Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nou wat foto's van het gedroogde materiaal, het is nog lang niet droog genoeg voor potten maar wel voor schattingen, en aangezien ik heb beloofd me daar niet meer aan te wagen, en jullie kennen me, of nie, ook goed, maar enniewee... ik denk zo 500 gram haha nee...

Wat wel heel maf is, dr is iineens een BIC aansteker gegroeid ofzo... als je goed kijkt zie je hem!

20221121_162816.jpg

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ga je wel het eind resultaat wegen?

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      jaaaaaaaa...... denk het.. weet nie, heb net wel gewogen in een bakkie van 19 gram, 1 keer 67 en (48 netto) 1 keer 57 gram bruto (38 netto)

dus nou ja... dat is dan 86 gram, laat ik daar dan nog 10% vocht vanaf halen, want het is echt niet droog genoeg, maar wel ingedroogd, dus dan kom je op 77 gram, takjes en zut, 75 gram.

Dat geeft dan ongeveer 95+75 is 170 gram wiet dat rookbaar genoeg is, en heel veel knipafval... daar ga ik hasj van maken maar ja, die tel ik sowieso niet mee, want ik hou helemaal niet van hasj.

Dus....

Op basis van mijn comment iets hierboven durf ik wel eindstatistieken te geven, het blijft een grove schatting, dus, ik zou het 2 tot1 getal significant nemen persoonlijk, maar goed...

afbeelding.png

Je ziet dat deze oogst best wel heel goed is, mijn beste tot nu. Wel een hoger verbruik dan echt optimaal, maar ja, het is niet altijd zomer.

Hieronder nog wat meer statistieken.

Vroegah rekende ik met een prijs per kWh, maar dat doe ik niet meer omdat het tarief te vaak wijzigt en ik inmiddels 100% solar ben...

Maar goed, laat ik rekenen met 0,75 euro per kWh dan zou je op 202,50 EUR uitkomen, voor dus zo ongeveer 170 gram, dat is best netjes.

Oh en dan je materiaal en de hele bende en zutjes dit dat

nou goed het is ook een hobby he, dus nou ja.. enniewee... plaatje... dat gekwaak ook

afbeelding.png
    afbeelding.png

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      270KWh lijkt me netjes. Ik heb tegen mijn vrouw gezegd 'een tientje per maand' en dat klopt denk ik wel aangezien we 0,17 cent per kWh betalen.
      Heerlijk trouwens al die statistiekjes...is dat een excel sheet?
      Daar zou iemand een mooi appje van in elkaar kunnen draaien

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      270 kWh is ook heel netjes. Ik ben daar zelf echt heel tevreden over, aan de andere kant, het is een derde van ons totale elektriciteitsverbruik. In perspectief, we zijn een gezin met 1 kind en we drogen alleen maar met een warmtepompdroger, dus nooit aan een rekje. Dat verbruik is de helft van die kast per maand, wat mijn vrouw dus ook argumenten genoeg geeft om te zeggen "zie je wel ik ga niet met knijpers in de weer, behalve vanavond!!! einz zwei"

duss

nee maar wat ik bedoel, het verbruik van deze opstelling, netjes getweaked valt zelfs in een ongelofelijk beroerde omgeving reuze mee, want ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat je als je gewoon in huis kweekt met deze setup makkelijk op 1,6 kWh per dag kan zitten, gemiddeld, dus voorgroei met laag vermogen en dan over op hoog vermogen.

kwaaaak kwaak... kwaak ik ga maar gewoon even proeven he.. hemellief wat een gezwets weer mensen

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      kwaak is ie weer, maar ik las je comment over zaken als een vrouwding, en nou ja, mijn lief en ik, we hebben sinds '93 en ze kent me, dus dat scheelt.

Maar onze deal was, een goede setup, geen gekloot met draadjes en tape en bende, maar een degelijke setup.

Je ziet aan de opbrengst in 2 jaar dat de kosten, wat je ook doet, nooit opwegen tegen 12 euro de gram in de sjop. Dus, investeer in een goede kast/ruimte, licht, klimaat en ventilatie.

