Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kleine update,

Gisteravond voor de lamp uitging toch even snel gespiekt door de drukte heen. Beetje weinig water gehad, meteen een halve liter gevoerd. Zag er echt niet uit!

Dus wel echt om de dag water minimaal.

Verder zag ik in de gauwigheid witgele bladpunten in de jongste scheuten alsmede de twee hoofdtoppen. Denk zelf aan overvoeding dus heb niks meegegeven.

Dus hoop dat het vanavond er weer wat beter bij staat.

Tot nader verslag later vandaag

Tjuus tjuuuuuskie
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

Vandaag donderdag 27 oktober 2022 - Dag 36 (dag 14 12/12)
      20221027_182921.jpg 20221027_182928.jpg

Staat er weer prachtig bij.. Niet verwacht. Zelfs de punten lijken al te herstellen, en zeker niet te verergeren.

Morgen nogmaals een water only ronde op de juiste ph wellicht paar druppels calmag erbij.

En moet even kijken wat het gaat worden, verhoogt of op de grond... Want krijg haar er straks niet meer uit. Denk eind van volgende week voor het laatst eruit halen voor defoliatie en nog wat lst en dan waarschijnlijk weer verder vanaf de grond.

Op wat witte haren hier en daar nog niet echt sprake van effectieve bloei, dat zal aankomende week wel veranderen denk ik.

Verder gaat alles ze gang.

Zondag weer een updeetje, tot dan.

Tjuuus
      Last edited by Heyz; 27 October 2022, 23:47.

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja nu zie ik wel 2 foto's, ziet er mooi groen uit. Ga zo door!

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Ik vind dit een kunstvorm in zo'n kleine ruimte

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        RickTerboeg JimBean dankjulliewel mannen!

De Zondaagse update

Even op gelijke hoogte gesteld en toch wat blad naar binnen toe weg gehaald, omdat ik later alle kleinere takjes met topjes daar wil manifesteren zodra ze daartoe bereid zijn qua lengte. Het is weer frisss en kunnen er zo weer minstens een week tegen aan. Tevens toch nog wat lollipoppings gedaan van wat het echt nooit meer ging worden.

Ook de bloeiharen laten zich goed zien.

We zijn inmiddels ook in overgang van 500ml om de dag naar een liter. Ze kreeg al eenmaal 750ml maar vandaag voelde de pot weer aardig licht, dus ze heeft een liter gekregen. Dinsdag avond even voelen hoe het dan met het gewicht zit en of ik over ga naar een liter om de dag.

Vandaag zondag 30 oktober 2022 - Dag 39 (dag 17 12/12)
      20221030_121506.jpg grappig om te zien hoe ze de vierkante vorm aanneemt.

Na wat lst defolation en lollipopping weer terug het hokje in.
      20221030_122919.jpg 20221030_124722.jpg 20221030_122928.jpg

En de bloei verschijnselen na 17 dagen 12 12.
      20221030_125858.jpg

Donderdag a.s. volgende update. Be there

Tjususuusssssss

Comment

Lekker hoor

Comment

Nog even foto voor de lampen uitgaan, geheel weer mooi bijgetrokken 10 uur later
          20221030_162501.jpg

Tjuuuus

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Mooie dame! Word een toppertje denk ik, keep it green!

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Lekker bezig. Mooi groen plantje tot nu toe ga je prima. Ga je er wat meer kleinere topjes aan laten komen? Omdat ik minstens 14 potentiele toppen zie of hoeveel takken heeft deze Gelato plant?

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Bedankt @giinnoo

RickTerboeg, ja ze had 6 vertakkingen en 1 top die ik getopt heb. Dus 8 takken met toppen.

Aangezien ik alles naar de zijkant getrokken heb om het op dezelfde hoogte te krijgen is er in het midden veel ruimte ontstaan. Ik heb zo ontbladerd dat het midden geheel vrij is en veel licht pakt. Ik wil alle zijtakjes die ik heb laten zitten straks als een soort bosje naar het midden trekken om daar uiteindelijk nog het gewicht als 1 top uit te krijgen.

Als ik zoiets heb van jij gaat nooit wat worden dan haal ik ze alsnog weg maar voor nu lijkt alles wel potentieel genoeg om te laten zitten.

Ben erg benieuwd om te zien als de bloei er echt goed inzit hoe de toppen gaan vormen.

