Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze gaat ook in rap tempo afbloeien , die tak. Gewoon laten zitten denk ik .

Kun je een foto maken bij normaal licht ?

Comment

atmosphere1
      20221112_134013.jpg 20221112_134007.jpg

Van mij mag alles afbloeien zolang het alleen geel word en niet alles verwelkt laat ik haar wel eraan hangen. Maar die top mist gewoon iets wat de rest wel krijgt blijkbaar..

Het is overigens deze tak, recht boven het gat.

20221110_170054.jpg

​​
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Gewoon afmaken deze ronde...dan maar wat eerder oogsten. Je weet hoe mijn kweek ging waarin ik ook veels te vroeg moest oogsten. Desondanks smaakt en proeft die Green Crack prima na enkele weken curen.

Ik zou het tenminste niet kunnen om zo'n plant ineens de kliko in te knikkeren en 2 maanden werk weg te gooien. Ja als het nu ene schimmel ellende wordt en alles takelt in enkele dagen af kan je dat altijd nog doen, maar een gram of 30 kan nog behaald worden.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Als er meerdere takken nog gaan vergelen zou ik toch een nieuwe ronden opstarten maar dat zou mijn keus zijn. Als het hierbij blijft afmaken.

Een Indica dominante soort zo te zien , direct dikke pruiken .

Comment

De vergeling blijkt her en der verspreid in te slaan. In de 3e?? week bloei lijkt me dat wat vroeg..

Het word nu gissen waarom het geel inslaat. Het lijkt mij allemaal te maken hebben met de stamrot (of wortelrot). En in eerste instantie de verkeerde aarde.

En niet iets met voeding of ph. Dit heb ik netjes afgezuurd en voeding niet overdreven.

Als de stam beschadiging er niet was, was het eea makkelijker uit te sluiten.

Ik vraag mij af of ik deze plant wel af kan laten bloeien of dat elke dag vanaf nu een verloren dag is.

Ook met het oog dat de rot zit al verspreid kan hebben via de sapstroom en er later makkelijker toprot in komt.

De vergeelde bladeren vertonen overigens sinds vandaag ook een grijze blauwpaars achtige verkleuring in de nerf.

Heb gekeken naar insecten als trips oid maar geen beestjes in het hok.

Het lijkt mij een verloren zaak om met deze ronde doornte gaan, en zou liever deze week al starten met een nieuee ronde gelato 41.

Ik kijk het nog heel even aan een weekje.

20221113_125929.jpg 20221113_130004.jpg

Op de fotos is er trouwens nauwelijks sprake van vergeling, echter is het in realiteit heel anders, zie een paar fotos terug met normaal licht.

Comment

• Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Hopen dat het goed komt! Het is echt een prachtige plant!

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Dankje Lekkergroeien ...

Heb wel echt advies nodig weet me zelf even gaan raad.. Wat is slim... Het kan ook een voedingsblokkade zijn. Het blijft gissen zolang we niet weten of dit door de rot komt, en of dat de rot welicht binnenin verder vreet...

Want als dat het geval is, gaan er zeker einde bloeitijd niet halen!

Geen idee wat te doen heb echt advies nodig en wellicht nog wat (in positieve zin) reacties... Want word er zelf best negatief van.

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Als ik jou was zal ik vast een nieuwe zaadje laten ontkiemen, en biobizz of plagron grond halen. Altijd goed! Kijk wel of je bio of mineraal wilt kweken en pas daar de grond op aan. Bij vragen laat maar weten!

Stikstof tekort, of overschot... Maar dan zou het lijkt mij direct over de hele plant voorkomen lijkt mij???

En een tekort lijkt me sowieso sterk in de voeding die ik geef zit nog altijd 10 N. N p k 10 14 12 zoiets. Moet ik even nakijken..

Iemand enig idee ook van de grijs paarsblauwe nerfjes die langzaam opkomen in de gele bladeren??? Zie dat nergens... Kan dat bladrot zijn oid?

Comment

• Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Advies kan ik je helaas niet geven.. ik heb ook echt geen idee. Zelf zou ik het niet nu al opgeven. Opnieuw beginnen kan altijd nog.

20221114_081735.jpg 20221114_081741.jpgEnig idee?

Overigens her en der verspreid niet alleen bij de aangedane tak. Alhoewel die wel het meest heeft.

Comment

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ik ga met renoir68 mee. Gewoon lekker doorgaan. Ja misschien wat eerder oogsten, maar lijkt mij sterk dat de plant ineens helemaal dood gaat.

