Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket zijn plantjes in een keukenkastje, 106W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kroket zijn plantjes in een keukenkastje, 106W

Korting op 420shop
    Het is weer tijd voor een nieuwe ronde en dus een nieuw topic.
    Ik ga weer lekker verder in mijn keukenkastje, dit keer zonder verdere aanpassingen.
    Het bouwverslag en de eerste kweek is hier te vinden: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...je-kweekruimte
    Het verslag van de tweede ronde vindt men hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...kenkastje-106W02032011747.jpg

Voor deze nieuwe ronde heb ik op 24 februari twee zaden in een stel sproudpads gedrukt welke op hun beurt weer in een mini-serre hun plek hebben gevonden.
    Het gaat om een LSD van Barney's Farm en een White Widow van Seedsman, beiden gefeminiseerd.
    22022011733.jpg24022011735.jpg

De mini-serre heeft tot dusver in de woonkamer gestaan bij een temperatuur van 18-20 graden. Normaal gesproken ontkiem ik mijn zaden gewoon in het keukenkastje bij een temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Het is goed te merken dat het dan toch wel iets sneller gaat, ditmaal hebben de zaden er 6 dagen over gedaan om boven te komen.
    Het lsd zaadje is al wel een dag eerder bovengekomen, maar die was echt helemaal in de war, in plaats van zijn kopje te laten zien, kwam ze met een worteltje naar boven groeien (eerste foto) .. Gisteren heb ik haar voorzichtig uitgegraven en omgedraaid en het lijkt erop dat het alsnog goed gaat komen.
    01032011739.jpg02032011742.jpg02032011745.jpg02032011751.jpg
    02032011741.jpg02032011743.jpg02032011749.jpg
    Tussen de foto's zit een paar uur, je ziet ze zichzelf zo heel mooi zichzelf opwerpen.

In de hoop deze kweek niet meer als een gek te moeten knakken laat ik de plantjes vanaf vandaag slechts 1 week (heel misschien 2 weken) onder 18 uur licht staan. Dit is 3 weken korter als de vorige ronde dus ik ben benieuwd hoe dit zal uitpakken.

Ik zal weer regelmatig proberen een update te plaatsen en hoop dat jullie me (weer) met plezier zullen volgen en feedback geven ..
    Last edited by kroket; 2 March 2011, 22:00.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Re: Kroket zijn plantjes in een keukenkastje, 106W

Ziet er leuk uit, veel succes met je kweek.

Grtz

Comment

dat is ook wel intresant u voedingslijn MIX

s6 met je ronde

Comment

en daar is tie weer!

Ook deze ronde ga ik je weer volgen, van je leren en me amuseren. Hoop ook af en toe een goede feedback te kunnen geven.. Wederom weer heel erg veel succes toe gewenst!

Comment

Dankjewel mensen, doe mn best er een leuk verslag van te maken..
          En die mix voedingslijn valt toch wel mee? 13/14 staat immers voor de hoeveelheid P en K, neem dus aan dat het allemaal hetzelfde is..
          Bij de growshop zeiden ze me tenminste dat het niks uitmaakt maar mochten jullie een andere mening hebben hoor ik het graag?

De plantjes stonden vandaag mooi rechtop toen ik het kastje open deed dus het was tijd voor wat liefde..
          03032011757.jpg03032011755.jpg03032011756.jpg03032011753.jpg03032011754.jpg

Zoals al in de beginpost vermeld wil ik de plantjes 1 week (heel misschien 2 weken) laten puberen.
          Om op hun gemak eventjes door te puberen kunnen de plantjes wel een schoenmaatje groter gebruiken.
          Welke schoenmaat het precies is weet ik niet maar als zooltje heb ik een laagje hydrokorrels onderin de schoen gelegd.
          03032011759.jpg

Vervolgens heb ik de vieze oude sok van de sproudpads eraf geknipt zodat hun enkelharen ook lekker de breedte in kunnen.
          03032011760.jpg

De nieuwe schoenen heb ik op de groei gekocht, dat gaat zo snel met pubers!
          Zodat de schoen wel past heb ik er een stel dikke wollen sokken bij in gepropt (coco's).
          03032011761.jpg03032011762.jpg

Om de voetjes zalig warm te houden heb ik de schoenen lekker ingegraven tussen magnetronpitten.
          Het ging me eigenlijk om de luchtvochtigheid in de mini-serre maar dat past niet in het verhaal..
          03032011764.jpg03032011765.jpg03032011766.jpg

Serre weer in het kastje en zonnen maar, tot de volgende keer..

Comment

de ww van seedsman ben ik dusver erg over te spreken
            gaan ze zo niet erg strekken?
            iig veel succes! Ik ga je volgen..

greetz

Comment

Over die White Widow zaden van Seedsman ben ik tot dusver nog niet te spreken..
              Ze doen het op zich prima maar in verhouding tot; de LSD van Barneys Farm,
              de Freebies en de Santa Maria van Stafford vallen ze me tot dusver echt tegen!

Over het mogelijke strekken; je hebt helemaal gelijk Phailtree..
              04032011768.jpg04032011769.jpg
              Ik was er zelf ook al een beetje bang voor maar wou het toch even uitproberen.
              Mochten ze gaan strekken (wat dus is gebeurd) kan ik ze altijd tot de lobblaadjes ingraven.

