Ja het is een beetje stil, want ik heb nog geen plantje en ik ben druk met een projectje met home assistant en allerlei toeters en bellen, nog niet kweek gerelateerd, maar dat komt vanzelfsprekend, ik richt op een kwaakgestuurde kwaakkast
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60
Collapse
X
-
-
Cool, met dat spul kun je uiteindelijk goedkoper toe dan met alle dure losse randapparatuur.
Een Zigbee schakelbare contactdoos kost een tientje ofzo bij Ikea. Koppel hem aan Zigbee een Hygro/Termo meter van een paar euro en je hebt een geavanceerd en flexibel stuur systeem wat je vanaf de bank kunt bedienen.
Het is wel belangrijk dat je de boel eerst goed stabiel hebt, beetje lullig als je plant doodgaat doordat je Raspberry Pi gecrashed is
-
haha ja nee, sowieso, ben van het weekend uren bezig geweest om een eenvoudige afvalwijzer te integreren dus voor we aan vol automatische kweekrobots toe zijn rolt de vuilbak zichzelf al maanden braaf naar de kant van de weg. maar joh ik ben er zoet mee
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fsmidt View Post
Hey Tune en Peet ook welkom hier,leuk man.
De S5xherijuana natuurlijk, we moeten weer doorstekken tot juni '23
Tat2peet : Die Mimosa x TMC van jou: wat een super soortje is me dat! Echt lekker van smaak en die komt nog eens binnenknallen ook.
Comment
-
De kast staat klaar mensen, in de startblokken, het plantje is 1 dezer dagen hier.
Ik heb een 25 literpot gevuld met Biobizz all-mix en ingewaterd met 2 liter water met Biobizz root juice, dat doe ik vanwege de reden dat ik dat toch heb staan. Verder niet zo hoor, die All mix zal best voldoen met alleen water, maar dan staat dat potje daar maar en dat is ook stom.
De pot en kast staan nu nog koud maar die wil ik een dag tot 12 uur vooraf langzaam op temperatuur krijgen, want deze kweek gaat er weer 1 worden met voldoende ellende en kou en nog meer ellende. Leuk he? hahaha nee maar man, het is nu op dit moment 9 graden in die kast, dus nou dat wordt minimaal ventileren, maximaal stoken maar dan is de lucht weer te droog. dus nou goed ja enniewee... geen idee welke soort nog steeds Tat2peet
- Likes 3
Comment
-
Niet afzuigen en klein warmtematje.
-
ja ik weet het, ik heb warmtematje en twee tubes van 45W.
Daarnaast komt er door de thermostaat geregelde 2 kW keramische kachel op 1 kW ingesteld in (als ze wat groter is overigens)
Verder heeft de kast een thermostaatgeregelde ventilatie, die kan ik gewoon instellen dus dat komt wel goed, een beetje monitoren komende weken en bijsturen. Tja, het zijn lastige maanden want als ik het zo inschat denk ik zo nog 4 weken voor te groeien, dan zitten we rond begin januari, dan zou ze begin februari fors in bloei staan.
nou ja afwachten he, en zoals ik altijd zeg, we zien wel, en anders kijken we wel, nietwaar?
-
We zijn van start hoor, sinds gisteravond staat er een mooie kruising mimosa x dosido in de kast te wennen.
Tot nu houd ik de kast netjes op temperatuur, tussen de 24 en 26 graden lamp aan, 18 graden lamp uit, ventilatie op 50% en 2 tubes van 45 W vol continu aan.
Verbruik per 24 uur is zo ik nu inschat
afbeelding.png
Ongeveer 3,0 kWh per dag, dat is fors, dus ik kijk nog even of ik die tubes ga afregelen op tijd, dus aan als lamp uit.
Binnenkort foto's, maar ik heb gedoe met mijn telefoon...
[edit]
ja dan met kabel... goddomme...
20221212_165122.jpg 20221212_165139.jpg 20221212_165147.jpg 20221212_165205.jpg 20221212_165224.jpg
Goed ze staat nu weer net een uurtje aan (16:00 aan) en de temperaturen stijgen. Ventilatie minimaal, verwarming max. Pest is, en dat is zelden in die schuur, de lucht is droog want ja koude lucht kan nu eenmaal weinig vocht bevatten, dus als je dat naar 20 graden gaat opwarmen dan... naja.. kwaak kwaak kwaak
Dus ik sproei zo nu en dan in deze fase.
