Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hmmm, ja $iR.
Maar waren de kleine topjes van onderste takjes van de plant.
Deze hebben een week gedroogd en het smaakt nergens naar .
Vannacht nog eens kijken of 1ste plantje helemaal droog is, en dikke hoofdtop eens proberen.
Hopelijk heeft deze wel smaak en effect.
LV morgen nog ff nakijken anders doekje inhangen..
wat bedoel je hiermee? om meer vochtigheid aan te maken of minder? want ik zit namelijk met een teveel aan vocht voor men vrouwtjes. Tijdens bloei mag er maar een LV van 40 % zijn.Ik zoek dus een goedkopere manier om de LV te doen zakken. Een ventilator hangt er ook al maar helpt niet zo veel :s
Dat was toen bedoeld om de LV hoger te maken als deze te laag zou zijn.
Van een ventilator erin hangen word je LV niet lager, waarschijnlijk hoger omdat er zo meer verdampt uit je potten.
LV laten zakken doe je door meer lucht DOOR je kast te laten gaan (in en uit)
Toen mijn planten in volle bloei stonden heb ik een verstelbare passieve luchtinlaat gemaakt die door de onderdruk/zuigkracht van mijn afzuiging, voldoende frisse lucht door mijn kastje trok. LV kon ik hierdoor regelen tussen de 35-50%.
Hoop je hiermee geholpen te hebben.
thanks voor de info, maar zie echt niet hoe ik hieraan moet beginnen:s kheb echt gebrek aan plaats en wil dat het echt lukt deze keer
ik veronderstel dat teveel LV toprot verroorzaakt?
Hoi thomasthys,
als je LV in de laatste weken van de bloei constant boven de 70% is en je hebt geen goede ventilatie/stilstaande lucht in je kastje
dan heb je redelijk kans op toprot. Maar als je de LV niet lager kan krijgen in je kast en wel voeldoende ventilatie hebt, dan is de kans erg klein.
Echter je plant zal beter gedijen bij een lagere LV in de eindbloei.
Heb je geen foto van je kastje? Want je hoeft geen extra ruimte te hebben hoor. Een aantal gaten boren of een sleufje maken (die je kan afdekken) kan al voldoende zijn.
Hallo, bedankt allemaal voor de reacties/tips.
Mijn 1ste en kleinste plantje heeft nu 18 dagen te drogen gehangen, hier heb ik een goede 35 gram droog vanaf gehaald.
Waarschijnlijk heb ik ze toch te lang laten staan, waardoor het effect een beetje tegen valt. Ben wel zware blower dus gewenning speelt ook een rol.
Ook smaakt het nog een beetje "groen".
2 en 3 @ 14 dagen, laat ik nog even in de kast hangen wat de smaak alleen ten goede komt. 15052010481.jpg15052010480.jpg15052010482.jpg
foto`s van 2 en 3 volgen in de loop van de week, tevens een nieuw begin van de volgende ronde met.. Lowryder 1, Easy Bud en nogmaals Royal Dwarf.
Comment