Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
gisteravond was het zaadje uitgekomen en heb ik hem gepoot, staat sinds 18.00 uur in de grond.
Fototoestel is even kapot dus helaas nog even geen foto's.
Nu heb ik er twee lampen boven aan, een 8 watt en een 11 watt,
ook hangen er nog een 18 watt en een 20 watt in die ik apart aan kan zetten
en later in het stadium verwissel ik de 8 watt nog voor een 20 watt die hier ook nog ligt.
Voor de luchtvochtigheid heb ik een bakje met water erin staan waarin een aquarium verwarming ligt.
Sinds 18.00 uur gisteravond heb ik hier al twee liter water in bijgevuld dus verdampen doet hij wel aardig.
Deze week wil ik nog even kijken voor een luchtvochtigheid meter en een tijdschakelaar.
temperatuur zit met deze twee lampen op 20-21 graden en wanneer de lampen uitgaan niet lager als 19.
lijkt me netjes
Kom op met die fotos! is ook makkelijker tips geven...en ben je er al uit met je lampen? wil jer toch op wijzen dat die tornado`s 1550 lumen hebben. Ook zijn ze in de bouwmarkt ook in goedkoper merk uitvoeringen te krijgen.(sorry kom zo uit je bouwverslag gestapt)
ik blijf volgen en w8 de fotos af! succes met de hobby!
tot zover doe ik nog niks nieuws,
Afgelopen twee jaar hebben we twee plantjes (elk jaar twee) opdezelfde manier ontkiemd, alleen deze zijn daarna naar buiten gegaan om op te groeien.
het nieuwe voor mij is dat ze nu in het kastje staan en dus ook sneller op zullen groeien.
de lampen houd ik op de vier die ik nu heb. 2 x 20 watt, 1 x 18 en 1 x 11.
temperatuur blijft met lampen netjes op 23-24 graden (dan zit er wel nu nog een 8 watt ipv een 20) dus eigenlijk 1 x 20, 1 x 18, 1 x 11, 1 x 8. maar later in de groei wil ik deze vervangen.
Waar ik op dit moment de grootste vraagtekens bij heb is wanneer ik met welke voeding moet beginnen?
ik heb een plantenspuit. liefst low budget.
ik heb op dit moment weinig financiele ruimte en ik wil het beetje budget dat ik heb zo goed mogelijk besteden. deze week wil ik graag een hydro/thermo meter aanschaffen en voeding zal ik nodig hebben.
verder staat het plantje nu in een potje van ongeveer 7 x 7 cm en 10 cm hoog in gewone tuinaarde (wel afgelopen jaar sterk bemest met kippenmest)
dus moeilijk te zeggen hoeveel voeding hij hieruit kan halen.
Zaterdag is de pc-fan kapot gegaan, dus gisteren maar even diep in de buidel getast
en een buis ventilator aangeschaft.
aangesloten en werkt goed, alleen nu is mijn temperatuur iets hoger 26 graden
Ook heb ik stekgrond, voeding en een tijdschakelaar gekocht.
Foto toestel kan ik vanmiddag ophalen dus later vandaag plaats ik een paar foto's
Comment