Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beaver's 2e Micro Kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Phailtree's 2e Micro kweekje

Interessant. Ben benieuwd of het idd dit effect heeft.

Comment

Kleine update.
      Heb de 2 grootste planten maar achterin gezet, makkelijker met water geven.
      Wel met de goede kant weer naar de lampen gezet natuurlijk.

Nog niks getopt, wel de timer op 12/12 gezet. Zodra deze post klaar is ga ik meteen even water geven. Dan begint vanaf vandaag met de regulator test.
      Edit:_____________________________________________ ________________________________________________
      Helemaal vergeten te vermelden dat ik vanmiddag nog even de planten heb gespoten met insectengif, er vlogen een paar zwarte vliegjes oppeens in het hok. Had namelijk enkele weken geleden op mijn chili planten al wite vlieg zitten, dus maar even het zekere voor het onzekere aangezien het vliegende gespuis zich al weer meld hier...
      het goedje werkt in ieder geval als het goed is nog 2 weken door en daarna begint de bloei wel een keer, zijn ze tot dan verzekerd.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog wat foto's, (de indeling staat in attachement, de 2e pic)
      Foto's-0006.jpgFoto's-0001.jpg
      Foto's-0079.jpgFoto's-0080.jpg
      Foto's-0002.jpgFoto's-0003.jpgFoto's-0004.jpg

Greetz
      Attached Files
      Last edited by Hungry_Beaver; 17 February 2011, 23:57. Reden: bijlage foutje

Comment

Heb de afrodite getopt, de andere 3 heb ik geprobeerd te fimmen, nog nooit gedaan dus we zien het wel .

Verder nog 2 24 watt spaarlampen besteld, had dvd's etc nodig en toen kwam ik deze lampen tegen voor 3,25. konden meteen meebesteld worden.
        Staat geen kleurcode bij maar had weinig zin om te mailen en op reactie te wachten. Ze hebben 1430 lumen p.st.
        7,50 voor 2 24watt lampen is hoe dan ook wel nice. kan ik de 2 9 watt lampen omwissellen voor wat extra licht tijdens de bloei

dat was het nieuws weer.
        Greetz.

Comment

Phail, die staan er zekker lekker bij...

Wat voor lamp(en) ga je in bloei gebruiken?

Comment

Thanx, ze gaan idd lekker.
            Ga de huidige lampen gebruiken, zijn gewoon warm white. op dit moment zit er een combo van 11 en 15 watt lampen in, totaal 8 stuks en dan nog 2 stuks 9 watt.
            De 2 x 9 watt gaan er dus uit voor de 2 x 24 watt zodat ik zo'n 2000 lumen meer in mijn kastje heb .
            de bestelling is vandaag nog verstuurd dus waarschijnlijk kunnen de 2 nieuwe lampen er morgen meteen bij, zolang de tnt sorteermolen meewerkt
            -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            edit:
            de 2 nieuwe lampen zitten erbij, 2x 24 watt warm white 1445 lumen
            -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            kwa voeding doen we de komende 2 weken dubbel regulator, groeivoeding en startbooster in de mix.
            3e week flink veel water met dubbele dosis enzymes om de aarde wat bij te laten komen en oude voeding en organisch afval weer opneembaar te maken. of er hier nog extra regulator gegeven word hangt ervan af in hoevere de bloei er al in zit.
            daarna volg ik gewoon het bloeischema van Aptus.

vragen en opmerkingen stel ik nog altijd erg op prijs. Thnx 4ll
            Last edited by Hungry_Beaver; 19 February 2011, 13:05.

Comment

Foto's-0011.jpgFoto's-0008.jpgFoto's-0009.jpgFoto's-0010.jpg

de potjes die er nu bij staan zijn 2 afrodite stekken en een big devil autoflower.
              Mocht de ww#1 een man zijn kan de big devil hier voor in de plek.
              Overdag staan ze op de vensterbank, vanaf een uur of 5 onder een spaarlamp tot 9 uur, daarna gaan ze de kast in.

Comment

Update:

De voorbloei begint op gang te komen, bij de oksels (van alle 4 de planten) beginnen zich groene sprietjes te vormen, nog even en dan is het geslacht van ww#1 wel vast te stellen.

De plantjes zijn allemaal nog onder de 20 cm, komt met name door het toppen en fimmen natuurlijk. hiervan zijn ze nu wel zon beetje hersteld dus de groei zal nu wel flink van start gaan. dus vanavond maar weer bewateren met de dubbele dosis regulator.

Volgende update komt als de voorbloei duidelijk aanwezig is.

Greetz

Comment

toch nog even een paar foto's, ze gaan nog steeds goed, een beetje overvoed dus tot ik aan het bloeischema begin geen npk voeding meer.

Foto's-0004.jpgFoto's-0005.jpg

greetz.