Aan de andere kant, hoe groter de potten, hoe frequenter de consumptie, dat is ook weer, om met haar mee te gaan he hahaha

oh en blijf verre van handel... maar dat lijkt me sowieso evident

​ Goed ja, zo'n forum is toch om vol te kwaken, dus... Ik ben bezig de kast weer langzaam geschikt te maken voor de volgende ronde.

Wat meer informatie, Het is dus een bonanza 60x60x175 van G-tools. Ik heb hem destijds gekocht met de Sanlight Q3W, de huidige ventilatie en koolfilter en een soort van tijdklok.

Die tijdklok hield er al snel mee op en dus heb ik die box erin gehangen, was destijds black friday ofzo en sowieso uitverkoop want ze hebben een nieuwe versie met een app, maar goed, tijdklok is tijdklok.

Verder hangt er een SMS-Com dual fancontroller met nachtprogramma. Deze stuurt alleen de afzuiging aan, want inblaas is in mijn situatie contraproductief.

Verder zitten er 2 x 12V Fans in voor de circulatie, aangestuurd door een 12V 1,5A LED driver.

Voor verwarming gebruik ik een thermostaat van BioGreen , de bekende groene bak, in combinatie met twee 45W Tube Heaters of een 2 kW Inventum keramische kachel. Voor wat dat betreft, mocht je een keramische kachel overwegen in zo'n kleine ruimte zoals ik dus, een externe thermostaat is dan onmisbaar. Die kachels hebben zelf ook een thermostaat maar voor dat ding afslaat hangen je bladeren slap.

Dus ik gebruik een externe thermostaat en laat die de kachel aansturen, of vol aan op 1kW, of uit. Dat kost me, in een schuur/bijkeuken, die makkelijk 10-12 graden wordt ruim 1,5 kWh per dag. Dat is niet mis.

20221123_175333.jpg

20221123_175700.jpg
    Daarover heb ik ook wel echt tips, of nou goed, ervaringen

20221123_175341.jpg
    Oh ja, ik heb die kurken van G-Tools omgedraaid, de bulk dus aan de buitenkant, dat scheelt op zo'n klein oppervlak natuurlijk aanzienlijk.

20221123_175357.jpg

De SMS-Com Fancontroller heeft dus een temperatuur en lichtsensor, die hangen hier in beeld

20221123_175645.jpg
    Een vers scrogrekje, met voldoende draad voor ik denk een kwaak of 2 a 3

20221123_175645.jpg
    De hele dokter snuggles kast

OK en dan goed, meer gekwaak, ja mensen het houdt niet op

Maar mijn propagator/drooghokje.

Inmiddels ligt de laatste oogst hier, samen met wat potten voorraad. Netjes op temperatuur

20221123_175407.jpg

20221123_175412.jpg
    Goed gebruik van oude postbakjes toch? Zulke post had ik destijds graag gehad hahiho

20221123_175420.jpg

En ja dan een toppenfoto, het zijn echt geen megatoppen hoor, en sowieso, heb ik er drie lukraak uit de pot geplukt voor de foto. Het zijn harde geurige topjes, met een hele zware stoned.

haha

nou ja

kiek

20221123_180501.jpg

20221123_180505.jpg
    Zo dus heel veel kleine dikke topjes, dat is toch leuk

Nou dit was mijn kwaakbeurt weer...​​
    Last edited by KritischeMassa; 23 November 2022, 19:00.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als je de lamp aan ketting ophangt, kan die een stuk hoger.

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ja, maar ja, waarom zou ik doen? Zulke dikke lange toppen zitten er helaas niet in heur ik scrog een beetje en dan is het kijken. Sowieso heb ik heel snel lightburn.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Al met calmag geprobeerd die lightburn te voorkomen?

Ontopic post:

Kijk, dit is het verbruik van het cure kastje in een beroerde omgeving. 45 watt Tube en thermostaat op 15 gr, ongefilterde 5V ventilatie(12V fan)

afbeelding.png

Ja nou goed, in huis drogen is goedkoper, maar, voor 40 cent per dag ofzo ga ik ook niet op de bank slapen he hahaha nou nu ben ik echt wel uitgekwaakt heur

grgr
    Last edited by KritischeMassa; 23 November 2022, 19:09.

