Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Crack Punch in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ziet er prachtig uit!

    Comment


      #17
      Dag 35 22 dagen groei 22/2
      13 dagen 12/12
      2 dagen zichtbare bloei

      In mijn eerdere bericht gaf ik aan dat deze week in het teken zou staan van nogmaals binden of eventueel de pot wat verhogen bij geen strek.

      Het is opnieuw binden geworden aangezien de potentiele toppen niet meer op dezelfde hoogte groeien en met name de 2 achterste takken behoorlijke strek vertonen.

      Voor het binden: 2 achterste en de voorste tak zijn wat langer. Zowaar plant nog voorzichtig uit het kastje kunnen krijgen om er makkelijker aan te kunnen werken.
      20220903_095908.jpg

      De langste tak is bij deze gebogen:
      20220903_125328.jpg

      Aanzicht zijkant na het ombuigen:
      20220903_125520.jpg

      Zo ziet het bladerdek er nu uit:
      20220903_125534.jpg

      Hoofdscherm mini growbox:
      Er staat dag 14 bloei, maar het is dag 13 dat heeft met de overgangsdag te maken. Ik heb de klok toen handmatig op bloei gezet nadat de dag groei was voltooid. Plant heeft dus 1 "wendag" gehad
      20220903_125702.jpg

      En de temperatuur van de ledverlichting tezamen met de boxtemperatuur en luchtvochtigheid
      Screenshot_20220903-125819_Gallery.jpg

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja dan gaat de fan harder draaien mits je die op automatisch hebt staan. Je kunt hem ook handmatig instellen

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Mooi man!

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        En desondanks geen garantie dat je niet met toprot te maken krijgt. Kastje is gevoelig voor luchtvochtigheid in de ruimte waar hij staat. Verder wordt het vanaf maandag vochtig buiten dus automatisch ook binnen. Heb het bij 1e kweekje gehad en lees het meer

      #18
      Hoe hoog was de kamer temperatuur toen je de laatste foto nam van je minigrow display?

      Dat led paneeltje is wel lekker koel zeg met 30 graden kom ik helaas niet weg.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Als je een simpele pc fan Richting je heatsink laat blazen koelt die wel een hoop, misschien eens proberen? Hoe koeler de leds hoe efficiënter.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Moet wel zeggen dat het licht automatisch op wit gaat bij openen kastje. Kastje was al even open. Normaal gesproken tussen de 30 en 40 graden de ledverlichting, maar er zit een diffuser voor waardoor toppen er erg kort op mogen groeien.

        Kamer temperatuur zit meestal paar graden onder het kastje dus zeg maar als volgt. 25c kamer is graad of 28 in kastje met licht aan en kamertemperatuur met ledverlichting uit.

      #19
      Dag 38

      22 dagen groei 22/2
      16 dagen 12/12
      5 dagen zichtbare bloei

      Eigenlijk weinig te vermelden dus alleen 1 foto.
      Vermoedelijk door het ontbreken van groeivoeding zal ik wederom wel wat eerder last krijgen van stikstoftekort, maar hoop stiekem dat deze duurdere grond (canna pro) voldoende voedingstoffen bevat waardoor ik zonder groeivoeding heb gewerkt.
      Oja geef wel terra bloom sinds afgelopen zaterdag.

      20220906_143858.jpg

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        knap werk , kèép it grèén !!

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Remco Dankje, maar keep it green? Dat komt wel goed want het is "Green" crack Punch 😅

      #20
      Dag 43
      22 dagen groei 22/2
      21 dagen 12/12 met 10 dagen zichtbare bloei.

      Alweer bijna op de helft van deze ronde.
      PH en EC meters zijn al een poosje stuk. (droog gestaan dus geen betrouwbare metingen meer mee te verrichten)

      Ik meet dus niks en heb een klein gietertje waar een liter water in kan.
      Hier gooi ik eerst enkele druppels plagron bloom, plagron sensations en tenslotte 2 druppels plagron PH min in, daarna kraanwater met een PH van 7,9 erachteraan voor de menging.
      Ik geef dit gemiddeld om de dag sinds de bloei is begonnen, staan de bladeren nog goed? Dan sla ik een dag over.

