Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste microkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1ste microkweek

    Ziet er heel goed uit Tigra, zo begonnen die van mij ook ...
    succes verder met je kweek

    grt Polo

    Comment


      #17
      Re: 1ste microkweek

      @ polo: heb u plantjes gezien.. hoop dat het snel beter gaat, onze plantjes zijn denk ik even oud. (11feb zijn mijn boven gekomen) heb ook nog getwijfeld voor de royal dwarf. Ma in de focus hadden ze alleen maar lowryders als kleine plant. volgende ronde, als je planten nog goed komen natuurlijk want anders is het geen goede referentie.. En na de zomer want dan is er natuurlijk de zon en de buiten .

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: 1ste microkweek

          @ monty ik ben geen beginnende beginnende kweker hoor.. Heb wel groene vingers en niet alleen voor wietplanten..
          Gewoon mijn eerste binnen kweek. En buiten deed ik er dan ook de bladeren van af. Niet allemaal natuurlijk maar de overbodige bladen.
          Heb toch altijd goede wiet gehad. Ma kon dit jaar niet wachten..
          Ik ben al aan het lezen op dit forum van midden december.. Maar heb me onlangs pas lid gemaakt.

          Ik vind het nog altijd niet stom dat ik mijn blaadjes heb afgedaan.. Die blaadjes nemen alleen maar de energie weg van het echte groeisel. Die hebben volgens mij geen enkel nut meer.
          Om te zien of je plant er nog goed bij staat? Daarvoor staan er vanboven nog blaadjes. Misschien de reden om het niet te doen: de plant steekt dan energie in het dichten van de wonde. Maar ik heb ergens GELEZEN als je er assen op strooit dat de wonde dan sneller dicht ma da vertrouw ik toch ni zo.
          En de zijdingskes zijn naar mijn mening toch al wat gegroeid.
          En ik ga natuurlijk niet altijd al mijn blaadjes weg doen ma ik weet gewoon dat die blaadjes van de hoofd stam gewoon blaadjes blijven die groeien..

          straks of morgen trek ik een foto van hoe ze er nu bij staan, 1 dag later (of 2 als het morgen is)
          en dan kunnen we het verschil samen bekijken.

          Laten we gewoon es gek doen.
          En als we allemaal hetzelfde met onze planten zouden doen.
          Hoe zouden al die dingen als dieven, scroggen, toppen, fimmen, LST, ... dan zijn ontstaan.

          Van het begin zijt ge al ni positief over mijn kweek maar nog altijd even goede vrienden hoor...

          Comment


            #20
            Re: 1ste microkweek

            Hoy Tigra,

            Eerst en vooral zou ik graag nog eens terug komen op mn postje van gisteren. Ik las slechts de helft van de text en was me niet bewust dat het hier om AF ging. Moet ik me wederom gaan verexcuseren…

            Toppen, fimmen, scrog e.d. zijn bewerkingen die ik ten stelligste afraad bij dit type planten. Bij AF moet je altijd rekening houden met de “beperkte” levensduur. De plantjes zijn zoizo in een 10 weekjes klaar. Dit houdt dus in dat ze best geen dagje, laat staan een weekje, stilstand meemaken. (Ook door voedingsstoffentekort of waterteveel/-tekort of pH problemen …) Ik wil je niet bang maken, want je zult wel iets afhalen hoor maar volgens mij zijn al die bewerkingen nefast voor de opbrengst. Zelf ben ik er nog niet aan begonnen maar ik denk wel dat wanneer alles naar behoefte is, je toch een heus oogstje zult halen in zeer korte tijd.
            Daarnaast zijn AFs ook heel stressgevoelig, waardoor ze snel herma worden (of stilstaan). Ook hier kun je dus wel eens voor een minder leuke verrassing komen te staan…

            Blaadjes moet je zien als mond en speklaagje. Mond omdat ze door opvangen van het licht energie kan produceren waardoor leven mogelijk is. Speklaagje omdat in het blad stoffen worden opgeslagen die in geval van tekorten dienen als reserve.
            Misschien moet je dit even laten doordringen want ook ik was vroeger van jouw mening maar ben er ondertussen schoorvoetend terug van gekomen. De opkomende groeischeutjes, of zijdingskes zoals je zelf zegt, moeten naar het licht groeien en zullen dus op termijn de bovenhangende okselbladeren (groot blad van de hoofdstam en later van de zijscheuten, waar de groeischeut uitkomt) voorbij steken. In feite hinderen ze helemaal niet maar zorgen net dat het geheel meer licht kan opvangen en er dus meer energieomzetting plaats vindt. Om de cirkel rond te maken: hoe meer blad hoe sneller ze er voorbij kan groeien.

