Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vandaag zondag 27 november 2022 - Dag 67 (dag 45 12/12)
    20221127_144518.jpg 20221127_144524.jpg

Niet veel te melden... Volgende ronde wilde ik met plagron gaan werken dus alvast een fles pk 13 14 besteld aangezien ze dat wellicht redelijk mist nu. En dan is dat maar alvast in huis.

Volgende ronde word een autoflower wegens wat makkelijker te controleren klimaat deze winter. Merk toch dat het snachts redelijk koud word zonder verwarming aan, maar om nou het hele huis te verwarmen snachts voor de dame gaat me wat te ver. Ze mag snachts dus van een heerlijke 18 graden genieten momenteel.

Drukke week voor de boeg weer, maak me momenteel klaar om naar werk te vertrekken.

Mits er geen gekkigheid tussenkomt, donderdag aanstaande een update.

Edit: klok trouwens naar 12/12, over 3 dagen nog een half uur eerder donker en eind volgende week 11/13donker. Gewoon, voor het gevoel dat het wat sneller afrijpt straks.

Toppen zijn wel echt kneiterhard
    Last edited by Heyz; 27 November 2022, 15:19.
    ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ik zou toch wel oppassen met een autoflower in zo’n kleine ruimte net wanneer controle over je plant zo belangrijk is.
      Zul je net ene hebben wat maar door wilt groeien

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ahh niks mee. Doe je toch nog knap na de stam/tak ellende

Autoflower zou ik ook niet zo vlot aan beginnen in de minigrowbox.
      Kun je denk ik beter van het voorjaar buiten plaatsen.

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ketelhuis RickTerboeg ken toch genoeg autoflowers die er met gemak in passen.. En scheelt toch zeker 3 weken per ronde dan. Ik twijfel nog.. Weet ook niet zeker of ik direct alweer start. Moet eigenlijk woningbouw langs laten komen om wat dingen te laten onderhouden.

We zullen zien. En ja Rick, het is nog aardig gelukt denk ik 🙂🙂

Eergister vrijdag 2 december 2022
    Plant even uit het hokje, geinspecteerd op wezentjes of enig rot, niets te bekennen. Mooie kleuren in de toppen, soort blauw paars aanwezig bij normaal daglicht.
    20221202_091240.jpg
    20221202_091415.jpg

Plant opgehoogd naar zijn maximaal. Nu kan ze optimaal al het licht benutten tot onderin. Het is geen hoge plant dus dat is mooi meegenomen.
    20221202_091632.jpg

Vandaag zondag 4 december 2022 - Dag 74 (dag 52 12/12)
    20221204_100929.jpg 20221204_101051.jpg 20221204_101140.jpg

Alles gaat zijn gangetje, sinds ik de bloeivoeding van canna heb verdubbeld is de vergeling ook niet verder ingeslagen.

De pk 13 14 is vooralsnog niet binnen helaas.

Heb overigens de afzuiging weer op automatisch gezet, dat is 40 procent in de nacht en op 50 procent dag. Dit omdat mijn huis van de week ineens naar een wietkwekerij stonk bij thuiskomst. Denk dat de 70 procent net wat te snel door het filter heen zuigt. Moet wel zeggen het is me ook echt een stinkend wietje. Beetje raar voor een gelato maar het stinkt echt ernstig naar diesel bij opendoen van het hokje. Wel lekker.

tjuusuusu tjiuuuuus
    Last edited by Heyz; 4 December 2022, 11:01.

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zijn mooie toppen

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ja zijn leuke topjes geworden, alhoewel ik me zeker besef dat er meer potentie in had kunnen zitten door een langere voorgroei en zeker een voorgroei zonder de problemen die zich voor hebben gedaan.

Desalniettemin waardeer ik deze bloemen ook zeker. En kwaliteit staat voor mij meer voorop dan kwantiteit. En kwaliteits wiet word het!

Screenshot_20221128_205624_Gallery.jpg ​​​​​​
    Screenshot_20221128_205649_Gallery.jpg
    Screenshots van fotos van ergens vorige week, zag er toen al smakelijk uit
    Last edited by Heyz; 4 December 2022, 11:13.

Comment

20221205_105703.jpg nog een ochtend shotje voor de sfeer.

Klok momenteel omgezet 11.30 om 12.30. Van het weekend terug naar 11/13.

Heb wat meer tijd deze week heb een kleine vakantie.

Doe er verder niks meer aan behalve water met voeding en wacht nog op de pk booster om nog 2 weken mee te geven ervan uitgaande dat we nog 4 weken mogen.

Word een nieuwjaarsknippertje dit.

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Mooie dikke toppen hoor!

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        JimBean, jazeker! Al lijkt het heel wat ze zijn niet langer dan een pak sigaretten maar je zou ze moeten voelen om te weten hoe compact en hard ze zijn 😬😬

Ziet er al lekker uit​​​​... Mooi resultaat tot op heden ondanks je eerdere problemen.

