Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste microkweek Ik heb alle hulp nodig!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn eerste microkweek Ik heb alle hulp nodig!!!

Korting op 420shop
    Hallo ik ben Gino,
    en ben voor de eerste keer begonnen met 4 planten voor eigen gebruik.
    Ik heb eerst veel info op gezocht en gelezen.
    Ik ga hieronder vertellen wat ik al gedaan heb en hoop dat er mensen zijn die mij advies kunnen geven .

Nu heb ik een kledingkast gebruikt als kweekruimte.
    De maten van deze kast zijn L= 59 cm B= 73 cm H= 163 cm.
    Afb1030.jpg
    Ik heb eerst met vuilniszaken de gehele kast van binnen dicht gemaakt toen normale keukenfolie er op en daarna radiatorfolie.

Ik heb met 2 pcfans de lucht toevoer en afvoer geregeld.
    De toevoer van lucht zit links onder in de kast en heb zelf een goot gemaakt met lucht gaten erin zodat de verse lucht verdeeld word in de kast.
    De afvoer zit rechts boven in het plafond van de kast.
    Ik heb er sinds 2 dagen een bloempot op gemonteerd met lucht gaten er in, omdat zonder die bloempot de afvoer te snel ging naar mijn mening.
    Nu gaat het wat rustiger.

lucht aanvoer.jpglucht afvoer.jpg

De temperatuur is met de lamp aan tussen de 22 en 25 graden dat word geregeld door een kleine radiator kacheltje op olie.
    Deze heb ik halve wegen de kast op een plankje gezet.
    Werk prima de temp. blijft constant.
    Met de lamp uit is de temp. tussen de 19 en 22 graden.
    de 3e week gaat nu in 5-2-2011.jpg

De luchtvochtigheid is constant tussen de 50% en de 76% met de lamp aan dit regel ik door in de kamer waar de kast staat een natte handoek over de verwarimg te leggen werkt super goed.
    ik doe 3 x per dag een kwartier het kleine raampje open van deze kamer om te luchten.
    Op deze mannier heb ik niet z'n last van condens op mijn ramen.

Water geven deed ik eerst met een kleine druppelsysteem.
    Dat werkte naar mijn mening niet en geef nu zelf water.
    Ik besproei de plantjes nu met regen water op kamer temp. samen met wortelvoeding.
    Dit doe ik 1 x per 2 dagen.
    En 1 x in de week geef ik planten voeding.
    Ik heb deze gewoon in de winkel gekocht dus het is niet echte weedplanten voeding.

Nu de plantjes ik heb er 4 in staan.

2 x Powerplant en 2 x ??? weet ik niet.
    Ik heb deze plantjes van af de zaadjes geplant.

Eerst heb ik de 2 PP zaadjes gedaan ze zij 1,5 week ouder dan de 2 andere zaadjes.
    Ik heb geen foto's van de gezaaide pp plantjes.

Ik heb wel foto's van de PP plantjes vanaf 1 week oud.
    1 week.jpg1 week (1).jpg

Op deze foto's zijn ze 2 weken oud
    2 weken.jpg2 weken (1).jpg

En op deze zijn ze 3 weken oud
    3 weken . 5-2-2011.jpg3 weken 5-2-2011.jpg

Nu de 2 ander plantjes welk soort het is weet ik niet heb ze uit een zakje weed gehaald

2 dagen oud
    2 dagen.jpg

1 week oud
    1 week...jpg1 week..jpg

2 weken oud
    2 weken. 5-2-2011.jpg2 weken 5-2-2011.jpg

Ik heb niet z'n goede camera dus de foto's zullen wel slecht te zien zijn.

Nu de lamp.
    Ik gebruik een 50w ufo led lamp.
    Ik heb de lamp 50 cm boven de plantjes hangen.
    De lamp staat nu nog op 18/6 uur.

Nou dit was alles wat ik tot nu toe gedaan heb.
    Ik weet helemaal niets hier over alles wat ik nu gedaan heb heb ik op gezocht op internet.
    Ik heb ook niemand in mijn omgeving die er verstand van heeft, dus daarom vraag ik jullie allemaal om raad.

Greetz Gino P

Re: mijn eerste microkweek Ik heb alle hulp nodig!!!

Gino,

Ik kweek met een 90Watt Ufo en 8x23 watt spaarlampen. Dit op 5 planten. Ik denk dat je wat verlichting te kort hebt.
    Succes met je kweek.