Wat een leuke hobby toch ook hé 👌
            Last edited by Heyz; 30 October 2022, 22:30.

48 uur verder

Sfeer impressie

Vandaag dinsdag 1 november 2022 - Dag 41 (dag 19 12/12)
          20221101_160520.jpg

Watergift 750ml, 0.5ml calmag en 1 compo van exelent afgezuurd op ph6.1

tjaaaaaauw

Comment

• amanderine
            amanderine commented
            Editing a comment
            Lijkt me een goeie hoogte om je scrognetje uit te proberen

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Met een scrognetje kom je helemaal nergens meer bij vrees ik. Je gaat prima ga zo door

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            amanderine RickTerboeg voor deze ronde sowieso geen netje, maar wanneer ik eens acht het in een ronde nodig te hebben zal ik hem zeker plaatsen.

Zolang het zonder kan beter. Deze groeit me kastje toch nooit uit.

3 weken 12 12 (of om eerlijk te zijn 08:45 aan en 21:00 uit).

Vandaag donderdag 3 november 2022 - Dag 43 (dag 21 12/12)
          20221103_173320.jpg (de top links vooraan, stond eerst rechtsachter voor de fan. Stond er gister helemaal verdord en slap bij, ook in groei achter gebleven qua hoogte. Denk dat ze te snel verdampte door de continue windstroom. Heb hierdoor de pot een half slag gedraaid gisteren en de pot verlaagd.)

Ze staat er wel al beter bij als gister moet ik zeggen maar denk na een watergift dat ze snel helemaal opknapt. De waterbeurt stel ik overigens een dag uit naar morgen, vind dat ze rest er nog niet om schreeuwt en geef ook liever water net na de lampen aan zijn.
          20221103_173308.jpg

Was em weer

Tjuuuuuuuuuuus

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Het maakt wat mij betreft weinig uit wanneer er precies water gegeven word. Als er een tekort is gewoon gelijk water gaan geven .

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Als je twijfelt aan het water geven, til de pot is op om te voelen hoe zwaar de pot is, geeft mij altijd genoeg info om een dagje over te slaan of niet.

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Waar ik wel van overtuigd ben is dat je water verdelen over de dag beter is dan lange tijd wachten en in een keer alles te geven, want dan staat de grond weer een tijdje te nat. De juiste lucht water verhouding in de grond is altijd het moeilijke van kweken op grond , op hydro heb je dat veel minder. Er valt dan ook veel winst te boeken door veel aandacht te besteden aan watergift.

Vandaag nadere inspectie toch even uit het hokje.

De top die het slecht deed even goed bekeken, helaas wat ontdekt waar ik niet blij van word
          20221106_124541.jpg

Stamrot?

Het is gekomen denk ik omdat ik drie weken terug aarde bijgevuld heb en die tak onder de grond gezeten heeft en ik vervolgens eenmalig water via boven gegeven heb. Hierdoor heeft de tak wellicht nat gestaan oid.

Maar als ik naar rot zoek en fotos bekijk ziet het er toch anders uit... Ook is de plek niet zacht.

Als het wel rot is dan is het einde oefening voor de gehele plant lijkt mij kwestie van tijd dat de rest ook te lijden krijgt. En wegsnijden of weghalen lijkt mij geen optie het is helemaal onderaan......

Heb het voor nu maar gelaten moet zo werken en heb een hele drukke week voor de boeg....

20221106_131407.jpg 20221106_131812.jpg

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je hier niks aan kunt doen, denk dat je gewoon moet doorgaan met waar je mee bezig bent.

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            giinnoo helaas, heb ik de volledig tak moeten verwijderen bij nogmaals nadere inspectie. De rot zat vooral aan de onderkant, een hele inkeping tot aan de helft van de middenstam. Donkerbruin zacht en nattig als pap.

Nu heeft de stam wel een behoorlijk groot open wond.. Lijkt me niet al te fris bevorderlijk voor de rest.

Helaas toch nogmaals goed bekeken en geconcludeerd dat de zijtak echt volledig aan het wegrotten was. Al aardig ver de middenstam in ook..

Hoefde er weinig voor te doen om de gehele tak te verwijderen, bij het aanraken kwam ze al los zo rot en zacht was de plek...

Nu heeft de stam een behoorlijk groot open wond... En diep.. Kan ik hier nog iets aan doen?

