Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Op dit moment heeft ze trouwens (over een uur) haar eerste nacht van 12 uur achter de rug. Met andere woorden, korter zeg maar, zodat het niet zo breedkwakig is; de bloeifase is aangebroken.

Comment

Alles lekker hier, heb weer een monsterplant die de tent uitgroeid. Waarom niet de voeding die je de ronde hiervoor had?

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Omdat dat bloeivoeding is en ik net in de bloei ga

Nja, update time he zallik maar zeggen :+

Het gaat zijn gangetje, druk aan het scroggen, takken onder het net vouwen, mishandeling, bondage, onderwerping!

nnng....

gaat wel hoor.

dussss.... ja nou ja ze ziet er niet uit.

Komt wel goed denk ik en weet je, ik kijk wel, en anders dan zie ik wel, weet je wel, weet je niet

Goed enniewee, foto's want daar gaat het tenslotte om...

20230107_180745.jpg 20230107_180753.jpg 20230107_180757.jpg 20230107_180801.jpg 20230107_180807.jpg 20230107_180814.jpg 20230107_180846.jpg 20230107_180903.jpg 20230107_180910.jpgโ€‹

En voor de nerds, de stats, nu met bodemvocht en bodemtemperatuur, leuk he (kast staat nog uit nu, 18:00 aan)

afbeelding.pngโ€‹

Lv blijft redelijk onder controle

afbeelding.pngโ€‹

Stroomverbruik per dag
      afbeelding.pngโ€‹

Temperaturen, max 24, minimaal 18, ach ja
      afbeelding.pngโ€‹

Bodemvocht, gisteren water gegeven
      afbeelding.pngโ€‹

Bodemtemperatuur:

afbeelding.pngโ€‹

etc etc

kwaak kwaak

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ah ok ja ik heb een raspberry en kan programmeren hihi dus zou wel goed moeten komen als ik me erin verdiep.

Het ziet er wel echt goed uit, ideaal voor een geautomatiseerd kastje.

Vooral die counters voor groei en bloei vindt ik leuk met die icoontjes

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ja idd, ik wil ook al die tech shiizzles in mn nieuwe kast. Had al een arduino gekocht, tot ik las dat die shit niet echt betrouwbaar is en eig al beetje outdated ondertussen. Daarom kom ik hier ideeen opdoen

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Ja mocht je voor HA kiezen, zorg dan voor een degelijk platform, dus niet vaaf een SD kaartje op PI2 draaien, want dta blijft down gaan.

Ik gebruik zelf een Odroid C4 met een 64GB eMMC, dat is echt wel minimaal. Beter heb je een ssd waarvanaf je draait.

edit: Wat ik wel zelf denk is dat "automatiseren" een te groot woord is, het enige dat "geautomatiseerd" is via HA is eigenlijk de thermostaat, en dat is omdat ik dat gewoon eens wilde testen, want die biogreen thermostaat volstaat zonder meer. Misschien dat ik een variabele Thermostaat ga programmeren, dus altijd 2 graden boven ambient T, en dat is iets dat de Biogreen niet kan, maar goed...

Nja, waar ik heen wil, dat HA is allemaal leuk en aardig en ook zeker aan te raden als het je interesse heeft, maar ik zou niet zo snel essentiรซle dingen regelen via HA, bijvoorbeeld verlichting of ventilatie. Misschien denk ik daar over een paar maanden anders over, want ook analoge tijdklokken zijn niet onfeilbaar natuurlijk.

We zullen zien, mijn propagator gaat namelijk wel volledig via HA geregeld worden, lamp, verwarming en ventilatie, maar daar speelt het belang minder.
        Last edited by KritischeMassa; 8 January 2023, 06:56.

