Mooie compacte toppen heur, smakelijk
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gelato 41 in MiniGrowBox
Collapse
X
-
- Likes 1
-
RickTerboeg, ja paranoïde hé maar ik ga gewoon verder zet het kastje die dag wel op de slaapkamer en niet naast de hoofdthermostaat in de woonkamer. Neem aan dat de werkzaamheden daar gaan zijn.
KritischeMassa, ja inderdaad als iemand hem herkent weten ze zelf wel wat het is... Groot gelijk! Nooit zo over na gedacht.
-
is idd niet alsof je een drugslab aan t runnen bent, een klein onschuldig kastje en stel als ik werkzaamheden zou hebben bij jou in de meterkast en ik zag hem staan dan weet je wel dat we eerst ff ene gingen draaien zijn ook maar mensen van vlees en bloed en vaak een lading schijt.
-
Ketelhuis,
en stel als ik werkzaamheden zou hebben bij jou in de meterkast en ik zag hem staan dan weet je wel dat we eerst ff ene gingen draaien
Ja maar inderdaad, gaat nergens over natuurlijk zo'n kastje.
-
20221226_135149.jpg al het blad met steel vast gekapt. Met omhalen alleen nog grof snoeien van blad zonder trichs. Ik scheer ze pas droog kaal en dan vang ik al het bruikbaars mooi in 1x op voor in de boter die ik gebruik voor een heerlijke chocolade caramel cake.
Tjuuuus
- Likes 2
Comment
-
Vandaag nieuwjaarsdag 1 januari 2023 - Dag 102 (dag 78 12/12 waarvan exact 9 weken (63 dagen) effectieve bloei).
20221231_201330.jpg 20230101_132051.jpg
Vandaag gaat de schaar er in.
Het kastje gaat toch verhuizen naar slaapkamer zometeen, voor tijdelijk of als het even kan, permanent maar dat ligt aan het klimaat, slaapkamer grenst aan open badkamer.
Gister na douchen even vlakbij de overgang van bad naar slaapkamer gemeten naar lv en ja dat stijgt wel naar de 60. Dus even zien hoe dat gaat.
Later vandaag nog een knipverslagje, en dan over een tiental dagen nog het droog gewicht, wat nooit veel kan zijn dus doe een gokje
Tjuuus tjuus en iedereen de beste wensies!
- Likes 3
Comment
-
Rietslang, en als ik vorige week al wou knippen? Nee zonder gekheid, ben mijn eerste binnenkweek eens van de trichomen uit gegaan. Het is zo'n 30 procent amber door de gehele plant. Deze gaat je op de bank laten liggen denk ik, nog langer zou alleen maar afbraak zijn van werkende stoffen.
@Rreppellsteeltjam, ik doe liever niet aan natte vingerwerk, zodoende niks nat gewogen. Ligt ook maar het aan wanneer je voor het laatst water hebt gegeven.. Deze dame staat al bijna weekje droog, dus wellicht zou er wel 35 procent overblijven. Weeg het liever droog.
KritischeMassa, zou je denken? Echte wattage van het led is rond de 60 watts. Daar komen we bij lange na niet aan hoor haha! Die fotos vertekenen het beeld heel erg, zal zo een foto posten van wat ik nog aan ruimte over had in de hoogte. Dat gaan we volgende ronde beter benutten om misschien aan de gr de watt te komen samen met een langere veg periode en grotere pot.
Ja, maar de bedoeling is eigenlijk dat hij op de slaapkamer blijft staan. Dus als ik straks vol in bloei alsnog met 60 lv zit gaat hij terug naar de woonkamer. Voor nu is die 60 perfect.
Bitterbal, ja het zit er weer op 😬 nu even 7 a 10 dagen drogen daarna curen. Van de week nieuw zaad ter ontkiemen leggen.
En ik wacht altijd gewoon netjes met roken van mijn geknipte product tot het gewoon consumeerbaar is. Heb wel een truucje ontdekt hoe je het na 1 dag kan roken maar dan is het alsnog niet zo lekker als dat je gewoon wacht. 2 kleine natte topjes voor 2 uurtjes de vriezer in en dan bevroren je grinder in. Uitspreiden op een a4tje en 12 uurtjes laten drogen.