Comment

De plantjes zijn aardig gegroeid, de 2 grootste zijn zo'n 32 cm groot, de andere 2 plantjes zijn nog onder de 30 cm.
                    Het lijkt erop dat de regulator ze inderdaad wat kleiner houd. We zijn er echter nog niet en zoals eerder vermeld heeft het toppen ze ook geremd.

de white widow is vrouwelijk. de eerste okselharen zijn nu vrij goed te zien.
                    De big devil dus eigenlijk voor niks ontkiemd.

Fotos post ik gedurende deze week nog wel voor de geintresseerden.

Greetz.

Comment

Foto's-0005..jpgFoto's-0006.jpgFoto's-0003..jpgFoto's-0002..jpg

Comment

Nog een foto met licht aan, staan ze er toch net dat beetje mooier bij .
                        Foto's-0001.jpg
                        Kastje begint mooi vol te worden.

Heb ze zojuist bewaterd met dubbele dosis enzymes, ze hebben verder evengoed de regulator en startbooster meegekregen evenals een halve dosis aptus camg.
                        De dubbele dosis enzymes zou ervoor moeten zorgen dat tussentijds doorspoelen niet meer "nodig" is.

Kan niet wachten tot de topjes beginnen te vormen blijft een leuke hobby zo.

Greetz.

Comment

Update:

De plantjes zijn intussen gedieft. De onderste paar vertakkingen gingen het niet worden dus die mochten eraf. Verder nog wat grote bladeren opzij/omlaag gebogen om de middelste vertakkingen wat meer licht te geven.
                          De planten gaan nu aardig hard dus ik zit erover te denken om de eerstvolgende waterbeurt de regulator dosis nog wat te verhogen.

De feminized white widow heb ik dmv een touwtje omlaag getrokken, zie foto:Foto's-0014.jpg
                          Leek me wel een goeje om wat meer gewicht van deze plant af te halen.

de afrodite heeft mooie vertakkingen, ik las terug dat deze getopt zou zijn, dit klopte niet het was de red dragon die getopt is, de andere 3 gefimt echter is dit mislukt en had ik meer weg moeten knippen. ze zijn dus gewoon doorgegroeid alle 3 en hebben een set afgeknipte bladeren hehehe. (is op de foto in de vorige post duidelijk te zien).

Foto afrodite:
                          Foto's-0011.jpg
                          redelijk wat vertakkingen op relatief gelijke hoogte dusver.

de voorste 2 potten zijn na het dieven etc omgewisseld, dit komt met het licht beter uit. Post nog wel een foto vanavond/vannacht van de hele kast wanneer de lampen aan zijn.

Foto's-0002.jpgFoto's-0008.jpg
                          de white widow uit het zaadje uit eigen wiet is allemaal vage 12 vingerige bladeren aan het maken. deze plant doet het heel mooi naar mijn mening.
                          Valt me wel op dat de jongste bladeren tijdens rust extreem slap hangen, zal wel goed zitten denk ik anders weet ik zowiezo niet waar het aan zou moeten liggen.

tot de volgende update:

greetz
                          Attached Files

Comment

Ziet der goed uit, je plantjes groeien mooi door
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Vroeg me eigenlijk al even af of er nog wel mensen kwamen kijken naar de dames.
                              Bedankt voor de reactie doe ik het nog ergens voor. Alvast veel succes met jouw nieuwe ronde btw.

maar goed, net maar weer eens gekeken hoe de WW die ik met het touwtje naar beneden heb getrokken erbij stond, ze is al helemaal naar het licht gedraaid, alle vertakkingen zijn redelijk mooi op gelijke hoogte nu, ik denk hier wel goed aan gedaan te hebben, heb er nog even snel een paar foto's van gemaakt.

WW#2:
                              Foto's-0004.jpgFoto's-0005.jpgFoto's-0002.jpgFoto's-0003.jpg
                              Op de 2e foto is nog wat voorbloei te zien. Helaas geen goede camera maar we moeten het er maar mee doen.

Foto's-0012.jpg
                              Ik heb een aantal bladeren wat geknakt en gebogen. die grote bladeren stopten echt teveel licht.
                              De plantjes heb ik nu in ieder geval genoeg gepest, dus nu mogen ze lekker gaan bloeien zonder verdere interupties!

nu maar weer afwachten...

Greetz.

Comment

Die ww heb je mooi verbogen.. Eigenlijk wel een mooi voorbeeld van LST..
                                Dat zal de opbrengst van die plant zeker ten goede komen
                                Probeer echter je andere planten niet te overgroeien met je gebogen ww, dat zou weer zonde zijn

Ben benieuwd wat je geknakte bladeren gaan doen, heb wel eens per ongeluk een blad geknakt maar die waren de volgende dag vaak verdord..
                                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Bezig...
                                X