Weet je al of die RH meter in je pot bruikbaar is?
      Ik overweeg om zo'n setje te kopen en die naast mijn Tensio te plaatsen, gewoon om te zien.
      Aan de andere kant gewoon wat plantjes kweken wordt wel wat obsessief zo...
      Voor je het weet zit je je White Widow te debuggen.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        DerpiE, maak zelf maar thread, ik kwaak je topic over je nieuwe fiets wel vol hoor

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        JimBean ja die ken ik al ff, het is door die kerel dat ik mijn led lampen zelf maak Heb 3 jaar geleden mijn eerste build met samsung strips gemaakt met zijn schema. KritischeMassa beveelde hier onlangs een 'bouwdoos' aan en zulke links zouden daar zeker hun plaats mogen hebben vind ik. Veel info van vroeger over de planten zelf is uiteraard nog steeds correct, maar er is de laatste jaren best veel veranderd op vlak van licht en automatisatie dat er gerust een apart hoekje daaraan mag besteed worden

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Mee eens, er moet echt een apart subforum komen voor de creabea's, show topics, reviews en natuurlijk tranentopics

Oorspronkelijk geplaatst door JimBeam View Post
      Weet je al of die RH meter in je pot bruikbaar is?
      Ik overweeg om zo'n setje te kopen en die naast mijn Tensio te plaatsen, gewoon om te zien.
      Aan de andere kant gewoon wat plantjes kweken wordt wel wat obsessief zo...
      Voor je het weet zit je je White Widow te debuggen.
      hahahaha nou ja, het geeft een gevoel dat ding, maar ik ga er niet van op aan, wel leuk om de afname te zien na watergift. En je hebt helemaal gelijk, maja, voor mij is het een combinatie van hobby's he Als ik WW kon programmeren had ik het al lang gedaan

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        gdb -ex=r --args ww.out

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Error:
        - THC Overload

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        While True:
        timeToHarvest=1

Ze ziet er niet uit? Schaam je, zo over een dame te praten!

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        ach, bedoel meer dat ze er altijd zo treurig uitzien in de weken dat je aan het scroggen bent, staat ze net weer fier tussen de mazen door de piepen voor ze weer gebogen wordt

Verwacht straks maar dikke topopbouw. Heb haar eerder gekweekt en ze gaf echt flinke knotsen
      Attached Files

Comment

Jes jes... tijd voor een updeet! Mijn wekelijkse kwaakbeurt! Leuk he??ยฟยฟยฟ

ok....

Stardate: 14 januari 2022

We zitten nu op dag 12 op 12/12 en ik ben wel uitgescrogged.

Niet omdat ik denk dat ze klaar is met strekken, maar, ik heb geen plaats meer anders dan de hoogte in, dus dat doen we dan maar ook he, want, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat denk ik dan.

Nou goed, aan de andere kant, ik zit qua niveau nu net op de vloer van een standaard tafelmodel G-Tools, dus ik heb wel wat ruimte nog.

Verder, tja, de Lv is bijna niet onder controle te houden met dit weer, dus we stoken wat hoger in de kast en ventileren wat meer wat leidt tot een lagere temperatuur en een kleiner temperatuurgradiรซnt maar hopelijk ook een wat lagere Lv, mja, met een omgevings Lv van soms > 80% blijft het lastig , maar ja, ook hier geldt hetzelfde; als het niet gaat zoals het moet... kwaak kwaak...

Nou goed ik ventileer de schuur mechanisch, en sinds vandaag middels een hygrostaatschakeling, dus dat is wel leuk, of het wat scheelt, t.o.v. gewoon ongestuurd ventileren weet ik niet, maar goed, ik wilde sowieso eens testen met een hygrostaatschakeling, want een kleine peltier ontvochtiger voor in de kast blijft mijn interesse wekken, de grote compressiekoeler die ik heb een trotec ttk53 is echt te groot en meer geschikt voor de hele schuur, maar dat vreet stroom kwam ik achter tijdens mijn eerste ronde :+ (joh)

Mijn streven is een zo gunstig mogelijke gram/kWh ratio onder de (beroerde) condities waar ik het mee moet doen, de hele schuur drogen is dan ook geen echte optie. Het gaat echt om de luchtkwaliteit in de kast, daarbuiten is een gegeven en dat beรฏnvloeden kost gewoon teveel energie, ik kan beter zorgen door slim te regelen dat de condities in de kast gewoon zo goed mogelijk zijn, naja, enniewee... logisch wel, maar voor mij was het een trajectje... heb ik vaker

Verder ben ik druk bezig met de propagator, bedrading fatsoeneren, kekke meetbakkies d'rin, je kent het inmiddels wel. Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Het plan sluimert om in dat micro kastje een keer een echte mini micro grow te doen, maar dan moet het weer wat beter zijn. Die G-Bar is geschikt voor bloei dus het zou moeten lukken, zit alleen nog steeds na te denken over een afdoende oplossing voor het luchtfilter.

