

Foto's-0076.jpg
                        Een paar dagen en dan ga ik de klok omzetten.

Foto's-0072.jpg
                        Afrodite

Foto's-0070.jpg
                        Red dragon, begint aardig bij te halen wat betreft de groei. Was deze al groter dan had ik de lichturen al aangepast.

Foto's-0073.jpg Foto's-0074.jpg
                        WW#2 - White widow Fem

Foto's-0063.jpg
                        WW#1 - White widow onbekende geslacht, deze word in ieder geval getopt.

Greetz

Comment

Hey Phailtree,

Hoe hoog zijn je WW. Ik zou niet te lang wachten. Ik heb mijn WW in de bloei gezet op 23 CM. Nu twee weken later zijn ze ruim 55 CM dit zonder de pot uiteraard. Met je 120cm ruimte, je lampen en misschien een afzuiger gaat het wellicht wat krap worden als je te lang wacht. Ze zien er mooi uit.

Succes GrZ Quattro

Comment

Ze zijn nu ongv. tussen de 14-18cm, het plan is zodra ze op 12u gaan de grootste planten te toppen.
                            Zal in de komende dagen gaan gebeuren.

Edit: @Quattro Las nog even terug en zag nu dat je specifiek naar de ww vroeg, deze 2 zijn idd het grootste.
                            De andere 2 zijn ook dominant sativa, neem aan dat deze wat dat betreft ook wel graag de hoogte in zullen willen.
                            In ieder geval nog bedankt voor de Tip!

Greetz
                            Last edited by Hungry_Beaver; 17 February 2011, 02:14. Reden: toevoeging

Comment

Ik zat nog eens even wat te lezen op de site van Aptus en kwam o.a. dit tegen mbt Aptus Regulator.

Voordelen
                              Versterkt plant en biedt weerstand in stress situaties
                              Beschermt tegen warmte stress
                              Verbetert opname voedingsstoffen
                              Verhoogt droge stof gehalte door compacte groei
                              Kortere internode afstand
                              Groenere en veerkrachtige bladeren
                              Dikkere stengels

Dit stond bij tips en trucs:
                              Met de Regulator blijft de plant compact. De afstand tussen de vertakkingen
                              (internodes) wordt heel regelmatig. Als planten te groot dreigen te worden kan
                              met het hoger doseren van de Regulator de groei in de hoogte worden geremd.

Door de dosering van de regulator te verhogen zouden de plantjes kleiner moeten blijven, als ik de lampen op 12 uur zet (denk morgen) zou ik 2 a 3 weken de dosering kunnen verhogen.
                              Zou mooi zijn als ze hierdoor compacter blijven, dus dat lijkt me het proberen waard.

Comment

Bezig...
                              X