Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quattro's Ice

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Quattro's Ice

Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

Afgelopen week heb ik maar eens een nieuwe kweekkast in elkaar gezet. Maten van deze kast zijn 61x58x83 (binnen maten) Ik ga hierin Ice kweken van Royal Queen Seeds.

In mijn andere kweektent kweek ik White Widow. Deze staan nu 4 weken in bloei. De lampen daar waren 8x23W SP en 1x90W led. Deze verlichting heb ik verwijderd en laat de White Widow nu afbloeien met 250W HPS.

In de micro kweekkast heb ik nu 10x23W SP hangen. Totaal 13800LM. Tegen de kast zit een afzuiger gemonteerd en een uitwendige koolstof filter. Ik ga kweekvoeding van Canna en 'goede' grond van een tuincentrum gebruiken. Potten 4 x 7liter (of 6,5?)

Ik wil gaan scroggen. Dit wordt mijn eerste scrog kweek. Mijn andere tent is namelijk hoog genoeg dus scoggen heb ik niet hoeven doen.

Nu ga ik mijn zaden laten ontkiemen en hoop morgen avond leven in de brouwerij te hebben. Dan zal ik ook even foto's uploaden.

Een fijne avond allemaal!!!
    Grtz Quattro

Re: Quattro's Ice

Ben benieuwd naar de fotoos lijkt op een leuke microkweek dit, succes.

grtz

Comment

Zo, na weer een middag knutselen is de kast compleet en klaar voor gebruik. Vanacht heb ik proef gedraaid. Dit leeg. Temperatuur was 29 graden. Ik heb dezelfde afzuiging gebruikt als mijn kweektent. Hier heb ik een T stuk op gemonteerd. De uitlaat van de micro kast is 70mm, deze heb ik nog moeten knijpen anders koelde hij te hard. Door middel van een fan controller weet ik nu de temperatuur in de grote tent op 28graden te houden. Vanacht zal ik een laatste proef draaien. Iets meer afzuiging voor de kweekkast en verwacht dat de temperatur rond de 27 zal zijn. Wanneer er plantjes in staan nemen die toch nog een aantal graden warmte weg.

Morgen hoop ik dat de zaden morgen toch wel ontkiemd zijn. Deze liggen immers al bijna 2 dagen tussen de watten maar zonder resultaat. Ik kan niet wachten om ze te potten. Nou hier wat pics. De kabels moet ik nog bundelen. Morgen even naar de Gamma.

De middelste zes zijn te schakelen en de buitenste vier ook. Dit afzonderlijk van elkaar. Deze zullen namelijk pas gaan branden wanneer de plantjes buiten de middelste 6 groeien.

Grtz Quattro

Last edited by Quattro; 28 February 2011, 17:31.

Comment

Hey tof nog een projectje erbij! kan helaas je fotos niet zien..

maar verder veel succes toegewenst, bijf je weer volgen!

Comment

Afbeelding 043.jpgAfbeelding 051.jpgAfbeelding 049.jpgAfbeelding 050.jpg

Hierbij Mafferd,

En we hebben een geboorte!!! De eerste heeft zijn kopje laten zien na 64 uur. Worteltje was 3 mm. Deze direct in de 'grond' gezet!
          Last edited by Quattro; 28 February 2011, 17:41. Reden: Geboorte!!! :-)

Comment

eeej,

Ziet er mooi uit
            Is dat een mini klip ventilator in de hoek?

Comment

Proficiat met de geboorte en veel succes met je nieuwe hokje, ziet er afgewerkt uit.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emile1990 View Post
                eeej,

Ziet er mooi uit
                Is dat een mini klip ventilator in de hoek?
                Ja inderdaad. Het zijn ook 6,5 liter potten dus die ventilator lijkt mega! haha.

Monty bedankt. Ik ben er zelf ook wel content mee.

Gr Quattro

Comment

Gefeliciteerd met de geboorte je nieuwe kweek kastje ziet er strak uit! mooi dat je ook gelijk je lampen schakelbaar hebt gemaakt

succes!

