Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Korting op 420shop
    Hoi,

Na een lange tijd bouwen en knutselen, ben ik sinds vorige week eindelijk gestart met de allereerste kweek. Ik ga van start met 3 Lowryder #2 zaadjes, om langzaam de kneepjes van het vak te leren kennen.

De kast:

HPIM2185.JPGHPIM2187.JPGHPIM2190.JPGHPIM2186.JPG

Voeding:

-
    1x Hy-pro Hy-dro a+b 1ltr
    - 1x Hy-pro Wortelstimulator 500ml
    - 1x
    Hy-pro PH- 500ml
    -
    Hy-pro Bladvoeding sproeimix 500ml

- In combinatie met water uit de regenton.

Grond:

- Zaai- en stekgrond voor de ontkiemde zaadjes
    - Universele potgrond voor de stekjes

Vooruitgang:

- Op 23/05/11 ben ik gestart met het ontkiemen van de zaadjes tussen keukenrol. Na 2 dagen hadden de 3 zaadjes een staartje van 2,3 en 4mm. Op 26/05/11 heb ik ze meteen in zaai- en stekgrond geplaatst.

- Het eerste steeltje was te zien tussen de nacht van 28-29/05 en staat ondertussen mooi recht. De rest laat voorlopig nog niets zien.

HPIM2189.JPGHPIM2191.JPG

Vragen:

- Voeding: ik heb de zaadjes in onbewerkte zaai- en stekgrond gestoken. Enkel goed bevochtigd met regenwater en verder niets. Vanaf ik ze zou overpotten naar potgrond zou ik beginnen met het langzaam doseren van de voeding, op basis van het voedingsschema van Hy-Pro. Goed zo?

- Water: moet je tijdens de eerste week nog water bijgeven, of pas bij het overpotten?

Problemen:

Attached Files
    Last edited by xSmoke; 29 May 2011, 19:55.

Re: 1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

ziet er mooi uit, ik volg je
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

nieuwe ronde1 001.jpg boven de lampen (meeste plek bij mij).
      Hopelijk ben je al iets geholpen.

Grt. Polo

Comment

HPIM2192.JPGHPIM2193.JPGHPIM2194.JPGHPIM2195.JPG

Comment

Hoi xSmoke,
          ik hoop voor je dat je de Temp. naar beneden krijgt.
          Jammer van je 3de zaadje, 1 en 2 zien er al lief uit. Wel zou ik oppassen met water geven, ze zien er erg nat uit.
          Wortelen aanmaken doen ze het beste in redelijk losse (niet aanstampen) licht vochtige grond.
          In mijn 2de verslagje heb ik beschreven hoe ik het doe http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...arf-Lowryder-1.
          Verder wens ik je veel succes en blijf je zeker volgen.

Grt. Polo

Comment

Ze zien er vrij nat uit, omdat ik ze net eens water heb gegeven. Ik heb de grond tijdens het zaaien eens goed vochtig gemaakt, maar dat is ondertussen al 5 dagen terug. Vandaag heb ik ze nog eens een teugje water gegeven, want de aarde stond al vrij droog.

Ik ga alvast je verslag eens doorlezen!

Comment

Hmm... Ondertussen hangt de 2e 120mm fan erin, weliswaar 'stacked' bovenop de originele 120mm, maar ik merk amper verschil. Er zit nochtans een goeie 8cm tussen beide fans.

Bijzonder vreemd dat ik toch nog met zo'n hoge temperatuur zit, met slechts 4 spaarlampen :/

Comment

HPIM2197.JPG
                HPIM2199.JPG
                HPIM2198.JPG

Comment

http://nl.farnell.com/ebm-papst/4650...vac/dp/9599711), de temperatuur met lampen aan is tussen 29 en 30 graden. met een kamertemperatuur van 21-22 graden.
                  Zelf heb ik een stekje staan en heb deze laten overleven met een plantenspuit, aangezien ik mijn luchtvochtigheid ook niet genoeg omhoog kreeg.. maar een bordje met water heeft mijn LV wel met zon 10% verhoogd.

Comment

Comment

Ik heb gewacht totdat de wortels aan de onderkant van het potje zichtbaar waren, neem je gewoon potgrond of aarde van de growshop?
                      en je bedoelt denk ik dat snachts je lampen branden?