            Ik weet niet of je veel van de theorie kent die achter planten schuilt maar de stam bestaat uit houtvaten en bastvaten. In geval van een tekort gebruikt de plant de bastvaten om voedingsstoffen opgeslagen in het blad naar de top te brengen. Als ik helemaal op het eind, na bewust tekort doen, mn plant wat bijtrim alvoor haar te oogsten knip ik vaak volledig geel blad af. Daar waar ik de bladsteel doorgeknipt wordt vormt zich nog steeds een druppel, aan de kant van het blad. Vandaar komt het vetlaagje of de voedingsstoffenreserve.
            Ook bestaat er een onderscheidt in voedingsstoffen. Er zijn mobiele en immobiele elementen. De een kan zich door de bastvaten naar de top transporteren om tekorten op te vangen terwijl anderen blijven waar ze zijn eenmaal in het blad opgeslagen. Tekorten van mobiele elementen manifesteren zich van onder naar boven, bij immobiele omgekeerd (in de nieuwe delen van de plant wordt er niets opgeslagen, de top dus). Vaak zijn de onderste bladeren diegene die eerst worden weggesnoeid waardoor veelvoorkomende tekorten vaak te laat wordt opgemerkt. De plant neemt gewoon het volgende setje okselbladeren en zuigt deze in sneltempo leeg, steeds sneller en sneller met uiteraard wederom een invloed op je opbrengst.

            Asse of kaarsvet werd door ons ontleedt uit de rozenkweek. Als je een roos te laat snoeit, of er een onvoorzienheid optreedt, dan blijft de sapstoom lekker doorgaan en bloedt de roos dood. Ze loopt echt letterlijk leeg uit de wond en droogt op. Van canna heb ik het nog nooit gehoord want het zijn taaie dames die vaak snel herstellen. Misschien voor buiten kan het kaarsvet een goede oplossing zijn omdat op deze manier stamrot meer vermeden kan worden. Binnen pas ik het zeker niet toe, want met asse moet je altijd opletten. Doe het aub nooit met asse van tabak ivm het TMV-virus. Pain in the ass eenmaal het rond je hok sluimert, geloof me... Zelf doe ik helemaal niets en laat ze maar wat doen, ze komen het alleen veel sneller te boven dan je denkt.

            Wat me bij mn volgende punt brengt. Je bent danig beperkt in de hoogte alhoewel ik denk dat het mogelijk goed komt. Het zal wel wat gaan spannen op het eind. Niet getreurd. Ik dacht er wat over na en volgens mij zie ik wel een mogelijke oplossing in knakken of supercroppen. Misschien naar het eind toe wanneer ze normaal wat gaan aandikken. Je kunt eventueel in je hok een draadje spannen van links naar rechts om de knak wat te ondersteunen.
            Indien goed uitgevoerd staat de knak echt niet lang stil, de stess wordt tot het minimum beperkt, onderaan zal je plantje weer wat meer licht opvangen en de hoofdtop waar het hem om te doen zal zijn wordt bewaard. Het werd volgens mij nog niet gedaan, maar vind het voor een AF al gek genoeg Spannend
            Soms loopt het bij mij ook wel eens fout of weegt de top gewoon te zwaar en ziet de knak er op het moment zelf echt niet uit. De steel lijkt precies gebroken en de top hangt naast de grote hoofdsteel slap naar beneden L bij mn plant he… rofl Na een uurtje of 3 (met de lamp aan uiteraard) staat die weer pijlrecht omhoog en moet ik van tijd tot tijd 3-4 keer knakken om te hebben wat ik wil.

            Ik zou niet te gek proberen doen Tigra want je bent naar mijns inziens goed bezig en een teleurstelling kan soms het leuke van de hobby wel wat minderen. Daarnaast denk ik dat je plantje al aan het bloeien geslagen is en dan is toppen en dergelijke zeker uitgesloten.

            Uiteraard primeert kwaliteit boven kwantiteit en beleef je vaak veel plezier aan het-zelf-hobbyen. Niets beter dan homegrown. Keep up the good work!!!

            Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 2 March 2011, 21:07.
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: 1ste microkweek

              nuttige info $ir !