Nou goed, nu heeft dat niets met deze grow te maken, maja, ik kwaak graag over mijn fiets he, en je weet ook wat ze altijd zeggen; "je kan beter over je fiets kwaken dan over je kwaak fietsen", of iets in die richting...

Goed, terug naar deze grow, het bladerdek begint nu grotendeels boven het scrognet, precies zoals ik het wil.

De ruimte beneden is nu lekker leeg en dat is mooi, want ze voorspellen koud weer de komende week dus ik overweeg dan ook om de kast met de 2kW kachel op minimaal 19 graden te gaan houden. Dat zou betekenen dat de tubes niet meer aan staan, want die hebben dan even geen functie, maar goed, dat geeft niet, ze eten geen brood.

Ik ventileer momenteel gewoonweg te veel om het nog met die tubes aan te kunnen.

Waarom ik blij ben dat de onderkant leeg is is omdat ik weet dat die keramische kachel zoveel hitte geeft bij de uitblaas dat elk blaadje in de luchtstroom afsterft, knisperig droog. Het is echt te grof geschut voor zo'n kleine kast en ik had beter 2 extra 45W tubes destijds aan kunnen schaffen, maja... dat is toen he, miskopen typeren mijn pad nu eenmaal.

ja... kwaak kwaak ... ik weet het...

lawema foto's doen he... dat wezenloze gekwaak altijd

20230114_182217.jpg 20230114_182221.jpg 20230114_182233.jpg 20230114_182239.jpg 20230114_182242.jpg 20230114_182248.jpg 20230114_182251.jpg 20230114_182255.jpgโ€‹

en voor de nerds de stats:

afbeelding.pngโ€‹

En een hygrostaat:

afbeelding.pngโ€‹

De Lv is problematisch aan het worden:

afbeelding.pngโ€‹

Temperatuur, tja dat gaat wel goed:

afbeelding.pngโ€‹

verbruik:

afbeelding.pngโ€‹

2,5 kWh per dag... valt nog wel mee, bedoel, 12 uur keer 140W en 24 uur keer 15W (ventilatie) is ook ruim 2 kWh, dus een halve kWh voor klimaat is onder de huidige omstandigheden redelijk denk ik

Verder tja bodemvocht en Temp:

afbeelding.pngโ€‹

Tja, ik ben het dus niet eens met de vochtsensor, dat ding gaat al lopen gillen (20% strakke lijn) als ik gewoon voel dat de aarde niet te droog is dus tja... ik kijk een beetje naar het signaal, maar ik doe er eigenlijk niet zo veel mee.

Bodemtemp wel, dat is wel leuk, ik zag dat ze een uur of 6 bezig was om weer op temperatuur te komen na gewoon koud kraanwater, dus tegenwoordig krijgt ze water dat iets is opgewarmd, al moet ik zeggen, ik doe maar wat, dus soms schiet ze door naar 24 graden

Oh de gaten in de data zijn veroorzaakt doordat ik dacht, 'ik kan beter zelf de toewijzing van netwerkadressen regelen want ik ben veel slimmer dan die router', maar das dus kennelijk niezo...

Dus nou goed, dit was de kwaakbeurt weer voor deze week, vragen, tips en tops? Oh en de hamster gaat deze week niet rond, want sommigen kunnen zich gewoon niet gedragen!
      โ€‹

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vrouw niet thuis?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Nog een keer alles goed onder het net trekken, wat moet groeien doet dat wel.

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam Zal morgen nog eens een kritische blik werpen, net wel die voorste takken 1 touwtje opgeschoven, punt is, het is scheef en waar ik nog kan buigen is het al laag, en dat trek ik als rasautist heel erg slecht... dus het is echt kiezen uit kwaden...

Je mag de temp voor deze dame rustig naar 28 gr op laten lopen, wel je EC iets laten zakken dan ๐Ÿ‘๐Ÿป

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        28 graden... dat is momenteel onhaalbaar helaas, of ik moet echt 24 uur gaan stoken in die kast... komende dage daalt de temperatuur wel fors, dus is de lucht sowieso droger, dan kan ik de ventilatie weer wat terug regelen. Afgelopen dagen waren bijzonder vochtig, maar dat lijkt nu wel voorbij voorlopig hoop ik

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Wat is de link met EC en temp?

