Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Allright, phototime! Ondertussen zijn we al aan dag 28 sinds de zaadjes in de grond gingen. Time flies.

LR#2 - Nr. 1

HPIM2236.JPG

LR#2 - Nr. 2
    HPIM2234.JPG

Terwijl heeft het 2e plantje een fameuze inhaalrace gedaan, of terwijl is het 1e plantje een beetje aan het afzwakken. Alleszins staan ze nu vrijwel gelijk qua hoogte en breedte.

Ik was ook aan het denken over Bangman zijn idee rond de reflectoren, terwijl ik plots een geniale ingeving kreeg. Ipv. te liggen klooien met aluminium blikjes heb ik iets anders geprobeerd. Ik had hier nog 1m. plastic afvoerbuis liggen, die ik in stukjes heb gezaagd en vervolgens heb bekleed met alu-folie. Makkelijker en netter te verwerken en naar mijn gevoel geeft dat hetzelfde resultaat. Ik moet nu enkel nog de 2 kappen bevestigen boven de lampen, maar momenteel heb ik ze gewoon op de armatuur gelegd. Ze zullen er sowieso niet afvallen.

HPIM2230.JPG

Vraagjes:

1. Potten

-
    Momenteel zitten de stekken in 3,5L potten, maar ik begin onderaan de wortels al te zien. Zou ik ze overpotten naar potten van 12L? Het gaat foefelen worden om die in het kastje te krijgen, maar ik heb het gevoel dat 3,5L te klein is.

2. Water

-
    Ook hier zit ik een beetje in de knoei. Ik besproei de plantjes dagelijks met de plantenspuit en om de 2-3 dagen kap ik een 100-200ml water per plantje. De grond voelt vaak nog vochtig aan, alsook hangen de blaadjes meestal mooi omhoog. Geef ik voldoende water, of moet het al serieus wat meer zijn?

Ondervindingen:

Comment

hee, ik ben met mijn autoflower begonnen met voeding toen ze net zo groot waren ongeveer, wel heb ik de dosis zeer minimaal gehouden! op de verpakking staat 1-5ml/l en ik heb m 0.25ml/L gegeven, en merkbaar verschil! als je maar niet teveel geeft

Comment

het ziet er beter uit met die kappen, en als het past die 12 liter zou ik dit zeker ook doen
        Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foempje View Post
          hee, ik ben met mijn autoflower begonnen met voeding toen ze net zo groot waren ongeveer, wel heb ik de dosis zeer minimaal gehouden! op de verpakking staat 1-5ml/l en ik heb m 0.25ml/L gegeven, en merkbaar verschil! als je maar niet teveel geeft
          Hey foempje,

Waarom zo weinig? Heb je die dosis speciaal zo laag gehouden omdat het autoflowers zijn en geen 'gewone' planten?

Ondertussen heb ik de 12L potten een klein beetje ingekort zodat ze in het kastje passen. Ik heb er ongeveer een 3-4cm bovenaf afgesneden, zodat ze wat 'flexibel' in de kast passen. Mijn inlaat zit nu wel rechstreeks tegen een pot, maar dat geeft niet zoveel denk ik.
          Last edited by xSmoke; 21 June 2011, 20:04.

Comment

Hoi,
            Xsmoke je planten zien er goed uit, en een mooie oplossing voor de reflectie.
            Gezien de leeftijd denk ik dat ze ook bijna gaan bloeien.
            Weet je al waar je gaat drogen?

Grt. Polo

Comment

haha sorry ik heb gereageert op wat eerder in dit topic, mijn plantje was toen echter maar 1,5 week boven de grond ben nu idd bezig met het opbouwen met de voeding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polo View Post
                Hoi,
                Xsmoke je planten zien er goed uit, en een mooie oplossing voor de reflectie.
                Gezien de leeftijd denk ik dat ze ook bijna gaan bloeien.
                Weet je al waar je gaat drogen?