              Kweek maar rustig door Tigra ik kom af en toe eens zien hoe het ervoor staat


              chrs
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

              Comment


                #22
                Re: 1ste microkweek

                ze doen toch nog goed
                na 1 dag is er toch al een verschil (foto's zijn gisteren getrokken)

                Eva (6cm)
                IMG_3021.jpg

                Emma (7cm)
                IMG_3019.jpgIMG_3014.jpg

                Suzie (5cm)
                IMG_3022.jpg

                Samen
                IMG_3023.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: 1ste microkweek

                  vind ze toch nog altijd mooi hoor Lkr kort en gedrongen, way to go!

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: 1ste microkweek

                    Vind dat ze met een paar weken groei toch lekker dikke stengels hebben.
                    Wat betreft het wegknippen van bladeren heeft iedereen toch zijn/haar eigen mening, persoonlijk vind ik dat iedereen zowiezo lekker moet kweken hoe ze zelf willen, doe ik zelf ook.
                    mocht je met hoogteproblemen te kampen komen (zoals monty aangaf) kun je nog altijd je plant naar onderen trekken met een stukje touw ofzo..

                    Benieuwd naar je volgende update, good luck

                    Comment


                      #25
                      Re: 1ste microkweek

                      Staan zekers en vast lekker kort en bossig, houden zo!

                      Go Go Go Suzie, Emma en Eva!

                      Grtz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #26
                        Re: 1ste microkweek

                        Laten we gewoon es gek doen.
                        En als we allemaal hetzelfde met onze planten zouden doen.
                        Hoe zouden al die dingen als dieven, scroggen, toppen, fimmen, LST, ... dan zijn ontstaan.

                        Van het begin zijt ge al ni positief over mijn kweek maar nog altijd even goede vrienden hoor...
                        Natuurlijk moet je doen wat je zelf denk dat het beste is en op een experimentje heb ik zeker ook niks tegen. Mij opmerking was misschien wat kort door de bocht maar als je zegt dat de blaadjes de energie wegnemen van je "zijdingetjes" dan ga ik ervan uit dat je je nog niet echt goed hebt ingelezen. Een blad neemt geen energie weg maar maakt juist energie voor de plant. Verder heeft het ondergelegen okselblad een belangrijke functie bij de ondersteuning en stevigheid van de uit die oksel gevormde zijvertakking. Neem je het fanblad weg uit die oksel dan zal die zijtak heel snel afscheuren. Verder haalt de plant uit de onderste bladeren zoals $ir al heel duidelijk vertelde nog allerlei nuttige bouwstoffen. Dit kost haar minder energie dan ze uit de bodem halen en als ze in de bodem niet genoeg voorhanden zijn dan is dit haar reserve boterham. Je plantjes zijn dus hun noodrandsoen kwijtgeraakt. Verder baard de hoogte me nog steeds zorgen. Ik ben niet negatief tegenover je kweek, zeker niet, zou niet weten waarom . Ik spreek enkel mijn bedenkingen uit over je, naar mijn mening, foutieve redenering en de daar uit voortvloeiende conclusie en handelingen.


                        Veel succes verder.

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: 1ste microkweek

                          nuttige info, van sir smoke allot evenals monty's toelichting.
                          bied toch net weer dat beetje diepgang waar growers wat aan hebben (en waar we waarschijnlijk naar op zoek zijn op een dergelijk forum).
                          word van mijn kant uit gewaardeerd iig!

                          greetz

                          Comment


                            #28
                            Re: 1ste microkweek

                            Eva
                            [ATTACH=CONFIG]65463[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65464[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65465[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65467[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65468[/ATTACH]

                            emma
                            [ATTACH=CONFIG]65470[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65474[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65473[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65472[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65471[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65469[/ATTACH]

                            suzie
                            [ATTACH=CONFIG]65475[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65476[/ATTACH]

                            Comment


                              #29
                              Re: 1ste microkweek

                              SUZIE
                              IMG_3028.jpgIMG_3040.jpg

                              ALLE 3
                              IMG_3048.jpgIMG_3038.jpgIMG_3029.jpg

                              Suzie en Emma hebben en blad verkleuring.
                              Suzie denk ik omdat dat blad heel dicht bij de lamp stond
                              Emma denk ik door een waterdruppel.
                              Maar wat denken jullie?
                              Last edited by Tigra; 9 March 2011, 19:26.

                              Comment


                                #30
                                Re: 1ste microkweek

                                Hoy Tigra,

                                Krijgen je plantjes voeding? Anders heeft suzie toch net iets tekort volgens mij. De anderen kunnen misschien ook wel iets donkerder van groen.
                                Over emma en haar witte vlek zou ik me niet zon zorgen maken, ziet er goed uit.

                                Grtz $iR
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X