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Plant kan ook herma worden van de stress.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          renoir68 interessant, ik wist niet eens dat het zo'n kleurrijke plant werd of kan worden. Als ik sommige gelato 41 planten op google zie dan mag er in de komende 3 a 4 weken nog wel veel meer verkleuring optreden lijkt mij. Eigenlijk op de verkleuring na is er vrij weinig aan de hand, plant lijkt het goed te doen.

giinnoo leek mij ook aardig vroeg, maar het zou toch best eens zo kunnen zijn. Vooral ook omdat naast de verkleuring de plant het goed doet. Ze verkleurd maar verwelkt niet en bruin is ook nog nergens ingeslagen.

RickTerboeg, ja ik ga het haar sowieso af laten maken, ze staat er nog veel te netjes bij en de toppen zwellen nog dagelijks aan. Vergeling lijkt ook wel weer gestopt, of alsof er weer wat groen in de reeds bestaande gele bladeren is terug getrokken..

Bleu Berry Kush in vrij vroege bloei, paarse bladeren.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Dit is toch wel exact de kleur die bij mij ontstaat. En die je nergens anders tegen komt door bijvoorbeeld een voeding tekort, overschot of rot.

Mooi wel 😌🖐️ dankje voor de nuttige info.

Vandaag dinsdag 15 november 2022 - Dag 55 (dag 33 12/12)
        20221115_171604.jpg 20221115_171618.jpg 20221115_171635.jpg

Zojuist een halve liter gevoerd en iets rijkelijker voeding gedoseerd dan voorheen. Ik heb nooit overvoed, waardoor ik denk dat ze wat meer kan hebben. De voeding is op dit moment in ieder geval volledig uit de aarde dus dacht dat wellicht de vergeling daar ook door heeft kunnen ontstaan. Even kijken hoe ze hierop reageert.

Al met al staat ze er aardig happy bij.

Met kans op deze kleuren in het vooruitzicht
        gelato-41-feminized.png ​​​​​​
        (copyright seedstockers.com)

Maak ik me niet gauw meer druk om een verkleuringkje hier en daar. Dat zou zo ongeveer wel kunnen beginnen met nog plus minus 6 weekjes te gaan....

Heb overigens de verwarming snachts uit sinds ik gelezen heb dat ze het best kouder staan in de bloei. Hierdoor is de huiskamer temp overdag 19.5 en snachts 18. Dat resulteert in een binnen temp van 23 a 24 overdag naar 18 snachts. Ik las dat een koelere temp ook paars trickert. Tot vorige week stond de centrale verwarming nog dag en nacht op 20 omdat ik dacht dat dat goed was.

Zolang ze rechtop staat en drinkt zitten we vast goed

Hier nog een foto van de stam, welke er nog exact uit ziet als vorige week.
        20221115_171748.jpg

Tot de volgende, en allen bedankt voor alle reacties tot nog toe.

Tjuuuuus tjuuus

​​​
        Last edited by Heyz; 15 November 2022, 19:43.

Comment

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Heyz bedankt. Mijn kastje heb ik 3 dagen geleden donderdag naar woonkamer verplaatst. Zeker nu met gortdroge buitenlucht schiet de LV naar beneden 46%

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          RickTerboeg onder de 46 is toch prima? Bij mij is het wel eens 37% dame lijd er niks onder hoor groeit als kool. Bij mij is de lucht altijd aan de droge kant maximaal 50% en haal toch vaak 1.2gr/watt.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Droge lucht is eigenlijk geen probleem , als de planten in staat zijn voldoende water op te nemen.

Gewoon mee doorgaan , denk ik ook . Er is niets dat rot bovenin.

De voeding is op dit moment in ieder geval volledig uit de aarde
        Gezien het formaat plant denk ik dat niet ! Je kunt zelfs een hele ronde draaien op alleen voldoende potgrond , nul extra voeding !

Geen idee of het bij jou zo is maar de realiteit is in ieder geval dat veel beginnende kwekers te veel voeding geven en dat problemen vaak daar mee te maken hebben. (aldus ook Bruce Bugbee topwetenschapper op cannabis gebied)

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Geen idee of het bij jou zo is maar de realiteit is in ieder geval dat veel beginnende kwekers te veel voeding geven en dat problemen vaak daar mee te maken hebben.
          Met die gedachte ben ik met halve dosis begonnen van wat op de verpakking vermeld staat. En nog geen keer de aanbevolen dosis gegeven. Vandaag wel. Iets meer zelfs. Gewoon even om te kijken of het wat doet. Omdat het mij dus lijkt ik met de halve dosis nooit overgedoseerd kan hebben eerder tekort. Hierna wou ik eigenlijk doorgaan op de aanbevolen hoeveelheid.

Ik dacht dat wietplanten substraten razendsnel leegtrokken. Zelfs al staat er op de verpakking voor een heel seizoen, als dat niet voor wiet bedoeld was, het veel eerder op zou zijn.

Al met al, kan dat van vandaag zeker geen kwaad.