-
Och, oogst overschatten is één van mijn kernkwaliteiten
-
20230101_161007.jpg 20230101_160546.jpg 20230101_163039.jpg 20230101_163026.jpg 20230101_163309.jpg
Niks geks ondervonden met knippen. Mooie compacte toppen, met wat paars hier en daar.
Toch maar alles nat geknipt, lekker makkelijk.
- Likes 7
Comment
-
Allereerst de beste wensen! Keurig gedaan dit rondje, maar wat jezelf ook al aangeeft het lijkt voor onervaren minigrowbox gebruikers misschien wat meer op de foto's.
31 gram droog schat ik.
-
RickTerboeg, ja dat vertekend heel erg hoor. 31? Denk dat je spot on gaat zitten. Mijn ogen zeggen 26gr. Mijn handen daarintegen, die voelen hoe hard de toppen zijn, zeggen 37gr.
Thanks voor alle hulp info en enthousiasme aan iedereen die bijdrage geleverd heeft aan dit verslag.
-
Mooie toppen!!
En wat was het een mooi plantje zeg.
- Likes 1
Comment
-
"maar niet wat ik voor ogen had in eerste instantie"
Das volgens mij gewoon een kwekerskwaal, of kwakerskwaal, kennook
-
KritischeMassa, altijd kritisch blijven éh 🫡🤣
-
20230108_125710.jpg 20230108_125726.jpg 20230108_125557.jpg
Het uiteindelijke gewicht van deze Gelato dame is als volgt:
6.7 gram aan popcorn nuggies die 0.4gr of minder de stuk zijn. (rechts)
39.5 gram aan mooie compacte toppen en de wat grotere ook compacte popcorns, zwaarder dan 0.4gr.
Nog 9 gram hele goede bruikbare knipafval.
Maakt een totaal van 46,2 gram rookbaar product.
Als ik dat in de best nabijgelegen shop moet kopen ben ik 12eu de gram kwijt, dat is een totaal aan €554,40 wat er bespaard gaat worden en dan reken ik de benzine, slijtage aan auto (en tijd) niet eens mee. 9km heen en 9km terug en dan per 3gr. Dus minstens 13 ritten shop.
Haal dat van de investment af a
1250 growbox + 30 fan
Voeding, bag, schotel en andere zaken €100
1380 -
554,40 = €825,60 aan openstaande kosten 😉
Voor volgende ronde is geen investering meer nodig geweest, en dus zal die opbrengst ook van de openstaande rekening afgehaald worden en dan zijn we er bijna al 🙂
Al met al erg tevreden, over de minigrowbox. Lekker zorgeloos plug en play systeem.
Natuurlijk eentje gedraaid al (stiekem 2), heerlijk! Goede geur, witte as en brand mooi! Een ietwat aarde smaakje, maar dat vind ik geen vervelende smaak! Dat proef ik bij veel wietjes al gauw in de verte, en denk dat het met curen de loop der tijd af gaat nemen. De geur is zowel in de pot als bij het roken overweldigend coffeeshop geur, dus echt niks mis mee!
Ik rook overigens max een halve gram per dag, en ga er nu ook nog 2 weken vanaf blijven, begin sowieso eerst met de popcorn nuggies te roken dus de rest kan nog lekker curen bij 59 - 63 lv.
Bij deze sluit ik dit verslag af, en zie jullie bij de volgende
- Likes 6
Comment
-
@Heyz
Keurig gedaan hoor.
Meer bruikbare wiet dan ik had verwacht.
Goed de manier hoe je de berekening van de kosten hebt gemaakt.
Het kastje zou je er normaal gesproken met 3 rondjes uit moeten hebben qua kosten dus wat dat betreft lig je keurig op schema.
Aangezien je aangeeft bij 70% vermogen van de fan je toch iets geroken hebt wil ik je adviseren om het koolstofniveau even na te checken alvorens je er een nieuwe zaailing in plaatst.
De kosten van de minigrowbox had ik er ook naar 3 ronden uit t.o.v. de coffeeshop.
Inmiddels ronde 5 en nog steeds erg tevreden.