GrZ Quattro

Comment

Beste Quattro,

Bedankt voor je reactie hier heb ik iets aan.
      Volgens de verkoper kon ik gemakkelijk 5 planten onde een ufo 50 w zetten.
      Deze lamp had volgens de verkoper een straal breede van 40 cm.
      Mijn 4 potten staan binnen die 40 cm.
      Nu had ik er al 2 x spaarlampen van 90 w bij hangen alleen niet aan.met wit licht.
      moet ik die er dus bij aan zetten??
      en hoe hoog kunnen deze spaarlampen boven de plantjes hange net zo hoog als de ufolamp?
      en moet ik dan 2 planten weghalen en verder gaan met 2 planten?

Greetz Gino

Comment

Ik heb alle lampen inclusief de Led lamp op 8 cm afstand hangen.
        Zoals je op de foto kan zien heb ik een vierkant gemaak met reflectoren van Red Bull blikjes. Dit is de groei opstelling. Nu ze in de bloei staan hangt er nog een vierkant met 4 extra spaarlampen bij. Deze tussen de op de foto aanwezige spaarlampen en ledlamp. In mijn kweek verslag zal ik vanavond een foto toevoegen van de huidige opstelling (genaamd 'Rookie Kweek'). Het is nu nacht in de tent dus kan geen foto maken.

En nee ik persoonlijk zou geen planten weghalen> Ik zou verlichting toevoegen en de planten klein houden door te scroggen. Je zult namelijk net zien dat wanneer je twee plantjes hebt weggegooid de andere mannetjes worden hahaha.
        Afbeelding 006.jpgAfbeelding 010.jpg
        GrZ Quattro

Comment

Quattro wederom bedankt voor je reactie.
          Ik heb er nu 3 x 90 watt spaarlampen bij gedaan want die had ik nog in huis.
          De temp. is nu (zonder kachel en het raampje in de kamer waar de kast staat helemaal open) tussen de 25,8 en 26,3 graden.
          De LV blijft mooi tussen de 50% en de 60%.
          mijn lampen gaan om half 7 s'ochtends aan en om 22:30 weer uit.
          Ik heb om 22:30 de kachel weer aan gedaan om het warmte verschil op te vangen.
          vanacht bleeft het in de kast rond 23 graden en LV rond de 80%.
          Dit lijkt mij goed te gaan toch ??
          Ik heb de lampen op 35 cm boven de planten hangen want ik heb het iedee als ik ze lager ga hangen ze te laag zijn voor de planten en de planten gaan hangen wat ik al een keer eerder heb gehad in de 2e week.
          Maar als de lamp te hoog hangt gaan de plantjes toch als een speer omhoog naar het licht zoeken??
          Ik ga zo een vierkant maken net zoals wat jij gemaakt heb.
          Ik vind het een slim iedee mijn complimenten Quattro.
          Als ik het klaar heb en opgehangen heb laat ik wel foto's zien.
          Ik heb trouwen ook een stuk gelezen van jou 'rookie kweek'verslag
          Ik ga deze zeker volgen.

Greetz Gino

Comment

De volgende keer kun je snacht's beter de lampen aan doen. Dan is het koeler in huis en verwarmen de lampen je tent. Tevens is het nachttarief stroom goedkoper. Overdag warmt je huis op en dan hoef je minder gebruik te maken van je kachel. Dit scheelt wederom in je energie verbruik.

Ik ben zeer benieuwd naar je werkstuk.

GrZ Quattro

Comment

Ik heb nog een vraag voor jou Quattro,
              Ik las in jou kweek verslag dat je de ventilator om het half uur aan zet.
              waarom doe je dat?
              is dat omdat je tent anders te veel afkoelt?
              Ik heb er net een fan bij in gezet om de temp. van 26,6 naar de 25 te brengen.
              Ik heb deze halve wegen gemonteerd zodat hij net onder de lamp blaast.
              nu gaan de plantjes een klein beetje heen en weer door de lucht.
              Het is echt een klein beetje en ik denk dat ze er niet door gaan knakken.
              kunnen de planten dit aan?
              de ventiltaor blaast de warme lucht van de kast zelf.
              dus niet van buiten af.
              Ik denk dat die lucht net ongeveer net zo warm is als de kast zelf.

greetz gino

Comment

De Ventilator staat niet continu aan omdat de LV dan te veel omlaag gaat. LV is bij mij gemiddeld in de groei 60%. Nu staat mijn toevoer een uur aan en een half uur uit. Dit doordat mijn planten veel groter zijn dan twee weken geleden en ze meer verdampen. LV is nu rond de 65%. Ik heb ook geen doeken meer nodig. Tevens zorgt het ervoor dat mijn temperatuur mooi rondde 27,5 blijft. Ik heb geen afzuiger aangezien ik met Spaarlampen en Led kweek. Echt warm wordt het niet. Wel ga ik een afzuiger en filter aanschaffen. Het ruikt nogal sterk op dit moment. Wanneer deze is geinstalleerd, gaat de actieve toevoer tijdelijk pasief worden. Kijken wat de temperatuur dan gaat doen.