Mooi egaal groen veldje geen vuiltje aan de lucht bij jou. Ze heeft in die schuur wel volop frisse lucht, dat mis je binnen wel mits je niet inlaat van buiten. Ziet er weer mooi gezond uit word weer een toppen festijn ๐Ÿ‘Œ๐Ÿค™
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        hahaha thx... maar op het moment is het inderdaad erg fris daar ja

man man... nou ja... de Lv is wel lekker aan het zakken

Nou ik heb de keramische kachel ingeschakeld, helaas door een vergissing mijnerzijds schoot de temperatuur gedurende een kleine minuut naar 21 graden, en vanuit 17 graden is dat best fors... als ze maar niet geschrokken is he... nja... weetje... we zien wel, en anders kijken we...

Ik zal deze post in de loop van de avond updaten met grafieken, want het is wel smullen, pieken, dalen... dat zijn de interessantste tijden, toch?... dus ja

Ennieway...

afbeelding.pngโ€‹

Wel weer alles in het groen zulle we maar zegge, niewaar?

afbeelding.pngโ€‹

Edit 1:
      nja wat je ziet, en dat is ook waarom ik best wel fan van die tubes ben is dat het met een grof geschut kachel in zo'n kleine ruimte een heel ander beeld geeft:

afbeelding.pngโ€‹
      Mag duidelijk zijn dat 2 x 45 bijschakelen een volledig ander beeld had gegeven, overmiskopen en andere zaken...

nou goed ik kijk het even aan, want, ja, het gaat ook weer om enkele graden... kwaaaak kwaaaak...

Edit II:

Nou ja, de lamp heeft het overgenomen:

afbeelding.pngโ€‹

afbeelding.pngโ€‹

Last edited by KritischeMassa; 15 January 2023, 18:58.

Comment

Zoals altijd kunnen we niet zeggen dat je het niet serieus aanpakt kikkermans.

Comment

Kachel is de kast uit, dat is niets

Even kijken hoe het bijtrekt, denk dat het wel meevalt, maar er is schade, helaas... nou ja even een paar dagen aankijken. een paar kleine sub-takjes hebben het niet overleefd, dacht eerst dat ik gisteren toch te rigoureus had gebogen, tot ik me realiseerde dat ze gewoon door de kachel beschadigd waren, logisch wel, toch vorige winter niet echt last van gehad, toen was ze wel hoger, maar toch... enniewee, einde experiment met kachel, voor nu.

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Bij de รฉรฉn gaat de kachel de kast in, en bij de andere eruit. Het kan allemaal๐Ÿ˜„

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Heb ze er in ieder geval lekker warm bij gestaan ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜…

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          hou op schei uit haha gvd

Ben benieuwd hoe ze er bij hangt zometeen... was vanmorgen te laat uit bed om nog te checken... ik heb goede hoop dat de schade minimaal is, maar... wel een beetje van liggen woelen vannacht heur niet heel erg, beetje

Edit 1:

Stats zijn wel prima weer, nu met dat koude droge weer, ok, T is lager dan ik wil, maar dan nog

Kijk ook hoe afschuwelijk het is in die schuur... man man... en ik rook daar he... dus voor mij is het ook sneu!

afbeelding.pngโ€‹

afbeelding.pngโ€‹

afbeelding.pngโ€‹

edit B

Tja, een tak, links inde hoek heeft echt een klap gehad, mooi kut, maar, er zit nog wel genoeg leven in, de rest is prima in orde.

haha altijd wat met mijn grows, ja toch we zullen zien, nietwaar, en anders dan kijken we wel
        Last edited by KritischeMassa; 17 January 2023, 18:22.

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Na zoveeel statistieken gezien te hebben. Hoe staan die planten erbij?? Hedde geen foto!?

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Foto van je rookhoek mag ook, greyvol heeft dat niet.

Als het slechts 1 tak is met schade is het wellicht wijs om daar afscheid van te nemen. Laat de plant lekker de energie steken in de gezonde plantdelen ๐Ÿ‘๐Ÿป

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ja dat is ook mijn overweging, ik kijk het vanmiddag eens aan, hoe ze is hersteld en anders gaat de tak inderdaad eraf, qua oppervlak gaat het om bijna niets omdat de gezonde plantdelen gisteren de ruimte al begonnen op te eisen, dus dan wordt het sowieso moeilijk voor die tak om nog mee te komen.
      Bezig...
      X