Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beaver's 2e Micro Kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Phailtree's 2e Micro kweekje

Had in het midden van de kast eigenlijk nog plek genoeg, dat vult de ww nu mooi op. de red dragon gaat vanaf het begin al iets minder als de rest, deze heeft maar een paar goede scheuten eigenlijk.
    Op deze manier denk ik dan ook voorin de kast wat meer fatsoenlijke topjes te krijgen.
    Opzich zou de andere WW hier ook een goede kandidaat voor zijn, deze heeft ook heel veel mooie scheuten maar dan denk ik inderdaad ook dat het te vol word.
    Plus ik wil wel eens een dikke top hebben ipv altijd alles toppen en veel klein grut te krijgen

De geknakte bladeren heb ik voor het knakken wel even met 2 vingers wat gekneusd (zodat het slapper en buigzamer is), anders knakt de steel gewoon doormidden en dan is het bekeken.
    het buitenste schilletje moet zo goed mogelijk heel blijven dan hersteld het wel. blijft onkruid natuurlijk . Beter dan zo'n grote bladeren wegknippen in ieder geval .
    Het grote blad op de laatste foto (vorige post) is ook al wat omhoog gekomen en voelt alweer steviger aan. zover ik zo snel zag is er nog niks aan het verwelken dus dat zit wel goed.

kwa groei hebben ze vannacht weinig meer gedaan, ze zijn allemaal tegen de 40 CM nu.
    Nu vraag ik me af of ze zonder de extra regulator al zoveel groter geweest zouden zijn, vandaag zitten ze op 2 weken 12/12.
    Denk dat ze de 50 cm niet/nauwelijks meer voorbij gaan als ik de extra regulator blijf geven.
    misschien dat iemand hier nog een mening over heeft. ik denk wel dat het wat geholpen heeft dusver maar hoeveel?? en hoeveel cm zou er nu (in een weekje) normaal gesproken nog bij komen?

Vorige kweek deed ik nog flink toppen en toen gingen ze bijna de kast uit hehe, deze hadden wel weer een week voorgroei meer en was een andere soort.
    is dus geen goede vergelijking.

Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen en wat jullie ervan denken.
    Greetz.

Comment

Ben aan het bloeischema begonnen per vandaag:

Aptus regulator (nog steeds even dubbel)
      Plagron terra bloom
      Aptus Top Booster

Foto's
      Foto's-0003.jpg
      Red Dragon en ww#1

Foto's-0002.jpg
      WW#2 en Afrodite

Foto's-0006.jpgFoto's-0001.jpg
      en nog 2 groepsfoto's

Greetz.

Comment

dat het mooie toppen moge worden.

Comment

Vanwaar de dubbele dosis regulator?
          En helpt dit spul dan echt zo goed om je planten klein te houden?
          In dat geval zou het ideaal zijn voor de micro..
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Hoop het wel monty

@Kroket
            Als het goed is zou dit de hoogte groei moeten remmen, leek me wel leuk om te proberen of het ook doet wat ze zeggen dat het doet
            ook omdat de vorige kweek het net lukte met de hoogte.

deze keer dus 3 weken voorgroei en gisteren zaten ze onder en tegen de 40 cm aan. zijn ze dus maar zo'n 10 cm per week gegroeid sinds ze op 12/12 zijn gegaan.
            Normaal gaan sativas (dacht ik) wel wat harder.
            Op andere gebieden hebben ze verder geen achterstand opgelopen, ze staan er mooi bij en hebben dikke stengels, grote bladeren etc.

denk dat regulator zowiezo fijn is voor micro omdat je er hele korte internodes van krijgt. Dus als je met beperkte hoogte zit kon dit spul wel eens een uitkomst zijn.
            Het nadeel is dat al dat aptus spul nog best prijzig is, je doet er wel heel lang mee omdat het heel geconcentreerd is. Maar als ik het niet gratis had gekregen had ik het ook niet gehad .

Misschien bij mijn komende raamkweek straks een goede test doen, paar weken 1 plant dubbel regulator andere plant gewoon normale dosis.
            Met 2 stekken zou het verschil snel duidelijk moeten worden. april kan het wel weer achter de raam .

Ga nu even naar de planten kijken!
            Greetz

Comment

Foto's-0005.jpg
              weinig nieuws, geknakte bladeren zijn allemaal fijn hersteld etc.
              de eerdere verhoging onder de planten is nu weg en (vervangen door een oude vrieskistlade). Plaats zat over, verwacht weinig groei verder van de dames.
              Als de hoogte niet veel meer veranderd zitten de toppen straks bij de main ventilatoren! (kan nog zo'n 15 cm zakken)

Denk dat het veilig te zeggen is dat de regulator doet wat Aptus zegt wat het doet..

Aptus, good job

ps wederom is een van de geknakte bladeren links voorin te zien, is prima hersteld
              Last edited by Hungry_Beaver; 5 March 2011, 04:12.

Comment

Kast raakt intussen mooi vol. misschien nog een lamp of 2 verwissellen om de rechtse scheuten van ww#2 wat omhoog te krijgen?
                Foto's-0002.jpgFoto's-0004.jpg
                de red dragon is de laatste 4 dagen zo'n 10 cm gegroeid, vind het ook geen mooie plant en heeft de hele groei al anders gereageerd op het dieet.
                Ze zitten nu tegen de 50 cm aan.

enkele bladeren vergelen wat onderin, lijkt me niet dat er voedingsgebreken zijn dus zal wel van lichtgebrek komen. anders miss toch nog 1 keer groeivoeding?

