Hallo mede groen liefhebbers,
Na veel wikken en wegen ben ik dan eindelijk klaar met de bouw van me nieuwe setup. Na veel klooien met zwart/wit folie, tochtstrip en dat soort materialen heb ik toch gekozen om een volledige tent in me kast te zetten inplaats van de kast zelf proberen licht dicht te maken. Het licht dicht krijgen van de kast was gewoon niet te doen.
De opstelling is als volgt;
Mammoth Lite+ 45 (45cmx45cmx120cm) Kweektent
Vents Minifan Buis Ventilator 107m3
Can 1500 75m3 Koolstoffilter
Viparspectra P600 (+/- 95w)
IMG_0346.jpg IMG_0347.jpg IMG_0348.jpg IMG_0349.jpg
Mijn gedachten over deze opstelling:
Tot zo ver ben ik erg tevreden over het resultaat. Een prima setup om in het eigen gebruik te voorzien lijkt me zo
In de toekomst lijkt het me nog leuk om er of nog een kleinere tent van 40cmx40cmx80cm onder in de kast bij te plaatsen om in voor te groeien en te drogen of juist een grotere tent van 120cmx60x160cm buiten de kast voor afbloeien.
Ik moet helaas nu eerst een paar nachten voor werk van huis zijn maar daarna zal er meteen begonnen word met de kweek en het bijhouden van het kweekverslag
Na veel wikken en wegen ben ik dan eindelijk klaar met de bouw van me nieuwe setup. Na veel klooien met zwart/wit folie, tochtstrip en dat soort materialen heb ik toch gekozen om een volledige tent in me kast te zetten inplaats van de kast zelf proberen licht dicht te maken. Het licht dicht krijgen van de kast was gewoon niet te doen.
De opstelling is als volgt;
Mammoth Lite+ 45 (45cmx45cmx120cm) Kweektent
Vents Minifan Buis Ventilator 107m3
Can 1500 75m3 Koolstoffilter
Viparspectra P600 (+/- 95w)
IMG_0346.jpg IMG_0347.jpg IMG_0348.jpg IMG_0349.jpg
Mijn gedachten over deze opstelling:
- Het koolstoffilter is minder qua capaciteit dan de afzuiger. Ik denk dat in praktijk de mini fan afzuiger die ik nu heb minder afzuigt dan word geadverteerd. Mocht het toch te snel de lucht door het filter zuigen is dit makkelijk op te lossen met een fan controller. Zuigt die juist te weinig af dan ga ik alles vervangen maar zal er helaas ook een groter filter in moeten wat erg jammer is met de beperkte ruimte.
- Beperkte hoogte. Toen ik me plannen hier op het forum voorstelde met een kweek ruimte van 1,30 hoog werd ik snel geattendeerd dat ik beter voor 1,60 of hoger kon gaan. Achteraf ben ik eigenwijs geweest en heb ik toch voor een tentje van 1,20m gekozen omdat, 1 de G-Tools G-Kit ook maar 1,2m hoog is en hierin ook prima te kweken valt en 2 dit de enige tent is die kon vinden die precies 45cmx45 is zodat die precies in me kast past.
- De hangers aan de lamp zijn veel te lang. Zal ik een keer moeten inkorten van zo ga ik geen volledige plant kunnen kweken, Me easyroller hangen nu op de max hoogte en lamp hangt nog steeds erg laag zoals is te zien.
- Verder is de setup nog niet helemaal af zoals de oplettende kijker heeft gezien. Zit nog te wachten op een 100mm buis en aantal meter electra kabel. Typisch zo iets wat je vergeet erbij te bestellen.
- Stealth is natuurlijk 10/10.
- Verder zal de kast op een kiertje staan en heb ik boven in de kast een 100mm gat gezaagd om lucht af te voeren uit de kast.
- Ik ben erg benieuwd naar de opbrengst van de quantum leds. Veel goeie dingen over gehoord.
Tot zo ver ben ik erg tevreden over het resultaat. Een prima setup om in het eigen gebruik te voorzien lijkt me zo
In de toekomst lijkt het me nog leuk om er of nog een kleinere tent van 40cmx40cmx80cm onder in de kast bij te plaatsen om in voor te groeien en te drogen of juist een grotere tent van 120cmx60x160cm buiten de kast voor afbloeien.
Ik moet helaas nu eerst een paar nachten voor werk van huis zijn maar daarna zal er meteen begonnen word met de kweek en het bijhouden van het kweekverslag
Comment