Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kwakerdag jeej

Nou ja ze groeit lekker, ze heeft wel wat N tekort maar dat begint ook langzaam bij te trekken. Helaas iets te fanatiek gebogen waardoor de stam gespleten is geraakt, ik heb het gespalkt met Ducttape en verwacht weinig problemen, ik heb het eerder gehad, het zij zo

Ik hou haar vooralsnog mooi plat en vlak, zijscheuten worden consequent verwijderd. We gaan deze week de hoogte in, het is nog wel een eindje naar het scrognet, al groeit ze snel. Nou is dat op zich niet erg, mooi de tijd om de voedingsperikelen bij te sturen.

20230408_102354.jpg 20230408_102400.jpg 20230408_102408.jpg

Nou ja... voor nerds nog stats:
    afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

En de propagator draait, wat tomaten en paprika voorgroeien

20230408_102427.jpg

Comment

Kiek even dan meteen alweer vlak en egaal. Gezonde plant en geweldig "stek" boer hedde toch
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Ja, ik ben echt blij met de genetica waar ik mee mag spelen. Die vorige ronde is nu echt op smaak en geur aan het komen, en naast knalharde glimtoppen is de geur en smaak echt bijzonder goed. Nu ben ik een simpel mens hoor, absoluut geen connaiseur of iets, maar goed... kwaak kwaak

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Quackquaseur

Zaterdag

We zijn een weekje verder en ze is aardig gegroeid. Binnenkort maar over op 12/12, ik ga niet scroggen en ga het net alleen ter ondersteuning van de acht toppen gebruiken. Kijken hoe dat bevalt.

Verbruik is ondanks het 18/6 schema laag als gevolg van de hogere temperaturen, en het klimaat in de kast is tot nu prima, weinig klachten dus.

20230415_111711.jpg

20230415_111726.jpg

De stats:
      afbeelding.png
      afbeelding.png
      afbeelding.png

En in de propagator heb ik wat tomaat en paprika staan

20230415_111806.jpg
      Attached Files

Comment

Ziet er goed uit! Mooi dat je je stats zo bijhoudt daar kan ik zelf maar moeilijk tijd insteken. Is dat een appje van Gtools of? Ben zelf niet bekend met zo'n soort growboxes.

En die tomaten en paprika's komen uiteindelijk ook buiten te staan neem ik aan? Succes met je grow!

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Nee, G-Tools komt niet met app, dat is gewoon een kast van 60x60, niet veel anders dan een tent. Die stats hou ik bij met Home Assistant, een open source smarthome platform waar je allerlei verschillende soorten sensors en andere smarthome techniek kan integreren tot 1 geheel.

Dus ik hou zelf niets bij hoor, ik plaats alleen elke week een screenshotje van het dashboard

Zaterdag, update.

Weinig te melden, ze is nu 6 dagen op 12/12. veel minder dekking, maar dat was ook wel het idee om een keer met 8 toppen te werken.

Heb weinig zin om te kwaken, dus fotos

20230422_144400.jpg 20230422_144405.jpg 20230422_144411.jpg 20230422_144434.jpg

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ben benieuwd of je ongeveer het zelfde draait kwa grammetjes

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Mooi hoor die waardes met dit stroomverbruik.

En weer Zaterdag

We staan nu 2 weken op 12/12 en uiteindelijk ben ik niet eens ontevreden over de dekking, ik hoop dit keer ook meer de hoogte te benutten, maar ik denk dat ze nog hooguit een weekje strekt, dus nja...

Enniewee, weinig te melden verder, dus foto's

20230429_133018.jpg 20230429_133024.jpg 20230429_133030.jpg 20230429_133044.jpg

20230429_133101.jpg 20230429_133107.jpg

Propagator gaat ook prima

20230429_133122.jpg

Verder de stats, was wat netwerk ellende dus ik mis een dag data voor T en RH... naja

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Ja... dat is alles weer deze week

grgr

KM

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Kan je de middelste top niet iets meer naar t midden plaatsen, of zit ze al vast in t net? Dan pakken die kleine topjes er net naast ook wat meer licht. Verder ziet ze er fris uit 👍

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Net weer een beetje gebogen, dat doe ik altijd na de foto's, dan ziet ze er volgende week weer helemaal hip uit!