Lekker een paar weekje wortels bouwen, stengels.
Mijn plan is ditmaal toch wel strenger kijken naar kleine zijtakjes, want daar ben ik te tolerant voor geweest de vorige kwaak, dus deze keer wilde ik toch wel zorgen dat eigenlijk geen sub-zijtak onder het scrognet een kans krijgt.
Nu ja, mensen die mijn gehannes gevolgd hebben in op dat andere forum houden hun hart vast... ik ook
nou gr gr
[Edit Deux]
Ja ken je dan niks KM, die hele plant staat gewoon helemaal uit het lood in die pot man... zal je zeggen, maar! dat i smet opzet zo, ik moet nu zo'n gendarmerie aan verwarmingsdingen in die kleine 60x60 proppen dat ik niet anders kan dan zo om die plant nog een beetje in het midden van die kast te hebben... dus ik denk, ik doe slim!
ha!
Ja... grote brijn !Last edited by KritischeMassa; 12 December 2022, 17:23.
- Likes 2
Comment
-
Uitkijken met druppel/licht schade.
Ik trek alles terug onder het gaas tot het vol is, oppervlakte halfvol is over op 12/12.
-
Ach, dat zal wel meevallen, hps/zon heeft echt een brandpunt, led niet zo. Ik heb in ieder geval nooit last gehad hiervan terwijl ik echt heel vaak lightburn heb tijdens de bloei hele witte pruikjes soms.
-
Weet je wat is, die plant hep het beter dan ik
kiek, de temperatuur gaat nu prima, zeker gezien de omgevingstemperatuur, die is op zijn minst onbehagelijk te noemen. Maar, ja goed, de Lv is kut hahaha
20221212_193842.jpg 20221212_193848.jpg 20221212_193859.jpg
Die thermostaat stuurt dus de 2kW (die op 1kW staat) aan. De twee heattubes staan gewoon op spanning en draaien dus de hele dag.
Je ziet duidelijk dat de Lv klote is op dit moment, veel te droog, en met een beetje sproeien los je dit niet op, ik moet daar eens iets op bedenken, met de beperkte ruimte die ik heb, en dan heb ik nie eens over budget hahahaha
Nou ja maar even aankijken, de T is nu wel ok (dat rijmt!!!)
En ik wil dus ook nog een T Rv sensor voor in dat kekke bedieningspaneeltje van me dat ik aan het bouwen ben.
daarover gesproken, kijk, dit is de situatie met kassie aan:
afbeelding.png
afbeelding.png
Leuke is van deze screenshots, ik kan hier vanalles in hangen, T Rv meters pH meters... en dan kan je dat ook nog een sweergeven op een oude tablet of mobiel. Dat is zo koel, en, dat was echt een eis, alles lokaal, dus geen Bejing server
dus nou
dit was het wel weer... denk ik
tot zo dus
Last edited by KritischeMassa; 12 December 2022, 20:00.
- Likes 3
Comment
-
nou ja... omdat mijn vrouw zoiets heeft van ja mooi man ... met je desjbord... wappie
denk ik, dan ga ik hier maar lopen kwaken over mijn dashboard. Ontkiemingsdatum toegevoegd en natuurlijk grafiekje... ik moet die T Rv wifi meter snel hebben goddmel, kutkerst eerst want ja... nou ja... idee is dus dat deze homeassistant dashboard op een oude mobiel gaat draaien en die plak ik dan hendig sjiek tegen die kast aan zodat het net een hele kerncentrale lijkt
afbeelding.png
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maswa View PostBlijft er toch strak uitzien die Bonanza klima kasten!
ZIet er goed uit bij je!
Succes met de dame😃
Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik echter weer voor G-Tools gaan, maar dan op een Wing model met schuifdeuren, of zelf iets verzinnen met een minimale breedte van 90 cm, dan heb je schuifdeurtjes en dat is gewoon onhandiger maar wel robuust. (onhandig omdat je best beperkte bewegingsruimte hebt met een halve deuropening)
Het voordeel is gewoon dat als ie eenmaal staat je naar hartenlust kunt aanpassen en ja dat kan ook met volledig zelfbouw en alles zelf zagen en doen, maar ja, dan heb je machines nodig en zo goed als dat die platenboer die platen zaagt, ja...
Wat ook is, ik heb die kast gekocht met het idee, 1 keer en dan over een jaar of 5 zien we wel weer, zelfde met die lamp.
