Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x Widow Ryder beginner, tips gevraagd!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 x Widow Ryder beginner, tips gevraagd!!

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Heb de afgelopen dagen gevuld met het lezen van kweekverslagen op deze site en nu is het tijd om te beginnen met mijn eerste wietplant. Heb gekozen voor een lowryder omdat deze over het algemeen sneller klaar zijn en minder groot worden(type widow ryder sjamaan seeds).

Om te beginnen heb ik een terracotta potje van 1 liter gevuld met goede stekgrond van het tuincentrum. Het zaadje vervolgens 1 cm onder de grond geplaatst en aangedrukt. Huishoudfolie over het potje gedaan en in de vensterbank gezet.

Even afwachten nu dus, nu wil ik morgen alvast een (paar) lamp gaan kopen maar twijfel heel erg over wat voor soort lamp(TL of toch een spaarlamp tornado?). Wat raden jullie aan deze beginner aan? De man in de growshop zei dat het plantje niet al te groot word dus je kan hem bij wijze van spreken in je keukenkastje zetten....Kan dit wel?

Als ik goed op dit forum gelezen heb kan het plantje met mooi weer gewoon naar buiten maar heb ik dan niet veel meer kans op ongedierte enz? En regelmaat is erg belangrijk begreep ik, is dan de ene keer zon en de andere keer spaarlamp niet slecht voor een plant?

Verder denk ik nog na over een hokje/plekje om de plant goed neer te zetten, de man in de growshop zei gewoon buiten als de zon schijnt en savonds onder een afdakje. Dit vind ikzelf niet helemaal goed, heeft iemand een handige tip om van iets simpels toch een klein kweekhokje te maken(woon niet al te groot)?

Ok mensen alvast bedankt!

Re: 1 x Widow Ryder beginner, tips gevraagd!!

154.jpg151.jpg155.jpg153.jpg

Comment

Fijn dat er niemand reageert volgende ronde dan maar
      Hierboven wat foto's van de ontwikkelingen plantje is nu 1.5 week boven de grond en groeit best. Hij staat nu nog in de stekgrond op 18/6 wanneer kan ik hem het beste overpotten?
      Ik gebruik alles in 1 mestvoeding van Bionova en ga als de plant gaat bloeien beginnen met de opbouw PK 13/14. Heeft iemand ervaring met deze voedingslijn?
      Plantje staat overdag gewoon in de vensterbank tot zonsondergang en daarna onder een spaarlamp van 20 watt. Heb inmiddels mijn keukenkastje ingericht als kweekruimte en lijkt goed te doen. De pot waar ik de plant nu in heb staan is 1 liter, kan ik hem al overpotten naar een 2.5 liter pot? Ben bang als ik hem te lang hierin laat staan dat de wortels niet goed genoeg ontwikkelen, graag jullie mening!!

Comment

Je kan de ryder gewoon op je vensterbank laten staan hoor die gaat toch wel boeien, het 20watt lampje kun je dus achter wegen laten. Heb zal ook een AF buiten staan en begint ook al wat topjes te maken.
        Het overpotten doe ik meestal als het kluitje stevig is en dus goed geworteld. Voor voeding is niet mijn ding dus kan ik je ook geen antwoord op geven.

Comment

Ik denk zelf dat de opbrengst hoger met lamp en voeding. Overdag laat ik hem gewoon in de vensterbank staan.
          In ieder geval bedankt voor je tip!!

Heb inmiddels ookeen kweekkaastje gemaakt van mijn keukenkastje ziet er wel leuk uit en past perfect voor 1 plant.
          Hieronder wat foto's...

Inmiddels overgepot naar 2.5 literpot. 003.jpg002.jpg001.jpg

Comment

de 15watt spaarlamp zal jou echt niet meer opbrengst leveren, maar goed het is jou plantje en mijn mening

Comment

Comment

Ook een beetje opassen met wat er allemaal bij je lamp komt, al is het maar een lamp van 20 wat, als er wat plastiek of koord te dichtbij of tegen komt kan dit gaan smeulen of mischien zelf branden.. kan gevaarlijk zijn !

CHrs
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

Comment

Hey beginner,

Heel veel succes met je plantje
                  Buiten in de zon zetten heb ik pas ook gedaan en binnen een uur zaten er al luizen op..
                  Plantje stond een beetje in de wind.
                  K weet niet of dit overal zo zal zijn maar misschien wel iets om rekening mee te houden.

Groetjes
                  Henk
                  sigpic

Comment

Bezig...
                  X