En ookal ziet het er hier allemaal wat onproffesioneel uit, ben zeker geen "nieuwe" kweker. Ja, binnen. Maar oogste mijn eerste buitenplantjes al rond de eeuw wisseling 🙂 en ieder opvolgend jaar.

Ik werd in 2005 lid van een ander forum, welke sinds vorig week niet meer toegankelijk is. Had daar nog een foto album vol fotos van mijn buitenkweekjes. Hopelijk kan ik deze nog eens terug downloaden.

We zullen zien wat deze dame nog gaat doen. Ze mag blijven.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je snel op 12/12 gaat dan pakt ie andere voeding, als het geen slurper is dan lukt dat nog wel.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Een oude bekende ben je waarschijnlijk , ik heb ook lang op dat forum gezeten.

Het formaat plant versus de hoeveelheid grond is logischerwijs een grote factor bij het inschatten van het voedingsverbruik van de plant . Door metingen en testen weet ik dat er behoorlijk veel voeding in potgrond en andere commerciële grondsoorten zit , minimaal EC 3.0 en het duurt lang voordat de plant groot genoeg is om dat echt te verbruiken .

Vandaag donderdag 17 november 2022 - Dag 57 (dag 35 12/12)
        20221117_155247.jpg 20221117_155302.jpg fotos maar eens vanuit een andere hoek genomen, en heb haar reeds opgehoogd met 2cm. Denk dat ik nogmaals 4cm omhoog ga tot aan de rand van het filter.

Plant vandaag uit kastje gehad, gaat moeilijk maar lukt nog. Niks bijzonders te zien verder ziet er goed uit allemaal geen rot geen beestjes niks.

Even half liter onderaf en 300ml via boven gegeven aangezien de toplaag weer ruim 5cm droog was. Dit doe ik nu elke 3 waterbeurten dus eens per week.

Nog een fotootje van gisteren, gewoon omdat die verkleuring icm met de leds prachtbeeld opleveren..
        20221116_173510.jpg

Tot zondag

Tjjuuuus

Comment

Mooie dikke topjes hoor

Comment

Vandaag zondag 20 november 2022 - Dag 60 (dag 38 12/12)
            20221120_114904.jpg 20221120_115103.jpg

Nog een maandje te gaan.... Ze lijkt in versnelt tempo te vergelen, iets wat normaliter ver onderin begint echter hangt daar niets meer.. Dus meer dan logisch dat het wat hogerop verschijnt denk ik..

Verre van optimaal alles denk ik, maar het einde komt langzaam wel inzicht.

Hoeveel dagen moet ik nu van de 38 12/12 dagen aftrekken als echte bloei? Stuk of 7? Afijn, dan is dit week 5 echte bloei.

Tjuuuus tjuus

Comment

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Meestal 2 weken voordat de echte bloei begint.

• RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Gaat op zich wel goed toch?

Eerder 14 dagen er af halen

Comment

Goed, even geleden drukke week achter de boeg weer en alleen nu en morgen tijd voor wat aandacht aan de dame.

Eergisteren woensdag 23 november 2022
              Weer eens wat informatie opgezocht over voedingsblokkade door verkeerde grond ph waarde. Aangezien er in het begin nooit gemeten is met het voedingswater kan dit weleens een oorzaak zijn van de ver gaande vergeling. Na een uur of twee allerlei infornatie tot me genomen te hebben, als nood maar een grond monster genomen van midden uit de pot en deze in een laagje ph 6.5 water gezet. Uurtje laten staan en de waarde van het water opnieuw gemeten. Een schokkende 8.3

Heb hier opvolgend een liter water zonder enige voeding van ph 5.5 verdeeld via boven en onder gegeven, in de gedachte de grond zo bij te kunnen trekken naar een lagere ph waarde.

Helaas lijkt alles verergerd.

Gisteren donderdag 24 november 2022
              20221123_200943.jpg 24 uur na het water geven.

Meerdere gele/bruinachtige/paarse bladeren opgekruld en smerig bruin geworden. Dit blad als voorbeeld, was ernstig geel verkleurd met een paarsbruine gloed eroverheen maar stond er nog altijd mooi bij hiervoor.

Dit is wel de tak die vanaf de amputatie al vergeelde, en heeft mogelijk mede meer last ervan omdat ze aan dezelfde kant aan de stam vastzit.

De bladeren, komen met steel en al los bij de minst geringste aanraking. Dus de plant ontdaan van deze bladeren, omdat er op dit moment toch niks meer uit te halen valt.

20221124_174012.jpg
              Hier een shot van deze tak van bovenaf, je kunt zien dat zelfs de kleine bladeren aan de kleinere topjes ernstig geel zijn en momenteel ook al bruin beginnen te worden met opgekrulde vies bruine punten. Dit zal niet lang duren voordat al het blad tot in de toppen verrot raken lijkt me.

