Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Knappe dame!

Comment

thanks giinnoo, probeer maar wat hoor! Heb allang in de gaten dat dit andere koek is dan buiten.

Hopelijk verloopt de rest spoedig.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

Ze groeit lekker door.. Het toppen heeft weinig invloed gehad op haar doen en laten. Ze is erg bossig met zeer grote bladeren en hele korte nodes.

Zaterdag 8 oktober 2022 - Dag 17 (1 dag na toppen)
        20221010_075954.jpg ​​​​​​
        Plant werd zo bossig dat alle nieuwe zijscheuten geblokt werden en onderdrukt werden dan het tijd werd om te snoeien.

Vandaag maandag 10 oktober 2022 - Dag 19 (blad gesnoeit, lst gestart)
        20221010_193742.jpg
        20221010_193552.jpg
        20221010_193601.jpg ​​​
        Even kijken hoe de dame hier verder op aanslaat. Heb de klok afgelopen dagen met een half uur terug gedraaid waarop we nu inplaats van 20/4 op 18/6 staan. Had wellicht vanaf de start beter geweest voor ietwat meer strek en ruimte tussen de internodes.

Verder heb ik calmag besteld en een ph meter met ph- en plus zodat ik netjes afgezuurd water kan gaan geven inplaats van enkel kraantjes met voeding zonder enige waarde te weten.

Nog even paar dagen aan kijken maar denk dat het geen week meer duurt voor ik de bloei inschakel. Ligt ook aan hoe snel ze nu omhoog gaat schieten.

Tot de volgende

​​​​​​Tjauwww tjauwwwwie

​​​​​
        ​​​​
        Last edited by Heyz; 10 October 2022, 19:59.

Comment

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Heyz die korte internodes komt puur door de speciale ledverlichting die erop gemaakt is om de plant laag te houden. Ik heb een paar rondjes 18/6 gedraaid, keer 20/4 en 22/2.

22/2 ging bij mij het snelst qua groei vandaar dat ik al na 3 weken om kon naar 12/12 bij 18/6 kon ik na 4 weken pas naar 12/12.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Hi RickTerboeg, interessant! En merkte je bij geen een verschil in hoogte van de internodes?

Vandaag dinsdag 11 oktober 2022 - Dag 20
        20221011_050603.jpg

Ze is al mooi bijgetrokken, van het weekend meer lst toe passen en de klok naar 12. Hoop eigenlijk de hoofdtoppen nogmaals te toppen maar even kijken of dat mogelijk is voor die tijd. Denk dat ik exact op 4 weken voorgroei overga naar bloei.

Tjuus tjuuuus

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          giinnoo thanks 😌 weinig voor gedaan hoor, zelfs over bewaterd vandaar de bladschade door opname blokkade (calc en mag). Maar van fouten leer je 😌

Hoeveel toppen kan ik verwachten nu met 2 hoofdtoppen en 3 sets zijtakken. Dus 8 scheuten op dit moment... Dat worden 8 toppen dan toch? Heb er liever 10 of 12 mocht het te druk worden kan ik ze altijd nog wegknippen..

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Het is natuurlijk wat je zelf fijn vind, ik vind 8 toppen prima maar ik weet niet wat jou wensen zijn. Als je topt moet je wel een week herstel erbij rekenen voor je overachakeld naar 12/12

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          8 toppen, maar als je zo'n tak weer horizontaal buigt kun je er minstens 2 per tak extra realiseren. Hoofdtop van je zijtak groeien halverwege ook nog wel 2 takjes uit de oksel bij een fanleave en als je die dan op dezelfde hoogte bind als de hoofdtop van je zijtak dan kunnen die toppen die nog gaan komen in potentie netzo dik en groot worden. Het is maar net wat je wil

Druk weekje achter de rug, de dame blijft maar gaan,

Dit was donderdag 13 oktober 2022 - Dag 22 (laatste dag groei)
        20221013_173831.jpg

Meteen maar even onder handen genomen, defoliated en lst toegepast waar kon. Heb alsnog wat korte strek dus lst is maar mogelijk tot zekere mate. Ga het er nog druk mee krijgen
        20221013_180427.jpg 20221013_180402.jpg
        Zodra de lamp uitgaat gaan we voor 12 uur de nacht in!
        ​​​​​
        Zit al een week op mijn bestelling te wachten ph min en plus, een ph meter maar hoofdzakelijk wacht ik op calmag!
        ​​​​​​

Vandaag zaterdag 15 oktober 2022 - Dag 24 (dag 2 bloei)
        20221015_111610.jpg

Uur geleden pakketbezorger op de stoep, calmag ph meter en phminplus binnen.

