Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaag is laatste update voor 2 weekjes warschijnlijk.
Ga morgen op vakantie druk, druk,druk.
Toch weer een update.
Ik heb gisteren 2 koolstof filters gemaakt.
Ik zouw graag jullie mening hier over hebben.
Ik heb het gemaaakt van 2 crossmotor filters..
Ik ahd deze 2 nog nieuw in de verpakking liggen.
Deze opgevuld met koolstof, toen een gaasje er voor geniet en geplakt.
Nu zitten ze op me kassie.
5maart komt een update tenzij die maat van me die ze verzorgd wat fototjes maakt...
Ik heb wat foto's binnen gekregen van die maat van me.
Ik post ze alleen ff ander keertje moet nu snel weg...
Nachtduik
Die vriend van me zij dat het nog best wel rook in de kamer waar ze staan....
Maar dat kan naatuurlijk ook het groene blad glorofiel zijn dat je ruikt, al zal dat ook gefilterd moeten worden.
Vanavond post ik de foto's erbij.
@monty, het ruikt dus nog wel beeje. ik heb 2 soorten koolstof dus als het niet werkt mix ik ze door elkaar wiet weet.
De kunst is om de koolstofkorrels zo dicht mogelijk op elkaar gestapeld te krijgen. Doorgaans worden in de active koolfilter van die geperste staafjes actieve kool gebruikt. Deze worden op elkaar getrild. Door het trillen rangschikken de staafjes zich en komen heel vast op elkaar te zitten waardoor de lucht die erdoorheen moet gedwongen word om in contact te komen met de actieve kool. Bij een zelfgemaakte filter is vaak het probleem dat de actieve kool te "luchtig"gestapeld is. Te veel ruimte tussen de korrels, waardoor de lucht er te "goed" doorheen gaat. Als je filter onvoldoende wekt zou je kunnen proberen om het koolpaket waar de lucht doorheen moet dikker te maken zodat er meer contacttijd is. En dus proberen om dat zo goed mogelijk aan te trillen en op te sluiten.
Thanks monty voor de info, dat ga ik zeker proberen als het niet zo goed werkt.
Ik heb gister 2 foto's doorgekregen van me plantjes, maar helaas niet van me
Zaailingen. Dinsdag ben ik van plan om de 3 autoflowers onder de tl lamp te hangen 36W want ze schieten niet erg op emt groeien.
Kan dit komen doordat ze ook meteen op 12/12 staan in de kast? of dat er nu een bloei lamp in staat?
Denk eerder dat het wat met die 12/12 licht regime te maken heeft ze hebben immers wel 6 uur minder licht om te groeien. En met de bloei lamp erin zouden ze juist wat meer moet gaan strekken dus denk niet dat het probleem daar licht.
Ik ben gister terug gekomen van vakantie en ik zit nu precies op week 3 bloei.
1 plantjes was een mannetje dus die snel er uit gegooid.
De ander heeft al mooi zichtbaare bloei.
Zal deze nog erger in de hoogte groeien? Hoeveel gok je?
De 3 autoflowers zijn nogal langzaam gegaan.
Ik heb ze nu onder 38watt tl lamp staan op 18/6, kan ik ze misschien beter of 20/4 zetten?
had zelf ook een AF zaadje ontkiemd tijdens het 12/12 regime, ging me ook niet snel genoeg.
intussen staat deze overdag gewoon achter de raam en vul ik de uren aan vanaf 6 tot een uur of 12/1 snacht's, (het weer werkt wat dat betreft lekker mee)
lijkt behoorlijk verschil te maken.
Opzich maakt het toch weinig uit dat er ff een vent bij heeft gestaan? zolang zen zak nog niet ontploft is?
Bloei zit er al aardig in, zal wel niet meer al te veel groeien...
@phailtree, ik zag geen kappote zakjes al heb ik daar niet zoekend naar gekeken.
Begin bloeiweek 4 (23 dagen in bloei)
Ik heb vandaag een ph en ec meter aangeschafd.
de ph meter 4 uur geijkt en geijkt op 7.1.
Ik heb 6 liter water aangemaamkt met een ec van 1.5 afgezuurd op een ph van 6.3.
Dit water wil ik deze week mee geven aan de accidental haze.
Tips of opmerking over het meten of iets derggelijks zijn uiterraard welkom
Ik zit nu op 29 dagen 12/12. Dus heb er 4 weken en 1 dag opzitten.
De PH van de grond is 6 en de EC is 1.0.
Ik geef ph water van 6.7 mee en een ec van 1.3.
De plantjes zien er mooi uit al zeg ik het zelf
Verder heb ik de autoflowers weer op 18/6 gezet. Ze staan 12 uur in de kast op een krukkie onder de 150watt en de andere 6 onder de TL lamp.
Ik heb er 4 extra spaarlampen in gehangen(9watt p.s.) voor de wat lagere toppen om daar wat meer licht te maken. Miscchien hang ik er 23 watt tornados in ipv de 9watters.
Ik moet het in ieder geval wel nog iets beter ophangen, want nu hangt het er erg slordig bij.
Na week 5 dus begin week 6(dus over een week) wil ik gaan beginnen met pk13/13 is dit te vroeg? Ik weet niet hoelang die nog moet bloeien...
Wat zouden jullie doen?
Extra licht zullen ze wel lekker vinden. Idd beetje netter ophangen hihi. Een reflector (doorgeknipt half liter blik) erboven scheelt ook weer een boel
Comment