Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

En een thermostaat van dat ding gefröbeld

afbeelding.png

Mooie temps:

afbeelding.png

en het traject na uitschakelen lamp, toen nog gewoon aan als lamp uit, morgen is het dus de bedoeling dat de thermostaat bij komt..

afbeelding.png

Last edited by KritischeMassa; 16 December 2022, 13:02.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Kwaakt lekker👍

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ah man mijn vrouw is zo gelukkig dat ik een nieuw forum heb

Goed, de dame staat nu een weekje in de kast.

Eerste dag:
    20221212_193848.jpg

Nu:
    20221217_191908.jpg

Dus ja, ze slaat aan en is lekker bezig. Voorlopig laat ik haar met rust, ik zie nog geen wortels uitpuilen beneden dus alle tijd. Ik ga haar wel toppen, maar ik zie wel wanneer, voorlopig rust, en dat klimaat he, nou god jongens, ja.. nee...ja... het kan nooit normaal... nee ik weet het, maar ik ben helemaal los met die HomeAssistant shizzle he...

Kijk, ik meet ook in de schuur, en zie dan hoe armoedig die omgeving is... man man...

Ja ik ben dus toch ook voor de Zigbee gegaan, hele huis hangt vol sensors, en de schuur ook hahaha god man

afbeelding.png

Verder ja het meet allemaal fantastisch, ik kan hele grafieken delen, maar ja... daar zit natuurlijk geen hond op te wachten, fsmidt

Comment

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ik heb de eerste dagen noodgedwongen van een sd gedraaid omdat ik mijn eMMC niet geschreven kreeg. Dus ik heb toen meteen een service laten draaien die elke dag om 18:00 een backup naar mijn NAS schrijft.

En ja, helemaal los, eerst die Sonff ESP32, Tasmota erop en prachtige ESP32 module, dus ik was wel tevreden over die Sonoff en dus de Zigbee ZBDongle-E met een handvol TRv sensors laten komen want ja... dan zal er goddomme ook gemeten worden ook he hahaha. Bereik Zigbee valt wel tegen overigens, de garage haal ik al niet. Naja...

Is ook waarschijnlijk interferentie met wifi, binnenkort eens wat spelen met de kanalen.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Bereik problemen heb ik nooit gehad, wel moet het netwerk even leren wat de snelste verbindingen zijn.
      Dat lost zichzelf ook op omdat uiteindelijke elke lamp in je huis een Zigbee point is.

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja daar kwam ik dus ook achter dus ik ben mijn vrouw al warm aan het maken voor een zigbee schakelaar met lamp bij de trap want ja, ze is best wel lomp

Kijk dan toch... dit is een telefoonschermpje, achter de icoontjes bovenin schuilt natuurlijk van alles vernuftigst

afbeelding.png

Een kalender die middels een eenvoudige Bohr-Mandelbrot vergelijkingen de dagen telt

afbeelding.png

Thermostaat ding er weer uitgesloopt, met deze kou wil ik die dingen gewoon aan het vriest net niet in die fukkn schuur... echt hoor... tot nu de 2kW kachel nog niet bijgesprongen maar het scheelt nauwelijks. Nou ja, vanaf morgen weer 12 graden en dan ga ik weer jengelen over de Lv, let. op. mijn. woorden! EINZ

goed ja... schermpje 2

nee 3

ja watever

afbeelding.png

En dan dat stroom verbruik

afbeelding.png

Dus nee ja ik vermaak me echt doldwaas met HA(ahahahaha)

:')___! padum... tsssj....

ja ok... ik laat mezelf wel weer uit, daar is de deur?

Comment

Nah weet je wat het is, sta ik daar net in de schuur met mijn vrouw, beetje te blowen, dus ik wijs zo met mijn mobiel op mijn kast met dus die app aan en naou ja...

"it's alive jim, but not as we know it"

En dan ben ik weer de idioot !

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Ik heb een keer de fout gemaakt om een buitenstaander mijn 'aan/uit schakelaar' van het licht in mijn WC te laten zien...die neemt mij nooit meer serieus.

Aardige controlecenter heb je zo 👍🏻 en die dame, heeft een flinke stap gemaakt. Ze groeit nu breed en dat is wat je wil, wacht maar over een week.

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja mooi werk inderdaad.
      Cijfertjes is ook mijn ding als weerfanaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Tat2peet View Post
    Aardige controlecenter heb je zo 👍🏻 en die dame, heeft een flinke stap gemaakt. Ze groeit nu breed en dat is wat je wil, wacht maar over een week.
    Mijn NASA aspiraties komen goed tot zijn recht he

hahaha

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Niet teveel met je neus boven de rocketfuel hangen.

