Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1X haze 1X WW - LED 120W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1X haze 1X WW - LED 120W

Korting op 420shop
    Beste collega kwekers

Dit is de eerste maal dat ik kweek in een kast die ik zelf gemaakt heb.
    In de bijlage vind je de foto's

Als groei middel gebruik ik Terra Vega en als bloei Terra florres.

De ph ligt nu tussen 6-7

Ik heb een aantal vraagjes :

Is mijn ph waarde goed?
    Hoelang moet ik 18/6 lichturen nog volhouden?

Alle andere tips meer als welkom !
    P1618[01]_15-05-11.jpgP1619[02]_15-05-11.jpgP1618_15-05-11.jpg
    Attached Files
    Last edited by -Kurk-; 15 May 2011, 16:55.

Re: 1X haze 1X WW - LED 120W

Zeer slim een foto van je eigen op een forum? en je lijk me ook zeer jong
    God was never on your side..

Comment

Haha , dat was ik niet maar mijn madam geen paniek hij is al weg

Comment

Hoelang je 18/6 volhoud ligt eraan hoe groot jij je planten wilt hebben. Als je ze in de bloei zet groeien ze nog een stuk door, aangezien je WW en Haze hebt kan ik je het vertellen uit redelijke ervaring. Je zou ze nu op 12/12 kunnen zetten, zover ik het kan zien op die foto's zit je wel goed.

Als ik me aan PH waarde hou (doe ik niet altijd, nu ook niet meer), hou ik me aan een PH waarde van 5.8.
        Ik maak zelf alleen in de groei eigenlijk gebruik van de PH waarde.

Hoe oud zijn je plantjes nu eigenlijk?

Grtz!

Comment

Die zullen nu ongeveer een week of 10 oud zijn.
          Ik heb wel de indruk dat ze enorm traag groeien , althans in de lengte.

Het probleem is voor die lichturen is dat de Haze 2 maal zo groot is als de WW , en ik heb schrik dat als ik de lichturen nu al verander dat ik niet veel aan mijn WW zal hebben.

Alvast bedankt voor de tips

Comment

10weken oud ??
            Ze zien er wel mooi uit vooral de eerste foto mooi blad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
              10weken oud ??
              Ze zien er wel mooi uit vooral de eerste foto mooi blad.
              Is dat lang of kort voor zo'n grootte?

Comment

Vind ze heel erg laag voor 10 weken. Normaal weekje of 3 groeien en weekje of 8 a 10 voor de bloei en dan is het klaar.

Comment

Wat voor led verlichting gebruik je trouwens?
                  Bartjeboy
                  Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                  Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

Goed ik heb ze vandaag op 12/12 gezet en hopelijk blijven de plantjes het volhouden.

Ik vroeg mij af wanneer ik bloeimiddel mag geven? Ik heb ze 2 dagen geleden nog groei voeding gegeven.

soort lamp : LED PLANT LIGHT 120W van RoHs ofzo iets denk ik (enkel blauwe en en rode leds)

grtz, binnekort met extra foto"s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Kurk- View Post
                      Goed ik heb ze vandaag op 12/12 gezet en hopelijk blijven de plantjes het volhouden.

Ik vroeg mij af wanneer ik bloeimiddel mag geven? Ik heb ze 2 dagen geleden nog groei voeding gegeven.

soort lamp : LED PLANT LIGHT 120W van RoHs ofzo iets denk ik (enkel blauwe en en rode leds)

grtz, binnekort met extra foto"s
                      Forgive me if i'm wrong..maar is RoHs geen keurmerk?
                      Denk echt dat de weg van LED nog lang is, althans als ik de bloei onder LED's op fora zie.
                      Maar wel mooie plantjes!

Comment

tering 10 weken groei2 weken met stekken is de max gemmiddeld.met zaad zal het een weekje langer zijn.dan is je lamp toch niet echt energie zuinig

Comment

Ja maar eigenlijk staan die planten nog maar een dikke maand onder die lamp.
                          Ze hebben de eerste weken voornamelijk in de zon gestaan.

We zien wel wat het geeft, ik ben wel ook van plan om een extra tl warm licht te hangen.
                          Had het hier ergens gelezen ivm met een lichtspectrum die completer is.

Comment

De planten staan nu op 12/12 , hopelijk is de omslag van uren niet te erg.

Ik lees in vele verslagen dat ik best een extra lamp hang voor de bloei.

Kan iemand mij aanbevelen welke soort lamp ik het best hang? ik heb nog enkele tl's liggen maar blijkbaar lukt het met spaarlampen ook..

Comment

ik ben mijn kweek begonnen met mijn 180 watt unit. perfecte groei. heb al eens ook de hele kweek met die unit gedaan en werkte goed. had er een paar spaarlampjes bij( 3x 23watt) om het spectrum wat aan te vullen en voornamelijk de temperatuur wat hoger te houden. heb echter besloten om die spaarlampen te vervangen door een traditionele HPS 250 watt. kweek dus met 180 watt led en een hps unit. Spaarlampen zijn gewoon niet makkelijk om mee te werken. je moet ze dicht bij je planten houden omdat het licht flink afneemt in sterkte als je de lamp er te veel vanaf hangt maar de kern temperatuur is nog wel redelijk hoog. De plantjes vinden het dus niet heel erg lekker als je de spaarlampen 2/3 cm van je planten af houdt, veel verbrande bladeren enzo. verder is de vorm van die lampen onhandig er wordt veel licht verspild doordat de lampen ook naar binnen stralen en niet richting je planten. je moet dus zelf een reflectortje gaan maken ofzo. HPS lampen zijn er ook in een lager wattage. bij alien bijvoorbeeld zag ik ook 70 watt lampen. dit is prima om bij je LED unit te hangen en zorgt er zeker voor dat je kweekje een positief resultaat behaald

Comment

Bezig...
                              X