Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RQS Critical in MiniGrowBox 20-04-22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: RQS Critical in MiniGrowBox 20-04-22

    Korting op 420shop
    Op 20 april 2022 heb ik een gefeminized zaadje Critical van RQS laten kiemen in een glas water.

    Dit soortje heb ik al eens eerder gekweekt onder HPS én al een keer in de minigrowbox.

    Het is een snelle bloeier, maar wel enigsinds vatbaar voor schimmel in de laatste weken door de compacte buds.

    Inmiddels ben ik aan het einde van deze ronde beland, maar ik deel graag nog even de setup en enkele foto's om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is om in een minimale ruimte een leuk plantje te kweken.

    Setup:
    MiniGrowBox binnenafmeting 36x38x69cm
    Voorgroei: een week in 0,5 Liter potje.
    Groei en Bloei: 6 liter rechthoekige balkonbak.
    Groei: Alleen wortelsimulator Plagron
    Bloei: Plagron Bloom & Green Sensations

    23 april 2022: Daar is ze dan met kopje boven:


    #2
    02-06-2022: Bloei enkele dagen geleden begonnen. Het is tijd om de takjes op dezelfde hoogte te binden.
    20220602_153006.jpg

    09-06-2022: De bloei slaat goed aan en de topjes bloeien mooi gelijkmatig: minpunt geen groeivoeding gegeven dus lichte ondervoeding.
    20220609_200355.jpg

    16-06-2022: Oopz ik heb haar iets te lang geen water gegeven:
    20220616_143653.jpg

    17-06-2022: Slechts 1 dag later na een goede waterbeurt de dag ervoor: Wat kan zo'n plant zich snel herstellen:
    20220617_170012.jpg

    01-07-2022: Ze bloeit lekker door:
    20220701_153631.jpg

    14-07-2022: Grotere bladeren verwijdert om de topjes meer licht te geven en de RV wat lager te krijgen:
    20220714_143736.jpg

    16-07-2022: Langzaam treedt de herfst in. Inmiddels enkele dagen geleden gestopt met voeden. Ruim 7 weken in bloei:
    20220716_161611.jpg

    22-07-2022: 8 weken bloei, enkele takjes krijgen moeite met het overeind houden van de toppen:
    Mijn inziens is ze klaar voor de oogst!
    20220722_092536.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Dit was ook een mooie hoor hey! Nooit gezien dit verslag.

    #3
    Het zou niet voor het eerst zijn dat ik met rot te maken krijg. Ik zie ook al wat amber trichomen en het lijkt mij duidelijk dat de voeding nu uit de bladeren wordt onttrokken aangezien ze flink begint te verkleuren.

    Doel is om dit weekend te oogsten en qua inschatting kom ik tussen de 50 en 60 gram droog uit.
    20220722_092400.jpg

    20220722_092519.jpg

    20220722_092418.jpg

    Comment


      #4
      Mooie timelaps van een mooie dame. Mooi gedaan! Met een mini- ontvochtiger zou je mss rot kunnen vermijden? Kost ook niet veel en verbruik ook wrinig denk ik. Nog een duwke!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #5
        Heel mooi, ben benieuwd naar de uitslag

        Comment


          #6
          Afgelopen weekend geoogst.
          Uurtje knippen en de taak is alweer voltooid.
          Stukje minder dan de 50 tot 60 gram die ik had gehoopt. Compacte toppen die best leuk kunnen gaan uitharden na het drogen.

          Leuke bescheiden hobby zo naast een fulltime baan is dat prima te combineren. Wel rekening houden met vakantie perioden.
          Weinig onderhoud en omkijken naar in de groeiperiode. 1x getopt. Zodra ik om ga naar 12/12 begin ik pas met binden. Ik stel in de slechts matige strekfase het flexibele binddraad om de paar dagen tijdens watergift iets bij indien de takken niet meer op gelijke hoogte groeien.

          Een kleine impressie;

          Slechts enkele minuten voordat de schaar erin ging.
          20220723_142437.jpg

          Een uurtje later deze trieste blik;
          20220723_151557.jpg

          Wat minder dan verwacht;
          20220723_151934.jpg

          Nog even een tijdje drogen:
          20220723_153535.jpg

          Misschien toch eens een grotere pot overwegen dan deze 6 liter balkonbak. Wel lekker geworteld;
          20220723_184733.jpg

          Het drooggewicht meld ik binnenkort als het droog is en in de weckpot gaat.
          Rond de 40 gram hooguit schat ik alvast.





          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Volgende keer een stoffen pot gebruiken kan een 19 liter pot makkelijk in zijn ook niet hoog.
            Bij mij komt er geen plastic meer in, maar wel een nette oogst hoor! Laat het je smaken!

          #7
          Ik vond het al een maffe keuze van pot🙃
          wel prima resultaat lijkt me. Die critical van rqs is wel een degelijk soortje. M'n eerste kweekje in de minigrow was de autoflower versie van de royal critical. Alle fouten gemaakt die ik maar kon maken en nog altijd 55 droge grammekes waar ik knetterstoned van werd. Grote opbrenger onder elke omstandigheid. Geniet ervan als het droog is! En koop een grotere pot! Spendeer een paar euro. Een 15 literpot past er properkes in.

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Ja klopt formaat pot was te klein voor de hoogst mogelijke opbrengst. Het was een 6 liter, maar toch kreeg ik er destijds een gehele 10 liter zak potgrond in. En nee niet keihard aangedrukt.

            Volgende ronde wordt Green Crack Punch (mits het zaadje uitkomt) deze heb ik al meerdere malen heb geweekt en is een fijn rokertje.

            Ik ga naar jullie luisteren en heb een 17.5 liter stoffen zak besteld in combinatie met canna professionel grond eens zien of dat verschil maakt.
            Normaal altijd met standaard potgrond gekweekt.
            Wellicht een iets uitgebreider verslagje de volgende ronde.

          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Goedzo succes!

          #8
          maar omdat je een 6liter pot hebt gaat er wel meer in das 6liter grond das een fout die velen maken gaan bijna dubbele in als aantal liters

          ik heb in 50liter potten 125liter potgrond zitten de eerste x had ik het ook uitgekend moet precies kloppen hahaha dus niet
          Last edited by Tijnie82; 1 August 2022, 04:20.

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            50 liter airpots toevallig? die heb ik ook. Maar ik doe ze niet tot de rand vol want dan staat de plant meteen zo hoog en raakt ie tijdens de bloei gemakkelijk de lamp aan. Hoe hou jij dat onder controle, of staan ze bij jou buiten?

          #9
          Eindstand 48 gram droog.
          Wegens kleine potinhoud tevreden.
          Fijn rokertje!

          Eens kijken of ik vandaag een nieuw verslag start aangezien ik 31 juli al was begonnen.

          Comment


            #10
            Mooie score! Geniet van je wietje

            Comment

            Bezig...
            X