20221106_165246.jpg

Vreselijk jammer dit!

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Komt goed

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            kelderkastje gebruikt ook vaseline, of hij het met iets mengt weet ik zo niet.

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Hangt er vanaf voor wat.

Maar kan allebei.

20221107_082545.jpg
          Vasaline met zout. Wat een rotwerkje! Zal mij benieuwen of het er vanavond nog inzit of het door de warmte eruit lekt...

20221107_082556.jpg
          Zo staat ze er bij, hopelijk gaan we nu gewoon verder. Vertoont de plant aankomende weken enige verslechtingen, dan zal ik niet twijfelen om te stoppen met deze ronde. Maar als ze door kan... Dan prima.

Tjuuuus

Comment

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            RickTerboeg ik ga er wel vanuit dat dit de schimmel heeft veroorzaakt. Jammer genoeg bij de onderste tak en direct aan de stam.

Wond vandaag even bekeken en lekker ziet het er niet uit. Plant gaat nog wel goed, maar aan de wond te zien kan dat ook niet lang meer duren. Het ziet eruit alsof het in een snel tempo door rot...

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Merkwaardig , ik heb nog nooit stam /tak rot gehad door het ophogen van de grond.

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            atmosphere1 en toch als je zoekt op stem rot of crown rot vind je hier en daar op een verdwaald forum wel ergens een reactie van iemand die beweerd dat het wellicht daaraan kan liggen of uit iemand die uit ervaring spreekt.

Blijft gissen natuurlijk.

Dit misschien ?

Culvita Rozengrond kan worden toegepast bij alle rozen. Rozen zijn houtachtige gewassen en hebben om die reden een grond nodig die iets schimmeldominant is. In een wat meer schimmelgedomineerde grond zijn de voedingsstoffen voor de rozengewassen makkelijker beschikbaar. Tevens is door die schimmeldominantie de rozenstruik minder gevoelig voor ziektes. Deze rozengrond bevat organisch gebonden voedingsstoffen voor rozen, welke niet kunnen uitspoelen en een seizoen lang voor de roos beschikbaar blijven.

Het is ook nogal heftig bemeste grond om in te starten trouwens.

Comment

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Vooral "Deze rozengrond bevat organisch gebonden voedingsstoffen voor rozen, welke niet kunnen uitspoelen en een seizoen lang voor de roos beschikbaar blijven." is schrikbarend.

Denk dat ik hier de voeding ook maar halveer van wat ik deed, is dat een idee? Heb werkelijk nooit voeding gegeven en gebruik deze grond al tiental jaren toen ik nog buiten kweekte. Die planten mistte eigenlijk nooit wat zonder extra voeding..

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Dat is zeker een goed idee denk ik.

Meer dan 25 % blad verwijderen van een plant kan schade veroorzaken ! https://www.cocoforcannabis.com/comm...-to-defoliate/

Comment

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Interessant artikel. Verschrompelen van een bladstengel gaat schimmelaanval tegen die klinkt wel logisch.

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Interessant artikel ja.

Vandaag woensdag 9 november 2022 - Dag 49 (dag 27 12/12)
          20221109_184300.jpg

Kastje open, ze staat nog rechtop.

Rot bekeken, of wat daar van over is; zelfde als gister.

Vraag me af of de vaseline moet blijven zitten, of dat ik het moet vervangen. Het lijkt me zo nattig, zo pappig.. Of is dat het juist niet omdat het afgesloten is... Vragen vragen.

Ik zie ook dat het achter de vaseline wat donkerder geworden is. Ook wat donkerbruin verkleuring. Maar dit kan natuurlijk een reactie zijn op de wond. Een appel die je half doorsnijdt en laat liggen krijgt ook bruine randjes.. Zo ziet dat er ongeveer uit.

Houdt het even goed in de gaten, volgens mij zijn de toppen sinds de amputatie afgelopen zondag wel aangedikt. Dus stilstaan of compleet in shock is ze niet.

Afzuiging 20 procent harder gezet zowel in dag als nacht.

Luchtvochtigheid vandaag beetje hoog, had keukenraam open gelaten en heeft de hele dag in lopen regenen, vensterbank en vloer zeiknat.

Morgen dan even geen verslag, tot zondag.

Hoor graag of iemand mij kan adviseren betreft de vaseline.. Moet je dat vernieuwen, of weghalen? Snap dat het geen wondermiddel is.