      Pot uit het kastje halen lukt niet meer, maar ik kan de pot nog wel 360°c draaien.
      Vandaag weer enkele blaadjes die onderin zaten geplukt en enkele topjes weer op dezelfde hoogte als de andere gebonden.

      Mogelijke toekomstige problemen:
      - Te hoge RV dus risico op toprot.
      - Als de strek niet spoedig stopt risico op eventuele topverbranding?

      Eventuele oplossingen:
      - Ik zit te denken aan een klein extra ventilatortje buiten het kastje om dan bij de inlaat extra in te blazen.
      - Qua strek is er nog een minimale marge om te binden.

      Dan nog enkele foto's:


      9 Takken met de toppen op dezelfde hoogte.
      20220911_121433.jpg

      Als het kastje dicht zit is dit de ledkleur waaronder de bloei plaats vindt.
      20220911_121451.jpg

      Foto's maken wordt er niet makkelijker op: Half schuin gemaakt deze foto:
      20220911_121649.jpg

      Een blik op het binden en dieven:
      20220911_121741.jpg

      Een foto met camera op 0,6 vergroting gezien vanaf schuin boven.
      20220911_121820.jpg

      Comment


      #21
      Ziet er prachtig uit​​​​​​

      Over je inblaas fan, is de afzuiging hierop berekent om nog extra actief in te blazen? Om rot te voorkomen is luchtcirculatie enkel genoegs toch, dan zou ik een extra fan van de minibox erbij zetten gewoon binnen.

      Maar toekomst problemen zijn er gelukkig (nog) niet dus even genieten van de huidige staat nog maar

      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        De inlaat is eigenlijk gewoon een gat onderin. De bedoeling was eventueel om een kleine ventilator in dat inlaatgat te laten blazen (buiten het kastje) zodat er wat beweging van bladeren ontstaat in het hokje. De vraag is inderdaad of dat rendabel is en het geluid mij niet gaat storen.

      #22
      Het lijkt me helemaal goed te komen met het kweekje, ze ziet er blij uit
      Mijn vorig kweekje zat ik op 4cm van de lampen, helemaal geen last gehad van verbranding. (AF Northernlight)

      Last edited by amanderine; 12 September 2022, 16:13.

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ah! Fijn om te weten dan komt het qua hoogte wel goed.

      #23
      Dag 46 22 dagen groei 22/2
      24 dagen 12/12 met 13 dagen zichtbare bloei

      We zijn nog steeds op de goede weg.
      onderste bladeren gingen gisteren iets hangen dus tijd voor een liter water met enkele druppels green sensations, plagron bloom en PH min.


      1 minuut voordat de ledverlichting aan gaat.
      Het blad is een stuk groener dan op de foto's waarbij het witte licht aan staat.
      Gelukkig dus nog geen symptomen van stikstoftekort ondanks het uitblijven van groeivoeding.
      20220914_095400.jpg


      De strek is er ondertussen wel uit. Door het groeien van de toppen zullen ze nog wel dichter op de verlichting komen, maar er is nog zeker 20cm ruimte tot het paneel geraakt wordt.
      Hier lijkt het blad door de verlichting dus wat lichter van kleur.
      20220914_100722.jpg

      20220914_101017.jpg

      Er is nog speling voor de toppen.
      20220914_101105.jpg

      Ook wel leuk om een keer een foto te laten zien met het paneel eraf (deze verdeeld het licht beter) Gelijk even afgestoft en met de magneetjes klik je hem in een paar seconden er weer op.
      20220914_101156.jpg

      En nog een foto met paneel eraf met alleen witlicht.
      20220914_101208.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Kek lampje

      #24
      Mag ik even storen in je verslag,

      Ik ga dit topic als leidraad houden om af te wegen of ik ook een minigrow hokje ga nemen in de toekomst. Voor nu ben ik nog bezig met de bouw van mijn eerste diy.
      Vandaag mijn minigrow opgehaald

      Die verslagen hier en zeer dure shop prijzen met soms een placebo effect wietje ertussen hebben me echt over de streep gehaald!

