Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC Micro-kweekje (Aopen Bigtower) White Widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PC Micro-kweekje (Aopen Bigtower) White Widow

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb van een oude big tower pc behuizing een kastje gemaakt om 2 fem white widow plantjes in te kweken, de 2 zaadjes zijn zojuist te kiemen gelegd.
    Waarschijnlijk is 1 plant beter gezien de afmetingen en de licht indeling maar de zaadjes had ik toch nog liggen

De kast:
    afmetingen gezien vanaf de zijkant:
    30 cm breed
    19 cm diep
    50 cm hoog, voor de planten blijft maximaal zo'n 42cm over incl pot.

De binnenkant is gedeeltelijk met hout afgedicht en vervolgens bekleed met een reddingsdeken uit een ehbo kist voor reflectie en isolatie.

Om de pc kast de pc look te laten behouden heb ik van oude pc onderdelen de vga en moederbord aansluitingen gebruikt op de achterkant, evenals het achterste gedeelte van een oude voeding.

De elektra heb ik via de (oude) voeding lopen, althans het achterplaatje ervan, zodat deze dmv een pc stroomkabel aangesloten zit op een tijdschakelaar. Meteen maar de randaarde ook aangesloten.

Verder zitten er 4 8 cm fans in, aangesloten op een 12v adapter.
    dusver is de uitvoer aan de voorkant, maar wellicht ga ik hier nog wat mee schuiven indien nodig.

Er zijn nog een paar puntjes om af te werken, maar de plantjes kunnen er in principe al in.
    Foto's-0010.jpgFoto's-0007.jpgFoto's-0006.jpgFoto's-0005.jpg

Het licht:
    2 X E27 24 Watt Spaarlampen, 1450 Lumen per stuk, warm wit
    1 X E14 14 Watt Spaarlamp, 550 Lumen, warm wit
    Foto's-0009.jpgFoto's-0008.jpg

Het plan:

Vanwege de beperkte ruimte doe ik een korte voorgoei. wel laat ik ze doorgoeien tot ik 1 keer kan toppen en de 2 toppen stekken voor achter de raam te zetten.

Ik ga scroggen om nog wat leuks over te houden aan dit projectje.
    Ga er vanuit dat anders alles toch alleen maar de lampen in groeit

Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Greetz!
    Last edited by Hungry_Beaver; 24 March 2011, 15:51.

Re: PC Micro-kweekje (Aopen Bigtower)

hoppa ben der weer bij!

ben nieuwschierig verstandig dat je gaat scroggen anders gaat echt niet passen. Verder denk ik dat beter is om echt kort voor te groeien(gezien je ruimte) en al helemaal omdat je er twee wilt gaan zetten... en ze willen toch wel wat meer strekken onder de warmwitte lampen.

we zullen het wel weer zien! veel succes toegewenst!

Comment

Leuk dat je weer van de partij bent.
      Is weer even iets nieuws voor mij, meer voor de lol dan wat anders, maar kan wat dit projectje betreft wel wat hulp gaan gebruiken denk ik

dacht zelf gewoon te toppen voor de stekjes en dan ook meteen op 12/12 te gooien, ben ook niet bang om de eerste 2 weken 12/12 nog een keer of 2 te toppen waar nodig dat remt dan ook altijd wel weer wat af.
      t scrog gaas zal in ieder geval dicht op de potjes moet gaan komen. t worden kleine vierkante 1L potjes tenzij ik nog andere koop, volgens mij zijn ze 11 of 12 cm hoog, dus dan heb ik nog zo'n 30 cm voor de plantjes.
      Zat dus zelf te denken om na het toppen het gaas er vlak boven te hangen, maar wat scroggen betreft heb ik nog wat leeswerk te doen

heb er in ieder geval mijn gedachten er al veel op los gelaten sinds ik met knutsellen ben begonnen, we zullen zien hoe het loopt!

Greetz

Comment

Comment

Deze volg ik ook

Comment

gezellig

@monty
            dit is een van de puntjes die nog afgewerkt gaan worden, wou eerst even zien of het plankje niet te groot is ivm de luchtstroom.

Dit lijkt niet het geval te zijn, de temperatuur scheelt maar iets van 4 graden met de kamertemp, de luchtstroom word mooi door de opening links op de foto's door de opening van 2 bij 2 heen geforceerd.
            nu nog alles verder lichtdicht maken etc. zodra ik dit allemaal heb gedaan zal ik nog wat foto's posten.