Comment

goffeldommel verveel me de pleuris zo zonder plant hahaha sta maar in een lege kast te kiek'n.... scrogrek nog beetje schikken, nou ja daarover, ben nou toch aan het kwaken, dr zit dus een draadje fout

Maar ja om nou vanwege mijn dwang-autistische neuroses weer een uur voorover gebukt in die kast te gaan staan hannesen omdat er 1 touwtje boven,- in plaats van onderlangs gaat is natuurlijk volkomen geschift.

Mijn vrouw vreest dan ook dt ik dit nog voor het eind van de dag heb hersteld.

Nou grgr weer he

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Pas nou maar op dat je vrouw niet hoort dat je je verveelt want je staat zo met een stofzuiger in je handen.
        Corrigeer dat touwtje dus maar, dat doe je uiteindelijk toch.

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Al lang gedaan mang! hihaho...einz zwei

Gooi er maar grafiekje tegenaan, mijn curekastje. Het ligt nog steeds rustig te drogen en de potten staan hier dagelijks even te ademen, en sowieso in opslag. Maandag was nog deels in de grote kast met 2kW keramische kachel.

afbeelding.png

Verveel me verder, niet veel te kwaken... erg he

Comment

Zo....naar hier is die kikker verhuisd om wat verder te kwaken
        Hey KM nog altijd je XLS lijstjes mooi aan het invullen zie ik.
        Ik spring hier dan ook wel eens geregeld binnen.

Comment

Tune hahaha leuk dat je meeleest, de Merengue full defolation was een mislukking jonguh, legendarisch Jammer dat het forum er uit lag want we hadden echt kunnen lachen ;D man man

Comment

Toch weer mooie topjes om te roken zo te zien.
            En wat zijn de plannen om te growen eens de temperaturen het toelaten?

Comment

• KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Een goede bekende van ons is aan het voorgroeien weet nog niet precies wat, maar zijn genetica is altijd dik in orde

Deste langer ik hier rond kijk deste meer begint het te kriebelen.
            heb 6 stekken te staan bij 9 graden.
            zal ze binnenkort onder 125w zetten mogen ze ontwaken,nieuwe stekken geven en afbloeien.

Comment

Is Peet weer met lekkere zaken bezig?
              Ik heb onlangs zijn Mimosa X Thin Mint Cookies gegrowd....man wat een lekker soortje is me dat.

Hoi Fsmidt jij ook terug aan het growen? Welk soortje ga je doen?

Comment

Ik zie allemaal bekende namen hier! Het lijkt wel een reünie!!!
                Kwaakmeester, je hebt prachtige wiet gekweekt in een niet te onderschatten hoeveelheid. Je beste prestatie ooit 💪🏻

Comment

Kijk wie we daar hebben en ja ik ben hier maar verder gaan kwaken want ja... mijn vrouw werd geschift van mijn gekwaak dus nou ja dus zo doende zit ik hier, mensen met oprechte interesse in scrognetjes en amber trichomen en kwaak kwaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tune View Post
                    Is Peet weer met lekkere zaken bezig?
                    Ik heb onlangs zijn Mimosa X Thin Mint Cookies gegrowd....man wat een lekker soortje is me dat.

Hoi Fsmidt jij ook terug aan het growen? Welk soortje ga je doen?
                    Hey Tune en Peet ook welkom hier,leuk man.
                    De S5xherijuana natuurlijk, we moeten weer doorstekken tot juni '23

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tat2peet View Post
                      Ik zie allemaal bekende namen hier! Het lijkt wel een reünie!!!
                      Kwaakmeester, je hebt prachtige wiet gekweekt in een niet te onderschatten hoeveelheid. Je beste prestatie ooit 💪🏻
                      Leuk om te zien dat "oude" account's weer doen herleven. Willen jullie je even voorstellen
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Bezig...
                      X