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Snuifje hydrazine altijd lache

en ik meen meteen einde verhaal mja

Kijk eens aan....mooi deshbordje gemaakt. Ziet er leuk en volledig uit voor alle waardes.
    Moet ik me ook eens maken voor een volgende ronde.
    Nu nog een vocht- en EC meter voor in de aarde en dan een automatich sproeisysteem dan hoef je je zetel niet meer uit
    Of breng ik je nou op verkeerde gedachten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tune View Post
      Kijk eens aan....mooi deshbordje gemaakt. Ziet er leuk en volledig uit voor alle waardes.
      Moet ik me ook eens maken voor een volgende ronde.
      Nu nog een vocht- en EC meter voor in de aarde en dan een automatich sproeisysteem dan hoef je je zetel niet meer uit
      Of breng ik je nou op verkeerde gedachten?
      nou ja... heel serieus? Ik wil eigenlijk wel die bodemvocht en bodemtemperatuur sensor gaan regelen, en dan meteen een kWh meter zodat mijn power socket die ik nu gebruik vrij komt, ik zeg win win... even kijken hoe ik dat breng, zeker gezien mijn paln om mijn propagator ook meteen helemaal te voorzien, die wil ik ook qua lamp zo schakelen.... dus nou nee.. genoeg wensen mensen

Comment

Goed, updatetijd

Ze staat nu twee weken bij mij en ergens halverwege deze week is het topje er uit gehaald. Ze is echt explosief aan het groeien, wat wel leuk is, nietwaar?

Nah, enniewee, zo kwam ze bij me:
        20221212_193848.jpg

Na een weekje pamperen was het dit:
        20221217_191908.jpg

En dit is de huidige situatie:
        20221224_150059.jpg
        20221224_150008.jpg

Verder de stats:
        afbeelding.png

T en Rv over meerdere dagen:
        afbeelding.png

Vermogen en stroomverbruik:
        afbeelding.png

Instellingen:
        afbeelding.png

Dus ja... het loopt, en de Lv is zoals voorspeld te hoog, maar, in deze fase voor mij geen probleem zoalng de temperaturen maar gunstig blijven, en dat is op orde na jaren gepruts

Naja, redelijk, ik vrees toch dat ik nog wel een aantal sensoren nodig heb... en luchtbehandeling...

eens kijken hoe ik het één en ander ga brengen

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Prachtige plant die ruimte is binnen de kortste keren weer mooi opgevuld!

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          ja het gaat echt wel buitengewoon goed tot nu dan, heb nu ook wel meer vertrouwen in relatief extreme omstandigheden. Die 9 graden vorige week... man man... maar toch bleef ze netjes rond de 25 graden.

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Van die LV kan ik alleen dromen...met dit weer zit ik permanent boven de 60%

Ziet er hee goed uit man, ik zou wel onder alvast wat grote schutbladeren weghalen. Die energie moet de takken in 💪🏻

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ja was ik ook wel van plan, de twee grootste zijn al weg op deze foto, zo eens kijken.

ja nou ja... jullie hebben inmiddels door dat ik niet geheel spoor... een beetje... maar nu dit... ik heb dus nog 5 van die kastjes gekocht,

2 die mijn verbruik meten ( 1 voor kast, 1 voor propagator)

1 voor Trv in propagator, met een schakelpoort voor de lamp, wat ik dus echt wil gaan testen, met propagator deshbort!

dan nog 2 voor de g-tools kast zelf, 1 met bodemvocht en 1 met bodemtemperatuur, niet dat ik daar op wil gaan sturen , jamaar ja... het is wel weer een extra wijzertje in mijn kerncentrale

De verbruiksmeter op de G-Tools zal pas later worden geplaatst, volgende kweek dus, want nu meet deze plug en ik haat wisselingen, alhoewel, inschakelen bloei kan ook mooi moment zijn... nou ja enniewee... metingen, sensors.. overal! uberal!!!

EINZ

de deur is daar?

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Weegschaal is zinloos met scroggen, tenminste wel in mijn geval, mijn scrogrek zit gefixeerd, dus de plant drukt op de weegschaal.

En Silas, ach het gaat me meer om de schakelpoorten die ik erbij krijg. 1xVerbruik en 1xTRV+Schakelpoort voor de propagator Ik wil de schakelpoort hier gebruiken om de g-bar te schakelen

In de G-Tools komen er twee schakelpoorten en twee sensors bij, maar nogmaals het gaat me meer om de schakelpoort, want met de RH meting kan ik zo een ontvochtiger of bevochtiger gaan schakelen, 1 schakelpoort dus thermostaat, 1 schakelpoort hygrostaat en 1 schakelpoort vrij, je weet nooit, ergens dit jaar wil ik naar hydro overstappen, kan dan best van pas komen, vooralsnog heb ik die poort voorzien van een waterdichte temperatuursensor, nu evt voor bodemtemp, later voor watertemp.

Daarnaast wil ik ook hier een eenvoudigere vermogensmeter want de plug die er nu tussenzit heb ik een andere bestemming voor.

Dus ach, zo valt het best mee met sensors, verbruik, TRv en bodemvocht (met een optie voor bodemtemperatuur) in de ene kast en in de propagator alleen verbruik en TRv

Dus dat valt wel mee toch?

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Als je dat weerstation bedoeld Silas, dat hebben ze ook in Nederland gehad, ik heb het ook via de webshop in Nederland gekocht

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Dat heb ik ook gedaan. Maar ik kreeg 1 weerstation en 1 voeler. Terwijl ik op de website wel de meerdere had besteld.
          Petje af hoe je dat geregeld hebt.