Het verdere strekken is simpel tegen te gaan, doosje eronder en klaar.
              04032011770.jpg
              Alleen jammer dat ik nu de deksel van de serre niet meer kan gebruiken maar zo zij het.
              Ik heb in ieder geval weer iets uitgeprobeerd en bijgeleerd.
              Last edited by kroket; 6 March 2011, 13:27.

Comment

dat is helaas de kruim van SL enzo, constant blijven kloten met de afstand van de plantjes en de lamp.. ben er zelf ook dagelijks mee bezig...
                opzich als je potjes op de laag korrels hadden gestaan ipv erin hadden ze denk ik wel dicht genoeg op de lampen gestaan. als het nog niet te laat is zou ik dat wel miss nog wel doen, of ze nu half erin staan of erop de lv in je seire blijft gelijk

hoe dan ook je kan ze altijd nog ingraven idd, al heb ik het idee dat je wortelkluit dan wel wat minder is (kan in men hoofd zitten maar wortels willen nou eenmaal naar beneden toe).
                zal wel goed komen, ben benieuwd naar je progress iig!

Greetz

Edit:
                wat betreft de seedsman WW, dusver zijn ze bij mij altijd binnen 24u ontkiemd en heb er elke keer (2 maal) ontzettend mooie plantjes aan gehad.
                heb er nog 2 om volgende maand achter men raam te zetten, verwacht er niets minder dan perfectie van, lol
                Last edited by Hungry_Beaver; 5 March 2011, 02:54.

Comment

Dit wordt weer een mooie kweek Kroket. Ik ga je volgen. Mijn Ice is ongeveer net zo klein dus jij bent mooi vergelijkings materiaal .

Succes.
                  Grtz Quattro

Comment

go go go kroket ik ga volgen man grt

Comment

@ Phailtree:
                      Bedankt voor de tip! Schaam me een beetje dat ik er zelf niet op was gekomen..
                      Maar inderdaad, potjes op de hydrokorrels en ze staan nagenoeg dicht genoeg onder de lampen, maar dit keer met kap.
                      06032011771.jpg

Het ingraven (tot de lobblaadjes) is overigens helemaal geen probleem. De plant maakt zelfs worteltjes uit de steel op het moment dat wij deze verder ingraven. Het is dus niet zo dat de wortelkluit hierdoor ineens 3 centimeter lager begint.
                      Pin me er niet op vast, maar meen zelfs eens gehoord of gelezen te hebben dat dit ingraven voor een steviger gewortelde en kleinere plant zorgt. Als ik dat mis heb hoor ik het uiteraard graag.

Wat betreft die ww's, hun kiemkracht heb ik daadwerkelijk helemaal niks op aan te merken.. Perfect!
                      De opbrengst van de ww's is mij echter wel redelijk tegen gevallen maar daar moet bij gezegd worden dat de ww's bij mij de vorige keren flink overwoekerd werden door de overige plant(en), op zich dus best logisch. Vandaar ook dat ik deze kweek maar twee plantjes neerzet om "de concurrentie uit te schakelen".

@ Quattro:
                      Inderdaad .. Jou kweekje ook eens bekeken, ook al ga ik ditmaal niet scroggen, het is wel leuk om te vergelijken met elkaar..

@ Kabouter flip:
                      Tof man, welkom

De plantjes zien er goed uit. Ze hebben gisteren (sinds het verpotten) hun eerste watergift gekregen met een halve dosis Hesi Wortelcomplex en en normale dosis Supervit. pH: 5,90, EC: 0,37
                      06032011774.jpg06032011773.jpg

Comment

Mooi dat ze nu in de seire kunnen blijven, zullen ze het wel goed onder doen!
                        Het ingraven doe ik zelf ook elke keer, al blijf ik het idee hebben dat de bovenste paar cm niet veel meer doet, maakt verder ook weinig uit, zit zoals gezegt in mijn hoofd en je bespaard er zowiezo altijd wat kastruimte mee

Opbrengst van de ww is bij mij dusver ook "minimaal" geweest (gezien wat de zaadbank aangaf, volgens mij was dit 125gr per plant en dit heb ik destijds zelf behaald met 3 plantjes, 1 grote en 2 stekken van de oorspronkelijke plant. (achter de raam des al niet te min, en lekkere kwaliteit wiet)
                        Wel mooie struiken en dus goede kiemkracht zoals al eerder aangegeven, en door jou bevestigd . Absoluut een goede strain om mee te beginnen voor diegene die eens een kweekje willen proberen, is ook een makkelijke soort.

Ben benieuwd hoe je kweekje gaat verlopen, wederom veel succes!

Comment

Ondanks het iets gestrekte, wat overigens best meevalt, ik laat ze bewust zoveel strekken om de dan idd tot de nek in te graven. dus geen nood hoor. Succes met de run, Ik zal zo nu en dan eens binnenwippen hierzo en meegluren.

Grtz

Comment

was ook absoluut geen les lezen of zo, vroeg het me gewoon af, afstand tot de lampen leek me voorheen gewoon wat groot.
                            op de fotos is het strekken ook niet doorgezet zo te zien

Comment

succes henk, altijd leuk om jou kleine opzet met grootse resultaten te zien.

En WW staat inderdaad niet echt bekend om zijn grote opbrengst, maar wordt allemaal gecompenseerd door de smaak

Comment

Bezig...
                              X