Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

    Korting op 420shop











    Last edited by benhosten; 2 February 2011, 16:18.

    #2
    wow nice opstelling! Deze ga ik volgen. Succes!

    Comment


      #3
      Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

      Das veel te warm voor voeding/gietwater. Voeding word het best opgenoomen op 20/22 graden celcius. 30 graden gaan je wortels echt niet fijn vinden die schrikken zich te pletter. Plant zal schrikachtig al haar huidmonden sluiten en je fotosynthese zal een flinke tijd stilstaan hierdoor.


      Ik geef momenteel handmatig water en gebruik de voorgeschreven dosissen Hesi Producten met kraantjes water. ( Hebben wel waterverzachter beneden ? Hopelijk doet dit niets.)
      De eerste 3 weken heeft je zaailing nog ruim voldoende aan de voeding in de grond. Zeker niet nu al gaan voeden!!!! dat gaat verbranden als je dat nu al voed. In het schema van hesi staan de laatste twee weken van de groeifase afgebeeld. De groeifase ervoor staat niet in dat schema. Dus die week 1 en week 2 in de groeifase is NIET week een en twee na ontkiemen maar de laatste twee weken van de groeifase.

      Onthard water bevat nog maar weinig Ca. Dit ga je dan later in je kweek als tekort tegen komen. De hardheid van je kraanwater is doorgaans niet het probleem maar de PH. Deze licht doorgaans ver boven de 7 wat veel te hoog is om mee te gieten. Ideaal op aarde zou een PH van 6.2 zijn. Onthard water gebruiken is mijns inziens niet nodig en je maakt het je eigenlijk enkel zelf moeilijk mee. Beter gebruik je gewoon aangezuurd kraanwater.

      Comment


        #4
        Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Das veel te warm voor voeding/gietwater. Voeding word het best opgenoomen op 20/22 graden celcius. 30 graden gaan je wortels echt niet fijn vinden die schrikken zich te pletter. Plant zal schrikachtig al haar huidmonden sluiten en je fotosynthese zal een flinke tijd stilstaan hierdoor.




        De eerste 3 weken heeft je zaailing nog ruim voldoende aan de voeding in de grond. Zeker niet nu al gaan voeden!!!! dat gaat verbranden als je dat nu al voed. In het schema van hesi staan de laatste twee weken van de groeifase afgebeeld. De groeifase ervoor staat niet in dat schema. Dus die week 1 en week 2 in de groeifase is NIET week een en twee na ontkiemen maar de laatste twee weken van de groeifase.

        Onthard water bevat nog maar weinig Ca. Dit ga je dan later in je kweek als tekort tegen komen. De hardheid van je kraanwater is doorgaans niet het probleem maar de PH. Deze licht doorgaans ver boven de 7 wat veel te hoog is om mee te gieten. Ideaal op aarde zou een PH van 6.2 zijn. Onthard water gebruiken is mijns inziens niet nodig en je maakt het je eigenlijk enkel zelf moeilijk mee. Beter gebruik je gewoon aangezuurd kraanwater.
        Hey !
        Bedankt voor je hulp.
        Ik ga meteen de temperatuur verlagen van het water.
        Ik zal ze ook nog voorlopig geen voeding geven ! bedankt voor de tip en zal er pas later mee beginnen.
        Hoe zuur ik best mijn kraantjes water dan af ? want uiteindelijk heb nog 1 kraantje in huis met onverzacht water ? gewoon testertje en productje ?

        Heb je mischien ook tip voor de Lv ?

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

          Mooi gedaan ey Zo met die koelkast

          Ik ben erg beniewd wat het gaat worden

          Succes.

          Ciao TJ
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

            Hey iedereen !
            Update fotos !
            Uiteindelijk hebben enkel de 2 WW het gehaald.
            De lingse is wel wat gestretcht lag helemaal tegen de grond, dus het het met een fijn koordje omhoog geleid.
            Nog steeds problemen met de Luchtvochtig heid :s

            Commentzzz !!







            Comment


              #7
              Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

              Hey Benhosten,

              Gooi er wat grond bij tot de bolle blaadjes. Dan staat hij weer stevig. Wanneer de steel dikker wordt zal nu het touwtje erin snijden. Ik zou ook je lampen op 10 cm hangen aangezien je SP gebruikt.

              Succes.

              GrZ Quattro

              Comment


                #8
                kastje (1 van 7).jpgkastje (2 van 7).jpgkastje (7 van 7).jpgkastje (5 van 7).jpgkastje (3 van 7).jpgkastje (6 van 7).jpgkastje (4 van 7).jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Koelkastkweek 3 x WW 1x Ice

                  Hey allemaal !
                  Tijd voor een update !
                  Heb er nu een klein WW schatje bij en een ice zaadje dat wortelt.
                  Wel stetcht het WW plantje weer, ik begrijp het echt niet waarom ze dit telkens doen. Lampen staan op 8-10cm, spaarlampen.

                  Is het normaal dat 1 plantje gekrulde bladeren heeft ?
                  Foto's
                  _MG_2672.jpg_MG_2669.jpg_MG_2670.jpg_MG_2668.jpg_MG_2671.jpg_MG_2673.jpg_MG_2665.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Koelkastkweek 2 x WW 2x Onbekend

                    hellow collega frigokweker

                    Comment

                    Bezig...
                    X