En wat je ook doet, goede regelingen heb je sowieso nodig denk ik zelf. Ik ben ook zeer tevreden over die Thermostaat die ik op de foto heb staan, bio dinges... en ook de ventilatie regel ik naar mijn eigen tevredenheid (en dat is wat telt naast de oogst he hahatjes)
Maar goed kwaak kwaak waar wil ik heen, nou dat als ik zo achteraf de bende optel ik eigenlijk niet zo gek veel aan die kast kwijt ben geweest, en laten we wel wezen de ruimte is echt stap 1
Nou is het ook, een tentje was voor mij gewoon echt geen optie gezien het feit dat dat ding in de bijkeuken/washok/schuur staat. Komt bijna nooit iemand, maar toch, oh jullie hebben warmtepompdrogert.. laat eens kieken en voor je het weet staat de hele goegegemeente in die schuur
Wasda?
Oh kast
want ja, als je die kast herkent ben je een eckte, eckte... en die denken dan ook van ok...
Hoop ik
- Likes 2
Comment
-
ja dus ik heb mezelf deze cadeau gedaan voor de sinterklaas
Sonoff | THR316 ELITE | Wifi | Temperatuur en vochtigheid 16ASchakel draadloos met bijvoorbeeld uw mobiel lampen en verlichting aan en uit waar u ook bent op de wereld. Niet alleen lampen maar ook alle andere apparaten welke op 230V werken kunt u met de Sonoff producten draadloos via de App bedienen.
Leek me echt een praktisch ding, sowieso home assistant compatible. Maar hij kan dus schakelen op Rv en T, dus dat is sowieso leuk. Dus en meten en schakelen en in mijn kekke hendig sjieke desjbord, was ik daar al over begonnen trouwens? Want dat zit zo...
ja nee.. maar mensen dit wordt mooi!!!
Comment
-
Mooi Dashboardje heb je gemaakt kikker, moet ik ook eens wat meer werk van maken.
Je werkt dus met Wifi?
Ik zou eens naar Zigbee kijken, dat maakt het vermoedelijk wat goedkoper en flexibeler. En je verdient extra nerd punten
Als ik het goed lees moet je deze sensor in het snoer plaatsen van het apparaat wat je wil bedienen.
Maak je dan wel efficient gebruik van Home assistant? Want dan moet je dat allemaal in je 60x60 frommelen.
Ik heb deze in de tent gegooid:
link
(grr waarom werkt die link niet, affijn Amazon: Sonoff SNZB-02 Temperatuur En Vochtigheid Sensor)
En Home Assistant zo geprogrammeerd dat hij een stopcontact aan of uit zet als de temperatuur = < 20 graden voor langer dan een minuut:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri...mart-90356166/
Twee draadloze apparaten van elk een tientje maar maximale flexibiliteit. Contactdozen zijn gewoon buiten mijn tent.
Afijn, je merkt, ik ben al blij dat ik op dit forum eens over iets kan praten waar ik wél wat van weet
Je geeft aan dat je een verwarming van 1KW in de kast hebt staan?
Voegen de twee 45 tubeheaters dan nog wat toe?
En ik zie op je dashboard maar 200 watt in gebruik, je kan die 1KW dus ook nog naar beneden draaien?
Comment
-
Ha, een mede gekkie, mooi, nee eerst mijn keuze vooor Wifi protocol, ik heb toevallig die Homewizard set al, P1 meter en 3 van die plugs, ik zat al een tijd te kijken naar die Sonoff schakelaar en aangezien Matter nog niet echt van de grond is en ik nog geen protocol heb gekozen dacht ik, ik stel het nog even uit, zo gek veel wil ik nu ook weer niet gaan doen met HA, tot nu dan he
Dan mijn verwarming, die 2 tubes van 45 W staan gewoon ongeregeld op het net en houden de kast prima op temperatuuur.
De 2kW kachel staat op 1kW ingesteld en hangt aan de thermostaat die ik op 15 graden heb ingesteld, dus die kachel komt nauwelijks bij, behalve als het echt spannend koud wordt dus
Dat is deels afhankelijk van de omgeving natuurlijk maar ook zeker van de ventilatie, die nu minimaal staat nog.
Ik regel mijn ventilatie met deze controller:
De SMSCOM TwinController PRO MK2 is een software gestuurde controller met MOTION FLOW. De software zorgt ervoor dat de TwinController de afzuigers op een vast toerental rondom de ingestelde temperatuur laat draaien. Geen pieken en dalen meer.