Nog even en dan kan je lekker

Greetz
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Zeker ondanks alles word het nog een leuk wietje! En deze eerste keer binnen kweken is uiterst leerzaam en fun to do.

Voor de geïnteresseerden

Dit is wat ik alle tijd tot nog toe heb gebruikt
      20221207_180029.jpgPh min van plagron spreekt voor zich.
      Bobizz calmag momenteel nog halve ml mee op liter.
      ​​​​​​Exelent compo 1 voeding van dichtsbijzijnde growshop, schijnt allround te zijn geen idee, qua npk zit er van alles wel in. Heb dit in de groei meegegeven als basis voeding en momenteel sinds ik op bloei van canna overgestapt bent geef ik het alsnog mee 1ml op een liter.
      ​​​​​​Canna terra flores bloei voeding is nu de basisvoeding geef het 2ml op een liter.

Alles overigens in 10ml druppel flesjes. Handig te doseren. Afhankelijk van het gewicht van de vloeistof is 1ml tussen de 35 en 40 druppels. Ik ga uit van 38 druppels per ml ongeacht welk flesje.

​​​Vandaag nog 3 producten ontvangen van plagron, hier wil ik een eventuele volgende ronde mee experimenteren. Plagron staat me aan en komt vaak goed uit de verf. De calmag blijft van biobizz.
      20221207_181424.jpg

Morgen heeft ze weer honger ze krijgt dan een liter met voor het eerst pk 13/14 mee.
      Recept word
      0.5ml calmag
      0.5ml exelent compo 1
      2ml canna terra flores
      ​​​​​​2ml pk13/14

Kijken of alles nog wat dikker aanzwelt door de pk boost, compacter kan niet dus je zou het aan de buitenkant moeten merken we zullen zien..

Nog 3 weken te gaan..

Tot zondag tjuuuuus

Comment

Zit even terug te scrollen, maar ze ziet er goed uit

Gaat prima. Mooie volle topjes, het is nu vooral een kwestie van geduld & zelfbeheersing hahaha de kloterigste periode van kweken vind ik zelf

Comment

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Inderdaad zo zie je maar dat doorzetten wordt beloond!

hoi hoi gaat mooi hierzo,

interresse in deze kleine kastjes is inmiddels wel gestegen ,alleen de prijs is me wat te hoog.
        ben eigenlijkst wel benieuwd welke componenten er in zitten m.n de afzuiging wil geen herrie in huis
        misschien is het iets om eentje zelf inelkaar te knutselen.

om terug te komen op jou stamrot ik gebruik bij mijn buitenkweken een wondafdekmidel als er een plekje onstaat.

edit: aanvulling op de vraag van Rreppellsteeltjam

je kan zelf bijenwas gebuiken deze verwarmen en 20% olie toevoegen om het smeerbaar te maken.
        bijenwas heeft n.l een desinfecterende werking.
        in onderstaand middel wordt waarschijnlijk een vluchige stof gebruikt om de bijenwas,hars en pek smeerbaar te maken.

bron;http://kokenmetkropotkin.nl/?tag=recept-boombalsem

vaseline mist een desinfecterende stof ,misschien kun je het ook combineren? bijenwas,vaseline en een vleugje wortel van de smeerwortel.

zo zullen er meer middelen zijn, ik wil alleen maar aangeven dat ik een flesje wondafdekmiddel gebruik.

Pokon_wondafdekmiddel_300_gram_7010313100_K170116178_big.jpg
        Last edited by fsmidt; 10 December 2022, 20:48.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat zit er in?

Meestal word hier vaseline gebruikt.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          De afzuiging is dacht ik met 2 fans van Noctua

• fsmidt
          fsmidt commented
          Editing a comment
          2 fans van Noctua TNX

Vandaag zondag 11 december 2022 - Dag 81 (dag 59 12/12)
        20221211_121548.jpg 20221211_121555.jpg 20221211_121604.jpg 20221211_121614.jpg

het afrijpen is gestart zo onderhand

De pk13/14 lijkt gewaardeerd te worden, weet niet wat er afgelopen week met de rechter top vooraan gebeurt is maar ze is explosief aangedikt net als de twee achterste toppen

De geur is onmenselijk. Zelfs zonder neus ruik je deze dame nog gelukkig werkt het filter prima en ruik je buiten de kast niets.

Klok staat sinds gister op 11 uur licht tegenover 13 donker.

Nog een weekje bijvoeden en daarna uitzitten met alleen water.

En dan zit de eerste binnenkweek er op smaakt naar meer

Tjuuuus tjuuuus

Comment

• MarkE
          MarkE commented
          Editing a comment
          Ziet er gaaf uit! Mooie toppen.

• renoir68
          renoir68 commented
          Editing a comment
          Netjes hoor,,,mooi compacte cola's. well done..

