Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk begonnen met mn eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eindelijk begonnen met mn eerste kweekje

Korting op 420shop
    Hey allemaal,
    Ik ben eindelijk begonnen met mn eerste kweekje.
    Ik heb 2 x big bud laten ontkiemen, deze staan nu in mn kastje met daarboven 5 tl lampen cool white.
    Ben zaterdag spontaan naar de gamma gereden en ben daar een zak universele potgrond en tl lampen gaan halen.

Nu denk ik dat ik een vergissing heb begaan door te kiezen voor universele potgrond. Kunnen jullie mij wat tips geven welke potgrond het beste werkt?

Ook heb ik het hele kastje volgehangen met tl lampen maar nu loopt de temperatuur wel behoorlijk op. Staat nu op 34 graden.... nochtans heb ik 4 12cm pc-fans die non stop staan te draaien. Is dit haalbaar of moet ik de temp echt wel naar beneden krijgen.

Desondanks deze beginnersfouten stellen de meiden het goed. Staan nu 2de dag in de grond en de eerste heeft zojuist haar 3de en 4de blaadjes gekregen. De 2de staat er een beetje treurig bij met zn zaadhoedje op zn kop.

Fotos volgen!

Graag wat tips en alvast bedankt!

Comment

Re: Eindelijk begonnen met mn eerste kweekje

Heb nu inderdaad 3 lampen uitgedaan, ben benieuwd hoe hoog de temperatuur binnen een uurtje zal staan. Zou het helpen door de VSA's uit de armaturen te halen en die langs buiten te hangen, heb gemerkt dat dat hetgene is dat warm word.
      Heb ondertussen ook even wat fototjes genomen.

Temperatuur.jpegLucht inlaat.jpegLucht uitlaat.jpegDe flinke.jpegLampen.jpegde trage.jpeg

Comment

Temperatuur is ondertussen een klein uurtje later 28 graden. Is al een pak beter he?

Comment

Inderdaad! En wellicht zakt het nog iets verder. Succes!

Grtz Q

Comment

Ok. Het is nu ochtend. Avond voor de plantjes. De temp is gezakt tot 25 graden. Om 8 u mogen ze gaan slapen en om 14u krijgen ze terug licht. De vlotte haar blaadjes zijn mooi groot aant worden. De andere staat nog altijd wat achter. Kmaak me nog altijd wat zorgen over mijn keuze van potgrond. Hey is universele potgrond met voeding voor kamer en tuinplanten. Op de zak staat: potgrond op basis van bonkveen, compost van naald en loofboomschors, groencompost, meststoffen op basis van calcium en magnesium.

Droge stof : 20%
            Organische stof: 10%
            ph (water) zone: 5-6,5
            Elektrische geleidbaarheid 750 uS/cm wtf?
            Meststof NPK 14-16-18 0,8 kg/m3

Zou ik gewoon een nieuwe zak gaan halen? Maar waar moet ik dan op letten?

Comment

Die potgrond is goed, ik gebruik dezelfde potgrond als die van jou. De grond geeft genoeg voeding voor de eerste 3 weken maar daarna geef je het best voeding bij.

Maar het beste is dat je een mix haalt bij de growshop.

Comment

Ok bangelijk. Maakte me er al zorgen over. Straks nog eens een updateje doen met wat foto's

Comment

Zoals ons opa altijd zei: Als ter brandnetels op kenne groeien, doet een wietje dat ook wel.

Comment

Haha, coole opa!

Comment

Je grond ziet er te nat uit. Je geeft je zaailingen toch geen water hoop ik?

Comment

Heb ik wel gedaan... is dit niet goed? Ze stellen het nochtans goed hoor! Zijn ondertussen na 2 dagen ong 3 a 4cm.

Comment

Is niet goed, zaailingen moeten wortels aanmaken en dat doen ze niet goed in kletsnatte grond.
                          Geen water meer geven tot de grond echt droog wordt. Dan kun je ze een beetje sproeien, maar zoals ik het nu inschat hebben ze de eerste tijd helemaal niets meer nodig, want het is al te nat nu.

Comment

Staat niet kletsnat hoor... eerder goed vochtig... maar goed. Ik hou het water even achterwegen...

Comment

Toen ik de zaailingen in de grond heb gestoken heb ik nochtans serieus wat water gegeven. Echt met de douche sproeier erop en dan een weekje niet wateren.

Comment

Bezig...
                              X