Comment

Thanx Mafferd,

Hier een klene update! Maandag om 1900uur was het eerste zaadje ontkiemd en deze heb ik direct in de grond gedaan. Nu een kleine twee dagen verder hebben we een spruitje. Dinsdag om 1530uur waren de volgende twee ontkiemd. Deze heb ik direct onder een mooi laagje stekgrond gelegd. Verwachting; morgen ochtend of middag de geboorte van de volgende twee spruitjes. 1 Zaadje ligt nog in het kiembakje. Deze blijft daar rustig liggen totdat ook deze zijn worteltje laat zien. Deze laat ik nog tot en met zondag liggen. Daarna zijn er 9 dagen verstreken en houd ik het voor gezin. 3 plantjes is in deze ruimte voldoende aangezien ik ook wil scroggen.

Foto is wat onduidelijk aangezien ik de plastic kap heb laten zitten. Ik doe alles om de mini in leven te houden

Grtz Quattro
                    Afbeelding 056.jpg

Comment

Comment

123tuintechniek.nl . Deze is echt goedkoop en levert snel. Prijs nog geen 9 euro. De rechter slang is aanvoer lucht. Deze is doormidden gesneden en er zit een panty overheen om ongedierte buiten de deur te houden. Ik heb in beide kasten een onderdruk zodat ik passief lucht aanzuig. De clipfan is om de lucht in beweging te houden.

Bovenste kastje in mijn stransformator voor de 250hps lamp die in de tent hangt. Onderste is gewoon een stekkerdoos.

Grtz Quattro

Comment

Ola growers, smokers en alle anderen,

Hier een korte update.
                          Twee van de drie zijn 4 dagen jong. De derde is 2 dagen jong. Verder heb ik 1 zaadje die nog steeds niet ontkiemd is. Dit na 9 dagen. Eergisteren er een nieuwe bijgelegd. Deze heeft al een worteltje van 2 mm. Vanavond gaat deze de grond in. Die van 9 dagen duw ik ook in de grond maar dan gewoon op de vensterbank. Kijken of deze alsnog iets gaat doen. Zo niet bye bye zaadje

Ze zitten allemaal in een turfpotje of hoe je het ook noemt. Dit met stekgrond. Ik heb ze wel al in een 6,5 liter pot gezet. Wanneer de wortels doorbreken komen ze dus direct in goede potgrond van een tuincentrum. Misschien iets te snel maar verwacht dat ze er pas na ruim een weer door het potje heen groeien. Tevens heb ze 3 cm onder de rand gepot. Mochten ze strekken kan ik er nog 3 cm grond bij gooien. Al verwacht ik niet dat ze strekken. Deden de WW ook niet. Lamp heb ik op een afstand van 4 cm. (SP)

Temp lamp aan. 26.7 max met een LV van 43%
                          Temp lamp uit. 19-20.4 met een LV van 54%

Voedingslijn van Canna ga ik gebruiken. Ik geef ze nu 3/4 regenwater gefilterd met 1/4 kraanwater. Over een week of twee wil ik eens gaan kijken naar een PH en EC meter. Het kweken is in mijn kleren gaan zitten hahaha.

De WW die in de tent staat en nu 5 weken 12/12 achter zich hebben, heeft continu 3/4 kraanwater met 1/4 regenwater gehad. Dit in combinatie met de Canna voedingslijn. Tot het heden geen problemen gehad. Toch wil ik weten wat de perfecte PH en EC waarden met de plant gaat doen. Dus volgende WW kweek over 3 tot 5 weken zullen deze meters er zijn. Maakt het kweken nog leuker

Hier wat pics van de ICE
                          Afbeelding 060.jpgAfbeelding 061.jpgAfbeelding 058.jpgAfbeelding 057.jpg

Grtz Quattro

Comment

hey quattro, ziet er goed uit je nieuwe spruiten. Had die ice strain nog eens opgezocht en vindt echt wel mooi soortje! zo te zien gaat alles goed daarzo, mischien je lv nog iets hoger krijgen.. Wat betreft de meters het is gewoon fijn om zekerheid te hebben over datgeen dat je aan je plantjes geeft.

succes met de hobby

Comment

Looking good en leuk verslagje..
                              Onze spruiten zijn inderdaad ongeveer even oud, ga je volgen..
                              Ben benieuwd hoe je het doet..

Is die maatbeker trouwens niet een beetje killing?
                              Heb ook een keer een dicht tentje om mn planten heen gebouwd maar dat resulteerde in te veel vocht waardoor de blaadjes nat werden en dus verbrandde.. Denk dat ze een beetje frisse lucht wel fijn zullen vinden..
                              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Bezig...
                              X