      Prachtige plant, heb je nou nog een extra fan erachter gezet of is het wel losgelopen nu de temp is gedaald?
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ja ik ga een verslag aanmaken.

        (edit: oh, waarschijnlijk zakt de lv pas als de verwarming aangaat bedenk ik me nu.. En die gaat dit jaar niet aan 🥴)

        Oh apart! In mijn huis daalt de lv juist met de winter en komt me droge huid/psoriasis/eczeem weer de hoek omkijken op de ellebogen. Dus dacht dat het juist minder zou worden..

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Heyz dat klopt verwarming aan betekent drogere lucht in huis.

        Ik zet liever geen verwarming aan op de slaapkamer waar het kastje staat. Wel kan ik het kastje nog verplaatsen in de buurt van een verwarming mocht ik de RV niet onder controle krijgen.

        Ik heb geluk met vast contract tot november 2024. 0,87m3 voor gas, 0,179 stroom

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        RickTerboeg 0,179 voor stroom😝🤪🎉🎉 Voel je niet moreel verplicht om aan je mede forumleden wat ruimte in je huis te verhuren, ik zelf heb maar 80x80cm nodig😄 Nee, grapje natuurlijk. Lekker man!!

      #25
      Dag 49

      22 dagen groei 22/2 27 dagen 12/12 waarvan 16 dagen zichtbare bloei

      Om de dag geef ik nu gemiddeld een liter water, maar dat weleens vaker worden, want het drinktempo wordt wat verhoogd.

      rechtsvoor wordt het blad wat lichter van kleur al kan Green Crack Punch soms wat apart uit de hoek komen kijken met paars blad, oranje toppen en wisselende groene kleuren van blad per tak.
      Misschien morgen met water geven de voeding iets verhogen.

      2 fotootjes vandaag.

      20220917_165308.jpg

      20220917_165319.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wietpas!

        Oh nee, dat was wat anders...

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Haha

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Nee giinnoo geen waterpas erop dan beschadigen de witte haartjes en worden ze te snel bruin. Het verschil in hoogte is mm werk dat klopt en daar doen we het voor.

      #26
      Dag 50
      22 dagen groei 22/2
      28 dagen 12/12 waarvan 17 dagen zichtbare bloei

      Wat tijd over vandaag dus nog een foto met het licht uit en de flits van de camara aan.
      9 takken op dezelfde hoogte.

      20220918_104139.jpg

      Dan nog even wat informatie over Green Crack Punch welke overigens net als de Critical een snelle bloeier is.

      Het klopt wat ze zeggen: tegenpolen trekken elkaar aan. Dat geldt in elk geval wel voor Purple Punch en Green Crack. De eerste is een krachtige indica-dominante soort. Ze wikkelt je in een ontspannende omarming en verlicht krampen en spierpijn. De laatste, Green Crack, is een super energieke, opwekkende soort met een liefde voor kracht en dingen voor elkaar krijgen. Samen vormt dit onverwachte koppel Green Crack Punch, een hybride die uitstelgedrag tegengaat voordat ze tot zware ledematen leidt.

      BLIJF DE HELE DAG ENERGIEK
      Zodra ze de vermoeide geest begint te stimuleren, voelen gebruikers zich gemotiveerd en energiek. Het duurt een paar uren voordat de high naar je spieren trekt. Dat geeft je voldoende tijd om haar euforische effecten volledig te benutten. De aroma’s zijn al even prikkelend. Geniet van vleugjes stimulerende citrus die overgaan in hints van druif en bosbes. Ze biedt daarnaast een ongelofelijke zachtheid, perfect als je snel last hebt van een geïrriteerde keel.