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Mooie toppen! Mag hopen dat ze er bij mij ook zo uit gaat zien...

Nog even, zijn uiteindelijk toch nog mooie toppen geworden ondanks de trubbels, gaat nog een mooie oogst worden, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

Comment

kijk dan toch wat een dikke jetsers hahaha mooi man

Comment

Vandaag zondag 18 december 2022 - Dag 88(dag 66 12/12 waarvan vandaag exact 7 weken dus 49 dagen effectieve bloei).

Weinig te melden verder, gaat ze gang. Vandaag nog voeding en booster meegekregen, wat ik nu afbouw naar niks meer. Calmag is al uitgesloten.

20221218_121012.jpg 20221218_121003.jpg 20221218_121039.jpg 20221218_121059.jpg 20221218_121108.jpg

Homegrown Gelattooow

Nog weekje.. Anderhalf.. Twee misschien. Maar dan is ze toch wel aan de beurt hoor neem ik aan.

geen haast verder.

Tjuuuus tjuuuuus

​​​​​​​

Comment

• amanderine
              amanderine commented
              Editing a comment
              Hoe is het gesteld met de trichomen?

• RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Je doorzettings vermogen gaat beloond worden. Zo twijfel je om de ronde af te kappen en zo zit je ineens al richting oogst met leuke toppen die voldoende vrijheid hebben voor soepele luchtverplaatsing. Ga zo door!

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Bitterbal dankje 🖐️ het lijkt heel wat hoor maar er was nog flink ruimte geweest aan zowel het toppendek als in de hoogte. Heb goed opgelet deze ronde, hierna word enkel beter. Zal geen wereld oogst worden maar voor het formaat plant hangt er zeker een potent compact wietje aan wat vast wel iets van gewicht heeft.. We zullen zien wat er over 3 weekjes op de weegschaal ligt 😬

amanderine weet ik eigenlijk niet, ik oogste buiten altijd op het oog. Maar volgens mij als ik een goede foto maak met daglicht dat ik het daar ook op kan zien. Zal van de week even kijken, dit is nog week 7, kan haast niet dat we er al zijn dus geen haast.

RickTerboeg zeker weten 😬 ik denk als ik hier geen verslag van had, dat ik de plant bij de rot meteen de kliko in gemieterd had. Maar mede dankzij julie toch door gegaan, en wat een verschil hé met toen.

Ben benieuwd naar volgende rondes.

20221220_201408.jpg 20221220_201415.jpg 20221220_201423.jpg Vandaag even in gelegenheid geweest om net na de lamp uit gegaan is fotos te maken.

Wereld van verschil als met lamp aan.

Ze meurt echt vreselijk

Zal met kerst nog een update geven maar zal vast de laatste worden dat ze nog rechtop staat.

Tjuuuuuuus

Comment

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              RickTerboeg, thankyou! Zoveel mis gegaan, zoveel onkunde en zoveel geleerd... Ik overweeg nogmaals een ronde gelato te doen, heb er immers toch zaad van en denk dat er heel veel meer uit deze kleine indica te halen valt met de kennis van nu.

Lijkt me leuk om te vergelijken later, en je weet wat je te wachten staat. Geen grote verassingen die je met een andere strain zou kunnen opdoen.

Ik neig er echt naar maar we zien wel! Moet eerst echt woningbouw langs laten komen voor de radiatoren dus start niet direct weer.

• Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Kijk eens aan wat een knotsen

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Gaat lekker nu, nice afbloei gewenst 👍

Persoonlijk zeg ik dat het jammer is dat er geen kerstbal in hangt, gevoel voor sfeer, moa... 3/10 hooguit

Verder dikke toppen mooie bruining, wel nog witte haren

Comment

Vandaag 2e kerstdag 26 december 2022 - Dag 96 (dag 72 12/12 waarvan 57 dagen effectieve bloei).

Al 3x schoon water afgezuurd, morgen laatste watergift, iets meer dan normaal en gewoon rechtstreeks uit de kraan.

Dan mag ze nog een dag of 3 van het licht genieten.

20221226_130247.jpg 20221226_130254.jpg

20221226_130323.jpg 20221226_130331.jpg

20221226_130309.jpg 20221226_130303.jpg

Oudjaarsdag zal ze waarschijnlijk omgaan, even kijken naar het verschil tussen trichomen. Nooit zo op gelet maar als je van dichtbij een foto maakt en dan inzoomed zie je ze allemaal, helder wit en bruinig. Het is nu zo'n 15 procent bruinig.

Tjuuus tjuuuus

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ziet er mooi uit!

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Veel vossestaartjes, wel normaal dat er weer nieuwe witte bloeiharen uitkomen, als je die closeup van amanderine bekijkt, dan zie ik toch nog veel witte bloeiharen, maar zoals je zegt ik heb niet zo'n kast, zou aan het licht kunnen liggen.

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                giinnoo thanks kerel, appreciate it 👏
            Bezig...
            X