Ziet erg goed uit, volgende verslag volg ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beginner70 View Post
          Ziet erg goed uit, volgende verslag volg ik.
          Dat komt goed uit, je zit er midden in

Verder, metertjes zijn binnen hele toer nog, en een snee in mijn duim, maar alles zit hangt en staat, op de verbruiksmeter van de G-Tools na, naja

Heb eigenlijk geen idee wat ik met die waarde van de bodemvochtmeting moet, is in %... iemand een tip?

Comment

• Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Ik zou er een goede tensiometer naast steken, en dan kijken of er een relatie tussen de zuigspanning waarde van die meter en de meter die in % meet is

Update time yes yes

Momenteel beetje bendeplant, eigenlijk fotografeer ik niet zo veel in de weken van buigen en scroggen want elke keer denk ik weer... dit komt nooooit meer goed maar dat komt het altijd wel, een beetje tenminste... dus nou.

Verder, ja echt kast vol meetkastjes mensen, die kast is inmiddels smarter dan het baasje zelf en heeft meer chips dan een zak Lays zalle we maar zeggen he

hihaho

Ja... ok.. goed... enniewee, die bodemvocht is wel leuk, doe nog niets met het signaal behalve waarnemen, je ziet een mooie lineaire afname wel... de sensor rapporteert nu alleen in seconden interval en ik denk dat ik die op gemiddelde uur weergave ga zetten, want zeker na water geven schommelt dat ding tussen de 0 en 100%.

Goed, foto's20221231_153154.jpg 20221231_153204.jpg 20221231_153209.jpg 20221231_153210.jpg 20221231_153219.jpg

En de stats, vochtgehalte is hoog, maar de kast is nog aan het opwarmen, de lamp staat nu (15:45) drie kwartier aan.

afbeelding.png

afbeelding.png
          Edit VIIXIIIVb.1 sectie 3a: Kiek Lv is nu netjes weer... tja... het zijn vochtige dagen, gelukkig niet in bloei denk ik dan ook weer

Verder nu dus bodemvocht en bodemtemp, met weer heel nieuwe grafieksjes, zo leuk!!

kiek

afbeelding.png

Geen idee of het een goed percentage is want ja, ik geef vooralsnog gewoon water zoals ik deed, maar, ik zie nu wel een leuke afname steeds, dus naja...

Ja

dus nou

grgr

Edit II:

Vergat even dat ik hier wel over mijn fiets mag lullen, dus kijk, deze week de hele bedrading weggewerkt en de kast voorzien van een aantal meet/schakelkastjes.
          20221231_160656.jpg

Bovenin naast de ingang dus de nieuwe verbruiksmeter/switch. Ik meet deze ronde door met de oude plug, want anders lopen mijn totalen fout, en dat trek ik dus niet. Maswa links zie je de SMSCOM twin controller hangen, je ziet dat deze samen met het filter/de ventilator best nog wat ruimte pakken.

naja, rechts dus de analoge tijdklok voor de verlichting en daaronder dus een T-Rv controller, blind (geen LCD).

Deze stuurt middels de kabelboom (een F16 is jaloers) de twee tubes aan via de thermstaat kaart in HA. Daarnaast lust de voeding door naar de twee kastjes beneden:

20221231_160608.jpg

Deze twee hebben wel een LCD scherm die als de T-Rv erop zit T en Rv weergeven, maar in dit geval geeft 1 de bodemtemp weer en de ander de bodemvochtigheid.

LCD scherm is overigens niets bijzonders, geen backlight en absoluut 90's era, maar dat boeit niet de sensors zijn goed, verlengbaar en robuust zover ik kan beoordelen, en elk kastje heeft een ESP32 chip, en dat is echt leuk. Stevig spul ook, de casing. nja...

das dus me fiets nu

en ik vergat het bijna, maar:

Happy New Year! REMASTERED IN HD! UP TO 4K!!Listen to the new album: https://abba.lnk.to/VoyageAlbumListen to more music by ABBA: https://abba.lnk.to/musicID...

Happy New Year, en wat blijft ABBA toch immer fantastisch
          Last edited by KritischeMassa; 31 December 2022, 18:59.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Groen tuingaas.

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            nah, deze ronde blijft het toch wat het is, ga nu niet lopen hanessen, we zien wel, nietwaar? En anders, dan kijken we wel.

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Rietslang "Dan zul je wel weten wat je doet"

hold my beer

Wordt toch al een aardig boompje zo, mooie lange vingers maar zie ik nu een lichte nerf? Hoe hoog zit je met je voeding?

Comment

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Voorlopig krijgt ze Biobizz Grow en Bioheaven, wel halve dosering vanwege de 25 liter all mix. Toevallig zometeen voedertijd dus ik zal eens een normale dosis geven, al denk ik zel dat het lichtval is, het blijft raar licht, dat full spectrum, te warm ofzo maar minder opvallend dan de paarse lampen dat dan weer wel.

Alles ok daar?
        Bezig...
        X