Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier, 4 stekjes...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw hier, 4 stekjes...

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,, net voorgesteld... en meteen een microkweekje aanmaken.


    zoals eerder gezegd, had ik 6x stekjes van teveel besteld PP gekregen. Vriend van me die hier was, wou er wel 2 hebben, en zodoende bleef ik met 4 zitten.. hebben een weekje voor de verwarming op de venster gestaan, zonder er niks aan te doen... uiteindelijk ben ik het toch zonde gaan vinden, en ben ik de schuur ingeduikt om een kastje te timmeren.

    maten 1.10x80x45 H/B/D
    verlichting 2x 23Watt spaarlampjes, 1x TL buis op watervaste doppen
    verder heb ik ook 2x pc fans erin.

    kast staat naast de verwarming..
    planten staan al in de bloei 12/12 dus.
    ik ga er nog een afzuiger/filter voor maken en wil nog graag 2x spaarlampen erbij)

    dit allemaal is lowbudget, speciale voedingen ed was wel aan te komen.. maar gekozen om te kijken hoever ik zo kom.. zou leuk zijn als ik 1 gram rookbaar eraan overhield, zoniet ook goed.

    lampen gaan om 8 uur savonds aan tot 8 uur sochtend.. dit omdat de CV ook op de tijden is ingesteld.. zo worden de plantjes snacht niet te koud (vanwege lampen)


    planten staan verder in mix van potgrond/speciale gold label aarde dacht ik

    als water geef ik oud aquarium water, (me andere hobby) heb 3 aqua's staan waaronder 1 zwartwater bakje, laat dit nou over turf gefilter worden en zodoende een laag PH waarde hebben... PH waarde van 5.2 dit gemengd met kraanwater zorgt voor ph van ongeveer 5.6/6.. ik doe verder niet al te moeilijk om te meten.

    voeding voeg ik af en toe, voeding voor tomaten toe. (groenteplanten)

    hierbij de foto's...

    planten zijn in bezit vanaf

    15-02-11
    in kast vanaf 19-02
    daarvoor gewoon voor de verwarming gestaan..

    hoor graag hoe jullie ze vinden (ik heb last van tvm, maar dat hebben zowat alle stekjes)










    tips of reactien zijn welkom

    #2

    Comment


      #3
      Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

      geen scheidingswand, niet aan gedacht.... volgende keer zal ik toch voor elk plant een bakje pakken.


      hoe vind je de planten erbij staan, ben er benieuwd hoe een echte ''kweker'' ze vind..

      Comment


        #4
        Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

        ziet er redelijk goed uit

        Comment


          #5
          Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

          Je stekjes zijn redelijk getrekt, int verleden hebben die weinig licht gehad en zijn daardoor zo sprieterig geworden maar als je die nu voldoende licht geeft en redelijk snel op 12/12 gaat zetten dan zal er zeker nog een mooi wietje vandaan komen. Kwa kleur zien ze gezond uit en de bladstand oogt ook prima, denk dat als ze eenmaal zijn aangeslagen in hun nieuwe bakken dat ze weldra flink gaan vertakken. Die scheidingswand zou je als nog in je bakken kunnen drukken denk niet dat ze al lang in deze bakken staan en ze zullen nog niet echt geheel doorwortel hebben , lees dit eens http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ight=buurplant

          p.s. dat magetronfoodbakje is de max ghehehehehe.

          Comment


            #6
            Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

            hehehe planten staan zo'n 10 dagen in deze bak, ik kijk wel of ik er nog een scheidingswand in kan drukken... (heb nog plexiplaat liggen)

            dat bakje gebruik ik btw om water uit me emmer te scheppen (als ik de planten bewater) geen idee waarom ik hem eigenlijk zo heb neergezet

            Comment


              #7
              Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

              update, planten maken veel nieuwe toppen/bladen aan, zien er nog mooi groen uit... maar blijven wel een beetje iel/gestrekt... denk dat ik gewoon veels te weinig verlichting boven hebt hangen..

              2x 21watt spaarlamp
              1x 18watt TL

              planning is om er nog 2 phillips tornado spaarlamp, en nog 1 TL. of nog 1 spaarlamp.

              hopelijk gaan de planten zo wat meer de breedte in.

              zal morgen foto's maken.

              Comment


                #8
                Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                ziet er helemaal niet slecht uit.. beetje gestrekt dat wel,ma je heb genoeg ruimte in de hoogt om dat weer op te vangen. Beetje extra licht er boven gaan ze zeker wel fijn vinden.

                verder veel succes en kom nog wel eens weer kijken.

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                  zo de planten gaan hard, afzuiging moet nou met een week wel draaiend zijn.

                  verder heb ik nu totaal aan licht hangen:

                  5x 23 watt
                  2x 18watt (tl)
                  maakt een totaal van 151watt, wel mooi voor 4 plantjes toch?

                  ook een cheap weerstation gekocht, maar weet niet goed wat ik ervan moet denken..

                  de LV in huis is 50/60 (lijkt mij erg hoog) en in de kast met 2 pc fans aan rond de 80. erg hoog, als dit klopt... hopelijk krijg ik dat met afzuiging/filter naar beneden.
                  temp is overdag 20/23 graden, en snachts rond de 28... (mijn lampen gaan pas snachts aan)

                  morgen pics.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                    Mooi dat je der wat meer licht in hebt gehangen! die 80% lv is wel wat te hoog, heb je ook een idee hoeveel capiciteit je pc fans hebben?? Daar zit ook nogal wat verschil in van soort tot soort, heb er zelf twee met een grote capiciteit 180m3, ongeveer het zelfde aan verlichting erin hangen (145w) maar dan in een kleiner keukenkastje en kan de boel toch goed op tempratuur houden.

                    en als ik het goed zie geef je ze van af boven water? bij mij hielp het omdat niet meer te doen daardoor zakte mijn lv toch zon 10% en zo spoel je ook niet alle afvalstoffen weer terug je aarde in..

                    verder wacht ik de fotos maar weer af, ben wel weer nieuwschierig!

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                          Het bladgroen ziet er mooi fris uit. De witte Kroesel kopjes laten zich mooi zien.
                          Die grote bakken zullen ze graag hebben, lekker wortelmilieu.
                          Zou eventueel toch het licht wat dichter bij je toppen plaatsen. Jou lampen geven te weinig dieptestraling op die afstand, om de middenste en onderste toppen compact te maken.

                          Veel succes voor aankomende week!

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                            bedankt voor je reactie westpoort. dichterbij de lampen kunnen de planten niet, zit nu bij de hoogste maar 5/10 cm tussen lamp/plant.

                            de extra verlichting zit er wel pas 1 dag op, dus denk dat ze drom zo stengelig zijn. hopelijk trekt dat nog bij.

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuw hier, 4 stekjes...

                              zo 2 dagen onder meer licht, heeft de planten zkr goed gedaan.. ik zie ze al meer de breedte in gaan. toch blijven de stengel/stam erg dun... ben benieuwd wat er gebeurd als de plant toppen begint te maken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X