Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Crack Punch in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Advies gevraagd

    Aangezien de oogst nadert graag jullie advies in de volgende situatie.

    1. Mijn voorkeur is de high (troebele trichomen) i.p.v. gelijk lam op de bank na een joint. (amber)
    2. Ik heb al 30 natte grammen weg kunnen pleuren in een vochtige periode. Na woensdag krijgen we weer een (langere) vochtige periode zie afbeelding met dauwpunt. De luchtvochtigheid heb ik nu onder controle maar deze gaat na woensdag dus weer oplopen door de weersomstandigheden buiten heeft dat flinke invloed op mijn slaapkamer met raam open. Ik vrees dan dus budrot in meerdere hoofdtoppen.
    3. Oogsten zou dan eventueel voor morgen zijn weggelegd aangezien ik van het weekend feest heb en het niet bij 1 flesje bier gaat blijven. Oogsten moet dan dus ná a.s. weekend en dan hebben we er alweer 5 flink vochtige dagen opzitten.
    4. Ik zie de toppen niet meer zodanig aandikken dat dit nog om grammen extra gaat.
    5. Ik ben door mijn voorraad heen en rook nou shit van de shop K2 welke soms best goed is maar nu weer te matig is van kwaliteit.

    Wat zouden jullie doen?
    Bijgaand een foto van de aanstaande dauwpunt temperatuur en één van de trichomen.

    eps_pluim_td_06290.png 20221010_154155.jpg

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      hoeveel weken echte bloei ?

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Voor mij persoonlijk hou ik van meer amber.

      En als ze nog even moet maar je gaat het toch oogsten uit nood, is het dan geen idee de helft te oogsten zodat de rest nog door kan zolang nodig..

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Pas 45 dagen echte bloei dus nee kan nog niet klaar zijn zou je zeggen en denken, maar waarom zie ik dan vooral troebele trichomen en heb ik het idee dat de plant al een aantal dagen compleet stil staat waarbij enkele hoofdtoppen van die 9 takken een soort van aan het uitdrogen zijn waarbij inmiddels ook enkele kleinere fanleaves in het midden van de tak omkrullen en verschrompelen zeg maar. Voeding geef ik al minstens 10 dagen niet meer aangezien ik vrees dat mijn voeding te oud is. (Te lang open)

      Plan van de helft oogsten klinkt natuurlijk goed, maar zit dan weer met het probleem waar droog ik die toppen dan zonder geuroverlast?

    #47
    Woensdag 12 oktober dag 74 21 dagen 22/2
    43 dagen 12/12.
    10 dagen 13,5/10,5
    Waarvan 45 dagen echte bloei.
    Geoogst: 0,5 gram kreeg er toch al een smile van
    Weggegooid: 34 gram natte beginnende rot
    Ligt te drogen: 3 gram nat

    In bericht 46.4 gaf ik al aan dat een enkele top gortdroog is en behoorlijk bruin met verschrompeld blad. Ik vertrouwde deze niet en terecht want deze was verrot, niet echt forse schimmel erin maar gewoon het takje met topjes eraan verrot nog wel 3 gram nat van kunnen redden dat ligt in de schuur te drogen, maar ook 4 gram weggegooid.
    het ging om deze top.

    20221012_155734.jpg

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hopelijk valt de rest mee. Rot nooit leuk he, en op de foto moeilijk te zien . Ziet r wel lekker uit anders.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja tot aan een week of 4 bloei ging het erg lekker. Inmiddels heb ik haar al omgelegd om erger te voorkomen v.w.b. rot.

      40 gram droog zonder rot schat ik in als eindgewicht, maar dat volgt bij een update als het gedroogd is.

      Volgende ronde wordt een Jack Herer huismerk feminized zaadje van Dutch Headshop. 1x eerder groot gebracht onder HPS 150 watt en dat was wel een fijn rokertje.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Jack herer ja veel gerookt vroeger. Heeft white widow als ouder normaal gezien he? Wiet zag er wel al goed uit, wat een voordeel is. Enjoy!

    #48
    Nou de toppen zijn droog genoeg voor de weckpot.

    Eindstand: 41 gram Weggegooid: 34 gram natte beginnende rot

    Zonder rot was ik rond de 50 gram uitgekomen.
    Een te vlotte ronde door de toprot helaas, maar het eindproduct rookt prima weg en daar doen we het voor!

    Toevaĺig kwam vandaag een extra ventilatiefan binnen dus die gelijk maar even gemonteerd.

    41 gram verse wiet. (Exclusief de takjes die er inmiddels af zijn)
    20221013_201542.jpg

    Om er makkelijk bij te kunnen en het geheel stof vrij te maken heb ik het gehele ledpaneel gedemonteerd. (4 inbusjes) Ook het koolstoffilter eraf gehaald en weer netjes bijgevuld.
    Zonder koolstoffilter en ledpaneel ziet de growbox er dus zo uit.
    20221020_163358.jpg

    Ledpaneel er met 4 inbusjes op de hoeken weer vastgezet en extra ventilatie aangesloten.
    20221020_163930.jpg

    Growbox weer op de plek met werkende extra ventilatie.
    20221020_171402.jpg

    Nou dit was het kweekverslag van Green Crack Punch.

    Volgende ronde start spoedig het zaadje Jack Herer is gebarsten en bijna klaar om de grond in te gaan.
    Ik zal daar een nieuw verslag voor aanmaken.

    Allemaal bedankt voor het volgen van dit kweekverslag!
    Attached Files

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      wat zoek je met dat klein ventilatortje te bereiken !.?i

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er vet uit! En de koolstof filter klik je er dan zo in?

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Growbox met achterkant op de vloer dan 3x een plastic kapje eraf schuiven en 2x aan de zijkant de begeleiding eraf schuiven thats it.

      Remco ik hoop daar wat beweging van blad / toppen mee te bereiken iets meer luchtverplaatsing zodat je niet een plaatselijk microklimaat krijgt.
Bezig...
X