Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek. (3x white widow)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste kweek. (3x white widow)

Hee Queattro, bedankt voor de tips.
    Heb gelijk wat aarde toegevoegd en 1 lamp lager gehangen van 13 naar 7cm.
    De andere 2 lampen waren al 8-10cm, dus die heb ik laten hangen.

Nu maar hopen dat het effect heeft op de plantjes.

Comment

Heey,

Die spaarlampen gewoon 3 tot 5 cm. check: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...p-kweekverslag (Doe ik ook )
      Als ik je plantjes zo eens zie, staan ze wat te nat. De bovenste laag aarde mag gerust wat droog zijn. Dit is goed voor de wortelgroei. Als je plantjes te nat staan, groeien ze heel slecht.
      Die gloeilamp, is dat een normale gloeilamp? normale gloeilampen zijn niet geschikt.
      Als dit zo is, gauw weer omwisselen.

Verder veel succes!

Ciao TJ
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

@Tomjonko, Bedankt voor de tips. Ik geef ze al niet teveel water, maar ik zal het proberen nog wat te minderen. En het is inderdaad een gewone gloeilamp en ik weet dat dat niet echt geschikt is maar ik heb het meer voor de warmte. Ik heb boven elk plantje 1 spaarlamp en in het midden de gloeilamp. Ik wil na een tijdje de 4de spaarlamp weer terug hangen, maar wil even zien als dit meer resultaat geeft.

Het is de laatste dagen erg koud, het vriest zelfs en omdat hier 's nachts de verwarming niet werkt is het enorm koud. 15-18 graden. Daar moet ik dus nog wat op vinden om dat weer omhoog te brengen. Heb niet echt iets van een elektrische verwarming. En het isoleren heb ik al zoveel mogelijk geprobeerd.

En ohja, Tomjonko je kweek ziet er heel erg goed uit! netjes.

Comment

Dag 17:

Zo de plantjes beginnen eindelijk te groeien, helaas is de 3de nog heel erg klein.
          Maar hopelijk komt het daar ook goed mee, we zullen zien.
          Ik geef om de dag wortelsimulator en terra leaves.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

all.JPG

Comment

Geduld is een schone zaak

Kun je de lampen niet horizontaal ophangen. Maak van een blikje een refector en je zal veel meer profijt van je licht hebben. (tip)
            Succes GrZ Quattro

Comment

Ja dat weet ik, maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat zal moeten doen.
              Er zit geen gat in de lamphouder ofzo waar ik het in zou kunnen vast schroeven.
              Dus ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen.

Maar bedankt voor de tip.

Comment

Dag 22:

Het lijkt goed te gaan, plantjes zien er lekker gezond uit en ze groeien elke dag een flink stuk.
                Ook het kleine plantje zie ik duidelijk groeien.
                Kan niet wachten tot er toppen aan de planten zitten, het duurt me allemaal te lang, haha.

DSC00483.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                  tip 1 dat 045 is niet slim , peace een mede genoot
                  euh staff?????

Comment

Heeee,
                    Vandaag zag ik dat boven op mijn aarde iets wits lag, ik vermoed schimmel.
                    Het ligt alleen bovenop de aarde, dieper in de aarde is niks te vinden.

Wat zou ik hier het beste tegen kunnen doen?

Alvast bedankt

Comment

weg schrapen zou ik zeggen nieuw laagje grond opleggen

Comment

Ja maar dan komt het misschien weer terug, de schimmel is vast niet voor niks gekomen.
                        Ik heb er net een foto van gemaakt, en die lijkt me vrij duidelijk.

DSC00524.JPG

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik er wat van kan leren.
                        Ik heb 3 pc fans 24/7 draaien, ik geef om de 3-4 dagen water, niet teveel water dus.

Comment

Dat is zeker schimmel Wesleyy,

Wat is je luchtvochtigheid? Heb je genoeg ventilatie tussen je potten. Als de lucht daar stil staat moet je deze toch in beweging zetten. Tevens komt schimmel op vochtige plaatsten. Bij mij is de eerste 0,5 cm grond redelijk droog. Haal de schimmel weg, leg er een nieuw laagje grond overheen en woel deze elke dag een paar milimeter om. Dan kan er ook geen schimmel komen. Tevens laat de top laag om de paar dagen goed droog worden. Geen vocht is geen schimmel.

Grtz Quattro

Comment

Hee,
                            Dat heb ik ook ermee gedaan en de schimmel is tot nu toe niet meer terug gekomen.
                            De plantjes zijn veel gegroeid tegenover de vorige keer, wel kon het veeeeeel beter lijkt me.
                            Me temperatuur is niet ideaal, slecht zelfs, maar ik weet geen goedkope manier om mijn temperatuur omhoog te brengen, helaas.
                            Maar goed, volgende kweek beter, ik zie wel wat eruit komt.

DSC00585.JPG

DSC00586.jpg

DSC00588.JPG

DSC00589.JPG

DSC00586.jpg

P.s. Ik wil me binnenkort een koolstoffilter halen, omdat de wietgeur echt sterk is.
                            Nu heb ik hier nog wat vragen over, verdwijnt de geur helemaal? Hoe sluit ik de filter aan en hoe ga ik te werk?
                            Alvast bedankt en alle informatie hierover is bruikbaar !!

Groetjes.

Comment

Hey Wesleyy,

Ik heb sinds vorige week een filter en ruik helemaal niets meer. Ik duw mijn neus wel eens in de tent want het blijft een heerlijke geur .

Waarom hang je er niet een extra 23 watt spaarlamp bij? Voor een euro of 6 ben je klaar en dan heb je de fitting erbij. (wel huismerk sp anders 8 euro)

Wanneer je meer gaat afzuigen zal je temperatuur nog meer dalen. En licht is gewicht.

Succes.
                              Grtz Quattro

Comment

Hee, dat zal ik dan ook zeker doen.
                                Maar ik heb toch nog wat vragen over de filter.
                                Ik heb PC fans, is het een probleem om het daarop aan te sluiten, wil overigens gewoon een goedkope filter halen.
                                En hoe zou ik het moeten aansluiten want ik heb geen enkel idee ..

Voor de rest bedankt alvast!!

En zien mijn plantjes er wel een beetje goed uit? hehe

Comment

Bezig...
                                X