Tjuuus tjuus
          Last edited by Heyz; 9 November 2022, 20:16.

Comment

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ook bij rozen e.d. kan dat. Gewoon warm ja, en ruim, kan dat plantje wel tegen. Warmte doodt ook die schimmels die er nog zouden zijn.

Zegellak kan ook

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Inderdaad zoals kelderkastje aangeeft, suc6.

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Toppers hartstikke bedankt voor de snelle info.

20221110_161646.jpg tussentijds het schoonschrapen.. Tussendoor elke schraap mesje telkens desinfecteren met 80% alcohol.

Na geheel schoongemaakt te hebben van zwarte of bruine aanslag en de binnenkant wat ontbruind te hebben zonder nog meer schade aan te richten aan de stam, de stam en binnenkant goed schoon geveegd met een 100ml bakje water en 3ml alcohol oplossing. Geen idee of dat wat is.

Daarna alles goed droog gemaakt.

Plant op de zijkant en druppelen maar.. Best lastig mikken maar gelukkig had ik genoeg kaarsjes aangestoken.

Huis inmiddels flink in de wietgeur zo merk ik als ik van de keuken de woonkamer in loop..

Zo staat ze er bij momenteel.

20221110_170054.jpg

Foto van net na druppelen, plant nog op zijkant:
          20221110_163358.jpg

​​​​​​Ik hoop dat de schade hierbij blijft.. We mogen nog zeker 7 weken zoiets dus nog een lange weg!

20221110_170139.jpg

​​​​​​Ook de plant wat omhoog gezet weer, aangezien er toch nooit echt strek geweest is en niet meer komen gaat ook neem ik aan..
          ​​​​​​ 20221110_170349.jpg

Verder heb ik het hokje een soort van gedesinfecteerd met alcohol binnen, de schotel goed afgewassen onder de kraan en het deurtje aan de binnenkant afgenomen met alcohol, daarna alles nog even laten luchten alvorens de plant terug te zetten.

Zal wel geen flinke oogst worden als het me maar in coma slaat ​​​​​​

Heb in elk geval een hele rits op een lijstje aan verbeter punten in de volgende ronde. Je leert het hokje denk ik ook pas kennen na minstens een ronde.

We zullen zien. Heb trouwens een zak lightmix gehaald bij growshop amersfoortje. Dus volgende ronde kan ook meteen van start na deze, alleen even andere grotere pot scoren zorgen voor later.

Edit: let overigens niet op de LV en Temp.. Hokje stond half uur open tijdens de operatie en buitendeur open.

Tjuuususuusus
          Last edited by Heyz; 10 November 2022, 18:01.

Comment

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Goed en netjes opgelost allemaal.
            Ik ga met atmosphere1 mee en zou ook eens van bovenaf water geven.

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Op zich wel goed dat de grond bovenin droog is , maar als je in het begin water via boven gaf zijn daar wortels gaan groeien die nu mogelijk droog komen te staan .

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Ik heb donderdag 400ml via boven gegeven en 400ml via onder.

Overigens heb ik nooit via boven water gegeven enkel 1 keer toen ik de aarde ophoogte. De eerste 2 weken heeft ze het gedaan op de inwatering.

Ik dacht het afgelopen donderdag al te zien, dat er bladeren van 1 tak aan het vergelen zijn.

Vandaag even gekeken en ja hoor... Ze is in rap tempo vergeelt.

Het is de enige tak die aan dezelfde kant als het gat vast zit aan de stam. De rest vertoond geen vergeling. De bladeren hangen ook wat meer dan de andere takken.

Het lijkt mij dat deze deels is afgesloten van de sapstroom. En het verergert in rap tempo.

Als ik deze tak op moet gaan geven word het hokje wel erg leeg (en de animo om door te gaan deze ronde een stuk minder.)

Het lijkt mij niet door onstandigheden als voeding etc te komen, dan zou de hele plant er last van hebben neem ik aan?

Als ik deze tak op moet geven, is het dan verstandig deze ergens 10cm van de stam af te knippen en het uiteinde met kaarsvet te behandelen?

Wat een ellende
          20221112_112248.jpg
          Weet niet of ik het nog wel zo leuk vind om door te gaan als de helft zo ongeveer mist 😔😩

Comment

Bezig...
          X