Zoals ik al dacht is het water hier rond de 7.

Heb de 1 component voeding van exelent toegevoegd aan een halve liter water en de calmag op iets meer dan aanbevolen dosis om de schade wat te beperken van het tekort. Hiermee word de mix rond de 6.5 ph. Een klein druppeltje uit een 10ml knijpflesje van de phmin doet het al verlagen tot 6.2 dus dit heb ik maar zo gelaten. Lekker geconcentreerd spul dus.

Zit nu op half liter water om de dag.

Hopelijk strekt ze even snel wat zodat ik alles wat meer uit elkaar kan trekken en opnieuw blad kan verwijderen.

Dat was em weer,

Tjuuuusisss tjuususususuusussssss

Comment

Toch nog even kleine update, aangezien aankomende week ook weer druk genoeg word en ik eigenlijk op water geven na geen tijd ga hebben voor de meid.

Vandaag zaterdag 15 oktober 2022 - Dag 24 (dag 2 12/12)
          20221015_174901.jpg
          20221015_175248.jpg 20221015_175256.jpg 20221015_174959.jpg
          Zoals je ziet zijn we toch nog even snel langs de kapper en masseur gegaan.

Tjaaauww
          Last edited by Heyz; 18 October 2022, 21:27.

Comment

Dag 2 12/12 denk ik eerder? Dag 2 bloei is pas als er bloeiharen inzitten.

Comment

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Ik wist dat deze comment ging komen, echter zoals je weet heeft de growbox functie enkel groei en bloeistand en zit de overgangsfase er niet bij in. Ik tel graag bloei vanaf dag 1 dat het kastje op bloei stand staat, en dan tellen we apart vanaf de dagen dat de bloei er ook werkelijk in zit.

Gaat niet helemaal lekker er in als mijn kastje aangeeft dag 3 bloei zoals vandaag maar ik begin zelf pas over 14 dagen te tellen.

Edit: ik heb bloei aangepast naar bloeistand in vorige post. Bloei gaan we dan apart tellen zodra de bloei erin zit.

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Persoonlijk zou ik het nu nog op groei laten staan, doen er meerdere. Misschien even topics bekijken en vergelijken. Ik probeer alleen te helpen

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              giinnoo heb me er even in verdiept en excuses bloeidag moet zijn inderdaad vanaf de effectieve bloei. Dat duurt 2 a 3 weken na overschakeling heb ik begrepen.

Ik laat het bij de volgende ronde gewoon op groei staan en pas ik de tijd gewoon aan naar 12/12 tot we naar de bloeistand over gaan op de growbox.

Dankje voor het attenderen 👌
              Last edited by Heyz; 18 October 2022, 21:51.

Vandaag dinsdag 18 oktober 2022 - Dag 27 (dag 5 12/12)

Eigenlijk niet van plan om wat aan haar te doen deze week maar ze groeit haar kastje letterlijk uit.

Dus even onder handen genomen en een kortpittig kapsel aangemeten.. Dorstig was ze nog niet genoeg dus morgen halve liter sap voeren en dan gaat het hokje voor 3 dagen dicht. Even geen omkijken meer naar dan

Zo staat ze er momenteel bij

20221018_175905.jpg 20221018_180244.jpg

De biobizz calmag en juist afgezuurd water lijkt ze overigens erg te waarderen. Mooie kleur en geen tekorten meer zichtbaar.