GrZ Quattro

Comment

Hoi,
                  We zijn nu een week verder en er is veel veranderd in mijn kast.
                  Ze groeien nu super goed met de extra spaarlampen erbij.
                  Ik heb 1 pp er uit gehaald want die had gewoon teveel te leiden gehad en hij/zij ging het niet reden.
                  Is meschien wel beter want sinds hij/zij eruit is gaan de andere 3 veel harder.

3 weken en 5 dagen oud 12-2-2011.jpg3 weken en 5 dagen 12-2-2011.jpg5 weken 12-2-2011.jpg
                  Ik heb nu wel al kunnen zien dat deze 3 plantjes allemaal vrouwtjes zijn.
                  Als ik andere kweekverslagen vergelijk met mijn kweek vind ik dat mijn kweek veel langzamer gaat dan die van anderen.
                  Ik geef alleen maar regenwater met een beetjes plantenvoeding van plagron.
                  Dus ik geef geen duren plantenvoeding speciaal voor wiet.
                  Meschien dat mijn plantjes daarom niet zo snel groeien.
                  In ieder geval ze groeien en ik heb er zo goede hoop op.
                  Ik laat de plantjes nu nog een week in de groeie staan ze zijn nu ongeveer 15 cm hoog.
                  Even kijken hoeveel ze in een week bij groeien.

Als iemand op of aan merkingen heeft LAAT JE HOREN ! !.
                  Ik weet helemaal niets van kweken alleen maar van het op roken.
                  Alles wat ik tot nu toe gedaan heb, heb ik van deze forum af gehaald.

Greetz Gino

Comment

Omdat je topic meer van een kweekverslag heeft, dan van een introductie heb ik je topic verplaatst naar de juiste sectie.

Comment

bedankt

Comment

You're welcome

Comment

Yoww Ginoww,

Licht, licht, licht. Ze moeten gewoon veel licht hebben.
                          Probeer de lampen er dichter op te zetten en dan tussen de lampen en het plantje af te blazen met een pc fan. Zorg er dan wel voor dat de lucht net over de plant heen wordt geblazen en ook dat je niet direct op de lampen blaast (wat ik wel doe, maar ik heb hele goedkope lampen). Je zou ook naar een adapter kunnen kijken waar je het voltage kan aanpassen, zo kan je de LV en Temp. beheersen. LV is niet heel belangrijk bij planten uit zaad dus zou ik me er niet zo;n zorgen over maken.
                          Koop trouwens niet te veel dure voedingsstoffen, groei en bloeivoeding is goed genoeg. En zorg dat je ze in het begin niet overvoed, kijk naar wat voor soort aarde je hebt. Op zwaarbemeste aarde kan je in principe ook helemaal niet bijvoeren.

Ik hoop dat dit wat handige info is.
                          Attached Files

Comment

Hi,
                            Heel erg bedankt voor een reactie wiet smurf.
                            Ik heb de lampen nu 10 cm lager gehangen na het weekend haal ik mij een pc fan erbij zodat ze iets lager kunnen.
                            Ik heb deze lampen gisteren middag na jou berichtje lager gehangen en zie nu al het verschil.
                            De dames groeien als kool(wiet).
                            Dis jou info is zeker van waarde.

Greetz Gino

Comment

Hallo,
                              We zijn nu weer een week verder we zitten nu in de 4e week van de groei.
                              Ik heb de hele opzet veranderd op advies van Quattro.
                              Ik heb een frame gemaakt met 4x 100w spaarlampen per stuk geven ze 1045 lummen af.
                              de nieuwe opzet.19-02-2011.jpgde nieuwe opzet 19-2-2011 (1).jpg
                              Ik heb ook een koolstoffilter gekocht en in de kast geplaatst de plantjes begonnen al goed te geuren.
                              Dit zij de plantjes nu
                              4 weken oud. 19-02-2011 (1).jpg4 weken oud. 19-02-2011 (2).jpg4 weken oud. 19-02-2011.jpg

Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer ik deze dames in de bloei kan gaan zetten?

Ik wens iedereen een fijn weekend toe.

Greetz Gino P

Comment

Bezig...
                              X