Of ik uiteindelijk ga schakelen met die Sonnof T Rv meter weet ik nog niet eens en wat ruimte betreft, de kast is vrij hoog, meeste rondes had ik daar voldoende ruimte over voor enkele jaargangen donald ducks
Dus ja, ik ga dat ding in de kast bouwen als de wifi dat trekt en ander erbuiten aan de achterkant ofzo, de sensor is gewoon een losse draad wat ik zo zie dus ik denk dat het wel in orde komt, en weetje
Ik zie wel, en anders dan kijk ik toch
haha
-
-
Nou inmiddels de twee heatingtubes aan de Sonoff gehangen.
Ik ben tevreden over dat ding, al is ie duur, en ik zag hem goedkoper op andere plekken maar goed enniewee ja weet je wel. Ja ik ben goed stoned, maar, ik typ toch door, das ook wat toch. nee ja, nee, dat ding, ik wilde een ESP dat is nerd speak voor een ding. En deze is dat, met een mooi kastje en nette terminals. En ja dan kan ik zelf een zak van die chips kopen en weet ik het, maar goed, ik wilde mooi doosje jatoch!
Nou goed, doosje is mooi, echt, maar het klepje om bij de terminals te komen is godver dom me echt een verzoeking, nee dan echt he dat tttieve.. ehm... ding vloog dus zo hopla door heel de schuur heen uiteindelijk,en dat was nadat ik dat hele ding ontmanteld had, exclusief het klepje... jezus man... echt een complot! ik zeg het je!
Nou goed verder wel echt dik tevreden dus, mooie sensor, inclusief connectie, maar.,1!
En dat is wel ook kritiek, de sensordraad is kort, ongeveer 75cm dan heb je het wel gehad. Leuke is wel, er kan ook een bodemvochtsensor op, niet tegelijk, maar het kan wel... dus ja...
Koppelen en connecten met HA is wat meer werk dan ik had verwacht maar goed, het draait...
Zo eens kijken hoe ik die tubes ga schakelen, denk voorlopig op tijd, lamp aan, tubes uit, en vice versa.. dus dat had ik net zo goed met een tijdklokje kunnen doen die ik heb liggen, maar dat mag de pret nooti drukken, dus... nou screenshot, wat hopsen en bupsen bij het opwarmen maar dat is omdat ik bezig was met dat ding netjes te bedraden en dit en dat...
dus ja.. nou dan weet je dat he...
groetjes weer
afbeelding.png
Comment
-
Ja... Ik kwaak dat hele topic vol, maja, daar is een forum ook voor of nou ja zo zie ik dat, ja!
Dus nou
afbeelding.png
Timer gemaakt terwijl ik zuurkool aan het koken was, en dat werkt, dus nu heb ik een timer, ja.... als de lamp uit gaat gaat de verwarming aan, dat is alles.
Wat wel is, nu staan de tubes dus uit, en ik heb toch een hele stabiele 25 graden:
Stroom:
afbeelding.png
Echt duidelijk lager, is dat niet fantastisch?
Nou ja en dan de temperatuur en LV
afbeelding.png
afbeelding.png
Dus ja, van het weekend eens tweaken want nu was het aansluiten terwijl ik aan het werk was en bedraden tijdens het zuurkool koken... dus ja...
kwaak kwaak
- Likes 1
Comment
-
Ik was zuurkool aan het koken ja!
!
ja ja ik ga van het weekend knutselen... hele schema's in mijn hoofd, maar ik moet het ook nog eens in YAML gieten he, en ik doe het pas een paar dagen
-
Ach... weet je wat wel het voordeel is van WiFi, ik had nu eindelijk een reden om een accespoint in de schuur op te hangen
Vorig jaar tijdens de corona thuiswerk periode heb ik mijn huis voorzien van een bult repeaters en acces points, geen dure hoor, tweedehands opgekocht via tweakers alles van 600 mb/s ofzo... absoluut inferieur ten opzicht evan modern spul, maar acht, ik ben er heel content mee.
Nou goed dus ik had nog zo'n acces point over, die hing er wel tussen in de gang maar ja, nutteloos. En nu heeft ie wel nut
hahaha
Ik denk als je een wi-fi hittekaart maakt van deze wijk dit huis fel rood is
Comment