Zaadjes zijn nog dicht maar ga ervanuit dat ze dit weekend de aarde wel een keer in kunnen.

Greetz, en thanx voor de belangstelling

Comment

Re: PC Micro-kweekje (Aopen Bigtower) White Widow

Update:

Bijde zaadjes waren ontkiemd echter is 1 van de 2 alsnog overleden na het bovenkomen.
              1 plantje dus, is gezien de afmetingen van het kastje waarschijnlijk toch beter.
              Foto's-0008.jpg Foto's-0007.jpg
              aangezien ik nu 1 plantje heb kan ik straks met verpotten ook een iets grotere pot gebruiken dan voorheen gepland was

Tot de volgende update.

Comment

hoppa daar staat ze dan! 1 plantje is ook ruim voldoende hoor! grotere pot is altijd beter!

veel succes blijf je weer volgen he

Comment

Lijkt weer wat meer op een pc, blaast wel flink maar dat dede oude computers ook lol.
                  Lampen zijn nu aan van 21:00 tot 15:00, als t lekker zonnig is mag het plantje tussendoor dus tot max 15:00 de zon in.
                  Foto's-0005.jpg

Plantje op 06-04 verpot en Aptus regulator en Aptus startbooster meegegeven
                  Foto's-0004.jpg

Edit:
                  Foto's-0003 (2).jpg
                  Bladpuntjes wat verdroogd bij de ennvingerige blaadjes
                  nieuwe 3 vingerige blaadjes staan ook wat omhoog gekruld
                  Volgens mij is de potgrond te zwaar bemest voor zo'n jong plantje? (npk 14-16-18) Had er niet naar gekeken bij het verpotten, maarja zal wel goed gaan hoop ik..

Greetz
                  Last edited by Hungry_Beaver; 8 April 2011, 00:42.

Comment

Kan inderdaad iets te zijn, maar ze overleven het wel hoor.
                    Onkruid vergaat niet he

Comment

Klopt, moet zowiezo lekker droog staan dus zoveel neemt het dan ook niet op hoop ik, op het omhoog krullen van de blaadjes na gaat ze prima in ieder geval.. groeit aardig door, het berbranden lijkt (nog) niet erger te worden.
                      Niet te vroeg cheeren natuurlijk, grote kans dat de nieuwe blaadjes nu aan de beurt zijn, aangezien de voeding daar voornamelijk heengaat.

Hoef ik in ieder geval geen voeding te geven tot de bloei er echt inzit, op de zak van de grond staat dat t voor bloeiende planten/groenten etc is en dat het voor 2 maanden voeding bevat.. ging ervanuit dat t standaard bagger potgrond was zoals gewoonlijk lol. dat is normaliter een maand voeding en dat heeft een zaailing na 2 weken wel op.

Ze gaat nu nog ongeveer een weekje 18 uur licht gaat krijgen, en zsm ga toppen in plaats van het oorspronkelijke plan om de top als stek te nemen.
                      heb alweer zaadjes besteld en daar zit toch alweer een nieuwe gratis WW bij, stoppen we die wel in de grond

Greetz!
                      Last edited by Hungry_Beaver; 10 April 2011, 22:55.

Comment

Foto's-0001.jpgFoto's-0004.jpg
                        Foto's-0003.jpgFoto's-0002.jpg

Comment

ze ziet er goed uit ! altijd interrasant die pc kweekjes
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

Comment

Ze groeien als kool
                            Dat gaat wat moois worden, als het zo door gaat

Comment

Thanx voor de reacties, ze gaat idd lekker, echter zien de 1e 3 vingerige bladeren er niet mooi symetrisch uit, de overvoeding is hier zeker de oorzaak van.
                              de nieuwe bladeren zien er al beter uit, ze staat lekker droog dus moet goed komen, denk dat ik morgen a overmorgen ga toppen en dan 1 a 2 dagen later de tijdschakelaar op 12 uur zet.

@ fender, het is intussen 1 plantje, de ander heeft het niet gered

Denk in ieder geval dat des te sneller ik haar in de bloei zet des te minder last ze gaat hebben van het relatief zwaar bemeste medium.
                              daarna zal ze al die voeding alleen maar kunnen waarderen

Greetz
                              Last edited by Hungry_Beaver; 10 April 2011, 23:49.

Comment

Bezig...
                              X