Maarliefst 4 rondjes heb ik kunnen draaien met dezelfde koolstof dus misschien valt het mee.
Destijds heb ik € 1249,- betaald, maar omdat hij iets beschadigd aankwam. (Er zaten deukjes aan de buitenkant op de hoeken van de minigrowbox) kreeg ik gratis 2 koolstoffilters en 5 gratis wietzaadjes (toevallig de Jack Herer die ik nu kweek) dus ook erg tevreden.
Volgende week verjaardag 20 man visite in de woonkamer waar dan Jack 6 weekjes staat te bloeien in de gamehoek. Ik zeg alvast dat gaat niemand merken 😅.
Het was een prachtig duidelijk verslag om te volgen dus ik ben benieuwd naar je 2e ronde.
-
mooi man, en wat een top kastje... wel beetje duur maargoed , gemak kost geld en zo ben je altijd dicht in de buurt van je geheime kruidentuintje. Heb je nu last gehad van geur en geluid tijdens de kweek?
- Likes 1
Comment
-
Fan boven de 50% en verder geen enkel aanwezig geluid dan kan je de fans wel iets horen is mijn ervaring.
Komt er geur vrij? Dan is je koolstofniveau gedaald. Heb je dat in orde? Dan ruik je gewoon helemaal niets.
-
RickTerboeg, heb hem nu ook in de slaapkamer staan, als je goed luisterd hoor je een kleine windstroom bij 50. Heb hem terug gesteld naar 30 nacht 40 dag hoor nu echt niks meer inderdaad. Beter voor me lv ook nu even wat minder afzuiging.
Ketelhuis, pfff ik zou geen oog dicht meer doen 😅 en altijd misselijk zijn.
-
Leuk verslag met een mooi resultaat! Was de geur in huis een beetje te doen met het knippen van die ene plant?
- Likes 1
Comment
-
Wordt interessant hier...zit in een koophuis waardoor het denk ik wat minder nauw luistert....?
Aan de ene kant een leuk jong stel die er wel om kunnen lachen vermoed ik....
Aan de andere oudere mensen, beetje zeikerts, weinig last van maar er is een goed stel NSB'ers aan verloren gegaan...
Hou denk ik gewoon mijn deuren goed dicht en zet de afzuiging vol aan, ruimte is 60m3 dus dat moet binnen een uur makkelijk goed gefilterd kunnen worden...
-
JimBean, jij kunt gewoon half in je tent knippen denk ik met de afzuiger vol aan. Zal de ruimte niet verlaten denk ik. En zoals rick aangaf natte handdoek onder de deuren waar je het echt niet heen wilt hebben. Maar onderschat die lucht dus niet, het is de grootste verrader tijdens het knippen of door bv een verstopt filter tijdens de run.
Maar komt wel goed joh 👌
Ik zit btw in een huurhuis met alleen maar zeikerds om me heen, een actieve wijkagent die met jan en alleman contact houdt en zero tolerance beleid.
-
Onderschat het inderdaad niet en knip altijd snachts.
Ik woonde voorheen in een appartementencomplex en was ongeduldig en niet bij nagedacht natuurlijk maar overdag gaan knippen en ineens komt me vriendin de kamer op waar de tent stond met de boodschap dat er politie door t gebouw liep omdat iemand een melding had gedaan dat er wietgeur in t gebouw hing.
Grooooot geluk dat op de bovenste verdieping iemand woonde die bekend was bij de popo en ze gingen bij hem aan de deur kloppen😅 mja ik dus snel al me planten binne 3 minuten in een vuilzak gestoken en door t raam (begane grond) snel me auto in gesprongen en naar een maat gerede. Uiteraard tent achter me dicht zodat de geur iig kon neutraliseren.
En ja gelukkig was die kerel ook nog een stoner dus ze hebben niet verder gezocht die dag. Ookal ruikt verse wiet wel anders dan een jointje opsteken…..misschien had ie zelf ook wel wat staan wie weet😂
Moraal van t verhaal is iig , wees je bewust van de geur en tijdstip
-
koolstoffiltertje op aansluiten nooit meer last van geur tijdens het knippen haha. hbm-137-1.jpg-1920x1080-c9c0d37c8d.jpg
- Likes 3
Comment
Comment