En joh, ik klooi wat aan... ben al lang blij dat ik dit keer geen smeulende toppen heb

• Spacende Hollander
          Spacende Hollander commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit!!

Ziet er netjes uit, een heus kunstwerkje!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Hey KM,
        Is een mooie dame al geworden. Prachtig je mainline.
        Ze heeft ook een andere naam gekregen ipv E20

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Tja... ik dacht acht armen... dit dat

Zaterdag

Einde week 3 op 12/12 met 21 dagen nu. Ze begint weer te bleachen, ondanks het feit dat de lamp nu hoger hangt dan vorige ronde. Net weer wat hoger gehangen en maar kijken nietwaar?

Deze ronde helaas te veel gedoe om echt netjes te scroggen, ook mijn initiële plan om dit keer het scroggrek alleen ter ondersteuning te gebruiken is half gelukt. Het is een hybride geworden waarbij ik de twee bovenste takken toch terug gevouwen heb over het rek heen, het hoogte verschil werd mij te groot. Dat buigen was vorige week na de foto's, en maandag nogmaals. Op dit moment is het alsnog een redelijk egaal veldje vind ik zelf althans. Enniewee... kwaaaak kwaaak

Foto's
        20230506_090508.jpg 20230506_090523.jpg 20230506_090528.jpg 20230506_090538.jpg 20230506_090545.jpg

20230506_090557.jpg

Verder de stats:

afbeelding.png

afbeelding.png

Bodemvocht en T
        afbeelding.png

Het verbruik:
        afbeelding.png

De propagator gaat ook prima, deze week de tomaatjes eens naar buiten gooien, die groeien als kool (ha ha .. ..)

20230506_090627.jpg

20230506_090634.jpg
        En als bonus vandaag, ik mag meedoen met de CNNBS buitenzadentestwietding. Ik kreeg een mooi zakje buitenzaadjes van Seedstockers met 5 verschillende buitensoortjes. Ik wilde eigenlijk maar 1 plantje buiten dit jaar, maar jaaaaaa :+ mijn liefje is inmiddels gewend aan mijn zelfoverschatting qua mijn (wiskundige) vermogens, dus wel zien wel, en anders, dan kijken we, nietwaar?

Ik ben overigens later begonnen met ontkiemen dan andere jaren omdat ik eigenlijk de plantjes niet al te groot wil hebben. Ondanks het feit dat ik een ruime tuin heb heb ik ook te maken met een vrij doorzichtige heg inclusief zeer zichtbare buuf.... die helaas niet om aan te zien is maar wel zo nieuwsgierig is als de pest en in principe heb ik zoiets van ja... pfff ze kijkt maar (doet ze ook) maar ja om nou een heel woud aan wiet te kweken... vandaar dus ook het vroege voorgroeien der tomaten, toch wat schutplanten in het begin :+

kwaaak kwaaaaaaak

jaja

Le foteaux:

DAG 0 - 001 - Zaterdag 6 mei 2023.jpg

Linkje naar test:
        Met dank aan SeedStockers organiseren we dit jaar weer de grote CNNBS Buitenwiet Test. Dít zijn de vijf buitenwietsoorten die we gaan testen.

Nou lieve kijkbuiskindertjes, dat was het weer voor deze week, snaveltjes toe

en oogjes dicht

Comment

En weer zaterdag, dag 28 van de bloei.

Bleach all over, echt elke top heeft een blond pruikje, ondanks dat de lamp hoger hangt dan ooit lijkt het dit keer niet te stoppen, CalMag, hoger hangen, het mag niet baten.

Erg vervelend, maar, geen man overboord, want de toppen zien er verder veelbelovend uit, dus ja, weet je, ik zie wel, en anders dan kijk ik wel weet je wel

Nou goed, lawe maar foto's doen:

20230513_133429.jpg 20230513_133435.jpg 20230513_133445.jpg 20230513_133451.jpg 20230513_133502.jpg 20230513_133524.jpg 20230513_133527.jpg

En de stats, weinig spannends:

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Mooi hoor! Hopelijk kost het je geen opbrengst omdat de lamp hoger hangt.

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor. nou goed, dat weten we dan ook weer zal ik maar zeggen, nietwaar?

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Mee eens!