Comment

Dat Aptus regulator spul klinkt inderdaad als muziek in de oren voor ons micro-kwekers..
                  Ik dus even vrolijk opzoek naar de prijzen maar holy fuck zeg! €50+ voor 250ml.. Ik schaf het (voorlopig) niet aan!

Goed trouwens om te weten dat de bladeren ook gewoon geknakt kunnen worden..
                  Zal ik mn komende kweek vast en zeker ook een paar keer gaan uitvoeren

Denk zelf inderdaad ook dat de verkleurde bladeren eerder met een lichtgebrek te maken hebben dan met ondervoeding maar hou het wel in de gaten..
                  En hoe zat je te denken om ww#2 te laten strekken, doormiddel van lampen met een ander spectrum? werkt dat echt zo goed dan?

Kastje staat inderdaad lekker vol.. begint de bloei al een beetje te komen?

Comment

holy crap, 50 euro zelfs? Wist dat het vrij duur spul was maar dat zou ik er ook niet voor over hebben. had 7 verschillende test flesjes gekregen van een vriend van me en zo te zien zijn ze allemaal vrij prijzig.
                    Hij had het op zijn beurt bij de growshop gekregen toen hij voor mij 2 flessen voeding mee zou nemen. Heb ik mazzel gehad dus..

dacht omdat ik met 11 15 en 2 24 watt lampen werk, een 24 watt om te ruilen met een 11 watt rechts voorin de kast.
                    is verder allemaal warm white, dacht misschien willen die scheutjes dan wat harder omhoog, Al zijn ze wel wat harder gaan groeien sinds het omver buigen van de plant .
                    Kan natuurlijk ook ophouden met deze extra regulator te geven en daardoor wat meer te laten strekken, of dit nog instant impact gaat hebben weet ik ook niet..

Heb vrij hoge verwachtingen van het plantje maar de groei zit er nu natuurlijk bijna op, staan nu 18 dagen op 12/12, zou mooi zijn als de rechtse 2 plantjes nog even een paar cm bijhalen op de ww#1 en de red dragon.

Zal vanavond eens kijken als de lampen aangaan hoe ver ze precies zijn. is natuurlijk duidelijker te zien hoe groot het verschil is als alles weer lekker rechtop gaat staan.
                    Misschien dan nog een paar fotootjes.

zijn nog geen echte topjes gevormd maar dit kan niet lang meer duren, de plantjes gaan nog wel aardig omhoog maar nieuwe bladeren worden niet meer heel snel aangemaakt.

greetz!

Comment

Foto's-0004.jpgFoto's-0001.jpgFoto's-0007.jpgFoto's-0009.jpg

Foto's-0006.jpgFoto's-0003.jpgFoto's-0010.jpg

Wat betreft het gele blad, het gaat maar om 1 blad dus hier hoef ik me niet druk om te maken Op een paar fotos is al wat meer voorbloei te zien, gaat de goede kant op!

Comment

Dan heb je zeker geluk gehad bij die GS!
                        Ze krijgen er in ieder geval wat positieve reclame voor terug

Plantjes zien der mooi uit..

Comment

Misschien zou lava meel een goed alternatief kunnen zijn, het hoofdbestanddeel in de regulator is kiezelzuur (silicium)
                          dit komt in grote hoeveelheden voor in vulkaangrond.

Heb er wat meer over gelezen en kwam ook snel genoeg uit bij Plagron Lavameel, komt in 5kilo emmers en kost minder dan 20 euro.
                          Plagron Lavameel bevat o.a: Silicum, aluminium, calcium, kalium, natrium, fosfor, magnesium, zink, koper en boor. (dient dus wel vantevoren al door de aarde gemengd te worden)
                          zullen nog wel andere alternatieven voor zijn, misschien heb jij of iemand anders er nog wat aan .

Comment

Goed, nu dan eindelijk foto's van de vroege bloei is mooi want geduld is niet mijn sterkste punt..

Reddragon.jpgWW#1.jpgAfrodite.jpgWW#2.jpg
                            pic1. red dragon
                            pic2. WW#1
                            pic3. Afrodite
                            pic4. WW#2

de kleur van WW#2 is wat raar op de foto, was buiten de kast genomen.
                            is eigenlijk de donkerste van het stel

oud.jpgnieuw.jpg

heb de WW#2 gedraaid, 1e foto is hoe het was, 2e hoe het nu is.
                            wellicht vinden sommige mensen dit niet verstandig om nu nog te draaien etc, maar het licht komt nu wat dieper (bij alle plantjes), eventuele licht stress neem ik maar voor lief.
                            Misschien dat ik nog iets verzin om een lamp of 2 te laten zakken in de holte.

Regulator gaat vanaf de volgende water beurt naar de normale dosering.
                            De natte doek heb ik bij deze ook uit de kast gehaald, is ook geen plek meer voor nu.

vragen en opmerkingen nog altijd welkom!

Greetz

Comment

is een mooi bosje bij elkaar

Comment

Foto's-0007.jpgFoto's-0008.jpgFoto's-0003.jpgFoto's-0004.jpgFoto's-0006.jpgFoto's-0005.jpgFoto's-0014.jpg

Comment

Bezig...
                                X