      ZE STRAFT KLEINE FOUTJES NIET AF
      Haar toppen gloeien van de levendige tinten roze en oranje—een kleurrijke indicatie van de cerebrale kracht. Ze blijft onder de 200cm en overweldigt beginnende kwekers niet. Daarbij straft ze geen kleine fluctuaties in voeding, water of licht af. Verwacht zo’n 20% THC, een zeer respectabele kracht. Hoewel ze niet waanzinnig is op het gebied van THC, raden we beginnende blowers wel aan om rustig te beginnen. Vanaf de eerste tot aan de laatste hijs ervaar je gevoelens van euforie.

      Na 55–60 dagen is ze klaar met bloeien en is de oogsttijd aangebroken. Onder ideale omstandigheden oogst je zo'n 450–500g/m². Vanwege haar energiestimulerende effecten, is het beter haar binnen te telen.
      Gefeminiseerde
      18%
      Laag
      450 - 500 gr/m2
      550 - 600 gr/plant
      90 - 160 cm
      180 - 220 cm
      8 - 9 weken
      Eind September
      Green Crack x Purple Punch
      Sativa 60% Indica 40%
      Euforisch, Rustgevend
      Korte Zomers
      Citrus, Fruitig
      bron: https://www.royalqueenseeds.nl/gefem...een-punch.html

      Comment


        #27
        Wat een uniform beeld zo echt prachtig hoe je dat gedaan hebt!

        Stel je trekt bijna 10 gr de tak eraf zit je op recordhoogte

        Veel zal je er niet naast zitten gok ik.

        ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je positieve reactie! Tuurlijk doe je het in eerste instantie voor jezelf, maar ik deel de informatie graag met jullie, omdat ik ervan overtuigd ben dat je een leuk resultaat kunt halen in de minigrowbox.

          Men maakt reclame voor het kastje met 25 (beginner) tot 70 gram (prof) dus 90 gram lijkt mij wat te hoog ingeschat.
          Ik schat dat er gemiddeld 2,5 gram aan zit per tak op dit moment. Doelstelling is gemiddeld 7 gram per tak dan zou je rond de 63 gram uit komen dan ben ik tevreden. Meer mag natuurlijk altijd 😅

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat wordt gegarandeerd meer als 7. Boven de 10 ja. Maar licht vooral aan het ligt... hehehe

          Echt supermooie dame, dat trainen gaat je erg goed af

        #28
        Dag 53 22 dagen groei 22/2
        31 dagen 12/12 waarvan 20 dagen zichtbare bloei

        Topjes groeien rustig door.
        Wel krijg ik inmiddels flink wat paarse verkleuring op de fanleaves, stelen en enkele suikerblaadjes.

        Het is een kruising tussen Green Crack en Purple Punch waardoor ik ervan uit ga dat de paarse verkleuring met de genitica te maken heeft. Echt kouder dan 20 graden is het praktisch nooit in het kastje en ik heb deze verkleuring al vaker gehad bij dit fantastisch ruikende soortje. Zo uit het hoofd de 4e keer dat ik dit soortje kweek. Vooral mijn vrouw is er dol op.

        Aangezien ik geen geboren fotograaf ben heb ik er het beste van proberen te maken voor wat betreft de foto's. Foto's zijn met flits aan en lamp uit om het meest realisitische beeld te kunnen tonen t.o.v. de werkelijkheid.

        Goed te zien hoe vlot de paarse verkleuring toeslaat.
        20220921_161101.jpg

        20220921_161141.jpg

        20220921_161032.jpg

        Het ligt maar net aan de lichtinval hoe groen je het blad ziet. Paarsverkleuring begint vanaf de onderkant van het blad lijkt mij.
        20220921_161213.jpg

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          mooi kleurtje

        #29
        Dat zijn me toch 9 sloopkogels hopelijk smaken ze evengoed als ze eruit zien
        ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


          #30
          Ziet er goed uit en nog een aardige opbrengst als ik het zo in schat

          Comment

          Bezig...
          X