De toppen, zoals je later in deze reactie zult zien zwellen wel goed aan, zijn compact en hard.

Helaas is de vergeling achter in de plant ook gestart. Je ziet dat de plant de bladeren gewoon een voor een leeg trekt, terwijl ik qua voeding toch echt goed moet zitten. Had het al eerder over mijn lijstje voor de tweede binnenkweek in mijn leven, daar staat per vandaag ook op, gebruik een voedingslijn die andere ook gebruiken en bewezen resultaten leveren van begin tot eind. (icm met dus een goede grond)

Een halve liter van onder gevoerd, schotel was weer in snel tempo leeg, want vroeg me nog af of ik het wel moest doen maar ging snel dus. Ph 6.2 met halve dosis calmag en aanbevolen dosis bloei.

Dan zijn we aangekomen bij vandaag, verder niet veel gebeurt al is het wachten natuurlijk op de eerste gele bladeren die gaan verleppen.

Vandaag vrijdag 25 november 2022 - Dag 65 (dag 43 12/12)
              20221125_190936.jpg 20221125_203029.jpg
              Ik weet echt niet hoe we dit nog ruim 4 weken uit gaan zitten. Ik snap ook niet dat ik me bij mijn buitenplanten nooit bekommert heb over ph voeding of weet ik het en nooit zulke problemen gehad heb. Elke plant kunnen oogsten. Wel veel geel maar dat was altijd van onderaan de plant waar ik toch niks om gaf.

Zit te twijfelen om de klok om te gooien naar 11 uur licht en 13 om eventueel oogstijd met paar dagen te verkorten. Of dit nu wel of niet bewezen acht te zijn. Ze staat momenteel op 12,5 licht tegen 11,5 donker.

De rotte plek op de stam, met het kaarsvet ziet er verder nog uit als na de behandeling. Al kan ik natuurlijk niet in de stam kijken, maar de buitenkant en rondom is het nog groen zoals hoort en er komt niks onder het kaarsvet vandaan.

Wilde eigenlijk alles op zijn beloop laten maar ben in staat alles te testen of uit te voeren wat wellicht kan helpen of tot een oplossing kan leiden.

Dus enige tips wat ik wellicht kan doen zijn welkom.

Tjuuuus tjuus

​​

Comment

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Komt vast wel goed tot het einde. De schok van ph verlagen was mss wat groot. Ik zou persoonlijkoverschakelen op regenwater al is die schok ook groot . Maar 5-5.5 ph is mss niet slecht . Ook heb ik het gevoel dat regenwater meer buffert dan kraanwater maar dat is maar een gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Heyz View Post
              Vandaag enthousiast opgestaan om de progressie van de kleine meid te bekijken. We zitten immers op twee weken.

Vandaag woensdag 5 oktober 2022 - Dag 14 (begin van)
              20221005_045231.jpg

20221005_045158.jpg

Helaas een teleurstellend begin van de dag, aan weerskanten op hetzelfde blad enkele vergelingen/lichtbruin kleurende spots.

Inmiddels zijn we 12 uur verder en is het verergerd naar alle 3 de vingers van dat blad, alsmede aan de andere kant hetzelfde blad. En duidend meer.

Ook het jonge spul bovenin lijkt wat vergeling te vertonen in de punten, echter heb ik hier niet eerder opgelet en het is avond dus dat moet ik even bij daglicht zien.

Dit is binnen 24 uur omgeslagen van mooi groen blad naar dit.

Heb helaas geen meters of iets in huis en heb tot nog toe enkel spa blauw gegeven, dus vandaag compo 1 van exelent meegegeven met het water. Ze had eigenlijk geen water nodig maar toch maar een half litertje gegeven. Net nog even gekeken, maar het lijkt met het uur te verergeren. ​​​​​​.

Al zo veel videos en verslagen gelezen over voedingstekorten maar alle symtomen lijken erg op elkaar dat het alsnog gissen word wat er mis is. Calcium?

Iemand enig idee of dezelfde ervaring gehad?

Hoor het graag.
              Tja advies is altijd lastig en, het is misschien laat, maar als ik zo kijk in deze post, heb je geen tripsen?

Die bladbeschadiging lijkt er wel een beetje op als je zo kijkt

If you see tiny, wormy little bugs, dark winged insects or bronzed discoloration on the leaves, you may have thrips. Learn how to get rid of them!

Comment

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                bepaalde voedingszouten kunnen in combinatie met anderen een neerslag reactie veroorzaken / uit de oplossing vallen, en dus niet meer beschikbaar zijn voor de planten , of in onvoldoende mate.

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Geen voeding door je blumat doen, dat verstopt het zaakje, beste met water en biotabs in de grond, vraag Takketoelli maar.

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Mineraal gaat prima, met green sensation wat minder. Beetje onderhoud, niks aan de hand
            Bezig...
            X