Laat die strek maar komen (of komt die niet ​​​​​​) we zitten nog mijlen ver van de lamp. Had wellicht nog wel een week langer kunnen voorgroeien..

Tot van het weekend,

Tjiwu etjauwee
            Last edited by Heyz; 18 October 2022, 21:55.

Comment

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Had het nog gezegt he beter nog een weekje wachten haha. Zie het als een leerproces zo leer je het kastje en het plantje alleen maar beter kennen en de opbrengst word steeds hoger. Je doet het al goed vind ik zelf, je ziet wanneer er tekorten zijn en wat je dan moet doen.

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              giinnoo je had gelijk haha maar het lijkt iedere keer heel wat door dat grote indica blad wat zich in rap tempo blijft uitbreiden. Heb haar gister zo gekortwiekt dat we daar even vanaf zijn. Moeten even kijken wat de strek nu gaat doen. Als ze kort blijft dan laat ik de onderste scheuten nog zitten en doe ik alles op gelijke hoogte binden.

Maar ze zal vast alsnog de lucht inschieten waardoor de onderste scheuten verwaarloost gaan worden door het licht dan haal ik ze er nog af.

En bedankt voor je compliment appreciate it 👌 de box doet eigenlijk alles hé en de plant geeft mij signalen om wat bij te sturen. Het lijkt voor nu allemaal onder controle.

Heb jij ook een minigrowbox eigenlijk?

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik heb een zelfbouw minigrowbox werkt ook prima niet zo uitgebreid als die van jullie maar het levert goed wiet op zit gemiddeld op 1.2 gram/watt dus niks te klagen.

Mooi kastje en leuk verslag.
            Gebruik je dat kastje omdat je echt stealth wil of gewoon omdat het leuke techniek is en een mooie uitdaging vormt?
            Tentje is natuurlijk stuk goedkoper?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Dank je duidelijk verhaal.
              Wat een waanzin he, voor wat planten, kan daar maar niet over uit (vooral omdat ik er de rest van mijn leven (55 jaar) nooit bij stilgestaan heb).
              Maar mooie uitkomst zo'n kast, voordeel ook dat we in 2022 leven waar techniek dat mogelijk maakt.
              ik zie mezelf dat ook nog wel doen als het kweken bevalt. Ziet er toch wat strakker uit dan zo'n tent in je kamer.

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              JimBean, maak je daar maar niet druk om hoor dat kweekvirus heeft je al te pakken anders zat je niet op JD. In elk geval heel veel succes met alle aankomende kweekjes alvast!

• JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Dank je, ik ga m'n best doen

Vandaag zaterdag 22 oktober 2022 - Dag 31 (dag 9 12/12)
            20221022_153954.jpg

Meteen even de tweede hoofdtop naar beneden getrokkn en de andere even gecorrigeerd zodat alles zodanig ongeveer op gelijke hoogte is:
            20221022_161014.jpg

En de plant op een verhoging gezet voor meer licht
            20221022_161149.jpg

Morgen nog even een half litertje afgezuurd sap met 1 compo en calmag en dan weer druk weekje voor de boeg donderdag pas weer tijd voor de dame...

Fijne weekendddddd
            ​​​​​​Tjuuuuuuus

Comment

Goedemiddag,

Wat een mooi verslag! Ik denk eraan om zelf ook een minigrowbox aan te schaffen. Ik heb alleen wat twijfels 😅 Kun je bijvoorbeeld de leds op 60% zetten of laat je die de hele tijd op 100% branden?

Het lijkt mij zo raar om ze vanaf dag 1 continue vol aan te zetten. Zelf wil ik een autoflower er in gaan kweken.

alvast bedankt en succes met je kweek!

Comment

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Goededag dankjewel!

Je kunt bepaalde leds ook uit laten voor groei en bloei maar dimmen kan niet. Waarom zou je met minder licht willen voorgroeien? In principe is het zo dat je al minder licht hebt als de pot op de grond staat en we praten over 70 watt totaal. Naarmate je plant groeit komt ze dichter bij de lamp en ontvangt dus steeds meer licht.

Mijn twijfels waren in de eerste 24 uur weg genomen in elk geval.