Groetjes.

Comment

Comment

Zeer goed bezig voor een eerste kweek. Het gaat een heuze hobby worden hoor ik zo whehehe

Voor je luchtigvochtigheid vind ik polo's tip een goeie voor je. desnoods als je het niet meer op kan hangen vanwege je armatuur, misschien ergens langs de wand of hoek ? Anders misschien proberen op de grond een rijtje van 2 of 3 bakjes maken en daar een doek overheen die tegelijkertijd in de bakjes dompelt. Eventueel tussen de potjes door. Uiteraard je potten niet boven op het doekje, weet niet wat er dan gebeurt maar neem aan dat er dan constant vocht opgenomen word terwijl je ook water geeft.

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar je flessen idee!

Universele potgrond doet het prima hoor. Het kan altijd idealer. But it will do the trick. Hoeveel liter potjes gebruik je eigenlijk?

Keep up the good work mate
                          Last edited by DoobeyDoobey; 3 June 2011, 19:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DoobeyDoobey View Post
                            Zeer goed bezig voor een eerste kweek. Het gaat een heuze hobby worden hoor ik zo whehehe

Voor je luchtigvochtigheid vind ik polo's tip een goeie voor je. desnoods als je het niet meer op kan hangen vanwege je armatuur, misschien ergens langs de wand of hoek ? Anders misschien proberen op de grond een rijtje van 2 of 3 bakjes maken en daar een doek overheen die tegelijkertijd in de bakjes dompelt. Eventueel tussen de potjes door. Uiteraard je potten niet boven op het doekje, weet niet wat er dan gebeurt maar neem aan dat er dan constant vocht opgenomen word terwijl je ook water geeft.

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar je flessen idee!

Universele potgrond doet het prima hoor. Het kan altijd idealer. But it will do the trick. Hoeveel liter potjes gebruik je eigenlijk?

Keep up the good work mate
                            Hoi DoobeyDoobey,

Het gaat inderdaad een nieuwe hobby worden. Ik had mezelf voorgenomen er pas mee te starten als ik er 100% mijn tijd en moeite kon/wou insteken, en da's nu het geval

Ik ben momenteel nog aan het bekijken hoe ik Polo zijn idee kan uitvoeren, want het scheelt inderdaad wel. Ik denk dat ik, eens ik de stekjes heb kunnen overpotten, eens goed ga kijken hoeveel ruimte ik nog over heb en wat ik er mee kan doen.

Momenteel heb ik voor mijn LV het volgende:
                            - 1 bakje met water, daarin een potje met zaai- en stekgrond, bedekt met geperforeerde folie;
                            - 1 bakje met een vochtige doek, zonder folie;
                            - 1 bakje met water, bedekt met geperforeerde folie.

Als de lampen uit staan, stijgt de LV tot 59%, met de lampen aan tussen de 40-45%.

Vandaag ook nog eens een tuigje water bij de planten gekapt, aangezien het al van maandag geleden was en de grond vrij droog begon aan te voelen.

Momenteel staan de stekjes in heel kleine potjes, ik denk ergens rond 0,5L of minder. Ik heb potten van 12L en potten van 3,5L staan. De 12L potten zien er mij wel veel te groot uit om in de kast te plaatsen, dus waarschijnlijk zullen het de 3,5L potten worden.
                            Last edited by xSmoke; 3 June 2011, 20:25.

Comment

Hoi xSmoke,
                              Ik zie dat je druk bezig bent met je LV.
                              - 1 bakje met water, daarin een potje met zaai- en stekgrond, bedekt met geperforeerde folie;
                              - 1 bakje met een vochtige doek, zonder folie;
                              - 1 bakje met water, bedekt met geperforeerde folie.
                              Ik heb je foto`s van je mooie kastje nog eens bekeken en denk dat als je een doek ophangt aan je armatuur (spijkertjes/wasknijpers) dit geen gevaar opleverd voor de elektriciteit en de LV omhoog gaat.
                              De doek blijft namelijk helemaal vochtig als die beneden in het water hangt.
                              HPIM2188.JPG
                              Zo kun je er 1 of meer ophangen met een bakje water eronder.

Grt. Polo

Comment

Bezig...
                              X