Grt. Polo
                Oorspronkelijk geplaatst door foempje View Post
                haha sorry ik heb gereageert op wat eerder in dit topic, mijn plantje was toen echter maar 1,5 week boven de grond ben nu idd bezig met het opbouwen met de voeding.
                Aha, dat dacht ik al. Ik ga nu nog even wachten met voeding te geven. Ik heb ze nu net overgepot naar de 10-12L potten, dus da's opnieuw een hoop verse aarde.

*edit:

CRAP! Ik dacht gisteren met het verpotten dat ik maar best een goeie scheut water zou bijkappen (+- 500ml/pot) maar nu bij het checken van de planten hebben ze duidelijk teveel water gekregen. De blaadjes hangen naar beneden en zien er dof uit.

Ik ga ze nu een paar dagen gerust laten, en de ventilatie een standje lager zetten. Dat ze het maar snel uitzweten!
                Last edited by xSmoke; 22 June 2011, 19:39.

Comment

Goed, vandaag begonnen met het geven van voeding, maar meteen een immens DOMME en hoogstwaarschijnlijk fatale fout gemaakt bij 1 plantje. Ik wou 5ml spraymix doseren voor in de plantenspuit, maar tijdens het doseren is de fles half uit mijn handen geschoten, waardoor er een serieuze kwak spraymix over de plant is gevallen. Een blad of 5 was doordrenkt, waardoor ik nu wel het ergste vrees. Ik heb ze dan maar meteen met gewoon regenwater volledig natgespoten en zoveel mogelijk van de spraymix afgedept, maar ik vrees het ergste... Ongelooflijk dom van me. (en het ergste van al was nog dat ik 5min. ervoor nog dacht 'let op dat je niks morst over de planten')

Laten we hopen dat het allemaal meevalt.

Tevens heb ik in een emmertje van 5 liter regenwater, 20ml Terra A en B toegevoegd. Ph waardes liggen rond de 6.5 en per plantje ga ik nu 3x week 250ml water toevoegen.

Comment

Zoals verwacht begint het plantje vreemd te doen. Echter doet het andere ook raar, beide plantjes krijgen op bepaalde blaadjes geel/oranje plekken die vochtig en dik aanvoelen. Ik veronderstel dat ze teveel voeding krijgen, hoogstwaarschijnlijk ook door het verpotten naar verse aarde in de 12L potten. Ik ga dus deze week geen voeding meer toevoegen.

HPIM2237.JPGHPIM2238.JPGHPIM2239.JPGHPIM2240.JPG
                    Last edited by xSmoke; 26 June 2011, 21:32.

Comment

HPIM2243.JPGHPIM2244.JPG

LR2

HPIM2242.JPGHPIM2241.JPG

HPIM2245.JPG

Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik ze nog zou SCROG'en of niet.

Comment

Hoi,
                        xSmoke ze zien er toch niet zo slecht uit?
                        Dit komt wel goed hoor, ik zou de "slechte" bladeren laten zitten tot ze vanzelf er van afvallen.

Grt. Polo

Comment

Ja, ik weet het niet goed. Het is de eerste kweek ooit, dus ik heb nogal moeilijk een zicht op de toestand. Al bij al zijn ze nu 'stabiel'. Sommige stukjes zijn half aan het herstellen, andere blaadjes zijn aan het opkrullen, dus ik ga er niets meer aan doen.

Verder groeien ze best goed. Vandaag nog een paar kleine diefjes weggehaald, zodat alle grotere blaadjes zoveel mogelijk kunnen opnemen. Ondertussen voeg ik 2-3daags een 400ml regenwater toe, indien de aarde al wat opgedroogd is, en om de 2 dagen besproei ik ze met regenwater met 1ml spraymix.

Ik dacht ook van ze nog te SCROG'en, maar dat lijkt me al te laat en misschien ook net iets teveel van het goeie voor een eerste kweek. Het enige wat ik wel stilaan moet doen, is de plantjes licht scheef laten groeien, zodat ze niet tegen de lampen komen, maar dat kan geen kwaad veronderstel ik.

Ondertussen dag 35 en de eerste tekenen van bloei zijn duidelijk zichtbaar! Binnen een paar dagen post ik eens detailpics.

Comment

Bezig...
                          X