Hallo allemaal,
Ik heb van een oude big tower pc behuizing een kastje gemaakt om 2 fem white widow plantjes in te kweken, de 2 zaadjes zijn zojuist te kiemen gelegd.
Waarschijnlijk is 1 plant beter gezien de afmetingen en de licht indeling maar de zaadjes had ik toch nog liggen
De kast:
afmetingen gezien vanaf de zijkant:
30 cm breed
19 cm diep
50 cm hoog, voor de planten blijft maximaal zo'n 42cm over incl pot.
De binnenkant is gedeeltelijk met hout afgedicht en vervolgens bekleed met een reddingsdeken uit een ehbo kist voor reflectie en isolatie.
Om de pc kast de pc look te laten behouden heb ik van oude pc onderdelen de vga en moederbord aansluitingen gebruikt op de achterkant, evenals het achterste gedeelte van een oude voeding.
De elektra heb ik via de (oude) voeding lopen, althans het achterplaatje ervan, zodat deze dmv een pc stroomkabel aangesloten zit op een tijdschakelaar. Meteen maar de randaarde ook aangesloten.
Verder zitten er 4 8 cm fans in, aangesloten op een 12v adapter.
dusver is de uitvoer aan de voorkant, maar wellicht ga ik hier nog wat mee schuiven indien nodig.
Er zijn nog een paar puntjes om af te werken, maar de plantjes kunnen er in principe al in.
Foto's-0010.jpgFoto's-0007.jpgFoto's-0006.jpgFoto's-0005.jpg
Het licht:
2 X E27 24 Watt Spaarlampen, 1450 Lumen per stuk, warm wit
1 X E14 14 Watt Spaarlamp, 550 Lumen, warm wit
Foto's-0009.jpgFoto's-0008.jpg
Het plan:
Vanwege de beperkte ruimte doe ik een korte voorgoei. wel laat ik ze doorgoeien tot ik 1 keer kan toppen en de 2 toppen stekken voor achter de raam te zetten.
Ik ga scroggen om nog wat leuks over te houden aan dit projectje.
Ga er vanuit dat anders alles toch alleen maar de lampen in groeit
Ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Greetz!
Ik heb van een oude big tower pc behuizing een kastje gemaakt om 2 fem white widow plantjes in te kweken, de 2 zaadjes zijn zojuist te kiemen gelegd.
Waarschijnlijk is 1 plant beter gezien de afmetingen en de licht indeling maar de zaadjes had ik toch nog liggen
De kast:
afmetingen gezien vanaf de zijkant:
30 cm breed
19 cm diep
50 cm hoog, voor de planten blijft maximaal zo'n 42cm over incl pot.
De binnenkant is gedeeltelijk met hout afgedicht en vervolgens bekleed met een reddingsdeken uit een ehbo kist voor reflectie en isolatie.
Om de pc kast de pc look te laten behouden heb ik van oude pc onderdelen de vga en moederbord aansluitingen gebruikt op de achterkant, evenals het achterste gedeelte van een oude voeding.
De elektra heb ik via de (oude) voeding lopen, althans het achterplaatje ervan, zodat deze dmv een pc stroomkabel aangesloten zit op een tijdschakelaar. Meteen maar de randaarde ook aangesloten.
Verder zitten er 4 8 cm fans in, aangesloten op een 12v adapter.
dusver is de uitvoer aan de voorkant, maar wellicht ga ik hier nog wat mee schuiven indien nodig.
Er zijn nog een paar puntjes om af te werken, maar de plantjes kunnen er in principe al in.
Foto's-0010.jpgFoto's-0007.jpgFoto's-0006.jpgFoto's-0005.jpg
Het licht:
2 X E27 24 Watt Spaarlampen, 1450 Lumen per stuk, warm wit
1 X E14 14 Watt Spaarlamp, 550 Lumen, warm wit
Foto's-0009.jpgFoto's-0008.jpg
Het plan:
Vanwege de beperkte ruimte doe ik een korte voorgoei. wel laat ik ze doorgoeien tot ik 1 keer kan toppen en de 2 toppen stekken voor achter de raam te zetten.
Ik ga scroggen om nog wat leuks over te houden aan dit projectje.
Ga er vanuit dat anders alles toch alleen maar de lampen in groeit
Ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Greetz!
Comment