Enige wat ik hier fout heb gedaan is dat ik te snel naar 12/12 ben gegaan.

Maar wil je meer wiet kweken dan 50 a 60 gram dan is de box waarschijnlijk niks voor je. En daar moet je al je best voor doen.

Veel succes in ieder geval in je keuze. Ik ben zelf in elk geval tot de dag van vandaag erg te spreken over de kwaliteit van de minigrowbox one.

Bedankt voor de snelle reactie. Je hebt inderdaad gelijk dat het maat 70 watt is.
              Ik dacht om het strekken aan het begin tegen te gaan, minder licht intensiteit en de plant dichter bij de lamp te zetten, vandaar.

Ik vind 50/60 gr genoeg hoor per oogst, dat zou al super leuk zijn. Het is voor mij meer een keer proces die ik kleinschalig wil beginnen. Kijken of het bevalt en of ik het echt zo leuk vind als ik denk.

Comment

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Wacht maar tot je eenmaal bezig bent , dan is het nog leuker!

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                De leds zijn zo samen gesteld dat er amper strek in je plant komt. Mijn plant heeft tot gisteren op de grond gestaan 50cm van de leds af en 0.0 strek.

Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Heb je behalve het toppen ook bladeren verwijderd ? zo ja , dan adviseer ik om dat, zeker in de eerste maand niet te doen, omdat het de groei vertraagt . In de begin fase , wanneer er nog maar zo weinig blad is , heeft het verwijderen grote impact ! ze groeien heus wel door , maar minder snel.

Comment

• RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Op zich wel met jullie beiden eens.
                Bladeren zolang mogelijk laten zitten geniet de voorkeur, maar blad op blad met druppels ertussen dan zit je dus rijk in het blad en kan ze wel wat missen, maar dan maak je wel weer de wondjes dat dan weer wel.

Ik ga zelf eens zolang mogelijk wondloos proberen te werken door ook het toppen over te slaan en blad pas in de bloei eventueel weg te dieven.

Verder ga je toch prima? Weekje langer groei zoals jezelf al aangaf had misschien gekund, maar dat zie je over een paar weken pas goed.

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Ik ga zelf eens zolang mogelijk wondloos proberen te werken door ook het toppen over te slaan en blad pas in de bloei eventueel weg te dieven.
                Prima methode, en als je meer meer planten werkt kun je ook nog veel eerder de bloei in. Voor mij staat ontwikkelingssnelheid op nummer 1 , elke vertraging zo veel mogelijk elimineren.

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                RickTerboeg ja het gaat opzich best maar wellicht toch teveel stilstand opgelopen. Had misschien net wat langer kunnen wachten met het blad weghalen maar de vochtigheid tussen het dek en de bladproblemen in het begin hebben mij daartoe doen besluiten.

Leermomentje, hoop dat er wat lekkers afkomt daar gaat het om. Volgende ronde 5 gram meer halen en die daarop nogmaals. 👌🙂

Vandaag zondag 23 oktober 2022 - Dag 32 (dag 10 12/12)
              20221023_163326.jpg

Bijgetrokken van voorlopig de laatste lst en defoliation.

Half liter afgezuurd water op 5.7ph met calmag en 1 compo.

Kastje dicht tot donderdag avond.

Nog een foto van de lst
              20221023_163010.jpg

Fijne week allemaal

Comment

Denken jullie dat je met 2 x een 8 liter pot meer oogst dan met 1x een 15 liter pot in een box? Ik twijfel om dat te gaan proberen namelijk. Misschien heeft iemand dat al geprobeerd?

Comment

• Lekkergroeien
                  Lekkergroeien commented
                  Editing a comment
                  Ja als het 10gr meer oplevert bv. Vind ik het al de moeite waard in zo’n klein kastje.

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Zoals wesley pipes aangeeft opbrengst zal het zelfde zijn maar scheelt +- 2 weken groei.

• Lekkergroeien
                  Lekkergroeien commented
                  Editing a comment
                  Duidelijk! Bedankt voor de info 👌
              Bezig...
              X