Zaterdag... Dag 35 12/12 dag 100 totaal

Tja, het bleachen blijft een probleem al heb ik het idee dat het nu wel gestopt is, er zijn een paar niet gebleached topjes die ook niet beginnen met bleachen, dus nou goed. De lamp hangt extreem hoog voor mijn gevoel, dus maar afwachten, want ik ben absoluut niet ontevreden over de topvorming. Of ze net zo knalhard en dicht wordt als de voorgaande ronde is ook wel een zorg, maar goed, dingen gaan zoals ze gaan he

goed foto's:

20230520_124335.jpg

20230520_124341.jpg 20230520_124346.jpg 20230520_124353.jpg 20230520_124358.jpg 20230520_124405.jpg 20230520_124413.jpg 20230520_124421.jpg

20230520_124435.jpg

De stats:

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

En de buitenzaailingen:

20230520_124300.jpg 20230520_124307.jpg 20230520_124312.jpg 20230520_124318.jpg

afbeelding.png

En dat was hem weer voor deze week

grgr

Comment

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Worden mooie toppen zo

Waarom de lamp zo extreem hoog hangen? Dimmen (en lager hangen) is veel energiezuiniger als het licht te intens is.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Neuh, we roken al van alles dus veel erger kan het niet echt worden toch?

Maar als je genoeg goed product hebt, waarom zou je dan een paar albino topjes roken!

Tenzij je als test een joint vol gooit met alleen witte wiet.

• Lekkergroeien
            Lekkergroeien commented
            Editing a comment
            Ja daar heb je inderdaad wel een punt😂 gierige Hollander hè ik.

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            tja, die paar witte toefjes drogen gewoon in tot kleine vlekjes, je kan het wel zien op de foto's een paar pagina's terug. Ik heb er nooit iets aan gemerkt, of geproefd. Ook is er geen enkele bron op internet te vinden, zo ver ik kan vinden althans, die beweert dat het slecht voor je is, behalve Reppel dan zojuist.

Het roken of vapen van die topjes is hooguit zinloos, er zit geen werkzame stof in. Absoluut geen enkele reden tot paniek naar mijn idee, en ik laat me graag voorlichten hoor. Maar iets beweren al ware je een autoriteit en zonder enige bronvermelding, dan is dat iets dat ik hoogstens ter kennisgeving aanneem.

Als je dan een bron afdoet die het tegengestelde beweert afdoen met "dan moet je het zelf weten" is gewoon koddig, sorry maar zo zie ik dat. Geef een bron en ik zal de kennis evalueren en toepassen.

Zaterdag, dag 42.

Toppen beginnen flink te zwellen, het bleachen lijkt gestopt, in die zin, het wordt niet erger. Of dat aan de bloeifase of aan de hoogte van de lamp ligt weet ik niet precies. Naja, hoe dan ook, wiet komt er wel vanaf schat ik zo in, ze lijkt verder goed gezond. De geur is lekker fruitig, neigend naar citrus.

Verder niet veel bijzonders te melden, het zijn de saaie wacht weken...

Foto's
          20230527_133157.jpg 20230527_133204.jpg 20230527_133210.jpg 20230527_133216.jpg 20230527_133219.jpg 20230527_133236.jpg

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Word miss toch nog een nette opbrengst!

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            oh ik zie ook geen echte obstakels hoor, ja weet je ik blijf het zeggen, beter bleach dan rot. Het is hoe het is, ik voel absoluut geen reden tot enige paniekerigheid

Nou goed even afwachten hoe de laatste weken gaan verlopen.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Jaa het enigste is dat de lamp hoger hangt als normaal.. maar dit word netjes hoor!

Ze zijn lekker aan het aandikken. Gaat goed!
          Wat gaf Tat2Peet aan van bloeiperiode? 9 weken of meer?

Comment

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Laatste keer dat ik hem sprak gaf hij juist korte bloeitijd op, iets van een week of 9 totaal, dat geloof ik inmiddels ook wel want ze begint inmiddels af te rijpen, draden bruin alles.

Mooi werk man , en al lang in den Bonanza kast bezig ?? ik heb een modelleke groter !!!

Btw ze gon lekker daar èé

Kèép it Grèén

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            En nog eens , mooi werk kerel , der steekt wa liefde in de hobby èé

• KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Ik ben nogal obsessief

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Compulsies gedrag ken da , laat u zelf maar eens goed gaan dan !😁😁!
        Bezig...
        X